 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA3A/W 2.4] Uszkodzenie paska rozrządu przez olej |
Autor |
Wiadomość |
charry3
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.4 GDI SPORT EDYTION
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 10-10-2009, 19:47 [EA3A/W 2.4] Uszkodzenie paska rozrządu przez olej
|
|
|
Witam wszystkich Mitsumaniaków,zakupiłem 3 miesiące Gala 2.4GDI Sport Edition z 99roku,wcześniej jeżdziłem Carismą 1.8 16v z którą przez dwa lata niemiałem najmniejszych problemów (czasem tylko automat w rozruszniku nawalał).Wracając do tematu,dzisiaj spotkało mnie nieszczęście a mianowicie zatrzymałem się przed zwalniaczem na osiedlu i przy próbie przejechania go auto poprostu zgasło co pierwszy raz się zdarzyło.Przy ponownej próbie rozruchu zauwarzyłem że silnik kręci jakby bez kompresji.Znam taki objaw i odrazu na myśl przyszedł mi rozrząd który zresztą miałem zamiar wymienić w tym miesiącuhttp://forum.mitsumaniaki.pl/templates/subSilver/images/ranks/icon/icon11.gif.Wyciągłem ze schowka kombinerki i na środku drogi w deszczu zdemontowałem osłone silnika i wykręciłem dwie śruby od górnej osłony rozrządu.Okazało się ze pasek jest cały w oleju(zalany przez uszczelniacze na wałkach) ma luz między kółkami rozrządu około półtora centymetra a na kole wałka spoczywają powyrywane ząbki z paska rozrząduhttp://forum.mitsumaniaki.pl/templates/subSilver/images/ranks/icon/icon8.gif.Wiem ze ten silnik jest kolizyjny ale mam nadzieję ze zaworów niepogieło bo zaczynałem dopiero ruszać,niebyło zadnego uderzenia,silnik poprostu zgasł.Fakt ze próbowałem go odpalić kilka razy ale wydaje mi się ze jeśli wyrwało 2 lub 3 ząbki to poprostu mógł się tylko przestawić i dlatego niema kompresji i niepali.Mam zamiar założyć nowy pasek i sprawdzić kompresje jeśli kompresja będzie ok,czyli równa na wczystkich cylindrach-motor będzie żył,jeśli niebędzie równa-zawory do roboty.Teraz pytanie do kolegów fachowców,czy przyjąłem dobrą taktyke?Był poruszany podobny temat na forum w 97roku,niepamiętam nicka kolegi aczkolwiek nienapisał on dalej jak skończyła się naprawa,ktoś proponował wymienić mu silnik z uwagi na słabe tłoki i korbowody a przypadek był podobny do mojego.Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i proszę o odpowiedż.Prosze o podanie stopnia sprężania w tym silniku bo niemogłem się nigdzie doszukać |
_________________ charry3 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 16:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-10-2009, 20:05
|
|
|
Stopien sprężania 11.5 : 1
Najpewniejsze oczywiscie byloby zrzucenie glowicy i wymiana uszkodzonych zaworow, oraz uszcelniaczy, na wszystkich zaworach, plus planowanie itp, kosztowna impreza, bo 1000zł w czesci i robocizne to malo, ale za to pewne, przy okazji wymieniasz wszystkie uszczelniacze ktore sa na rozrzadzie, a jak sciagniesz glowice to bedziesz widzial w jakim stanie sa tloki, uderzenia niekoniecznie musiales slyszec, jezeli pasek przeskoczylby o 1 czy 2 zeby to by silnik jeszcze chodzil, ledwo bo ledwo, mulowato, podejrzewam ze u ciebie o wiele wiecej niz 3 wiec kolizja murowana, zastanow sie nad kosztami i porownaj opcje naprawy silnika kontra wymiany, pamietaj ze przy nowym silniku i tak bedziesz musial wymieniac rozrzad, a koszt wymiany silnika to jakies 500zł, a jak masz dobrego mechanika i dobrze ci zrobi silnik, jezeli bedzie sie jeszcze oplacalo to warto zainwestowac we wlasny dobytek
TUTAJ masz reszte danych technicznych silnika |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
charry3
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.4 GDI SPORT EDYTION
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 11-10-2009, 12:31
|
|
|
