 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Outlander vs Tiguan |
Autor |
Wiadomość |
przem
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-03-2009, 14:57
|
|
|
rezon napisał/a: | Silnik taki sam. wzornictwo kwestia gustu. Plastiki obydwie marki nie mają zachwycających. Napęd + na Outlandera. A 8 tys. to jak będziesz rozmawiał o konkretach to pewnie wytargujesz. |
Silnik nie ten sam, bo jak napisałem na wstepie tematu jest to 2 litrowa ale benzyna. Plastiki raczej nie ta takie same. Co do napędu, to czy mógłbyś wskazać plusy/minusy obu układów. Ja wiem tylko tyle, że w Out. napęd może być rozłozony 50/50 a w Tig nawet 0/100.
Z tymi ośmioma tysiącami to naprawdę przesadziłeś. Chyba ze myslałeś o roczniku 2008. To zapewne tak. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 29-03-2009, 10:36
|
|
|
przem napisał/a: | 2 litrowa ale benzyna | masz rację. aby porównywać autka dolicz do ceny Tiguana 8-10 kzł bo tyle w grupie VW trzeba dopłacać za diesla. przem napisał/a: | Plastiki raczej nie ta takie same | nie pisałem, że takie same, lecz że nie zachwycające w obydwu markach.
przem napisał/a: | mógłbyś wskazać plusy/minusy obu układów | większe możliwości wyboru w Outlanderze. przem napisał/a: | napęd może być rozłozony 50/50 a w Tig nawet 0/100 | w Tiguanie to nie ty będziesz decydował gdzie ma być napęd. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
przem
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-03-2009, 14:14
|
|
|
rezon napisał/a: |
w Tiguanie to nie ty będziesz decydował gdzie ma być napęd. |
Poczytałem trochę na temat napędu i faktycznie w Mistu można rozłączyć napęd i będzie na dwa przednie koła i oszczędnie. Ale ktos napisał, że w tym trybie auto źle sie prowadzi i jest niepolecane . Poza tym jest wybór tylko automatyczny. Elektronika odpowiada również za napęd 4x4. Kierowca nie ma tu wiele do powiedzenia, może jedynie skorzystać z pokrętła blokującego napęd w proporcjach 50/50, ale tylko do prędkości 40km/h, po przekroczeniu, mechanizm sam przełącza się w pozycję 4WD Auto i kontrolę nad przeniesieniem napędu przejmuje komputer--> text z motofakty.pl
To w końcu jak jest z tym napedem? CZy ja tu czegoś nie rozumiem czy są inne jeszcze sposoby oddziaływania na napęd w Outku o których nie wiem?
CZekam na odpowiedź od eler1 w sprawie kratki i Vatu! |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2009, 14:16
|
|
|
przem napisał/a: | Elektronika odpowiada również za napęd 4x4. Kierowca nie ma tu wiele do powiedzenia, może jedynie skorzystać z pokrętła blokującego napęd w proporcjach 50/50, ale tylko do prędkości 40km/h, po przekroczeniu, mechanizm sam przełącza się w pozycję 4WD Auto i kontrolę nad przeniesieniem napędu przejmuje komputer--> text z motofakty.pl |
Tak jest w Outkach i nic innego poza tym nie ma |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 30-03-2009, 19:37
|
|
|
przem napisał/a: | Elektronika odpowiada również za napęd 4x4. Kierowca nie ma tu wiele do powiedzenia, może jedynie skorzystać z pokrętła blokującego napęd w proporcjach 50/50, ale tylko do prędkości 40km/h, po przekroczeniu, mechanizm sam przełącza się w pozycję 4WD Auto i kontrolę nad przeniesieniem napędu przejmuje komputer--> text z motofakty.pl | To ciekawe, bo wg tego opisu wyglądałoby, że powyżej prędkości 40 km/h dostajemy błędną informację, że jest włączony tryb 4WD LOCK (pokrętło nie zmienia przecież położenia).
Dodam, że używam tego trybu nie tylko w terenie, ale i na śliskiej, oblodzonej nawierzchni i to z prędkościami grubo powyżej 40 km/h.
