Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] CB radio w galancie, antena do CB
Autor Wiadomość
SirSinner 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 98r
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-03-2009, 22:45   

no więc.. dla potomnych tekstu irekkczek'a

Pierwszy krok:
1. Wyciągamy ten schowek:


Aby go wyjąć otwieramy go i łapiąc rękami z prawej i z lewej strony tak jakby wyszarpujemy go delikatnie na boki, raz mocniej z lewej, potem mocniej z prawej. U mnie schowek siedział bardzo ciasno więc pomogłem sobie śrubokrętem płaskim delikatnie. O ile dobrze pamiętam to trzyma się on na 2 zaczepach w lewym i prawym górnym rogu.
2. Gdy mamy już schowek wyciągnięty to sytuacja wygląda dużo lepiej, ponieważ zauważycie, że to "siodełko" na okulary trzyma się na 2 malutkich śrubkach krzyżakowych. Wykręcamy je i śrubki wraz z "siodełkiem" chowamy, ponieważ może w przyszłości postanowimy wyjąć CB i będziemy chcieli znówu przechowywać tam okulary.
3. Po odkręceniu tego "siodełka" mamy jeden duży schowek. Jak się domyślacie trzeba teraz będzie wyciąć dziurę w tylniej ściance. Moje radio było na tyle małe i zgrabne, że po usunięciu idealnie tylniej ścianki mieściło się w "oryginalnym" rozmiarze tego schowka(będziecie wiedzieli o co chodzi jak wyciągnięcie schowek. Tylnia ściana jest węższa niż przednia).

WAŻNE!!

Zanim zaczniecie wycinać , możecie zdemontować te przednie drzwiczki, trzymają się również na 2 małych śrubkach i na 2 sprężynkach. Będzie wam wygodniej przymierzać radio.



Ja musiałem wyciąć tylnią ścianę i kawałek górnej. Uważajcie przy wycinaniu, ponieważ schowek jest z bardzo sztywnego plastiku i możecie coś połamać.


4. Gdy już uda wam się dopasować przestrzeń do radia, przymierzcie dokladnie czy po schowaniu CB, drzwiczki zamkną się i nic nie będzie wystawać.
5. Teraz trzeba będzie radyjko jakoś zamocować aby nam nie wpadło w konsolę.
Ja miałem na tyle szczęścia, że oryginalne miejsce montażowe w radiu przypasowało mi do ścianek naszego schowka, tzn. otwory na śruby w radiu były umiejscowione w dobrym miejscu, co pozwoliło mi na użycie oryginalnych śrubek do zamocowania w ściankach naszego schowka. Wywierciłem delikatnie wiertłem do drewna 2 dziurki na śruby w schowku i przykręciłem radio. Wiem , że jest tam mało miejsca na jakiekolwiek mocowanie. Sam miałem dylemat jak to zamocować.
Myślałem na początku o taśmie 2-stronnej, ponieważ jest bardzo mocna. Możecie ją również wykorzystać. Jeśli postaracie się na tyle, aby właśnie otwór w tylnej części schowka nie był za luźny to uda wam się radyjko jakoś zamocować. Niestety innej możliwości do zamontowania radia tam nie ma, ponieważ schowek jest pod kątem, a nie na prosto.

Ja natomiast musiałem dorobić blaszki do mocowania:





6. Następną rzeczą było podłączenie radia pod zasilanie.

Ja podpiąłem się bezpośrednio pod akumulator, ze względu na zmniejszenie szumó i etc. W galu bardzo łątwo przeprowadzić kable przez ścianęgrodziową po zdjęciu obu boków konsoli centralnej zobaczycie wiązkę wchodzącą mniej więcej po środku, od strony silnika widać to jakieś 20-25 cm od wspomagania chamulców i jakieś 30-40 cm w dół. (jak nie zapomnę jutro wrzucę fotkę),

