Przesunięty przez: Gene 27-05-2009, 15:35 |
[2.8 TD] Zawor MBC |
Autor |
Wiadomość |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
|
|
|
 |
dami
Forumowicz pajero32"

Auto: pajero 2800 TDI .1998. automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-05-2009, 21:44 Re: Zawor MBC
|
|
|
|
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 29-05-2009, 23:23
|
|
|
Jest odczuwalna roznica po podniesieniu cisnienia z 0.95 na 1.2 ?
Zmienilo sie w jakims stopniu spalanie i czy mozesz wrzucic jakas fotke swojej przerobki ? |
|
|
|
 |
dami
Forumowicz pajero32"

Auto: pajero 2800 TDI .1998. automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-05-2009, 20:44
|
|
|
MI PALI TYLE ŻE NIE NIE MAM ZAMIARU TEGO DOKŁADNIE SPRAWDZAĆ ,ALE KOPA MA DUŻO LEPSZEGO ,DODAM ZE MÓJ TRAKTOREK JEST W AUTOMACIE NIGDY SZAŁU NIE BĘDZIE ROBIŁ ,ZAWSZE ROWERZYŚCI BĘDĄ MNIE WYPRZEDZAĆ HI HI POSTARAM SIĘ WRZUCIĆ FOTKĘ TEJ PROSTEJ PRZERÓBKI |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 31-05-2009, 05:23
|
|
|
Tez mam w automacie. Zmienilem w swoim pompe wtryskowa na mechaniczna i moc mi spadla do standardowych 125KM. Pompy elektronicznej (140KM) narazie nie udalo mi sie kupic uzywanej a nowa jest w cenie 26 tys. zl wiec odpada (taka cene podali mi w serwisie w katowicach i ktoryms jeszcze). Skoro fabrycznie bylo 140KM w moim modelu to i pewnie mam skrzynie wzmocniona, napewno ma inne sterowanie jak standardowo. Chce podniesc cisnienie w turbo i zalozyc wtrysk wody a pozniej moze LPG zeby jeszcze podniesc moc. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Zawor MBC chce kupic wraz z innymi pierdolkami ktorych na miejscu nie moge kupic a pompa do wtrysku wody juz do mnie jedzie. Narazie czekam z niecierpliwoscia. Fajnie by bylo tak do 160KM moc podniesc. Nie wiesz ile mozna podniesc bezpiecznie cisnienie w turbo ?
Tak zastanawialem sie nad druga turbosprezarka - elektryczna ktora by wspomagala w zakresie niskich obrotow dopoki ta normalna sie nie rozkreci ale musze poszukac na ten temat jakis informacji |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-06-2009, 09:02
|
|
|
Faraonix napisał/a: | a pozniej moze LPG zeby jeszcze podniesc moc. | To chyba zly pomysl. Takich akcji w dieselu to sie nie robi. Dla mnie pomysl z kosmosu ale jesli chcesz. Lepiej zmien auto. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 01-06-2009, 09:17
|
|
|
Jest pare firm zajmujacych sie instalacja, mozna nawet kupic zestawy LPG do diesla.
Najwiecej jest ich w Anglii.
tutaj przyklad: http://www.ilovesponge.co...eltechnical.htm
Z tego co czytalem to mozna nawet sporo podniesc moc ale zazwyczaj reguluja +10% zeby bylo bezpieczne dla silnika ale na zyczenie klienta moga wiecej.
Przy podnoszeniu mocy jest efekt spalania stukowego w dieslu i w tym momencie wtrysk wody powinien do w pewnych granicach to zniwelowac.
Widzialem w Land Roverze instalacje LPG pierwszej generacji - taka jest najtansza i najprostrza.
To troche zabawa na pozniej ale teoretycznie te 10% przy mojej wersji to by bylo 155KM.
Mysle ze do 160KM bylo by bezpieczne. Tymbardziej ze niekt nie kaze z zalaczona instalacja jezdzic caly czas. Normalnie diesel a jak sie chce wyprzedzic to sie zalacza diesel + lpg + wtrysk wody.
Najpierw musze jeszcze o tym troche poczytac |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-06-2009, 11:14
|
|
|
Ja osobiście o LPG w dieslu słyszałem wiele dobrego, w mojej okolicy sporo sprzętu budowlanego, rolniczego i ciężarówek lata na takiej "zmotce" i nikt nie narzeka. Opinie są identyczne: 10-20% taniej, poziom emisji spalin na testach wychodzi znacznie poniżej norm dla nowych samochodów (a często są to stare graty) i autko lepiej się zbiera, natomiast wada jest jedna, i o tym każdy tutaj wie... uszczelka pod głowicą wytrzymuje połowę krócej :/ - no ale coś za coś, podobno mimo tego i tak się na tym wychodzi do przodu... (w przeliczeniu auta eksploatowanego 10 lat instalacja zwraca się po 5 dodatkowe wymiany uszczelki po kolejnych 2 a potem zarabiasz.... o ile jeździsz przynajmniej te 5-8 godzin dziennie ofc...)
