[EAxx] Nagrzewnica - demontaż i montaż |
Autor |
Wiadomość |
P1r4t
Forumowicz
Auto: EA2A AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 63 Skąd: WWA urs
|
Wysłany: 22-09-2009, 16:05 [EAxx] Nagrzewnica - demontaż i montaż
|
|
|
czy aby wyciagnac nagrzewnice trzeba sciagac cala deske gorna czy mzoe komus sie udalo sie wyciagnac bez rozbierania polowy samochodu?
chodzi dokladnie o ta czesc w ktorej przestawia sie klapka, nie potrzebuje rzeszty tzn "chlodnicy" itd
widze gdzie sa srubki itd, bez wyciagania gory tez mozna je odkrecic. ale czy da sie pozniej wyciagnac?
a moze rozkrecic wszystko z prawej strony, powyciagac i wyjdzie tez ta czesc nagrzewnicy?
pomocy bo chcialem naprawic... |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 17:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-09-2009, 16:24
|
|
|
Najmniej narobisz sobie kłopotów ściągając całą deskę. Jedynie zatrzaski bocznych kratek wentylacyjnych obadaj dobrze w manualu, żebyś nie połamał, reszta to pikuś (Pan Pikuś ) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
P1r4t
Forumowicz
Auto: EA2A AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 63 Skąd: WWA urs
|
Wysłany: 22-09-2009, 16:36
|
|
|
przeraza mnei sciaganie deski a gala mam dopiero 3 dni ;-/ wydaje mi sie ze prosciej by bylo bez.. ale jesli mowisz ze latwo to moze jutro sie za to zabiore, rozumiem ze wszystko wg manuala 52-A4 i 52-A5? 52-A6 to juz chyba nie trzeba stosowac?
I o ktore zatrzaski bocznych kratek chodzi? jakies zdjecie by sie przydalo |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-09-2009, 16:57
|
|
|
52-A6 to już sama deska - za to musisz rozkręcić 52-A7 i poluzować drążek zmiany biegów.
Zatrzaski są 3 - 2 po bokach i na górze. Faktycznie słabo są opisane w manualu, ja też nie mam obecnie nic na wierzchu, żeby sfotografować. Zacznij od prawej strony - trudniej ją połamać, ale trzeba sporo cierpliwości, żeby właściwie wsunąć szmergielek i podważyć. Lewa jest analogiczna, tyle, że ma jeszcze dziury na włączniki.
[ Dodano: 22-09-2009, 17:06 ]
PS. ja swojego rozebrałem do takiego stanu, zanim zacząłem jeździć:
 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
P1r4t
Forumowicz
Auto: EA2A AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 63 Skąd: WWA urs
|
Wysłany: 23-09-2009, 11:34
|
|
|
myslisz ze po wyjeciu wentylatora, wyciagne ta reszte nagrzewnicy zaznaczona na rysunku?
bo juz mialem przystepowac do sciagania deski |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-09-2009, 11:40
|
|
|
Ciężko może być. A co się dzieje z nagrzewnicą? |
|
|
|
 |
P1r4t
Forumowicz
Auto: EA2A AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 63 Skąd: WWA urs
|
Wysłany: 23-09-2009, 11:50
|
|
|
w tej puszcze co jest ta klapka otwerajaca i zamykajaca to po drodze ona sie zacinala i silniczek nie mial sily otworzyc maksymalnie a jak mu pomoglem to nie mial sily zamknac maksymalnie bo sie zacinalo w pewnym momencie. no i ruszalem tym ciegnem (czerwone) od klapki co rusza nia silniczek co by moze "rozruszac" klapke i generalnie to sam sobie szkody narobilem.... bo urwalem przy samej puszce bolec na torym trzyma sie ta czesc zaznaczona zieloonym kolkiem.
zamowilem juz na alledrogo wlasnie ta czesc puszki cala i sprawna a dokladnie ta na zdjeciu. tej czesci z rurkami nie potrzebuje bo sobie przemodeluje z tego co jest teraz.
