Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
27-05-2009, 15:35
[2.8 TD] Zawor MBC
Autor Wiadomość
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 12-05-2009, 07:32   [2.8 TD] Zawor MBC

Witam.
Czy ktos mial do czynienia z tymi wynalazkami do regulacji cisnienia turbo czyli zaworem MBC ?

http://www.allegro.pl/ite...rbo_tuning.html
http://www.allegro.pl/ite...rbo_tuning.html
http://www.allegro.pl/ite...rbo_tuning.html

Czy warto cos takiego kupic i ewentualnie ktory ?
Jakie cisnienie jest fabrycznie w 2.8TD ?
Do jakiej wartosci mozna bezpiecznie podniesc cisnienie ?


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dami 
Forumowicz
pajero32"


Auto: pajero 2800 TDI .1998. automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-05-2009, 21:44   Re: Zawor MBC

Faraonix napisał/a:
Witam.
Czy ktos mial do czynienia z tymi wynalazkami do regulacji cisnienia turbo czyli zaworem MBC ?

http://www.allegro.pl/ite...rbo_tuning.html
http://www.allegro.pl/ite...rbo_tuning.html
http://www.allegro.pl/ite...rbo_tuning.html

Czy warto cos takiego kupic i ewentualnie ktory ?
Jakie cisnienie jest fabrycznie w 2.8TD ?
Do jakiej wartosci mozna bezpiecznie podniesc cisnienie ? Witam ja w moim pajero podniosłem cisnienię z 0.95 (fabrycznego) do 1,2 . Po miedzy zawór turbiny a turbinę wsadziłem po dwie podkładki na śrubę ,i zamontowałem czujnik ciśnienia


Pozdrawiam
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 29-05-2009, 23:23   

Jest odczuwalna roznica po podniesieniu cisnienia z 0.95 na 1.2 ?
Zmienilo sie w jakims stopniu spalanie i czy mozesz wrzucic jakas fotke swojej przerobki ?
 
 
dami 
Forumowicz
pajero32"


Auto: pajero 2800 TDI .1998. automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-05-2009, 20:44   

MI PALI TYLE ŻE NIE NIE MAM ZAMIARU TEGO DOKŁADNIE SPRAWDZAĆ ,ALE KOPA MA DUŻO LEPSZEGO ,DODAM ZE MÓJ TRAKTOREK JEST W AUTOMACIE NIGDY SZAŁU NIE BĘDZIE ROBIŁ ,ZAWSZE ROWERZYŚCI BĘDĄ MNIE WYPRZEDZAĆ HI HI POSTARAM SIĘ WRZUCIĆ FOTKĘ TEJ PROSTEJ PRZERÓBKI
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 31-05-2009, 05:23   

Tez mam w automacie. Zmienilem w swoim pompe wtryskowa na mechaniczna i moc mi spadla do standardowych 125KM. Pompy elektronicznej (140KM) narazie nie udalo mi sie kupic uzywanej a nowa jest w cenie 26 tys. zl wiec odpada (taka cene podali mi w serwisie w katowicach i ktoryms jeszcze). Skoro fabrycznie bylo 140KM w moim modelu to i pewnie mam skrzynie wzmocniona, napewno ma inne sterowanie jak standardowo. Chce podniesc cisnienie w turbo i zalozyc wtrysk wody a pozniej moze LPG zeby jeszcze podniesc moc. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Zawor MBC chce kupic wraz z innymi pierdolkami ktorych na miejscu nie moge kupic a pompa do wtrysku wody juz do mnie jedzie. Narazie czekam z niecierpliwoscia. Fajnie by bylo tak do 160KM moc podniesc. Nie wiesz ile mozna podniesc bezpiecznie cisnienie w turbo ?

Tak zastanawialem sie nad druga turbosprezarka - elektryczna ktora by wspomagala w zakresie niskich obrotow dopoki ta normalna sie nie rozkreci ale musze poszukac na ten temat jakis informacji
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-06-2009, 09:02   

Faraonix napisał/a:
a pozniej moze LPG zeby jeszcze podniesc moc.
To chyba zly pomysl. Takich akcji w dieselu to sie nie robi. :wink: Dla mnie pomysl z kosmosu ale jesli chcesz. Lepiej zmien auto.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 01-06-2009, 09:17   

Jest pare firm zajmujacych sie instalacja, mozna nawet kupic zestawy LPG do diesla.
Najwiecej jest ich w Anglii.
tutaj przyklad: http://www.ilovesponge.co...eltechnical.htm
Z tego co czytalem to mozna nawet sporo podniesc moc ale zazwyczaj reguluja +10% zeby bylo bezpieczne dla silnika ale na zyczenie klienta moga wiecej.
Przy podnoszeniu mocy jest efekt spalania stukowego w dieslu i w tym momencie wtrysk wody powinien do w pewnych granicach to zniwelowac.
Widzialem w Land Roverze instalacje LPG pierwszej generacji - taka jest najtansza i najprostrza.