Dziękuje za odpowiedz,o aucie wiem niewiele jak i o wcześniejszym stanie silnika(auto kupiłem 3 miesiące temu).Na początek zainwestowałem 1500 zł na wymiany wszystkich filtrów ,oleju,płynu hamulcowego,płynu w sprzęgle,świece zapłonowe,wymiane tylnej piasty i naprawe zatartych ślizgów na strzemionach z przodu i z tyłu.w następnym tygodniu poszło znowu ponad 1000zł na wymiany nastepnych uszkodzonych elemętów jak felgi i lampę tylną.W sumie przez te 3 miesiące poszło okoł 3 tys zł,a teraz ZONK! strzelił pasek! niemam juz siły do tego auta.Myślałem ze zrobiłem dobry interes bo auto kupiłem w okazyjnej cenie a wychodzi nato ze po wszystkich naprawach wyniesie mnie więcej niż kupiłbym auto kilka lat młodsze lub z tego samego roku ale w doskonałym stanie (człowiek całe życie się uczy).Mam teraz dwie możliwości:albo kupić drugi silnik odrazu- moze to być mniej kosztowne,albo wyremontować stary.Co do pierwszej możliwości silnik można kupić za około 1.500zł tutaj znalazłem taki: Silnik 2.4 GDi i inne czesci do Galant AVANCE (numer 756218457) .Problem pojawia sie z tym że niemam pojęcia w jakim stanie będzie drugi zakupiony silnik,czy niebędzie cykał,jakie będzie miał ciśnienie i td. wszystko okarze się po montazu silnika.Druga możliwość jest bardzo czasochłonna i moze się zakończyć większymi kosztami niż wymiana silnika ale z drugiej strony jest pewność że silnik będzie dobrze zrobiony i posłuży długi czas aczkoliek sam rozrząd to koszt 600-800zł,a gdzie reszta? zawory,uszczelniacze,uszczelka głowicy itd. koszty z powodzeniem mogą przekroczyć 2tys zł. Jestem teraz w kropce i niewiem co robić.Jedyne co odchodzi mi koszt mechanika bo wszystko robie sam.Bardzo prosze o adresy lub telefony do sklepów z częściami do aut Japońskich w woj. Śląskim.Ja części kupowałem w INTER-CARS lub w AUTO JAPAN w Dąbrowie Górniczej ale niektóre z części są jakichś nieznanych mi marek a wolałbym części sprawdzonych producentów.Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedż |
_________________ charry3 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-10-2009, 12:58
|
|
|
charry3 na Twoim miejscu najpierw demontaż głowicy i ocena zniszczeń. Potem decyzja co dalej. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 11-10-2009, 13:05
|
|
|
hmm jestes mechanikiem a nie zrobiles sobie wczesniej rozrzadu ? ... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-10-2009, 13:10
|
|
|
Auto Japan w DG to niezbyt dobry wybor niby fachowcy ale jedyne co potrafia sprzedawac to oleje i filtry, myla sie nawet w odczytach z katalogow, dla mnie to zenada, wiem to bo czesto mialem nieprzyjemnosc u nich kupowac wkoncu jestem z DG, osobiscie radze rozkrecic ten silnik co masz i sprawdzic w jakim jest stanie, twierdze ze lepiej zainwestowac we wlasny sprzet niz pozniej borykac sie z problemami cudzego dziadostwa, coz z tego ze kupisz silnik z gwarancja na rzekomym przebiegu 70tys, jak pozniej sie okaze ze silnik bedzie halasowal (popychacze) a nawet bral olej w ilosci 1l albo i wiecej na 1000km, w tym przypadku nawet nie masz mozliwosci gwarancyjnego zwrotu, gdyz kupiles silnik z gwarancja rozruchowa (czyli znaczy ze odpali a co dalej to juz inna bajka), powiem ci tak jak robie remonty glowic w standardowych popularnych zachodnich autach typu VW OPEL silniki 8V to koszt kompletnego rementu, czyli czesci i robocizna to okolo 1100zł, (planowanie glowicy, regeneracja gniazd zaworowych, ew wymiana zaworow 150-300zł zajmuje sie tym firma zewnetrzna z Myslowic, komplet nowych uszczelek, srub, olejow, filtrow, termostatu jezeli konieczne, plynow etc). Jezeli chcesz napisz na PW moge bardziej pomoc.
jezeli chodzi o czesci, polecam:
Japaneze:
Marek Malik
42 215-44-02
602 224 584
lub KAPITAN KATOWICE
oczywiscie InterCars takze jezeli dysponujesz znizkami
[ Dodano: 11-10-2009, 13:11 ]
Dokładnie o tym pisalem Hugo
[ Dodano: 11-10-2009, 13:18 ]
Rafal_Szczecin najwidoczniej charry3 popelnil klasyczny blad bo zamiast zaczac od rozrzadu zaczal od filtrow, czyli tego co wiaze sie w tym przypadku z najmniejszymi problemami, am moze nie byl nadto wydolny finansowo, teraz to juz niewazne, kolega ma problem, trzeba jakos zaradzic, ludzka rzecza jest popełniac błędy
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
najlepsze jest to ze najczesciej czlowiek jest tego swiadomy i nie nalezy go w tym bardziej uswiadamiac. Kolega poprosil o pomoc wiec pomozmy na ile mozemy, bez zbednej krytyki.
[ Dodano: 11-10-2009, 21:11 ]
Przeprowadzalem wywiad srodowiskowy, koszt remontu takiego silnika na dobrych jakosciowo czesciach wyniesie rzedu 2500 - 3000zł, kupno drugiego w cenie 1500zł, plus do tego jego wymiana, komplet rzozrzadu, konieczne uszczelniacze kwota rzedu 3000zł, jak najbardziej mozliwe jest przekroczenie w obu przypadkach 3000zł, tak wiec relacje ida leb w leb, kwestia wyboru, naprawic swoj, czy wymienic na inny, charry3 ciezki orzech do zgryzienia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|