Nie mam niestety pojęcia jak to wygląda w Tiguanie. Jeśli ktoś z Was zapoznał się z tym niech skrobnie parę słów. |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2009, 20:10
|
|
|
W Tiguanie system oparty jest na sprzęgle Haldex (chyba czwartej generacji). Kierowca nie ma wpływu na rozdział napędu, tym zajmuje się komputer. Możliwe proporcje rozdziału mocy mieszczą się w przedziale od 90:10 do 50:50. I to by było wszystko |
|
|
|
 |
eler1
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 48 Skąd: elerowo
|
Wysłany: 30-03-2009, 21:28
|
|
|
przem napisał/a: | eler1 napisał/a: | kratę Vat oraz 3 rząd siedzeń, |
Mam pytanie
Jak to załatwiłeś, że masz kratę ( samochód ciężarowy -VAT do odliczenia) i TRZECI rząd siedzeń? Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić, w którym miejscu jest ta krata, co z drugim rzędem siedzeń(3 czy 2 miejsca) i co z ladownościa powyżej 500kg.
Obecnie outlander Int+ 2.0 [2009] to cena 116tyś. Tiguan 2.0 [108tys]. Brak decyzji nadal | Co do załatwienia to jeszcze nie sprawdzałem ale tak podpisałem umowę i czekam na autko z homologacją na ciężarowe kratka za drugim rzędem siedzeń przed trzecim jak będzie potrzeba - na codzień mi ten trzeci rząd nie jest potrzebny (myślę aby tak zmodyfikować kratę aby ją można było przemontować za trzeci rząd siedzeń ) co do ładowności to większość SUV ma powyżej 500kg przy pięciu osobach więc to nie problem - tak miałem w CRV tylko brakowało kraty
A co do ceny to outlader Int+ SE z lakierem metalik 102500 z 2008 więc jak doliczysz VW za silnik diesla 10 tys + róznice w cenie 5tys. i odliczysz Vat sam policz ile cię Mitsiu wyjdzie |
|
|
|
 |
Mont
Forumowicz

Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 290 Skąd: dziura
|
Wysłany: 30-03-2009, 22:19
|
|
|
w wersji ciężarowej demontują pasy bezp. w trzecim rzędzie siedzeń |
|
|
|
 |
przem
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-03-2009, 12:21
|
|
|
Hiszpan napisał/a: | [To ciekawe, bo wg tego opisu wyglądałoby, że powyżej prędkości 40 km/h dostajemy błędną informację, że jest włączony tryb 4WD LOCK (pokrętło nie zmienia przecież położenia).
Dodam, że używam tego trybu nie tylko w terenie, ale i na śliskiej, oblodzonej nawierzchni i to z prędkościami grubo powyżej 40 km/h. |
Dlatego podałem, że to z artykułu a nie z autopsji. CZyli blokujac naped 50/50 można poruszać się z dowolną prędkością. To w porządku!
bartek2800 napisał/a: | W Tiguanie system oparty jest na sprzęgle Haldex (chyba czwartej generacji). Kierowca nie ma wpływu na rozdział napędu, tym zajmuje się komputer. Możliwe proporcje rozdziału mocy mieszczą się w przedziale od 90:10 do 50:50. I to by było wszystko |
No nie wszystko
To prawda, ale Haldex trzeciej generacji, a więc z dodatkową pompą utrzymującą wstępne napięcie w układzie. W efekcie wystarczy minimalny poślizg tylnych kół, aby trafił do nich napęd. W normalnych warunkach proporcje wynoszą 9 do 1 na korzyść przodu. W ekstremalnych - cała siła napędowa może trafić na tylną oś. Rolę mechanicznych blokad dyferencjałów pełnią hamulce (EDS) |
|
|
|
 |
mk
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 Int+
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 31 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 31-03-2009, 13:01
|
|
|
przem napisał/a: | Elektronika odpowiada również za napęd 4x4. Kierowca nie ma tu wiele do powiedzenia, może jedynie skorzystać z pokrętła blokującego napęd w proporcjach 50/50, ale tylko do prędkości 40km/h, po przekroczeniu, mechanizm sam przełącza się w pozycję 4WD Auto i kontrolę nad przeniesieniem napędu przejmuje komputer--> text z motofakty.pl |
W rzeczywistości jest chyba troche inaczej - realnie nigdy nie występuje stała blokada 50:50 - patrz tekst poniżej (pochodzący z forum outlandera, a źródłem są o ile pamietam materiały reklamowe Mitsubishi - zresztą opis ten chyba mamy w innym wątku):
Two 4WD Modes
When "4WD Auto" mode is selected, the Outlander 4WD system always sends some power to the rear wheels, automatically increasing the amount under full-throttle acceleration. The coupling transfers up to 40 percent of available torque to the rear wheels under full-throttle acceleration, and this is reduced to 25 percent over 40 mph. At steady cruising speeds, up to 15 percent of available torque is sent to the rear wheels. At low speeds through tight corners, coupling torque is reduced, providing a smoother feel through the corner.
