MIVEC i LPG |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_slask
Mitsumaniak

Auto: Mondeo MKIII, Out 2.0 DiD Int+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 16-08-2009, 20:34 MIVEC i LPG
|
|
|
Tak przegladam sobie ogloszenia na alledrogo i znalazlem cos takiego :
Zagazowany Outlander
Cos sie zmienilo w temacie LPG w MIVEC'u, czy sprzedajacy to jakis kamikaze, ktoremu wypalaja sie wlasnie gniazda zaworowe i chce sie pozbyc zonk'a ? |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-08-2009, 18:03
|
|
|
Ciekawy jestem czy już ma podparte zawory ssące Wydechy mają hydraulikę więc trochę polata a później dwie głowice do góry. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2009, 18:30
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Ciekawy jestem czy już ma podparte zawory ssące Wydechy mają hydraulikę więc trochę polata a później dwie głowice do góry. |
tutaj można zastosować technikę czysto pokerową
mimo iż ssące są regulowane a wydech na hydro to i tak bym obstawił nie podparcie a wypalenie się gniazda wydechowego
Tomku na gazie nie powinno nic się dziać na ssących.... |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-08-2009, 18:31
|
|
|
jaceksu25 napisał/a: | Tomku na gazie nie powinno nic się dziać na ssących.... |
A jednak się dzieje. I to całkiem sporo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2009, 18:41
|
|
|
tomekrvf napisał/a: |
A jednak się dzieje. I to całkiem sporo. |
np? |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 17-08-2009, 23:16
|
|
|
Może po prostu ktoś zainstalował LPG, by łatwiej było go sprzedać.
A o tym, że ten silnik nie lubi gazu po prostu nie wie albo wychodzi z założenia, że martwił się będzie następny właściciel. |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
mariusz_2050
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 89 Skąd: PL
|
Wysłany: 23-08-2009, 14:04
|
|
|
Witam! Znam dwa mitsubishi 2.4 MIVEC, które jeżdżą bezawaryjnie na gazie. Jeden outlander ma zamontowaną instalacje od nowości i przejechał 150000km na gazie. Jest to wtrysk fazy lotnej BRC z zastosowanym systemem flashlube(lubryfikacja). Podstawa to dobra instalacja z dobrymi wtryskami, które cały czas gwarantują precyzyjną pracę i zapewniają optymalną mieszankę w całym zakresie obrotów a wtedy gaz spala się w temp. podobnej do benzyny. Niestety większość systemów wtryskowych pracuje na kiepskich listwach, które niewiele mają wspólnego z wtryskiwaczami i w wymagających silnikach np. MIVEC sprawiają problemy, pracują na ubogiej mieszance i doprowadzają do uszkodzeń głowicy. Pzdr. |
|
|
|
 |
slawek_torun
Nowy Forumowicz

