[Carisma] Sonda lambda |
Autor |
Wiadomość |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-06-2009, 18:06
|
|
|
Właściwie, to nie ma sensu kupować używanej. Po prostu nie masz gwarancji, że po pół roku nie siądzie.. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 15-07-2009, 19:50
|
|
|
Witam!
Ja "podłączę" się pod temat
Otóż: dzisiaj byłem na przeglądzie LPG i gazownik sprawdził mi również emisję spalin. Wyszło, że spaliny przekraczają nieco normę.
I tu jest problem... nie wiem, czy to wina tego, że nie posiadam katalizatora (już się przepalił), sondy, czy nieszczelnego silnika (bo ostatnio mój Galant "traci" olej )
Gazownik powiedział mi, że lepiej, żebym wymienił sondę... ale teraz przeglądam internet i widzę, że to niezły wydatek
Mam do Was pytanie, czy te sondy to oryginały (chodzi mi o te "NTK/NGK" za ok. 100zł... bo jakoś nie mam przekonania, zwłaszcza, że widziałem w internecie, że kosztują one grubo ponad 400zł )? Czy opłaca się coś takiego kupić?
Wogóle chciałem sprawdzić, czy rzeczywiście sonda jest zepsuta, bo nie ma sensu wymieniać, jeśli jest sprawna. Tylko nie wiem za bardzo jak się za to zabrać... czy zwykły miernik wystarczy (mierzy napiecie, nateżenie i opór)? Z opisu na NGK niewiele zrozumiałem |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 16-07-2009, 07:31
|
|
|
Katalizator. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
willson1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2009, 00:02
|
|
|
Czy lekki poszarpywanie przy ruszaniu może być winą sondy? Do tego jak ruszam delikatnie to auto tak jakby ciągnęło za sobą przyczepkę. Strasznie to irytujące, bo jak nie butne to szarpie. Wczoraj sprawdzałem napięcie na sondach. Na tej końcowej napięcie 0,325 i skakało do 12 jak gazu dodałem. Pierwsza sonda pokazywało na stałę 2V. No i oczywiście spalanie mam na poziomie 11-13litrów. Nie wiem czy dobrze zmierzyłem te napięcia, kolorki kabelków to 2 czarne, biały i niebieski. Pod które trzeba się wpiąć? |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 31-07-2009, 22:22 Sonda Lambda - Wymiana 1.6
|
|
|
INSTRUKCJA WYMIANY SONDY LAMBDA
Heated Oxygen sensor (HO2S)
Carisma 1.6 I generacja
1. By dostać się do wtyczki odkręcamy plastyk pod nogami kierowcy,
pod kierownicą, ten gdzie jest głośniczek.
2. Po zdjeciu go, można swobodnie odkręcić plastik po prawej stronie,
przy nogach kierowcy. On zasłania dostęp do wtyczki.
3. Odpinamy wtyczkę sondy, i wypychamy z kablem i gumową uszczelką na zewnątrz.
4. Teraz potrzeba kanału, bez niego - na podlewarowaniu zazwyczaj jest ciężko
więc szkoda czasu, korzystając z klucza 22 i długiej rury nałożonej na niego
jako dźwignię odkręcamy starą sondę
5. Dobieramy nową, tu widzimy zamontowana była Bosch LSH 25
MD 197852
0258003556
zmierzona przez mnie oporność sprawnej grzałki około 3.8ohm
możemy pokusić się o dedykowaną np marki NGK / NTK koszt około 360-490zł
OZA448-E52
http://www.ngkntk.pl/inde...BISHI&m=Carisma
lub zakupić uniwersalną 4 przewodową, większość ogólnie dostępnych jest 4 ohmowa
i pracuje w tym samym zakresie napieciowym wiec będa pasować,
ale to należy sie upewnić
wtyczka jest 4 przewodowa, 2 od grzałki, masa i sygnał,
tu jest przykład instalacji uniwersalnej NTK (NGK) - po prostu ucinamy kable starej sondy i wtyczkę łączymy złączkami z nową sondą.
Zachowując odpowiednie połączenia kolorów. Złączkami, bo kable zastosowane w sondach niezbyt nadają sie do lutowania.
Za dobry produkt uniwersalny zapłacimy zazwyczaj od 170zł w górę....
a sprzedawane na portalach za 80zł wynalazki z oryginałami sami wiecie ile mają wspólnego
6. Skręcenie i podłączenie wszystkiego w odwrotnej kolejności
7. Mozna też odłączyć akumulator, żeby skasować ewentualne błędy,
no i nauczyć auto wolnych obrotów
pozdrawiam |
|
|
|
 |
willson1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2009, 14:57
|
|
|
Panowie, dzisiaj byłem u elektryka. Moja sonda ta przed kolektorem ma kabelki koloru biały, niebieski i dwa czarne. Sprawdziliśmy napięcie na sądzie i falowało w granicach 4,9V do 5,09. Czy czasem nie powinno falować od 0,90V do 1,1V???
