Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Uszkodzenie paska rozrządu przez olej
Autor Wiadomość
charry3 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI SPORT EDYTION
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 3
Skąd: Sosnowiec
  Wysłany: 10-10-2009, 19:47   [EA3A/W 2.4] Uszkodzenie paska rozrządu przez olej

Witam wszystkich Mitsumaniaków,zakupiłem 3 miesiące Gala 2.4GDI Sport Edition z 99roku,wcześniej jeżdziłem Carismą 1.8 16v z którą przez dwa lata niemiałem najmniejszych problemów (czasem tylko automat w rozruszniku nawalał).Wracając do tematu,dzisiaj spotkało mnie nieszczęście a mianowicie zatrzymałem się przed zwalniaczem na osiedlu i przy próbie przejechania go auto poprostu zgasło co pierwszy raz się zdarzyło.Przy ponownej próbie rozruchu zauwarzyłem że silnik kręci jakby bez kompresji.Znam taki objaw i odrazu na myśl przyszedł mi rozrząd który zresztą miałem zamiar wymienić w tym miesiącuhttp://forum.mitsumaniaki.pl/templates/subSilver/images/ranks/icon/icon11.gif.Wyciągłem ze schowka kombinerki i na środku drogi w deszczu zdemontowałem osłone silnika i wykręciłem dwie śruby od górnej osłony rozrządu.Okazało się ze pasek jest cały w oleju(zalany przez uszczelniacze na wałkach) ma luz między kółkami rozrządu około półtora centymetra a na kole wałka spoczywają powyrywane ząbki z paska rozrząduhttp://forum.mitsumaniaki.pl/templates/subSilver/images/ranks/icon/icon8.gif.Wiem ze ten silnik jest kolizyjny ale mam nadzieję ze zaworów niepogieło bo zaczynałem dopiero ruszać,niebyło zadnego uderzenia,silnik poprostu zgasł.Fakt ze próbowałem go odpalić kilka razy ale wydaje mi się ze jeśli wyrwało 2 lub 3 ząbki to poprostu mógł się tylko przestawić i dlatego niema kompresji i niepali.Mam zamiar założyć nowy pasek i sprawdzić kompresje jeśli kompresja będzie ok,czyli równa na wczystkich cylindrach-motor będzie żył,jeśli niebędzie równa-zawory do roboty.Teraz pytanie do kolegów fachowców,czy przyjąłem dobrą taktyke?Był poruszany podobny temat na forum w 97roku,niepamiętam nicka kolegi aczkolwiek nienapisał on dalej jak skończyła się naprawa,ktoś proponował wymienić mu silnik z uwagi na słabe tłoki i korbowody a przypadek był podobny do mojego.Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i proszę o odpowiedż.Prosze o podanie stopnia sprężania w tym silniku bo niemogłem się nigdzie doszukać
_________________
charry3
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 16:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-10-2009, 20:05   

Stopien sprężania 11.5 : 1

Najpewniejsze oczywiscie byloby zrzucenie glowicy i wymiana uszkodzonych zaworow, oraz uszcelniaczy, na wszystkich zaworach, plus planowanie itp, kosztowna impreza, bo 1000zł w czesci i robocizne to malo, ale za to pewne, przy okazji wymieniasz wszystkie uszczelniacze ktore sa na rozrzadzie, a jak sciagniesz glowice to bedziesz widzial w jakim stanie sa tloki, uderzenia niekoniecznie musiales slyszec, jezeli pasek przeskoczylby o 1 czy 2 zeby to by silnik jeszcze chodzil, ledwo bo ledwo, mulowato, podejrzewam ze u ciebie o wiele wiecej niz 3 wiec kolizja murowana, zastanow sie nad kosztami i porownaj opcje naprawy silnika kontra wymiany, pamietaj ze przy nowym silniku i tak bedziesz musial wymieniac rozrzad, a koszt wymiany silnika to jakies 500zł, a jak masz dobrego mechanika i dobrze ci zrobi silnik, jezeli bedzie sie jeszcze oplacalo to warto zainwestowac we wlasny dobytek

TUTAJ masz reszte danych technicznych silnika
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
charry3 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI SPORT EDYTION
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 3
Skąd: Sosnowiec
  Wysłany: 11-10-2009, 12:31   