irekkczek - Ja wykorzystałem napięcie idące do zapalniczki. Niestety z kolorem kabli będzie problem. Jedyną wskazówką dla was będzie to, że zobaczycie wiązkę idącą do zapalniczki i ta wiązka będzie miała 4 kable(chyba), natomiast będzie jeszcze jedna, która daje zasilanie na lampkę popielniczki. Nie wpinajcie się w tą wiązkę od popielniczki, ponieważ tam zasilanie się pojawia dopiero na włączconych światłach, natomiast w zapalniczce macie napięcie w pozycji "ACC".
Teraz w który kabel się wpiąć:
ja zobaczyłem jakie kolory kabli ma wiązka idąca do światełka od popielniczki. Jeden z tych kabli był "kolorowy" więc pomyślałem, że w zapalniczce do jej oświetlenia kabel ten również powinien być kolorowy(albo i nawet był taki sam).
Wiem również, że kabel masowy był chyba koloru czarnego.
Podczas wpinania bierzcie kable idące do zapalniczki i tak jak napisałem, sprawdźcie jakie kolory są do światełka popielniczki i to pozwoli wam wykluczyć te kolory w wiązce w zapalniczce. W razie pytań piszście, jak będziecie mieli kolory kabli to powinienem wam pomóc.

7.Następnie musicie jakoś schować kabel antenowy. Ja mam antenę na klapie bagażnika i kabel idzie pod tylnią kanapą, potem pod dywanikiem i wychodzi w tunelu środkowym. Nie mocowałem go specjalnie, tylko wcisnęłem go pod plastik tunelu od strony pasażera i tak całą drogę do deski rozdzielczej, następnie w stronę schowka na okulary.

8. Gdy już macie kabel antenowy i wepniecie się w prąd sprawdźcie czy wszystko działa zanim zamocujecie schowek z radiem spowrotem, ponieważ schowek ten siedzi naprawdę ciasno i wyciągnąć go jeszcze raz zajmie wam dużo więcej czasu.



mam nadzieję, że poradzicie sobie z montażem. W razie pytań służę/służymy pomocą.

Jeśli chodzi o kwestię glośności radia to słychać idealnie, wiadomo radio musi być ustawiwone troszkę głośniej. Ja nie mam na FULL i słychać dobrze. Pozdrawiam!!
 
 
stealmach 
Nowy Forumowicz
01518/KMM


Auto: Galant EA2A, wersja: SPORT ED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: KIELCE
Wysłany: 12-03-2009, 12:38   

A jak z temperaturą?
Radyjko się trochę grzeje...
Długie trasy jeździsz?

Ja w poprzednim chciałem zabudowywać radyjko, ale mi odradzili ze względu na temp i głośność. Widzę, że głośność odpowiada więc sie pytam jeszcze o temperaturę.

Ogólnie gratuluje inwencji. W sumie jeszcze można rozważyć miejsce po popielniczce (ktoś wspomniał o tym).
_________________
NIE LUBIĘ BUCÓW...
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-03-2009, 12:49   

Nie lepiej zamontować od razu w drugim Din pod radiem?

http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=390

Krzychu
 
 
SirSinner 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 98r
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-03-2009, 12:50   

stealmach napisał/a:
A jak z temperaturą?
Radyjko się trochę grzeje...
Długie trasy jeździsz?

Ja w poprzednim chciałem zabudowywać radyjko, ale mi odradzili ze względu na temp i głośność. Widzę, że głośność odpowiada więc sie pytam jeszcze o temperaturę.

Ogólnie gratuluje inwencji. W sumie jeszcze można rozważyć miejsce po popielniczce (ktoś wspomniał o tym).


Co do temperatury nie sprawdzałem, ale wcześniej miałem je nad radiem i tam było gorzej a na długich trasach też nic nie zauważyłem. Tu z tyłu jak i od góry jest dużo wolnego miejsca, więc ciepło ma gdzie odpromieniować.

Co do miejsca na popielniczkę to raczej nie bo jest bardzo wąsko a miejsce między nią a zapalnniczką jest podzielone i trzeba by było to wyciąć a to już duża ingerencja...
A tak jak teraz prawie żadna, odcinasz tył i tyle. Jak chcesz sprzedać samochód doklejasz to co odciąłeś (jeśli tego nie wyrzuciłeś) i po złożeniu do kupy nie ma śladu że coś było robione.
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2505
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-03-2009, 13:01   

SirSinner, mam pytanie jak w wyciaganiem idzie jakos szybko zdemontować czy trzeba sporo rozbierać? pytam bo czasami przekładam, radio na trasę do służbowego.
 
