testy euro ncap |
Autor |
Wiadomość |
michalek_p
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2008 Posty: 35 Skąd: Kołobrzeg
|
|
|
|
 |
rochas40
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 49 Skąd: Warszawa-Białołęka
|
Wysłany: 19-02-2009, 15:47
|
|
|
bardzo ładnie i o to chodzi |
_________________ Lancer Sportback 1.8 Invite { 2008 }, Colt 1.3 Inform { 2009 }, Galant 1.8 { 1995 } |
|
|
|
 |
Zorro123 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2009, 16:02
|
|
|
Ja tylko zauważam: test na zderzenie czołowe asymetyczne 64km/h, test na uderzenie boczne samochodu 50 km/h, test na zdrerzenie boczne z drzewem 30km/h. przy wiekszych prędkościach (a takie rozwija Lancer) niestety mozemy nie wyjść z tego cało. Ale poziom bezpieczeństwa jest wysoki jak na obecną chwilę i klasę auta. To nie ulega wątpliwości. |
|
|
|
 |
filippoz
Mitsumaniak The Scotsman

Auto: Lancer 1.8 Sedan Black
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 535 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-02-2009, 16:16
|
|
|
Zorro123 napisał/a: | Ja tylko zauważam: test na zderzenie czołowe asymetyczne 64km/h, test na uderzenie boczne samochodu 50 km/h, test na zdrerzenie boczne z drzewem 30km/h. przy wiekszych prędkościach (a takie rozwija Lancer) niestety mozemy nie wyjść z tego cało. Ale poziom bezpieczeństwa jest wysoki jak na obecną chwilę i klasę auta. To nie ulega wątpliwości. |
Zawsze można liczyć na hamulce że ze 120 się wyhamuje do 0 a inne auto nie daj Bóg nic nie drgnie i walnie przy jego 128 czyli w sumie po 64km/h na auto oczywiście nikomu nie życzę tego.
Z drugiej strony, czasem są takie crashe że mucha nie ma prawa przeżyć a ludzie wychodzą z kilkoma zadrapaniami, widujesz auto prawie nie tknięte a osoba zmarła.
Nie ma reguły ... oby nigdy nikomu poduszka się nie przydała |
_________________ www.filipkrawczyk.pl
www.openphotography.pl |
|
|
|
 |
Zorro123 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2009, 17:04
|
|
|
filippoz napisał/a: | Zawsze można liczyć na hamulce że ze 120 się wyhamuje do 0 a inne auto nie daj Bóg nic nie drgnie i walnie przy jego 128 czyli w sumie po 64km/h na auto | Obawiam się błedu w Twoich wyliczeniach. W testach NCAP samochód uderza z predkością 64 km/h w nieuginalną przeszkodę a Ty twierdzisz że jest to samo jak ktoś wali w ciebie z prędkaością 128km/h i skutek jest ten sam bo oba auta się troche pogniotą? Zauważ ze pęd rośnie wykładniczo a nie proporcjonalnie.
filippoz napisał/a: | Z drugiej strony, czasem są takie crashe że mucha nie ma prawa przeżyć a ludzie wychodzą z kilkoma zadrapaniami, widujesz auto prawie nie tknięte a osoba zmarła. | Z tym sie po części zgadzam. Przykład Zientarskiego. Ale jego współtowarzysz już nie przeżył. Ale jak to mówią "strzeżonego Pan Bóg strzeże" |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 19-02-2009, 17:28
|
|
|
He he, kiedyś widziałem wypadek, w którym poczciwy maluch uderzony przez inny samochód osobowy w bok po prostu rozpadł się na dwie części (spawany chyba czy co), a kierowcę wyrzuciło z auta na kilkanaście metrów. Jedyne obrażenia to stłuczony łokieć |
|
|
|
 |
filippoz
Mitsumaniak The Scotsman

