Odbiór nowego auta - na co zwrócić uwagę? |
Autor |
Wiadomość |
basik
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 199 Skąd: Kraków (okolice)
|
Wysłany: 08-02-2009, 19:17
|
|
|
Ja właśnie przymierzam się do zakupu 17" DOTZ Hanzo tylko nie wiem jakie kupić? Czy 8,0x17 et 35 czy inny rozmiar. Może ktoś napisać jakie 17" pasują do lancera sportback? |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 09-02-2009, 09:20
|
|
|
ET w oryginalnych 16-stkach wynosi 46 . Z pewnością jest jakaś tolerancja w obie strony ,
ale ile nie wiem . Najlepiej kupić felgi z jak najbliższym ET do fabrycznego . |
_________________
 |
|
|
|
 |
basik
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 199 Skąd: Kraków (okolice)
|
Wysłany: 10-02-2009, 19:41
|
|
|
W 18-tkach tez ET też jest 46. Pytanie jak się to ma do szerokości felg, które chce kupić czyli 8,0x17.
P.S.
Znalazłem niezłego linka z kilkoma kalkulatorami i opisem parametrów kół.
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html |
|
|
|
 |
Demonic
Mitsumaniak

Auto: Biały
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 39 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 21-02-2009, 09:12
|
|
|
Z jakim przebiegiem odbieraliście nówki Lancery z salonu? |
|
|
|
 |
salezian
Forumowicz
Auto: lancer
Dołączył: 09 Gru 2008 Posty: 31 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 21-02-2009, 09:19
|
|
|
4,5 Km |
|
|
|
 |
filippoz
Mitsumaniak The Scotsman

Auto: Lancer 1.8 Sedan Black
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 535 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
piomic
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 737 Skąd: wiesz, że ja to ja?
|
Wysłany: 22-02-2009, 20:41
|
|
|
6 czy 9 chyba.. |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 04-03-2009, 17:57
|
|
|
basik napisał/a: | W 18-tkach tez ET też jest 46. Pytanie jak się to ma do szerokości felg, które chce kupić czyli 8,0x17.
P.S.
Znalazłem niezłego linka z kilkoma kalkulatorami i opisem parametrów kół.
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html |
Bardzo prosto to obliczyć. Oryginalnie jest 6,5 cala i ET46. Zatem felga będzie bardziej wchodziła w nadkole (zachowując to samo ET) o połowe tej róznicy. Dlatego, skoro cal to 25 mm, 1,5 cala to mniej więcej 37-38 mm, połowa z tego to 19 - o tyle powinienes pomniejszyć ET, żeby felga wchodziła o tyle samo. Teoria 46-19 = 27. W praktyce, jesli wybierzesz coś z ET 32-35 to będzie OK. |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-03-2009, 19:37
|
|
|
mazin napisał/a: | basik napisał/a: | W 18-tkach tez ET też jest 46. Pytanie jak się to ma do szerokości felg, które chce kupić czyli 8,0x17.
P.S.
Znalazłem niezłego linka z kilkoma kalkulatorami i opisem parametrów kół.
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html |
Bardzo prosto to obliczyć. Oryginalnie jest 6,5 cala i ET46. Zatem felga będzie bardziej wchodziła w nadkole (zachowując to samo ET) o połowe tej róznicy. Dlatego, skoro cal to 25 mm, 1,5 cala to mniej więcej 37-38 mm, połowa z tego to 19 - o tyle powinienes pomniejszyć ET, żeby felga wchodziła o tyle samo. Teoria 46-19 = 27. W praktyce, jesli wybierzesz coś z ET 32-35 to będzie OK. |
Tylko że wtedy opona może wychodzić po za obrys samochodu. Moim zdaniem powinno się sprawdzić ile jest miejsca koło felgi (wkońcu opona i tak będzie na środku) bo jeśli jest ok (a przeważnie jest) to wziąć z podobnym ET.
Krzychu |
|
|
|
 |
basik
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 199 Skąd: Kraków (okolice)
|
Wysłany: 09-03-2009, 22:30
|
|
|
W nowych felgach ET będzie 35 więc chyba nie będzie tragedii? Co o tym myślicie? |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 09-03-2009, 22:31
|
|
|
basik napisał/a: | W nowych felgach ET będzie 35 więc chyba nie będzie tragedii? Co o tym myślicie? |
Jeśli szersze niż fabryczne to bardzo dobrze. |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
basik
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 199 Skąd: Kraków (okolice)
|
Wysłany: 09-03-2009, 22:33
|
|
|
Felgi szersze bo 8x17 fabryczne 6,5x16 jak już ktoś wyżej napisał |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 10-03-2009, 00:01
|
|
|
basik napisał/a: | Felgi szersze bo 8x17 fabryczne 6,5x16 jak już ktoś wyżej napisał |
Czyli 0,5*1,5*25 = 0,5*37=19.
46-35 = 11
Czyli ~8 mm głebiej niż fabryczne. Da radę |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
basik
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 199 Skąd: Kraków (okolice)
|
Wysłany: 10-03-2009, 00:20
|
|
|
mazin napisał/a: | basik napisał/a: | Felgi szersze bo 8x17 fabryczne 6,5x16 jak już ktoś wyżej napisał |
Czyli 0,5*1,5*25 = 0,5*37=19.
46-35 = 11
Czyli ~8 mm głebiej niż fabryczne. Da radę |
Mógłbyś podać wzór? Skąd te wartości 0,5*1,5*25? Chętnie się czegoś nowego naucze. |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 10-03-2009, 06:36
|
|
|
basik napisał/a: | mazin napisał/a: | basik napisał/a: | Felgi szersze bo 8x17 fabryczne 6,5x16 jak już ktoś wyżej napisał |
Czyli 0,5*1,5*25 = 0,5*37=19.
46-35 = 11
Czyli ~8 mm głebiej niż fabryczne. Da radę |
Mógłbyś podać wzór? Skąd te wartości 0,5*1,5*25? Chętnie się czegoś nowego naucze. |
Jestem inżynierem, więc z samej logiki . Najpierw zakładamy, że felga ma to samo ET co oryginalna (na chwilę) Skoro jest szersza o 1,5 cala, to znaczy że i na zewnątrz i do wewnątrz będzie wystawała bardziej od oryginalnej o połowę tej wartości.Stąd 0,5 razy różnica w szerokości razy ilość milimetrów w każdym calu. Innymi słowy otrzymujemy o ile będzie bardziej wystawała na zewnątrz i do wewnątrz w milimetrach. Następnie odejmujemy od oryginalnego ET nowe ET, żeby sprawdzićo ile felga przesunie się na zewnątrz - w tym wypadku 46-35 =11. Innymi słowy, wlazłą do środka o 19 ze względu na poszerzenie ale wylazła o 11 ze względu na przesunięcie (zmniejszenie) ET. Różnica tych wartości to 8 (najpier do środka o 19 potem na zewnątrz o 11, czyli w efekcie o różnicę).
Zajrzyj np. tutaj,wszystko stanie się jasne:
http://www.brostruck.com.pl/images/mierz_01.jpg
Przy feldze o takiej samej szerokości lub takim samym ET wykonujemy tylko kawałek obliczeń, w zależności od konkretnego przypadku.
Jeżeli zmienia się szerokośc opony, to trzeba jeszcze to uwzględnić, na analogicznych zasadach - jak już wiemy o ile felga wlezie głębiej, to dodajemy do tego połowę różnicy w szerokości - to o tyle istotne, że to raczej opona, nie felga może o coś tam ocierać. |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
|