 
SirSinner 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 98r
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-03-2009, 14:49   

Powiem tak, z samym wyciągnięciem schowka (pustego) nie ma problemu, trzeba tylko opatentować wyciąganie.
Z zamontowany radiem jest lekki problem ponieważ zaraz za schowkiem jest zawinięty plastik (jak wyjmiesz to będziesz wiedział o czym mówię) i trzeba by go chyba trochę podpiłować żeby było tak samo. A u mnie radio jest lekko grubsze i podważa go, co przy wyciąganiu stanowi mały problem. Raz jak to chciałem wyjąć to chyba z 10 min. wojowałem i nic, za chilę podszedłem jeszcze raz sprubowałem i wyszło bez problemu. Tak więc kwestia wprawy/patętu. Dodatkowo radio na 2 śrubki i tyle.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10686
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-03-2009, 15:35   

krzychu napisał/a:
Nie lepiej zamontować od razu w drugim Din pod radiem?

http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=390

Krzychu


Nie kazde radyjko sie tam zmiesci....:(
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
SirSinner 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 98r
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-03-2009, 17:38   

Marcino napisał/a:
krzychu napisał/a:
Nie lepiej zamontować od razu w drugim Din pod radiem?

http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=390

Krzychu


Nie kazde radyjko sie tam zmiesci....:(


Poza tym ja tak miałem i zawsze podchodziłem do samochodu z obawą czy jeszcze mam szybe i radia. A tak odpinasz gruche, zamykasz klapkę i nic nie widać i nic nie kusi
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-03-2009, 21:03   

SirSinner napisał/a:
Marcino napisał/a:
krzychu napisał/a:
Nie lepiej zamontować od razu w drugim Din pod radiem?

http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=390

Krzychu


Nie kazde radyjko sie tam zmiesci....:(


Poza tym ja tak miałem i zawsze podchodziłem do samochodu z obawą czy jeszcze mam szybe i radia. A tak odpinasz gruche, zamykasz klapkę i nic nie widać i nic nie kusi


Wtedy wykonam telefon do ubezpieczyciela (radio wpisane jest na wyposażeniu). Rzadko parkuje w niebezpiecznych miejscach a po drugie ktoś musiał by zaglądnąć do samochodu bo antena triflex.

A czemu się nie zmieści? Demontujesz cała kieszeń i wstawiasz maskownicę na 1din (19zł na allegro) a jak jest miejsce na radio samochodowe to president też się powinien zmieścić.

Krzychu
 
 
SirSinner 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 98r
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-03-2009, 23:07   

krzychu napisał/a:
Wtedy wykonam telefon do ubezpieczyciela (radio wpisane jest na wyposażeniu). Rzadko parkuje w niebezpiecznych miejscach a po drugie ktoś musiał by zaglądnąć do samochodu bo antena triflex.


Powiem Ci Krzychu że błądzisz...
Chyba nie miałeś doczynienia z ubezpieczalniami ostatnio, ja po stłuczce mojej dziewczyny też zadzwoniłem żeby z AC zlikwidować i już miesiąc się bujam o 2 tys.
A dla wprawnego oka "zainteresowanego" to minuta roboty a dla Ciebie min. 2 tygodnie bujania się z papierami. Ps. Zanim zadzwonisz do ubezpieczalni to najpierw zadzwoń na policję bo Ci nie uznają.

krzychu napisał/a:
A czemu się nie zmieści? Demontujesz cała kieszeń i wstawiasz maskownicę na 1din (19zł na allegro) a jak jest miejsce na radio samochodowe to president też się powinien zmieścić.


Jak masz Presidenta czy Unidena to OK, ale już jakiś Alan czy Midland może nie wejść.

No nic ja przełożyłęm i śpię spokojnie.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-03-2009, 12:01   

SirSinner napisał/a:

Powiem Ci Krzychu że błądzisz...
Chyba nie miałeś doczynienia z ubezpieczalniami ostatnio, ja po stłuczce mojej dziewczyny też zadzwoniłem żeby z AC zlikwidować i już miesiąc się bujam o 2 tys.
A dla wprawnego oka "zainteresowanego" to minuta roboty a dla Ciebie min. 2 tygodnie bujania się z papierami. Ps. Zanim zadzwonisz do ubezpieczalni to najpierw zadzwoń na policję bo Ci nie uznają.


Zależy jaki ubezpieczyciel... Wiem że jak by coś takiego się stało nie będzie problemu... Tak samo nie mam zabezpieczeń do felg itd. A jak ktoś będzie chciał to i tak mi wybije szybę bo będzie myślał że jak 99% ludzi trzymam panel od radia w samochodzie schowany.... Tu akurat się zdziwi bo za to ubezpieczyciel by mi nie zwrócił. Tak jak mówię parkuję w garażu a w pracy na monitorowanym parkingu.... A jak się coś stanie to w końcu płacę AC. W poprzednim samochodzie miałem CB na widoku i uchwyt na antenę na widoku (antena na siedzeniu zostawiałem) i przez rok nic się nie stało.