Dziękuje za odpowiedz,o aucie wiem niewiele jak i o wcześniejszym stanie silnika(auto kupiłem 3 miesiące temu).Na początek zainwestowałem 1500 zł na wymiany wszystkich filtrów ,oleju,płynu hamulcowego,płynu w sprzęgle,świece zapłonowe,wymiane tylnej piasty i naprawe zatartych ślizgów na strzemionach z przodu i z tyłu.w następnym tygodniu poszło znowu ponad 1000zł na wymiany nastepnych uszkodzonych elemętów jak felgi i lampę tylną.W sumie przez te 3 miesiące poszło okoł 3 tys zł,a teraz ZONK! strzelił pasek! niemam juz siły do tego auta.Myślałem ze zrobiłem dobry interes bo auto kupiłem w okazyjnej cenie a wychodzi nato ze po wszystkich naprawach wyniesie mnie więcej niż kupiłbym auto kilka lat młodsze lub z tego samego roku ale w doskonałym stanie (człowiek całe życie się uczy).Mam teraz dwie możliwości:albo kupić drugi silnik odrazu- moze to być mniej kosztowne,albo wyremontować stary.Co do pierwszej możliwości silnik można kupić za około 1.500zł tutaj znalazłem taki: Silnik 2.4 GDi i inne czesci do Galant AVANCE (numer 756218457) .Problem pojawia sie z tym że niemam pojęcia w jakim stanie będzie drugi zakupiony silnik,czy niebędzie cykał,jakie będzie miał ciśnienie i td. wszystko okarze się po montazu silnika.Druga możliwość jest bardzo czasochłonna i moze się zakończyć większymi kosztami niż wymiana silnika ale z drugiej strony jest pewność że silnik będzie dobrze zrobiony i posłuży długi czas aczkoliek sam rozrząd to koszt 600-800zł,a gdzie reszta? zawory,uszczelniacze,uszczelka głowicy itd. koszty z powodzeniem mogą przekroczyć 2tys zł. Jestem teraz w kropce i niewiem co robić.Jedyne co odchodzi mi koszt mechanika bo wszystko robie sam.Bardzo prosze o adresy lub telefony do sklepów z częściami do aut Japońskich w woj. Śląskim.Ja części kupowałem w INTER-CARS lub w AUTO JAPAN w Dąbrowie Górniczej ale niektóre z części są jakichś nieznanych mi marek a wolałbym części sprawdzonych producentów.Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedż
_________________
charry3
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-10-2009, 12:58   

charry3 na Twoim miejscu najpierw demontaż głowicy i ocena zniszczeń. Potem decyzja co dalej.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 11-10-2009, 13:05   

hmm jestes mechanikiem a nie zrobiles sobie wczesniej rozrzadu ? ...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-10-2009, 13:10   

Auto Japan w DG to niezbyt dobry wybor niby fachowcy ale jedyne co potrafia sprzedawac to oleje i filtry, myla sie nawet w odczytach z katalogow, dla mnie to zenada, wiem to bo czesto mialem nieprzyjemnosc u nich kupowac wkoncu jestem z DG, osobiscie radze rozkrecic ten silnik co masz i sprawdzic w jakim jest stanie, twierdze ze lepiej zainwestowac we wlasny sprzet niz pozniej borykac sie z problemami cudzego dziadostwa, coz z tego ze kupisz silnik z gwarancja na rzekomym przebiegu 70tys, jak pozniej sie okaze ze silnik bedzie halasowal (popychacze) a nawet bral olej w ilosci 1l albo i wiecej na 1000km, w tym przypadku nawet nie masz mozliwosci gwarancyjnego zwrotu, gdyz kupiles silnik z gwarancja rozruchowa (czyli znaczy ze odpali a co dalej to juz inna bajka), powiem ci tak jak robie remonty glowic w standardowych popularnych zachodnich autach typu VW OPEL silniki 8V to koszt kompletnego rementu, czyli czesci i robocizna to okolo 1100zł, (planowanie glowicy, regeneracja gniazd zaworowych, ew wymiana zaworow 150-300zł zajmuje sie tym firma zewnetrzna z Myslowic, komplet nowych uszczelek, srub, olejow, filtrow, termostatu jezeli konieczne, plynow etc). Jezeli chcesz napisz na PW moge bardziej pomoc.

jezeli chodzi o czesci, polecam:
Japaneze:
Marek Malik
42 215-44-02
602 224 584

lub KAPITAN KATOWICE

oczywiscie InterCars takze jezeli dysponujesz znizkami

[ Dodano: 11-10-2009, 13:11 ]
Dokładnie o tym pisalem Hugo

[ Dodano: 11-10-2009, 13:18 ]
Rafal_Szczecin najwidoczniej charry3 popelnil klasyczny blad bo zamiast zaczac od rozrzadu zaczal od filtrow, czyli tego co wiaze sie w tym przypadku z najmniejszymi problemami, am moze nie byl nadto wydolny finansowo, teraz to juz niewazne, kolega ma problem, trzeba jakos zaradzic, ludzka rzecza jest popełniac błędy

W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie

najlepsze jest to ze najczesciej czlowiek jest tego swiadomy i nie nalezy go w tym bardziej uswiadamiac. Kolega poprosil o pomoc wiec pomozmy na ile mozemy, bez zbednej krytyki.

[ Dodano: 11-10-2009, 21:11 ]
Przeprowadzalem wywiad srodowiskowy, koszt remontu takiego silnika na dobrych jakosciowo czesciach wyniesie rzedu 2500 - 3000zł, kupno drugiego w cenie 1500zł, plus do tego jego wymiana, komplet rzozrzadu, konieczne uszczelniacze kwota rzedu 3000zł, jak najbardziej mozliwe jest przekroczenie w obu przypadkach 3000zł, tak wiec relacje ida leb w leb, kwestia wyboru, naprawic swoj, czy wymienic na inny, charry3 ciezki orzech do zgryzienia
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.