Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Kopci na czarno
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-10-2009, 14:53   

Z tego co slyszalem i czytalem to przy bezposrednim wtrysku przy mocnym deptaniu zakopcenie na czarno jest naturalnym objawem, choc moze go powodowac takze EGR Swinks_UK oczywiscie strescil to najbardziej rzeczowo :-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
DMX 
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 150Ps
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 11-10-2009, 15:01   

Powiem tak nie mialem wczesniej gdi fakt ale wujek ma i troche mi poopowiadal i to nie jest obłok poprosilem dziewczyne zeby depnela do odciacia a ja stanalem z tylu to nie bylo mnie widac przez tego "bąka" moze ten zawor EGR wojek ma gala i poprostu go wypiął ale czy tak to ma dzialac??
_________________
Davido
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-10-2009, 15:07   

Tak jak piszesz ten "BĄK" :D nie jest normalnym objawem, przedewsszystkim zmien olej na zalecany do GDI, czyli albo tak jak napisał swinks_UK, albo na oleje, takie jak shell helix plus ah 10w30, albo motorex GDI, to dwa znane mi oleje zalecane do silnikow z bezposrednim wtryskiem paliwa
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
DMX 
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 150Ps
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 11-10-2009, 15:18   

Ok dzieki wielkie zastosuje sie do waszych rad i mam nadzieje ze bedzie ok mam jeszcze tylko jedno male pytanko wiadomo ze gdi cykaja wyczytalemi i kupilem na shelu plyn do plukania silnika (ponoc czysci kanaliki i przestaje cykac ) i teraz nie wiem czy wymienic sam olej czy plukac?
_________________
Davido
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-10-2009, 18:21   

Jak juz masz plukanke to teraz ja wlej, pojezdzij troche i wymien olej.

Poza tym jak masz "baki" przy depnieciu do odciecia (max obroty) to to jest to raczej normalne zjawisko. Tutaj raczej przyczyna jest uklad PCV. Powstaje nadcisnienie pod pokrywa zaworow, ktore jest upuszczane do dolotu, a ze powietrze jest wymieszane z oparami oleju, to i masz przepalanie oleju (dymek).

Uklad EGR raczej powoduje szybkie osadzanie sie nagaru w przepustnicy i kanalach dolotowych.

Jednak poki co to opisane objawy nie sa az tak niepokojace. Gorzej by bylo jakby ci dymil juz od sredniego zakresu obrotow przy srednim obciazeniu silnika. Wtedy uszczelniacze zaworow jako winowajca.

Sorry za brak polskich liter, ale wlasnie jestem w pracy... :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-10-2009, 20:10   

Zalezy jak rozumiec tego baka, bo jak napisal DMX, "to nie bylo mnie widac" ja bym to nazwal Mega Bąkiem, rozumiem obłok niewielkiej skali, ale to mi nie wyglada na norme, zreszta trudno cokolwiek ocenic jak sie nie widzi.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lesfot 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2009, 20:50   

DMX, Hello
Też niedawno kupiłem Galanta 2.4 GDI i puki co mam z nim same problemy, coś głośno mi silnik chodzi kopcic bardzo nie kopci ale chciałbym z kimś sie spotkać kto to ma i pogadac obejrzeć może cos mądrego wymyślimy. Skąd jestes?
Pozdrawiam Leszek
 
 
DigitalNinja 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 44
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 13-10-2009, 17:17   

swinks_UK napisał/a:
Dopóki nie masz problemu na testerze spalin (wartości HC) i dopóki nie dolewasz więcej niż 1.5l między wymianami, to bym się nie przejmował.


A jeśli mam problem na testerze spalin (i to mega 10,8 jednostek) ?
Do tego furex zaczął mi zamulać i jakby więcej pali ?

W ogóle miałem taką jazdę, że gasł mi nawet na czwartym biegu z wciśniętym pedałem gazu.
Mechanik trzymał auto 2tyg w warsztacie i nie mógł dojść co jest (wyczyścił przepustnicę, sprawdził Lambdę i świece). W końcu jakiś elektryk wymienił wiązkę od czegoś tam (nie mogłem się dopytać, bo szef serwisu miał urlop) i przestał gasnąć, ale właśnie od tamtej pory zamula i pali więcej. Do tego strasznie "cykać" zaczął...
(może mi silnik podmienili !? ;D)

Oddałem go powtórnie z w/w przyczyn.
Mechanik twierdzi, że wszystko jest OK z elektryką, i że GDI tak mają, że po 100tys. zaczynają zamulać i musiałby zdejmować głowicę i czyścić zawory.

