Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Nierówne obroty silnika na biegu jałowym + wo
Autor Wiadomość
Rabol 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: TG
Wysłany: 22-02-2009, 12:40   [Cari 1.9DI-D] Nierówne obroty silnika na biegu jałowym + wo

Witam
Mam pewien problem. Podczas postoju pojazdu na zapalonym silniku obroty samochodu spadają mi do 550obr/min. Samochód nawet zaczyna nieprzyjemnie drgać. Jeżeli wrzucę "na luz" podczas gdy auto jeszcze jedzie, to obroty utrzymują wartość 750-800obr/min. Zauważyłem też, że gdy odpalę silnik to komputer nie umie ustawić obrotów silnika - wskazówka obrotomierza zaczyna oscylować wokół wartości 700obr/min. Nie wiem czy ma to związek z tematem ale widzę też, że silnik uzyskuje prawidłową temp pracy dopiero po przejechaniu 22-24km (prawdop termostat padł, ale czy napewno?).
Wie ktoś może co jest powodem problemu z obrotami mojego silnika? Przypominam, że jest to 1,9 DI-D 102KM, przebieg to 99000tys, 2002r.
Pozdrawiam
 
 
Iwo 
Forumowicz
Mitsubishi fan :)


Auto: Carisma LS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Drezdenko/Gorzów Wlkp.
Wysłany: 25-02-2009, 23:17   

Przeczyść przepustnicę, miałem podobny problem, obroty podnosiły mi się i spadały. Gromadzi się na klapce mnóstwo syfu i nieczyszczona będzie niedomykała. Użyj nitro albo jakiś inny rozpuszczalnik. Aha, przy przepustnicy jest taki mały czarny plastik - NIE ODKRĘCAĆ GO I NIE OBRACAĆ
_________________

 
 
Rabol 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: TG
Wysłany: 25-02-2009, 23:23   

Dzięki bardzo, spróbuje tego. Napisz mi jeszcze co to za plastik, którego nie mam ruszać (jestem ciekawy;-)).
 
 
Iwo 
Forumowicz
Mitsubishi fan :)


Auto: Carisma LS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Drezdenko/Gorzów Wlkp.
Wysłany: 25-02-2009, 23:29   

To ten po prawej, jest to czujnik położenia przepustnicy. Wpływa na zapłon.

Uważaj też z wężykami, z jednego poleci płyn chłodniczy. Ja upaprałem przez to całą podłogę w garażu :P
_________________

 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 25-02-2009, 23:52   

Ja bym na początku sprawdził filtr powietrza i paliwa ja w 1.9 td miałem trochę inaczej na wolnych łapał 1100 obrotów a potem jak się rozgrzał maiła za mało gdzieś 700. PO wymianie wróciło do normy disle z zwłaszcza di-d są wrażliwe na zapchane filtry. Co do przepustnicy wydaje mi się zę chyba jej nie masz bo to chyba do silnika benzynowego.

Najlepiej podjęć do jakiegoś mechanika i niech sprawdzi błędy na komputerze może jakiś czujnik poszedł
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
Iwo 
Forumowicz
Mitsubishi fan :)


Auto: Carisma LS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Drezdenko/Gorzów Wlkp.
Wysłany: 26-02-2009, 00:07   

Faktycznie, przeoczyłem, że to Diesel. A co do filtra, to każde auto jest na to wrażliwe, nie ma reguły.
_________________

 
 
Rabol 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: TG
Wysłany: 26-02-2009, 00:15   

Filtry były wymieniane 5tyś km temu, wiec wątpię że przez nie tak skaczą obroty. Może jest to związane z zaworem recylkulacji spalin (EGR). Niestety w mojej okolicy nie ma mechanika z komputerem do Mitsubischi. Zostaje tylko ASO o słabej opinii i bardzo wysokich cenach.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 26-02-2009, 21:46   

wystarczy do błędów silnika interfejs obd2 wydaje mi się że każdy zakład powinien go mieć jak nie to można kupić go na allegro za 130zł. Popytaj w innym aso większość samochodów po 2001 roku powinie być wyposażone w ten interfejs więc można spróbować w innym ASO

a silnik 1.9td jak 1.9 di-d to jest od renaulta więc nie musi być to serwis mitsubishi sprubuj w volvo
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
Iwo 
Forumowicz
Mitsubishi fan :)


Auto: Carisma LS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Drezdenko/Gorzów Wlkp.
Wysłany: 26-02-2009, 21:48   

Ano właśnie z tym OBD2 nie jest tak hop. Wiem, że na bank KTS Bosha radzi sobie z Cari. VAGi starsze niekoniecznie, ale nie wiem jak jest z tymi nowymi. Jak się pokuszę o taki to dam znać :roll:
_________________

 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 26-02-2009, 21:52   

vagi są do grupy volkswagen i nie zawsze hulają z innym markami. Wydaje mi się że do prostej diagnozy wystarczy elm327 v1.3
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
Rabol 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: TG
Wysłany: 29-04-2009, 16:37   [Cari 1.9DI-D] Obroty 550-600rpm na postoju

Witam
Mam pewien problem. Zauważyłem, że podczas stania a światłach obroty mojej Carismy spadają do 550-600rpm i utrzymują się na tym poziomie. Nie ma tego problemu podczas jazdy samochodem ze wciśniętym pedałem sprzęgła (wtedy obroty są na poziomie 800-900rpm). Jak tylko koła samochodu staną w miejscu wskazówka obrotomierza obniża się do opisanego poziomu. Co może być tego powodem, jak problem rozwiązać?
Pozdr
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 29-04-2009, 21:21   

Ale co - dusi się potem?
Jeżeli NIC się nie dzieje, nie martwiłbym się.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Rabol 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: TG
Wysłany: 29-04-2009, 22:22   

nie, nie dusi się, ale skoro obroty są nieodpowiednie coś jest nie tak.
 
 
herflik95 
Forumowicz
Piotr


Auto: Skoda Octavia II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 254
Skąd: Dzierzkowice
Wysłany: 30-04-2009, 07:29   

500 - 550 rpm to ja mam u siebie cały czas czy ze wciśnietym sprzegłem czy też nie i nic sie nie dzieje, autko równo chodzi nie szrpie nie ksztusi sie itp.
_________________
 
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 30-04-2009, 08:31   

Do scalenia:
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#440796
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.