Auto: Lancer 1.8 Sedan Black
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 535 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-02-2009, 21:18
|
|
|
Zorro123 napisał/a: | Obawiam się błedu w Twoich wyliczeniach. W testach NCAP samochód uderza z predkością 64 km/h w nieuginalną przeszkodę a Ty twierdzisz że jest to samo jak ktoś wali w ciebie z prędkaością 128km/h i skutek jest ten sam bo oba auta się troche pogniotą? Zauważ ze pęd rośnie wykładniczo a nie proporcjonalnie. |
nie że się trochę pogniotą ale z tego co pamiętam siła się w pewnym stopniu rozłoży, jakby oba się cyknęły pędząc po 120 to raczej tylko zbierać z ulicy na szufelkę
ta przeszkoda w NCAP jest nieruchoma, jednak jak jedno auto walnie w drugie to energia wyzwolona podczas uderzenia przesunie auto uderzone odbierając energię z pojazdu uderzającego tzn wiesz o co mi chodzi ? suma będzie taka że zniszczenia duże tyle tylko że proporcjonalnie mniejsze jakby walnął w tą przeszkodę przy 120 z NCAP
kurde zakręciłem się |
_________________ www.filipkrawczyk.pl
www.openphotography.pl |
|
|
|
 |
Zorro123 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2009, 21:39
|
|
|
Chodzi Ci o sprężystość. Posłużę się przykładem co innego uderzyć w beton a co innego w sprężystą blachę. Ale mimo wszystko prędkość robi swoje. I nie ma niezniszczalnych samochodów. |
|
|
|
 |
filippoz
Mitsumaniak The Scotsman

Auto: Lancer 1.8 Sedan Black
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 535 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-02-2009, 22:46
|
|
|
O widzisz Jakiś ty mądry za prezydenta jak znalazł hehe, a tak serio no właśnie brakowało mi tego, tak więc Dziękuję za uzupełnienie mojego wpisu.
Nie ma niezniszczalnych bo nie wprowadzono do produkcji tych sławnych polskich zderzaków pochłaniających energię wtedy byłoby po sprawie |
_________________ www.filipkrawczyk.pl
www.openphotography.pl |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 20-02-2009, 08:27
|
|
|
filippoz, te zderzaki to były do 30km/h
A muszy byc strefa kontrolowanego zgniotu. Chociazby te 90 cm. Bo inaczej nasze ciało mogło by nie wytrzymac takiego nagłego zatrzymania Pędu.
Pamiętajcie o przeciążeniu panujacym podczas wypadku. Nasze ciało waży wtedy pare Ton. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
filippoz
Mitsumaniak The Scotsman

Auto: Lancer 1.8 Sedan Black
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 535 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
|
|
|
 |
filippoz
Mitsumaniak The Scotsman

Auto: Lancer 1.8 Sedan Black
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 535 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Forensic [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2009, 13:09
|
|
|
Spodziewałem się pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP
W końcu sam producent o tym zapewniał po wykonaniu swoich testów wewnętrznych.
Co ciekawe, Mazda 6 uzyskała porównywalne do Lancera wyniki (ochrona dorosłych -lepiej wypada Lancer, ochrona pieszych -lepiej wypada mazda), a Mazda 6 jest autem o klasę wyższym od Lancera. |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 02-03-2009, 17:34
|
|
|
Forensic napisał/a: | Spodziewałem się pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP
W końcu sam producent o tym zapewniał po wykonaniu swoich testów wewnętrznych.
Co ciekawe, Mazda 6 uzyskała porównywalne do Lancera wyniki (ochrona dorosłych -lepiej wypada Lancer, ochrona pieszych -lepiej wypada mazda), a Mazda 6 jest autem o klasę wyższym od Lancera. |
Lepiej wypadł nasz lancelot od takiej np. Vitary, co mnie baaardzo zdziwiło
A jeśli chodzi o fuksiarzy i wypadki, z których wychodzą bez szwanku, to polecam:
http://www.youtube.com/watch?v=zuiOS2NzXU8
http://www.youtube.com/watch?v=blp_XqCs2BU
A tutaj największy fuksiarz wszechczasów:
http://www.youtube.com/watch?v=9HG80oY8tlg
Ten ostatni filmim trwa ponad 8 minut, jest totalnym OT, nie ma nic wspólnego z samochodami, ale chyba najbardziej warto właśnie ten obejrzeć w całości |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
|