Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] zalewanie na wolnych obrotach 4g92
Autor Wiadomość
roadrunner
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2006, 13:28   [CA4A 1.6] zalewanie na wolnych obrotach 4g92

czesc mam problem ze spalaniam na wolnych obrotach i nie wiem gdzie wbic sruboktent albo uderzyc mlotkiem zeby to zmienic , pozatym przez to ze go zalewa strasznie faluja mi wolne obroty

analiza spalin bieg jalowy :

silnik obrotow : 828 (wiem ze zawysokie ale ponizej gasnie)
co : %vol 8.14
hc : ppm vol 1642
co2 : %vol 7.24
o2 : %vol 2.5
lambda wyliczona 0.799
stosunek paliwo/powietrze 11.7

silnik obrotow : 2152
co : %vol 0.80
hc : ppm vol 252
co2 : %vol 13.1
o2 : %vol 1.8
lambda wyliczona 1.049
stosunek paliwo/powietrze 15.4

silnik obrotow : 3214
co : %vol 0.66
hc : ppm vol 192
co2 : %vol 13.2
o2 : %vol 1.8
lambda wyliczona 1.047
stosunek paliwo/powietrze 15.3

znacie jakas mozliwosc zeby to samemu naprawic , zaplon i wysokie napiecie ostatnio robilem :wymiana drutow , cewki , palca i kopolki i zastanawiam sie na przepustnica czy jej nie ruszyc ale czy ma to sens
sorki za brak polskich zankow ale cos sie psuje jak je wbijam
Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-10-2007, 23:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2006, 18:17   

Czyściłeś przepustnicę? Jeśli nie to do dzieła i czekamy na efekty ;-)
 
 
roadrunner
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2006, 05:17   

przepustnice wyczyscilem jak na stonie u krzyrzaka ale niestety nie pomoglo , wolne obroty zwariowaly calkowicie bo teraz nie ma jak ich ustawic ,wiec ustawilem sposobem " na czuja " :? bo strasznie faluja 1400-1000 na rozgrzanym , bo ustawiajac na zimnym o dziwo w miare sie trzymaja 800-600 ale jak sie rozgrzeje leca 1000-250 i gasnie , na wyzszych ponad 2000 podczas jazdy jest miodzio z boczkiem , ale na wonych cos go boli - co dalej robic zeby zaczol normalnie gadac ...... czujnik krokowy , halla albo jakos tam , dobrze diala bo jak wlacze swiatla albo glosno muze to widac jak podnosi obroty , jakie macie pomysly??
a tak zartem : ze wzglendu ze ministrem edukacji jest Roman Giertych to bardzo przepraszam ze zanizam poziom merytoryczmej dyskusji na forum i dalej nie mam polskich znakow bo teraz grzebie w misku i nie mam czasu na instalowanie polskiej wersji windy xp
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-07-2006, 10:41   

bo reguluje sie na goracym silniku - w faq jest opis dla silnika 4G92
 
 
roadrunner
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2006, 12:22   

przepustnice wyczyściłem jak na stronie u Krzyzaka ale dalej nic z tego , regulować próbowałem na ciepło ale nie rozumie jednej rzeczy ,moglibyście przybliżyć mi punkt nr 2 ze strony: http://www.mitsubishi-gra...&highlight=4g92
2. Podłączyć do masy złącze do ustawiania zapłonu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-07-2006, 12:31   

w komorze silnika jest złącze, które normalnie służy do przestawienia ECU w stan, w którym nie reguluje on kąta wyprzedzenia zapłonu - wykorzystuje się je także przy regulacji obrotów - trzeba z niego ściągnąć zaślepkę i podłączyć do masy
 
 
roadrunner
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2006, 13:53   

chodzi o małą wtyczkę na dwa kable przy aparacie zapłonowym , wogóle ja mam tam tylko jeden kabel i nie wiem teraz czy mechanik którym wstawiał mi nową cewkę czegoś nie zepsuł bo są dwa wtyki a ja mam tyko jeden idący do dolnego złacza a górne pozostaje puste ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-07-2006, 14:16   

zrób fotkę - inaczej gadamy o niczym
złącze jest przymocowane do ściany grodziowej, wtyczka jest spora, ma 1 styk w środku i najczęściej jest spięta z wtyczką od pompy paliwa (którą to - jeśli podłączysz do masy - to stopisz przewód połączeniowy).
 
 
roadrunner
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2006, 14:51   


zdjęcei nie pochodzi z mojego auta ale chodzi mi o wtyczkę nr 1 , wyczkę nr 2 zaznaczyłem bo może ktoś będzie o nie pisał to lepiej żeby była zaznaczona
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-07-2006, 14:56   

żadne z powyższych - właśnie sobie przypomniałem, że w CAx jest ona chyba gdzieś w okolicy akumulatora (na pewno w silniku 1.3, bo taki jakoś w maju ustawiałem) - zrób fotki, to znajdziemy
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2006, 15:10   

roadrunner napisał/a:
zdjęcei nie pochodzi z mojego auta ale chodzi mi o wtyczkę nr 1 , wyczkę nr 2 zaznaczyłem bo może ktoś będzie o nie pisał to lepiej żeby była zaznaczona