Już nie wiem co mam o tym myśleć, bo nie podobają mi się takie zbiegi okoliczności.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 22-10-2009, 09:54   

DigitalNinja, Pierwszy scenariusz:
Przekroczone HC i to wysoko to może być olej w procesie spalania.
Musisz się zastanowić skąd i jak olej przedostaje się do cylindrów. Ja obstawiałbym na puszczające gumki (uszczelniacze) prowadnic zaworów.
Klepią ci popychacze, i pewnie dlatego, że gumki poszły do piachu.
Tyle na wstępie, bo może być tego więcej.
Na początek proponuję (choć nie twierdzę, ze pomoże):
- zdjąć górę i wymienić uszczelniacze zaworowe, do tego przemyć (przepłukać popychacze)
- zalać olejem o większej gęstości (wartości 10w-xx)
- niestety wymienić kata
Drugi scenariusz:
Wysokiie HC, to też możliwa zbyt uboga mieszanka spalania.
Zalecałby sprawdzenie samochodu na sondzie szerokopasmowej zapisanie logu z całego zakresu obrotów i obciążenia silnika.
Jeśli jest zbyt ubogo (mieszanka) w stosunku do oryginalnych map GDI, to:
- dziurawy wydech przed sondami lambda (lewe powietrze fałszuje odczyt lambdy)
- za niskie ciśnienie na szynie paliwowej (pompa paliwa, lub regulator ciśnienia, ewentualnie wtryskiwacze padają)
- kat poszedł do piachu, i blokuje wydech

Tyle co mi do głowy przyszło. Bartek będzie tu większym ekspertem.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 22-10-2009, 10:13   

swinks UK napisał/a:
- zdjąć górę i wymienić uszczelniacze zaworowe, do tego przemyć (przepłukać popychacze)

sądzę że Tomek ma racje z uszczelniaczami,podobne objawy z kopceniem miał Wowik po wymianie uszczelniaczy zaworowych problem znikł.
przy wymianie uszczelniaczy proponuje wyczyścić cały układ dolotowy tzn
-przepustnica
-kolektor ssący
-puszka rezonansowa
-kanały w głowicy
na 100% są zawalone osadem,to ma ja do siebie GDI ze tworzy się osad w postaci sadzy i zmniejsza się przekrój dolotu.

DigitalNinja napisał/a:
i musiałby zdejmować głowicę i czyścić zawory.

co do tego to jest nieprawda,tu masz manuala jak można to zrobić bez ściągania głowicy http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html metoda jest sprawdzona i pewna.
 
 
 
DigitalNinja 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-10-2009, 11:01   

Znaczy się, że mechanik nie kłamał...ulżyło mi, bo miałem do niego spore zaufanie i byłoby niefajnie szukać nowego serwisu.
Dzięki za odpowiedzi, z układem wydechowym wszystko jest ok - jest szczelny.
Będzie trzeba sprawdzić katalizator, ale wygląda raczej na to, że czekają mnie spore wydatki związane z wymienionymi przez was i mechaniora przyczynami :(

Swinks_UK możesz się jeszcze rozwinąć na temat tej puszki - "oil catch can" ?
Jak już uzbieram sobie hajsik na wyczyszczenie tego syfu i wymianę uszczelniaczy, to chciałbym w jak największym stopniu zadbać o ponowne nie brudzenie silnika.
Wielkie dzięki za pomoc panowie.

Kmer: dzięki za namiary na stronkę.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 20-03-2010, 00:03   

O tzw. kaczce (oil catch tank/can) masz trochę tutaj:
http://forum.mitsumaniaki...efa2bb88#663804
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 20-03-2010, 10:33   

DigitalNinja napisał/a:
zadbać o ponowne nie brudzenie silnika
Zbiornik odmy, czy jak tam to zwią kupisz na allegro -> Oil Catch Tank Rożnie to nazywają, parę aukcji jest... nawet Oil Catch Tank Greddy jest do kupienia.
Tu masz duże zdjęcia przy montażu -> Link co prawda w autach niemieckich.
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.