To troche zabawa na pozniej ale teoretycznie te 10% przy mojej wersji to by bylo 155KM.
Mysle ze do 160KM bylo by bezpieczne. Tymbardziej ze niekt nie kaze z zalaczona instalacja jezdzic caly czas. Normalnie diesel a jak sie chce wyprzedzic to sie zalacza diesel + lpg + wtrysk wody.
Najpierw musze jeszcze o tym troche poczytac
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-06-2009, 11:14   

Ja osobiście o LPG w dieslu słyszałem wiele dobrego, w mojej okolicy sporo sprzętu budowlanego, rolniczego i ciężarówek lata na takiej "zmotce" i nikt nie narzeka. Opinie są identyczne: 10-20% taniej, poziom emisji spalin na testach wychodzi znacznie poniżej norm dla nowych samochodów (a często są to stare graty) i autko lepiej się zbiera, natomiast wada jest jedna, i o tym każdy tutaj wie... uszczelka pod głowicą wytrzymuje połowę krócej :/ - no ale coś za coś, podobno mimo tego i tak się na tym wychodzi do przodu... (w przeliczeniu auta eksploatowanego 10 lat instalacja zwraca się po 5 dodatkowe wymiany uszczelki po kolejnych 2 a potem zarabiasz.... o ile jeździsz przynajmniej te 5-8 godzin dziennie ofc...)

Cytat:
Tak zastanawialem sie nad druga turbosprezarka - elektryczna ktora by wspomagala w zakresie niskich obrotow dopoki ta normalna sie nie rozkreci ale musze poszukac na ten temat jakis informacji


dodatkowa sprężarka odpada - najwyżej kompresor zamiast sprężarki którą już masz... ale nie będzie to proste zadanie ;) i bardziej polecał bym kompresor napędzany z paska (mimo że trudniej to zmotać) niż elektrykę.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 01-06-2009, 16:50   

O tej elektrycznej turbo-sprezarce to narazie przyszedl mi pomysl, gdzies wyczytalem o czyms takim ale pewnie byly by duze koszty i pewnie niewielki zysk.

Natomiast co do LPG to nie sa duze koszty. Instalacja uzywana 1 generacji to jakies 200zl + drugie tyle przesylaka z polski + powiedzmy jakies pierdolki = wyjdzie ze 150euro. Tutaj nie trzeba zadnych certyfikatow czy czegos jak w polsce. Na NCT nikt o takie cos nie pyta wiec jak ktos pomajstruje to w 200euro sie zmiesci. W angli jak patrzalem na ceny to zobie zycza kolo 1500 funtow za instalacje z montazem.
Co do uszczelki nie slyszalem ale jesli auto nie jest uzywane przez 10 godzin dziennie tylko do uzytku przywatneto to moze sie nie zdazyc popsuc zanim auto trafi na zlom a wtrysk wody moze dodatko pomoc. W koncu stosuja go glownie w autach sportowych dla zabezpieczenia silnika i przy okazji jest niewielki wzrost mocy oraz czystrze spaliny
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-06-2009, 22:17   

to nie do końca takie proste... jeżeli po puszeniu gazu zdetonuje ci gaz w kolektorze może bardzo poważnie ucierpieć intercooler a w krytycznym przypadku także turbina :( więc instalacja musi perfekcyjnie odcinać gaz w momencie spadku obrotów. do tego weź pod uwagę że silnik i turbina będą musiały wytrzymać wyższą temperaturę pracy (podobno to załatwia uszczelkę) w wypadku silników w sprzęcie ciężkim czy ciężarówkach silniki są wykonywane w innej technologii więc nie narzekają, natomiast jak na to zareaguje normalny silnik... kto to wie.

Tak dla jasności - staram się być na siłę pesymistą i wyszukiwać problemy na siłę, żeby w razie czego wiedzieć na co się przygotować...
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 02-06-2009, 02:43   

Do instalacji gazowych sa klapy przeciwwybuchowe, trzeba by taka zamontowac miedzy intergoolerem i kolektorem ssacym. Nie wiem na ile sa skuteczne ale warto by bylo zalozyc.
Jesli chodzi o temperature to tu wlasnie sie przyda wtrysk wody, skutecznie mozna obnizyc temperature. Zazwyczaj ludze chcia w 60-80% jezdzic na LPG + 20-40% ON, a mi nie chodzi o oszczedzanie bo gaz w irlandii jest w cenie ON, a o dostarczenie dodatkowej ilosci paliwa w razie potrzeby. Pompy nie zmusze zeby wiecej oleju podawala ale moge dodac niewielka ilosc LPG aby uzyskac przyrost mocy. Oczywiscie instalacja by podawala gaz przy okreslonych obrotach oraz odpowiednio mocno wcisnietym pedale gaz. Sygnal mozna wziasc z potencjometru oraz cisnienia w intercoolerze na presostacie ktory by jednoczesnie zalaczal wtrysk wody.
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 27-08-2010, 07:41   

Faraonix napisał/a:
Do jakiej wartosci mozna bezpiecznie podniesc cisnienie ?

przyłączam się do pytania.W tej chwili pompuje mi 0,85 do ilu bezpiecznie?
Chyba gdzieś przy 1,5 reaguje upustowy.
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 27-08-2010, 18:26   

Nie ma co przeginac paly, ustawienie fabryczne to 0,94 - wersja z pompa mechaniczna i 0,99 z pompa elektroniczna. Ustaw na mac 1.1/1.2.
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 27-08-2010, 21:13   

Ciekawe czy to dużo da...i co ze spalaniem...
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 27-08-2010, 21:15   

Pamietaj ze to nie subaru, tylko zwykly klekot.
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.