Wtyczka nr 2. to TPS.
Krzyzak napisał/a:
żadne z powyższych - właśnie sobie przypomniałem, że w CAx jest ona chyba gdzieś w okolicy akumulatora (na pewno w silniku 1.3, bo taki jakoś w maju ustawiałem) - zrób fotki, to znajdziemy
Nie. Złącze do ustawiania zapłonu w CA mieści się przy ścianie grodziowej, mniej więcej powyżej filtra paliwa. Nawet wczoraj regulowałem na perfect śrubkę zgrubną i obroty ;)
Po powrocie do domu zrobię fotkę i wrzucę na forum - w pracy mam wszystko poblokowane.

Edit:
To nie jest przecież silnik 1,3. W 4G13 w "jajku" nie ma przecież przepływomierza, a korek oleju mieści się po drugiej stronie pokrywy zaworów. Nie wiem, co to za wtyczka przy aparacie zapłonowym...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-07-2006, 15:17   

Grzesiu - owszem, to nie jest 1.3 na tym zdjęciu, ale jakoś w maju regulowałem 1.3 CAx i pewnie masz rację z tą wtyczką - coś tak od początku kumałem, że jest na ściance grodziowej (jak u mnie), tyle że bliżej pasażera niż - jak u mnie - bliżej kierowcy.
Oglądałem fotki CAx 1.3 i ten wniosek był pewnie dlatego, że gość miał gaz i w miejscu złącza miał emulator, który je zasłaniał.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2006, 15:26   

Krzyzak napisał/a:
Oglądałem fotki CAx 1.3 i ten wniosek był pewnie dlatego, że gość miał gaz i w miejscu złącza miał emulator, który je zasłaniał.
Być może. U mnie gazu nie było, nie ma i nie będzie (przynajmniej za mojej kadencji), więc umiejscowienie wtyku jest standardowe. Tak czy inaczej zdjęcie rozwieje - miejmy nadzieję - wątpliwości.

Edit:
Zgodnie z obietnicą, poniżej fotki
\


I tu mała uwaga. Ściąga się "pokrywkę" (tę z białym znaczkiem) ze złącza. Wpiąć jedną stronę przewodu w złącze, a drugą przykręcić do masy pojazdu, np. przegrody - powyżej złącza znajdują się akurat dwie śruby na klucz 10, można sobei którąś wybrać. ;) Włączyć się silnik, kontrolka Check Engine nie gaśnie . Jeśli zgaśnie, sprawdzić połączenie między złączem do ustawiania zapłonu a masą. Najczęściej kabelek wypina się ze złącza.
 
 
roadrunner
[Usunięty]

Wysłany: 25-07-2006, 06:15   

wiesz mitsubishi to nie polonez caro i naprawianie na kung-fu ze w stylu fso { fabryka samochdów osobowych - dla młodszych userów } nie zawsze się sprawdza :) " wpiąć jedną stronę przewodu w złącze , a drugą przykręcić.... " - mam zero dać do zera samochodu pozostawiając plus złączony , czy uziemić plus, a co z zerem ...nie wiem jak ten czujnik działa i choć tu mogę się mylić może wystarczy go zmostkować...
wieczorem do pracy kolega przyniesie jakiś dobry aparacik i we środę odda mi zdjęcia na płytce ,tak że zrobie darmową stonkę ze zdjęciami żeby nie zanieczyszczać serwera a może komuś się przyda bo długo szukałem dobrej jakości fotek 4g92 i nie umiałem znaleść
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 25-07-2006, 08:58   

roadrunner napisał/a:
wiesz mitsubishi to nie polonez caro i naprawianie na kung-fu ze w stylu fso { fabryka samochdów osobowych - dla młodszych userów } nie zawsze się sprawdza :) " wpiąć jedną stronę przewodu w złącze , a drugą przykręcić.... " - mam zero dać do zera samochodu pozostawiając plus złączony , czy uziemić plus, a co z zerem ...nie wiem jak ten czujnik działa i choć tu mogę się mylić może wystarczy go zmostkować...
wieczorem do pracy kolega przyniesie jakiś dobry aparacik i we środę odda mi zdjęcia na płytce ,tak że zrobie darmową stonkę ze zdjęciami żeby nie zanieczyszczać serwera a może komuś się przyda bo długo szukałem dobrej jakości fotek 4g92 i nie umiałem znaleść

Ściągałeś nasadkę ze złacza i sprawdzałeś, czy piszesz tak oby tylko pisać? Jeśli zdejmiesz tę nasadkę, zauważysz, że są tam dwa piny, z czego jeden jest zaizolowany, więc nic do niego nie podepniesz...
Podpina się niezaizolowany pin do masy pojazdu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.