Cytat: | Tak zastanawialem sie nad druga turbosprezarka - elektryczna ktora by wspomagala w zakresie niskich obrotow dopoki ta normalna sie nie rozkreci ale musze poszukac na ten temat jakis informacji |
dodatkowa sprężarka odpada - najwyżej kompresor zamiast sprężarki którą już masz... ale nie będzie to proste zadanie i bardziej polecał bym kompresor napędzany z paska (mimo że trudniej to zmotać) niż elektrykę. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 01-06-2009, 16:50
|
|
|
O tej elektrycznej turbo-sprezarce to narazie przyszedl mi pomysl, gdzies wyczytalem o czyms takim ale pewnie byly by duze koszty i pewnie niewielki zysk.
Natomiast co do LPG to nie sa duze koszty. Instalacja uzywana 1 generacji to jakies 200zl + drugie tyle przesylaka z polski + powiedzmy jakies pierdolki = wyjdzie ze 150euro. Tutaj nie trzeba zadnych certyfikatow czy czegos jak w polsce. Na NCT nikt o takie cos nie pyta wiec jak ktos pomajstruje to w 200euro sie zmiesci. W angli jak patrzalem na ceny to zobie zycza kolo 1500 funtow za instalacje z montazem.
Co do uszczelki nie slyszalem ale jesli auto nie jest uzywane przez 10 godzin dziennie tylko do uzytku przywatneto to moze sie nie zdazyc popsuc zanim auto trafi na zlom a wtrysk wody moze dodatko pomoc. W koncu stosuja go glownie w autach sportowych dla zabezpieczenia silnika i przy okazji jest niewielki wzrost mocy oraz czystrze spaliny |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-06-2009, 22:17
|
|
|
to nie do końca takie proste... jeżeli po puszeniu gazu zdetonuje ci gaz w kolektorze może bardzo poważnie ucierpieć intercooler a w krytycznym przypadku także turbina więc instalacja musi perfekcyjnie odcinać gaz w momencie spadku obrotów. do tego weź pod uwagę że silnik i turbina będą musiały wytrzymać wyższą temperaturę pracy (podobno to załatwia uszczelkę) w wypadku silników w sprzęcie ciężkim czy ciężarówkach silniki są wykonywane w innej technologii więc nie narzekają, natomiast jak na to zareaguje normalny silnik... kto to wie.
Tak dla jasności - staram się być na siłę pesymistą i wyszukiwać problemy na siłę, żeby w razie czego wiedzieć na co się przygotować... |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 02-06-2009, 02:43
|
|
|
Do instalacji gazowych sa klapy przeciwwybuchowe, trzeba by taka zamontowac miedzy intergoolerem i kolektorem ssacym. Nie wiem na ile sa skuteczne ale warto by bylo zalozyc.
Jesli chodzi o temperature to tu wlasnie sie przyda wtrysk wody, skutecznie mozna obnizyc temperature. Zazwyczaj ludze chcia w 60-80% jezdzic na LPG + 20-40% ON, a mi nie chodzi o oszczedzanie bo gaz w irlandii jest w cenie ON, a o dostarczenie dodatkowej ilosci paliwa w razie potrzeby. Pompy nie zmusze zeby wiecej oleju podawala ale moge dodac niewielka ilosc LPG aby uzyskac przyrost mocy. Oczywiscie instalacja by podawala gaz przy okreslonych obrotach oraz odpowiednio mocno wcisnietym pedale gaz. Sygnal mozna wziasc z potencjometru oraz cisnienia w intercoolerze na presostacie ktory by jednoczesnie zalaczal wtrysk wody. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 27-08-2010, 07:41
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Do jakiej wartosci mozna bezpiecznie podniesc cisnienie ? |
przyłączam się do pytania.W tej chwili pompuje mi 0,85 do ilu bezpiecznie?
Chyba gdzieś przy 1,5 reaguje upustowy. |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 27-08-2010, 18:26
|
|
|
Nie ma co przeginac paly, ustawienie fabryczne to 0,94 - wersja z pompa mechaniczna i 0,99 z pompa elektroniczna. Ustaw na mac 1.1/1.2. |
_________________ Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 27-08-2010, 21:13
|
|
|
Ciekawe czy to dużo da...i co ze spalaniem... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
|
|
|
 |
|