 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6] zalewanie na wolnych obrotach 4g92 |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2006, 13:28 [CA4A 1.6] zalewanie na wolnych obrotach 4g92
|
|
|
czesc mam problem ze spalaniam na wolnych obrotach i nie wiem gdzie wbic sruboktent albo uderzyc mlotkiem zeby to zmienic , pozatym przez to ze go zalewa strasznie faluja mi wolne obroty
analiza spalin bieg jalowy :
silnik obrotow : 828 (wiem ze zawysokie ale ponizej gasnie)
co : %vol 8.14
hc : ppm vol 1642
co2 : %vol 7.24
o2 : %vol 2.5
lambda wyliczona 0.799
stosunek paliwo/powietrze 11.7
silnik obrotow : 2152
co : %vol 0.80
hc : ppm vol 252
co2 : %vol 13.1
o2 : %vol 1.8
lambda wyliczona 1.049
stosunek paliwo/powietrze 15.4
silnik obrotow : 3214
co : %vol 0.66
hc : ppm vol 192
co2 : %vol 13.2
o2 : %vol 1.8
lambda wyliczona 1.047
stosunek paliwo/powietrze 15.3
znacie jakas mozliwosc zeby to samemu naprawic , zaplon i wysokie napiecie ostatnio robilem :wymiana drutow , cewki , palca i kopolki i zastanawiam sie na przepustnica czy jej nie ruszyc ale czy ma to sens
sorki za brak polskich zankow ale cos sie psuje jak je wbijam |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-10-2007, 23:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2006, 18:17
|
|
|
Czyściłeś przepustnicę? Jeśli nie to do dzieła i czekamy na efekty |
|
|
|
 |
roadrunner [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2006, 05:17
|
|
|
przepustnice wyczyscilem jak na stonie u krzyrzaka ale niestety nie pomoglo , wolne obroty zwariowaly calkowicie bo teraz nie ma jak ich ustawic ,wiec ustawilem sposobem " na czuja " bo strasznie faluja 1400-1000 na rozgrzanym , bo ustawiajac na zimnym o dziwo w miare sie trzymaja 800-600 ale jak sie rozgrzeje leca 1000-250 i gasnie , na wyzszych ponad 2000 podczas jazdy jest miodzio z boczkiem , ale na wonych cos go boli - co dalej robic zeby zaczol normalnie gadac ...... czujnik krokowy , halla albo jakos tam , dobrze diala bo jak wlacze swiatla albo glosno muze to widac jak podnosi obroty , jakie macie pomysly??
a tak zartem : ze wzglendu ze ministrem edukacji jest Roman Giertych to bardzo przepraszam ze zanizam poziom merytoryczmej dyskusji na forum i dalej nie mam polskich znakow bo teraz grzebie w misku i nie mam czasu na instalowanie polskiej wersji windy xp |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-07-2006, 10:41
|
|
|
bo reguluje sie na goracym silniku - w faq jest opis dla silnika 4G92 |
|
|
|
 |
roadrunner [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2006, 12:22
|
|
|
przepustnice wyczyściłem jak na stronie u Krzyzaka ale dalej nic z tego , regulować próbowałem na ciepło ale nie rozumie jednej rzeczy ,moglibyście przybliżyć mi punkt nr 2 ze strony: http://www.mitsubishi-gra...&highlight=4g92
2. Podłączyć do masy złącze do ustawiania zapłonu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-07-2006, 12:31
|
|
|
w komorze silnika jest złącze, które normalnie służy do przestawienia ECU w stan, w którym nie reguluje on kąta wyprzedzenia zapłonu - wykorzystuje się je także przy regulacji obrotów - trzeba z niego ściągnąć zaślepkę i podłączyć do masy |
|
|
|
 |
roadrunner [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2006, 13:53
|
|
|
chodzi o małą wtyczkę na dwa kable przy aparacie zapłonowym , wogóle ja mam tam tylko jeden kabel i nie wiem teraz czy mechanik którym wstawiał mi nową cewkę czegoś nie zepsuł bo są dwa wtyki a ja mam tyko jeden idący do dolnego złacza a górne pozostaje puste ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-07-2006, 14:16
|
|
|
zrób fotkę - inaczej gadamy o niczym
złącze jest przymocowane do ściany grodziowej, wtyczka jest spora, ma 1 styk w środku i najczęściej jest spięta z wtyczką od pompy paliwa (którą to - jeśli podłączysz do masy - to stopisz przewód połączeniowy). |
|
|
|
 |
roadrunner [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2006, 14:51
|
|
|
zdjęcei nie pochodzi z mojego auta ale chodzi mi o wtyczkę nr 1 , wyczkę nr 2 zaznaczyłem bo może ktoś będzie o nie pisał to lepiej żeby była zaznaczona |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-07-2006, 14:56
|
|
|
żadne z powyższych - właśnie sobie przypomniałem, że w CAx jest ona chyba gdzieś w okolicy akumulatora (na pewno w silniku 1.3, bo taki jakoś w maju ustawiałem) - zrób fotki, to znajdziemy |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2006, 15:10
|
|
|
roadrunner napisał/a: | zdjęcei nie pochodzi z mojego auta ale chodzi mi o wtyczkę nr 1 , wyczkę nr 2 zaznaczyłem bo może ktoś będzie o nie pisał to lepiej żeby była zaznaczona |
Wtyczka nr 2. to TPS.
