[Cari 1.9DI-D] Nierówne obroty silnika na biegu jałowym + wo |
Autor |
Wiadomość |
Rabol
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: TG
|
Wysłany: 22-02-2009, 12:40 [Cari 1.9DI-D] Nierówne obroty silnika na biegu jałowym + wo
|
|
|
Witam
Mam pewien problem. Podczas postoju pojazdu na zapalonym silniku obroty samochodu spadają mi do 550obr/min. Samochód nawet zaczyna nieprzyjemnie drgać. Jeżeli wrzucę "na luz" podczas gdy auto jeszcze jedzie, to obroty utrzymują wartość 750-800obr/min. Zauważyłem też, że gdy odpalę silnik to komputer nie umie ustawić obrotów silnika - wskazówka obrotomierza zaczyna oscylować wokół wartości 700obr/min. Nie wiem czy ma to związek z tematem ale widzę też, że silnik uzyskuje prawidłową temp pracy dopiero po przejechaniu 22-24km (prawdop termostat padł, ale czy napewno?).
Wie ktoś może co jest powodem problemu z obrotami mojego silnika? Przypominam, że jest to 1,9 DI-D 102KM, przebieg to 99000tys, 2002r.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Iwo
Forumowicz Mitsubishi fan :)

Auto: Carisma LS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 36 Skąd: Drezdenko/Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 25-02-2009, 23:17
|
|
|
Przeczyść przepustnicę, miałem podobny problem, obroty podnosiły mi się i spadały. Gromadzi się na klapce mnóstwo syfu i nieczyszczona będzie niedomykała. Użyj nitro albo jakiś inny rozpuszczalnik. Aha, przy przepustnicy jest taki mały czarny plastik - NIE ODKRĘCAĆ GO I NIE OBRACAĆ |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rabol
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: TG
|
Wysłany: 25-02-2009, 23:23
|
|
|
Dzięki bardzo, spróbuje tego. Napisz mi jeszcze co to za plastik, którego nie mam ruszać (jestem ciekawy;-)). |
|
|
|
 |
Iwo
Forumowicz Mitsubishi fan :)

Auto: Carisma LS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 36 Skąd: Drezdenko/Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 25-02-2009, 23:29
|
|
|
To ten po prawej, jest to czujnik położenia przepustnicy. Wpływa na zapłon.
Uważaj też z wężykami, z jednego poleci płyn chłodniczy. Ja upaprałem przez to całą podłogę w garażu |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 25-02-2009, 23:52
|
|
|
Ja bym na początku sprawdził filtr powietrza i paliwa ja w 1.9 td miałem trochę inaczej na wolnych łapał 1100 obrotów a potem jak się rozgrzał maiła za mało gdzieś 700. PO wymianie wróciło do normy disle z zwłaszcza di-d są wrażliwe na zapchane filtry. Co do przepustnicy wydaje mi się zę chyba jej nie masz bo to chyba do silnika benzynowego.
Najlepiej podjęć do jakiegoś mechanika i niech sprawdzi błędy na komputerze może jakiś czujnik poszedł |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
Iwo
Forumowicz Mitsubishi fan :)

Auto: Carisma LS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 36 Skąd: Drezdenko/Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 26-02-2009, 00:07
|
|
|
Faktycznie, przeoczyłem, że to Diesel. A co do filtra, to każde auto jest na to wrażliwe, nie ma reguły. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rabol
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: TG
|
Wysłany: 26-02-2009, 00:15
|
|
|
Filtry były wymieniane 5tyś km temu, wiec wątpię że przez nie tak skaczą obroty. Może jest to związane z zaworem recylkulacji spalin (EGR). Niestety w mojej okolicy nie ma mechanika z komputerem do Mitsubischi. Zostaje tylko ASO o słabej opinii i bardzo wysokich cenach. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 26-02-2009, 21:46
|
|
|
wystarczy do błędów silnika interfejs obd2 wydaje mi się że każdy zakład powinien go mieć jak nie to można kupić go na allegro za 130zł. Popytaj w innym aso większość samochodów po 2001 roku powinie być wyposażone w ten interfejs więc można spróbować w innym ASO
a silnik 1.9td jak 1.9 di-d to jest od renaulta więc nie musi być to serwis mitsubishi sprubuj w volvo |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
Iwo
Forumowicz Mitsubishi fan :)

Auto: Carisma LS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 36 Skąd: Drezdenko/Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 26-02-2009, 21:48
|
|
|
Ano właśnie z tym OBD2 nie jest tak hop. Wiem, że na bank KTS Bosha radzi sobie z Cari. VAGi starsze niekoniecznie, ale nie wiem jak jest z tymi nowymi. Jak się pokuszę o taki to dam znać |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 26-02-2009, 21:52
|
|
|
vagi są do grupy volkswagen i nie zawsze hulają z innym markami. Wydaje mi się że do prostej diagnozy wystarczy elm327 v1.3 |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
Rabol
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: TG
|
Wysłany: 29-04-2009, 16:37 [Cari 1.9DI-D] Obroty 550-600rpm na postoju
|
|
|
Witam
Mam pewien problem. Zauważyłem, że podczas stania a światłach obroty mojej Carismy spadają do 550-600rpm i utrzymują się na tym poziomie. Nie ma tego problemu podczas jazdy samochodem ze wciśniętym pedałem sprzęgła (wtedy obroty są na poziomie 800-900rpm). Jak tylko koła samochodu staną w miejscu wskazówka obrotomierza obniża się do opisanego poziomu. Co może być tego powodem, jak problem rozwiązać?
Pozdr |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 29-04-2009, 21:21
|
|
|
Ale co - dusi się potem?
Jeżeli NIC się nie dzieje, nie martwiłbym się. |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
Rabol
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: TG
|
Wysłany: 29-04-2009, 22:22
|
|
|
nie, nie dusi się, ale skoro obroty są nieodpowiednie coś jest nie tak. |
|
|
|
 |
herflik95
Forumowicz Piotr

Auto: Skoda Octavia II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 254 Skąd: Dzierzkowice
|
Wysłany: 30-04-2009, 07:29
|
|
|
500 - 550 rpm to ja mam u siebie cały czas czy ze wciśnietym sprzegłem czy też nie i nic sie nie dzieje, autko równo chodzi nie szrpie nie ksztusi sie itp. |
_________________
 |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
|