Mam podejżenia że ktoś już w niej wymieniał sondę i zastosował niewłaściwą. Czy ktoś mi może objaśnić co jest grane. Jeśli sonda jest inna to komputer puściłby na nią 5V??? |
|
|
|
 |
bleki01
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1.6- 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 23 Skąd: siemysłów
|
Wysłany: 19-09-2009, 11:54
|
|
|
powie mi ktoś czy sonda w cari 1.6 jest taka sama co w lancerze 1.6?z tym ze cari jest z 98r a lancer z 94.padla mi w cari i mam wlasnie taka od lancera.roznia sie tylko kostka ale to nie problem jak dla mnie. |
|
|
|
 |
rosoll
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 31 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 19-09-2009, 17:52
|
|
|
leser napisał/a: | INSTRUKCJA WYMIANY SONDY LAMBDA
Heated Oxygen sensor (HO2S)
Carisma 1.6 I generacja
1. By dostać się do wtyczki odkręcamy plastyk pod nogami kierowcy,
pod kierownicą, ten gdzie jest głośniczek.
2. Po zdjeciu go, można swobodnie odkręcić plastik po prawej stronie,
przy nogach kierowcy. On zasłania dostęp do wtyczki.
|
hmm, ja jak wymieniałem sondę to tego nie odkręcałem obudowy tylko wyciągnąłem gumę pod spodem auta do której wchodzi kabel sondy do środka auta i bez problemu wyszła razem z wtyczką więc nie wiem czemu odkręcałeś obudowę plastikową |
|
|
|
 |
bleki01
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1.6- 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 23 Skąd: siemysłów
|
Wysłany: 14-10-2009, 16:45
|
|
|
Witam!
Jakiś czas temu szukałem odpowiedzi na pytanie: czy sonda od lancera 94 bedzie pasowała do cari 98.Spróbowałem i udało się.Auto narazie chodzi bez zarzutu i check juz się nie swieci.Trochę czasu zajęło mi znalezienie jak połączyc kable, bo kostki się roznią i kolory przewodów tez są inne.
Znalazłem i podaję dla zainteresowanych:
cari: lancer:
czarny(zasilanie)-- niebieski
szary(masa) -- biały
biały(grzałka) -- czarny
biały(grzałka) -- czarny
Przewody grzałki można podłączyc dowolnie.
A jesli chdzi o kwestję wymiany to nie trzeba nic demontowac w środku auta.Wszystko zrobimy pod spodemPozdrawiam. |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 19-10-2009, 01:22
|
|
|
Podepnę się pod temat, czy sonda lambda z cari GDI po lifcie (wersja z dwiema sondami, ta pierwsza przed catem) będzie pasowała do cari przed liftem, wtyczki są identyczne. Ta przed liftem jest BOSCH, a ta po lifcie DENSO. Różnią się opornością grzałki. BOSCH ma 3,8 Ohma, a DENSO 7.0 Ohmów, czy to ma jakieś istotne znaczenie. |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
okeusz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 2002
Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 21 Skąd: Chełm,Cork (IRL)
|
Wysłany: 18-12-2009, 10:44
|
|
|
czy ktos moze mi podpowiedziec czy w cari 1.6 z 2002 jest 1 czy 2 sondy? Jezeli dwie to gdzie. |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 31-01-2010, 12:41
|
|
|
Jakiś czas temu wymieniłem sondę na nową jednak na podłączeniu do kompa w zeszłym tygodniu wyskoczyło że podaje zbyt wysokie napięcie, zresztą nawet na postoju wskazuje ok 1,3-1,6V.(walnięta sonda czy jakaś inna przyczyna?)
Czeka mnie w takim razie chyba nabycie nowej. Spróbuje tym razem jakąś uniwersalną NGK za ok. 100zł |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 14-02-2010, 09:44
|
|
|
czy jak mam uciętą wtyczkę i podłączę kable biały>biały oraz biały>biały odwrotnie to ma jakieś znaczenie??? |
|
|
|
 |
bleki01
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1.6- 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 23 Skąd: siemysłów
|
Wysłany: 21-02-2010, 18:41
|
|
|
białe nie mają znaczenia |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 26-06-2010, 19:45
|
|
|
Zacznę od tego że mam ciągle problem z sondą...
Mam pilne pytanie:
Oryginalne kable to: czerwony, biały i 2 czarne... jak się one mają do 2 białych, szarego i czarnego??
Bo widzę że nawet na zdjęciach wyżej nie wchodzą odpowiednio w kolory tzn. białe naprzeciw czarnym.
Jak powinny być ułożone kable? |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
|