Krzyzak napisał/a: | żadne z powyższych - właśnie sobie przypomniałem, że w CAx jest ona chyba gdzieś w okolicy akumulatora (na pewno w silniku 1.3, bo taki jakoś w maju ustawiałem) - zrób fotki, to znajdziemy | Nie. Złącze do ustawiania zapłonu w CA mieści się przy ścianie grodziowej, mniej więcej powyżej filtra paliwa. Nawet wczoraj regulowałem na perfect śrubkę zgrubną i obroty
Po powrocie do domu zrobię fotkę i wrzucę na forum - w pracy mam wszystko poblokowane.
Edit:
To nie jest przecież silnik 1,3. W 4G13 w "jajku" nie ma przecież przepływomierza, a korek oleju mieści się po drugiej stronie pokrywy zaworów. Nie wiem, co to za wtyczka przy aparacie zapłonowym... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-07-2006, 15:17
|
|
|
Grzesiu - owszem, to nie jest 1.3 na tym zdjęciu, ale jakoś w maju regulowałem 1.3 CAx i pewnie masz rację z tą wtyczką - coś tak od początku kumałem, że jest na ściance grodziowej (jak u mnie), tyle że bliżej pasażera niż - jak u mnie - bliżej kierowcy.
Oglądałem fotki CAx 1.3 i ten wniosek był pewnie dlatego, że gość miał gaz i w miejscu złącza miał emulator, który je zasłaniał. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2006, 15:26
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Oglądałem fotki CAx 1.3 i ten wniosek był pewnie dlatego, że gość miał gaz i w miejscu złącza miał emulator, który je zasłaniał. | Być może. U mnie gazu nie było, nie ma i nie będzie (przynajmniej za mojej kadencji), więc umiejscowienie wtyku jest standardowe. Tak czy inaczej zdjęcie rozwieje - miejmy nadzieję - wątpliwości.
Edit:
Zgodnie z obietnicą, poniżej fotki
\
I tu mała uwaga. Ściąga się "pokrywkę" (tę z białym znaczkiem) ze złącza. Wpiąć jedną stronę przewodu w złącze, a drugą przykręcić do masy pojazdu, np. przegrody - powyżej złącza znajdują się akurat dwie śruby na klucz 10, można sobei którąś wybrać. Włączyć się silnik, kontrolka Check Engine nie gaśnie . Jeśli zgaśnie, sprawdzić połączenie między złączem do ustawiania zapłonu a masą. Najczęściej kabelek wypina się ze złącza. |
|
|
|
 |
roadrunner [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2006, 06:15
|
|
|
wiesz mitsubishi to nie polonez caro i naprawianie na kung-fu ze w stylu fso { fabryka samochdów osobowych - dla młodszych userów } nie zawsze się sprawdza " wpiąć jedną stronę przewodu w złącze , a drugą przykręcić.... " - mam zero dać do zera samochodu pozostawiając plus złączony , czy uziemić plus, a co z zerem ...nie wiem jak ten czujnik działa i choć tu mogę się mylić może wystarczy go zmostkować...
wieczorem do pracy kolega przyniesie jakiś dobry aparacik i we środę odda mi zdjęcia na płytce ,tak że zrobie darmową stonkę ze zdjęciami żeby nie zanieczyszczać serwera a może komuś się przyda bo długo szukałem dobrej jakości fotek 4g92 i nie umiałem znaleść |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2006, 08:58
|
|
|
roadrunner napisał/a: | wiesz mitsubishi to nie polonez caro i naprawianie na kung-fu ze w stylu fso { fabryka samochdów osobowych - dla młodszych userów } nie zawsze się sprawdza " wpiąć jedną stronę przewodu w złącze , a drugą przykręcić.... " - mam zero dać do zera samochodu pozostawiając plus złączony , czy uziemić plus, a co z zerem ...nie wiem jak ten czujnik działa i choć tu mogę się mylić może wystarczy go zmostkować...
wieczorem do pracy kolega przyniesie jakiś dobry aparacik i we środę odda mi zdjęcia na płytce ,tak że zrobie darmową stonkę ze zdjęciami żeby nie zanieczyszczać serwera a może komuś się przyda bo długo szukałem dobrej jakości fotek 4g92 i nie umiałem znaleść |
Ściągałeś nasadkę ze złacza i sprawdzałeś, czy piszesz tak oby tylko pisać? Jeśli zdejmiesz tę nasadkę, zauważysz, że są tam dwa piny, z czego jeden jest zaizolowany, więc nic do niego nie podepniesz...
Podpina się niezaizolowany pin do masy pojazdu. |
|
|
|
 |
|
|