Auto: Opel Vectra C, Kawasaki Ninja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 10 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 14-09-2009, 17:27
|
|
|
Kolego mariusz_2050, napisz proszę gdzie montowana była instalacja LPG w tych Outlanderach. Podobno BRC są bardzo trudne w odpowiednim ustawieniu, a poważnie myślę o gazie. |
|
|
|
 |
mariusz_2050
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 89 Skąd: PL
|
Wysłany: 15-09-2009, 21:27
|
|
|
Jeden był gazowany w Łodzi a dwa pozostałe, które udało mi się namierzyć w Trójmieście w serwisie Mitsubishi. Również dowiedziałem się, że we Włoszech w BRC gazują te samochody. Rzeczywiście zwracają uwagę na "miękkie" gniazda zaworowe ale jest na to lekarstwo. Przede wszystkim bardzo dokładna mapa gazowa gdyż w autach problemem nie jest gaz tylko uboga mieszanka w wyniku, której wzrasta temp. spalania. Przy prawidłowej dawce jest wyzsza tylko o ok. 50 st.C. Druga sprawa to częstsza kontrola luzów zaworowych oraz montaż systemu lubryfikacyjnego.
W każdym bądź razie będę na bieżąco informował o moich doświadczeniach na gazie w silniku MIVEC bo autko jest właśnie gazowane. Zamontowany będzie SEQUENT24 BRC plus system lubryfikacji.Pzdr. |
|
|
|
 |
emil0604
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 35 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 17-09-2009, 09:00
|
|
|
Chętnie pośledzę doświadczenia mivec-a z lpg, sam mam dt-gas system,taki nabyłem już, jeżdżę co prawda więcej na PB, ale czasami w trasie karmie go trochę LPG. |
|
|
|
 |
didku
Forumowicz
Auto: Outlander II 2,2 INSTYLE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 141 Skąd: Wrocław-Zgorzelec
|
Wysłany: 19-09-2009, 18:39
|
|
|
Widzę na stronie niemieckiej, że można tam kupić z lpg instalacje sa 2 różne, 1 możliwa do Outlandera
Podobnie jest z subaru, było z Volvo. Nawet Volvo w Warszawie kiedyś pytałem (fabryczna instalacja LPG bądź CNG) - homologacja byłaby za droga, serwis niemożliwy wszędzie a wtedy w PL nigdzie. Cóż biedny kraj ta Polska i nie opłaca się inwestować |
_________________ jeszcze Panda 1.2 LPG, oktavka 1 1,9tdi, Ducato 2,3 multijet
 |
|
|
|
 |
mariusz_2050
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 89 Skąd: PL
|
Wysłany: 24-09-2009, 21:34
|
|
|
No i śmigam moim MIVECkiem na gazie. Tak jak pisałem zamontowałem SEQUENTA 24 BRC z systemem lubryfikacji. Oczywiście o ewentualnym zgubnym działaniu gazu(chociaż ja uważam że zgubna jest uboga mieszanka, inaczej bym nie montował) bedzie można mówić zdecydowanie później. Na razie od strony użytkowej zadnych problemów. Brak różnicy w osiągach. Żadnych problemów z "check engine" (trasa i miasto), przejechane ok. 500km. Montaż dopieszczony ( demontaż kolektora, bliskie nawierty,krótkie przewody, bardzo precyzyjnie zmapowany). Nastepny raport za 10kkm. Pzdr. |
|
|
|
 |
slawek_torun
Nowy Forumowicz

Auto: Opel Vectra C, Kawasaki Ninja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 10 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 25-09-2009, 20:58
|
|
|
No to czekamy z niecierpliwością na wieści! |
|
|
|
 |
D_Czarny
Nowy Forumowicz
Auto: Corolla
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2009 Posty: 1 Skąd: Raszyn
|
Wysłany: 18-12-2009, 23:37
|
|
|
Witam bywalców.
Właśnie przymierzam się do zakupu Outlanderka I'. W związku z tym mam 2 pytania.
Pierwsze do Mariusza o koszt montażu instalacji o której napisałeś? Zamierzam przejechać do 20kkm rocznie i zastanawiam się nad opłacalnością takiej inwestycji. A byle czego z tego co tu wyczytałem założyć się nie da
I drugie pytanie żeby nie zakładać nowego wątku. Jaki jest przybliżony koszt wymiany rozrządu? Gdzieś znalazłem opinię że ok. 3tyś i ani jednej opinii więcej.
Serdeczne dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
mariusz_2050
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 89 Skąd: PL
|
Wysłany: 19-12-2009, 17:22
|
|
|
Koszt montażu instalacji BRC to ok. 2800zł. plus ew. układ lubryfikacyjny do smarowania zaworów ok. 200zł (manualny). Koszt wymiany rozrządu w tym silniku rzeczywiscie oscyluje wokół kwoty o której piszesz. Pewnie można zaoszczędzic na robociźnie w zależności od tego komu to zlecimy. Ponoć nie zawsze trzeba też wymieniać napinacz hydrauliczny (można go sprawdzić). Jego koszt to ok. 500zł. Pzdr. |
|
|
|
 |
|