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-09-2009, 11:53
|
|
|
Hmm no to rzeczywiście ciężka sprawa. Nie wyciągałem nigdy nagrzewnicy ale może rzeczywiście wyjęcie deski ułatwi sprawę... |
|
|
|
 |
P1r4t
Forumowicz
Auto: EA2A AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 63 Skąd: WWA urs
|
Wysłany: 23-09-2009, 11:55
|
|
|
to sciagne cala deske, ale poczekam najpierw niech ta puszka przyjdzie. Mam nadzieje ze nic nie pourywam |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 24-09-2009, 15:06
|
|
|
Dobre wieści - znalazłem w śmietniku kratkę. Jest połamana i RHD, ale daje pojęcie ossochozi. Jak tylko dorwę coś robiącego zdjęcia, zamieszczę, chyba, że chcesz podjechać do mnie (pracuję w centrum wawki)..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
P1r4t
Forumowicz
Auto: EA2A AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 63 Skąd: WWA urs
|
Wysłany: 24-09-2009, 17:49
|
|
|
dzieki, juz wszystko wymontowalem i zamowilem na alledrogo ta puszke
aktualny stan wyglada tak:
wnioski:
-sciagnac deske to nie prolem, zobacyzmy jak pojdze z zmontowaniem i podlczeniem wszystkich kostek
-dlugo sie zeszlo z odkrecaniem srubek od rurek klimatyzacji "wchodzacych" do samochodu, ciezkie dojscie i przy okazji zeszla resztka gazu chlodzacego. one wchodza w czarna puszke obok dmuchawy.
-zeby wyciagnac czesc nagrzewnicy z "chlodnica" do grzania trzeba bylo poluzowac srodkowe pionowe... blachy przy raczce od biegow, te ktore trzymaja radio itd nie wiem jak to nazwac
- pewnie dalo by sie wyciagnac wszysko bez zdejmowania deski ale bylo by niewygodnie.
-rozmontowanie wszystkiego wraz z "kreceniem sie" zeszlo 4h.
-obym wsztko zmontowal tak jak trzeba
gdzie znajduje sie czujnik uderzeniowy od airbag-u kierowcy? bo poduszka byla odlaczona... a w zegarach okazalo sie ze kontrolka byla na krotko polaczona z kontolka od check engine... myslalem na poczatku ze to moze tylko zaslepka ale poduszka jest. widocznie po stluczce/wypadku ktos wlozyl nowa puszke i jej nie podlaczyl...
i teraz boje sie podlaczyc zeby nie wystrzelila. albo moze na kostce polaczeniowej jakos sprawdzic czy nie wystrzeli?
tak samo od abs-u bylo na krotko z czyms polaczone.. zalamac sie mozna... nawet nie wiem czy dziala czy nie bo nie sprawdzalem... :-/ pojade moze do jakiegos elektro mechanika albo cos... nie wiem...
tylko z tymi poduszkami jak ogarnac skoro sa to po co ma sie kontrolka palic? mozna jakos pod komputer czy cos podlaczyc samochod i sprawdzic instalacje airbag-ow i absu? |
Ostatnio zmieniony przez P1r4t 14-11-2009, 16:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 24-09-2009, 23:54
|
|
|
Naprawdę duże brawa, że tak sprawnie ci ta deseczka wyszła, mi chyba by sie nie chciało....
Co do poduchy, to nic nie doradzę.
Co do ABS, to sprawdzenie tego to - zahamowanie na śliskim . Abs ma swoj komputer dodatkowy, da się z niego wyczytac błedy dokładniejsze niż błyska na desce (jest to na forum, trzeba by wykopać).
Podłącz te kontrolki tak jak mają byc, wtedy bedziemy dalej lookać co i jak.
Może bylo tak, że chcieli zmostkowac airbaga, a przez przypadek zmostkowali abs.....i airbaga pozniej. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 26-10-2009, 17:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 25-09-2009, 07:05
|
|
|
Czujnik (wraz ze sterownikiem w jednej obudowie) airbagów znajduje się pod komputerem wtrysku (metalowa puszka, do której podłączone są żółte złączki). Prawdopodobnie nie została po wypadku wymieniona, stąd odłączona poducha - można ją podłączyć, ale nie zmieni to konieczności wymiany sterownika - jest jednorazowy.
ABS, jak podłączysz prawidłowo kontrolkę, odczytasz błędy, da się naprawić stosunkowo łatwo
[ Dodano: 25-09-2009, 07:07 ]
JaGrab3, wyjęcie deski na prawdę nie jest jakimś wielkim wyczynem |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
P1r4t
Forumowicz
Auto: EA2A AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 63 Skąd: WWA urs
|
Wysłany: 25-09-2009, 12:33
|
|
|
Bartek napisał/a: | Czujnik (wraz ze sterownikiem w jednej obudowie) airbagów znajduje się pod komputerem wtrysku |
niestety jeszcze nie znam na tyle galanta, a manual jest zawily.. wiec prosze o pomoc gdzie szukac komputer wtrysku? |
|
|
|
 |
|