For driving in particularly challenging conditions, such as snow, the driver can select "4WD Lock" mode. In Lock mode, the system still apportions front and rear torque automatically, but enables greater power transfer to the rear wheels. For example, when accelerating on an upgrade, the coupling will transfer more torque to the rear wheels immediately, helping to ensure that all four wheels get traction. In contrast, an automatic on-demand part-time system would allow front wheel slippage before transferring power, which could hamper acceleration.
In dry conditions, 4WD Lock mode places priority on performance. More torque is directed to the rear wheels than in 4WD Auto mode to provide greater power off the line, better control when accelerating on snowy or loose surfaces, and enhanced stability at high speeds. Rear wheel torque transfer is increased by 50 percent over the amounts in 4WD Auto mode - meaning up to 60 percent of available torque is sent to the rear wheels under full-throttle acceleration on dry pavement. When in 4WD Lock mode, torque at the rear wheels is reduced by a smaller degree through corners than with 4WD Auto mode.
Drive Mode: 2WD
Overview of Control: Distributes all torque to front wheels
Benefit: Best fuel economy
Drive Mode: 4WD Auto
Overview of Control: Distributes variable torque to rear wheels depending on accelerator pedal position and front-to-rear wheel speed difference
Benefit: Delivers the optimal amount of torque for driving conditions
Drive Mode: 4WD Lock
Overview of Control: Delivers 1.5 times more torque to the rear wheels than 4WD mode
Benefit: Increases off-the-line traction; provides greater high-speed stability and best performance on rough or slippery surfaces.
pozdrawiam
mk |
|
|
|
 |
przem
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-03-2009, 14:25
|
|
|
Profesjonalny opis. Dzięki
Czyli w 4WD LOCK około półtora 1,5 razy więcej momentu, przy przyspieszeniu idzie na tylne koła niż w trybie 4WD Auto, a przy pełnym otwarciu przepustnicy aż 60% dostepnego momentu obrotowego idzie na na tylne koła ale tylko na suchej nawierzchni. OK!
Kolega rezon napisła wczesniej że naped na plus dla Outlandera
Przeczytałem Temat "Outek i Offroad" i opinie kolegów Hiszapana i wowo ,troszkę mnie zasmuciły słabościami trakcji. Chyba,że producent wyeliminował już te niedociągnięcia |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 31-03-2009, 20:33
|
|
|
przem napisał/a: | opinie kolegów Hiszapana i wowo ,troszkę mnie zasmuciły słabościami trakcji | napęd to plus dla Outka w porównaniu z Tiguanem, ale Outek to nie terenówka tylko SUV. Tiguanem też nie powalczysz w terenie - co najwyżej na Grójeckiej. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 31-03-2009, 20:46
|
|
|
Cytat: | opinie kolegów Hiszapana i wowo ,troszkę mnie zasmuciły słabościami trakcji | Powinno być wręcz na odwrót.
Sam byłem mocno zaskoczony tym, że Outek nie odstawał od reszty. Co prawda przez bród nie przejeżdżałem, ale resztę przeszkód pokonywał naprawdę dzielnie.
Na ten temat może coś powiedzieć Waldek i Adam (jawaldek i bezdroza)
http://picasaweb.google.p...feat=directlink |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
|
|