Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
31-01-2010, 13:36
Tester diagnostyczny
Autor Wiadomość
blizna 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 78
Skąd: Głubczyce
Wysłany: 07-02-2009, 15:27   Tester diagnostyczny

Witam

Zastanawiam sie nad kupnem skanera błędów którego móglbym podpiąć pod komputer i sczytać błędy czy ktoś mógłby polecić coś taniego i odpowiedniego dla Sigmy 3.0 v6 12V '94 kombi? A i czy ma to wogole sens bo znalazłem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=22855 czy ten opis jest wystarczający do samodzielnego sczytywania błędów?

Z góry dziękuję
 
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2009, 16:40   

Witam było już o tym pisane,


Kolego wojtas najpierw postaraj się kupić diodę 12v i opornik 12v i 2 piny te małe chyba 1,5mm w sklepie wiedzą te najmniejsze które pasują do kostki która masz po twojej stronie na wysokości lewej stopy jak siedzisz za kierownicą i dwa kabelki po kilkanaście cm długości.Do dłuższego końca diody lutujesz opornik do opornika kabelek a do kabelka wsuwkę pin, do drugiego końca diody lutujesz wygląda to tak:

http://img300.imageshack....dsc00213os1.jpg
pin z opornikiem to minus wpinasz go na samym dole po prawej stronie kostki drugi do 1 od góry po lewej stronie http://www.mediafire.com/?iezqtwmiiim jak na obrazku


przekręć stacyjkę aż zapalą się wszystkie kontrolki jak chcesz to możesz uruchomić silnik ale nie musisz i teraz dioda zacznie migać

długie zapalenie diody potem gaśnie za chwilę znowu się zapala = jedno długie zapalenie diody to liczysz jako 10
później jak dioda przestanie na chwile się palić (około kilka sekund przerwy) zapali się bardzo krótko i zgaśnie i znowu to = liczysz jako jednostki (dioda wtedy mruga z taką częstotliwością jak np. lampka kierunkowskazów)

po skończeniu jednostek dioda zaczyna od nowa migać liczysz ilości długich mrugnięć i krótkich i masz nr błędu np dwa długie przerwa i jeden krótki czyli 21 przerwa i znowu zaczyna może być więcej niż jeden błąd więc licz poczekaj aż przejdzie cykl i będziesz wiedział ile i jakie masz błędy.


Tak to pokrótce wygląda powodzenia
 
 
blizna 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 78
Skąd: Głubczyce
Wysłany: 07-02-2009, 19:45   

Dzięki wielkie! Ten pierwszy link u mnie nie hula można prosić o jakis namiar na ten plik?
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 07-02-2009, 20:28   

jeśli chodzi o zczytywanie błędów i odczyt parametrów pracy silnika to w Sigmie powinien działać MMCd na PalmOS 3.5-4.1
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1370
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2009, 20:31   

chyba chodzi ci o ten link czyli jak to wygląda
http://img300.imageshack....dsc00213os1.jpg
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 07-02-2009, 21:34   

Ja od siebie dorzuce że najprostsza konstrukcja to po prostu dioda na 12V (koszt całe 50gr) złącza "najwęższe" - około 2.6 mm oraz kawałek kabla . Można na dobrą sprawę zrobić nawet bez lutownicy, jedynie szczypce trzeba żeby jakoś zagnieść końcówki.
Gotowy sprzet:

Minus diody podłączamy do masy w złączu a plus do odpowiedniego pinu w zależności co nas interesuje. Temat zresztą już poruszany wiele razy...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
blizna 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 78
Skąd: Głubczyce
Wysłany: 07-02-2009, 23:12   

Wielkie dzięki wszystkim. Dzieki tomusn ale z tym MMCd to dla mnie jeszcze czary i magia na razie staram się poznac budowę Miśki. Sigme mam od miesiąca a i mechanik ze mnie zaden :/ ale może małymi kroczkami... Dzięki i pozdro
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 08-02-2009, 00:27   

blizna napisał/a:
Dzieki tomusn ale z tym MMCd to dla mnie jeszcze czary i magia
zapewniam Cię, że prostsze niż myślisz
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.