Krzychu
 
 
irekkczek 
Forumowicz


Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 126
Skąd: Lubin
Wysłany: 16-03-2009, 18:42   

stealmach napisał/a:
A jak z temperaturą?
Radyjko się trochę grzeje...
Długie trasy jeździsz?

Ja w poprzednim chciałem zabudowywać radyjko, ale mi odradzili ze względu na temp i głośność. Widzę, że głośność odpowiada więc sie pytam jeszcze o temperaturę.

Ogólnie gratuluje inwencji. W sumie jeszcze można rozważyć miejsce po popielniczce (ktoś wspomniał o tym).



ja jeżdżę trasy długie(do 10 godz.) i radyjko nie powodowało ewidentnego grzania, bardziej grzało mi radio CD.

CB radyjko jest w kieszeni skierowanej w dół i nie łączy się ze schowkiem pod radiem i jest wystarczająco dużo miejsca na ciepło.
 
 
 
costa brawa 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 `00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 563
Skąd: mielec
Wysłany: 16-03-2009, 23:29   

W sobote wlasnie sobie przelozylem radio do schowka na okulary (mialem miedzy fotelem i siedzeniem wlozone)
Dzieki poradom i szczegolowym instrukcjom kolegów zajeło mi to ..... 15 minut
Radyjko slychac elegancko - jest duzo miejsca wiec cieplo ma gdzie uciekac
Ja przykleilem radio na tasmie dwustronnej takiej gabczastej - bardzo mocna i dokladnie dolega w kazdym miejscu ( chociaz pozniej dorobilem na wszelki wypadek taki delikatny uchwycik z blachy alum 2 mm na jedna strone - tak w razie "W")
Najdluzej zajelo mi przeciaganie kabla pod wykladzina do anteny - zeby byl ukryty :D
Wielkie dzieki za instrukcje montazu - naprawde szczegolowa
PS
jak wyciagacie schowek to naprawde duzo latwiej srubokretem delikatnie podwazyc w gorym rogu - duzo latwiej wychodzi
_________________
Mój misiek :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33851
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-07-2009, 17:49   

Ja również przełożyłem radyjko do schowka na okulary ;) Dodatkowo zafundowałem sobie antenkę Sirio Triflex i jestem zupełnie incognito :biggrin:

Radio:


Antena


Mikrofon jeździ w schowku ;)

PS Pomimo wielu przeciwników antena Triflex świetnie działa. SWR 1,1 na 19 kanale, co na takie miejsce i taką długość daje zupełnie dobry wynik. Wiadomo, że to nie to samo co porządna długa antena, ale radio odbiera czysto i spełnia swoją funkcję.
 
 
Nev-X 
Mitsumaniak
Przemek


Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 230
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 17-07-2009, 18:26   

Witam.
Nie zauważyłem żeby ktoś pochwalił się sposobem zamontowania radia podobnym do mojego wiec ja sie pochwale :D No więc tak, radyjko chciałem zamontować w taki sposób aby po wyjęciu nie było po nim śladu :) Wykorzystałem do tego skrzynkę z bezpiecznikami znajdującą się z lewej strony i troszkę przerobiony uchwyt (można było się troszkę lepiej postarać przy przeróbce ale i tak tego nie widać :wink: ) Gruszka znajduje sie w drzwiach i zawsze jest pod ręką. Chcąc zmienić kanał lub ustawić głośność wystarczy leciutko się pochylić, mi nie stwarza to problemów nawet podczas jazdy. Miałem je podłączyć bezpośrednio pod aku tak jak miałem to w Civicu wcześniej ale wybrałem opcję z zapalniczką a kabelek ładnie pospinałem malutkimi opaskami zaciskowymi i w ogóle nie przeszkadza. Przy wsiadaniu czy wysiadaniu zdarza się czasami zaczepić nogą ale wystarczy odrobinka uwagi i jest ok. Ja się już przyzwyczaiłem i jak dla mnie jest to najwygodniejsze. Kabel od anteny leci sobie pod listwami progowymi aż do antenki (Hustler IC-100) na klapie bagażnika. Jeśli ktoś by miał jakieś pytania związane z takim montażem to chętnie pomogę.
Pozdrawiam serdecznie

PS. Przepraszam za jakość zdjęć, robione przed chwilą w pośpiechu :wink:



 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.