Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Diagnostyka i kasowanie błędów
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-10-2009, 11:18   

P1r4t, możliwe, że ECU od ABS jest uszkodzone, poza tym zerknij czy kontrolka ABS nie jest wpięta w jakiś inny obwód. Nie znam tego oprogramowania, ale Galant jest niekompatybilny z większością interfejsów, bo nie obsługuje OBDII. Można próbować z coltem lub lancerem do roku 2001, ale wątpię że to się uda. Jeśli na liście był tylko Galant po 2003 roku, to znaczy, że ten interfejs śmiga tylko na OBDII. Bynajmniej tak wnioskuję.
Zresztą właśnie sprawdziłem i ten interfejs na pewno nie zadziała z Twoim galem.
Do poduszek tylko serwis.
 
 
P1r4t 
Forumowicz

Auto: EA2A AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 63
Skąd: WWA urs
Wysłany: 14-10-2009, 11:40   

jak kupowalem samochod to pozniej wyjmujac deske wraz z zegarami okazalo sie ze byla polska zlota mysl technologiczna i kontrolki dziwnie roznymi kabelkami byly polaczone. tak ze niby wszystko ldnie pieknie. Wyciagnalem zegary kabelki powyciaglem i porobilem tak jak ma byc i teraz lampia sie do mnie abs i poduszki. Czy serwis "Auto TW" zrobi diagnostyke abs co tam nie gra i diagnostyke poduszek? moze ktos zna koszt?
troche lipnie bedzie jezdzic bez absu w zmie automatem, bo tak to sie silnikiem hamowalo zrzucajac efektownie biegi do dolu.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-10-2009, 11:42   

Zadzwoń do nich. A jesteś pewien, że dobrze podpiąłeś kontrolkę ABS? Co do poduszek to niestety grubsza sprawa, bo kojarzę co pisałeś.
 
 
P1r4t 
Forumowicz

Auto: EA2A AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 63
Skąd: WWA urs
Wysłany: 14-10-2009, 11:47   

tak, wszystko jest ok zrobione. Abs nie dziala, to i swieci sie kontrolka, teraz jeszcze wyczytalem cos o wyjeciu przekaznika od absu zeby zdiagnozowac. Sprawdze i zobacze co bedzie. jak nie wymruga to zadzwonie do "Auto TW"
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 14-10-2009, 17:09   

Owczar, ale czy jednak nie ma jakiś programów do diagnozowania tego? bo nie wierze żeby przez wtyczke OBD II nie szło tego zrobić.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-10-2009, 12:55   

mar111cin, z tego co wiem to tylko MUTII.
 
 
P1r4t 
Forumowicz

Auto: EA2A AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 63
Skąd: WWA urs
Wysłany: 18-10-2009, 17:51   

odswieze troszke, ogladalem manuala gdzie sa przekazniki od ABSu i jego komputer, znalazlem w samochodzie i okazalo sie z kostka od komputera ABSu byla wypieta... albo sama sie wypiela albo ktos wypial.
Lacze pierwszy pin w kostce obd z masa i komputer wymruguje bledy, 11, 13, 14, dwadziescia cos itd.
Mysle sobie w koncu dziala, ale pomyslalem ze zresetuje komputer ABSu aby sie dowiedziec o aktualnych bledach. Po 3ciej probie resetu w koncu sie udalo. kontrolka mrugala jak by nie bylo zadnego bledu. aby go "nauczyc" nowych pojezdzilem 5 minut troche na prostej drodze na asfalcie zjezdam na droge na szutrowa - narazie kontrolka od absu sie nie zapala.
40km/h na szutrze wciskam hamulec i pedal w pewnym momencie z lekkoscia wpadł w podloge a kola sie blokuja puszczam hamulec kola dalej zblokowane az do momomentu zatrzymania auta. Kolejna proba, rozpedzam sie do 40km/h, wciskam hamulec, to samo sie dzieje tzn pedal wpada w podloge i kola sie blokuja, ale jak hamulec sie pusci i wcisnie jeszcze raz (jak kola sa zblokowane) to sie odblokowywuja.
Kontrolka ABS dalej sie nie zapala i jest zgaszona jak by bylo wszstko ok.
O co chodzi??

Wczesniej przy odlaczonej kostce od komputera hamulce dobrze dzialaly, tzn abs sie nie zalaczal, ale pedal nie wpadal w podloge blokujac kola, tyko bylo czuc standardowy "opor" przy wciskaniu pedalu i jak mocniej sie przycisnelo to dopiero blokowalo kolaale dalej byl ten "opor". czylio standardowo jak w samochodzie bez absu :)
Ostatnio zmieniony przez P1r4t 18-10-2009, 22:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-10-2009, 20:34   

Panowie mam pytanie: Zauważyłem, ze mam wyjętą kontrolkę SRS w zegarach. Włożyłem tam żarówkę z innej kontrolki i po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pozycję zapłonu kontrolka nie gaśnie. Zauważyłem, że poduszka kierowcy (a właściwie jej obudowa) nie pasuje do końca na swoim miejscu. Jakby coś tam było grzebane. Nie sprawdziłem czy jest poduszka kierowcy w ogóle, ponieważ nie mam odpowiedniego klucza (tej gwiazdki) żeby ją odkręcić. Jednak podejrzewam, że jej tam nie ma. Mam jednak pytanie: Muszę kupić poduszkę powietrzną kierowcy, jak wyczytałem wyżej sensor poduszek, ponieważ jest jednorazowy, ale jak sprawdzić czy taśma poduchy jest OK ( o ile tam będzie)? I czy oprócz tego może mi coś jeszcze brakować? Poduszka pasażera powinna być raczej na swoim miejscu, bo jej zaślepka przylega idealnie i deska rozdzielcza nie jest w zaden sposób uszkodzona (a wyczytałem, ze podczas wypadku ulega rozerwaniu). Ponadto dodam, że przód auta nie ma żadnych oznak wypadku (wszystko idealnie spasowane i żadnego szpachlu). Lakiernik i blacharz potwierdzili bezwypadkowość. Czy poduszka kierowcy odpala po uderzeniu w tył auta?
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 18-10-2009, 22:04   

mógł ktoś się bawić w odkręcanie kierownicy z podpiętym akumulatorem.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-10-2009, 22:04   

P1r4t, w nowszych samochodach pompy hamulcowe ABS (ESP) ustawia sie na kompie, koryguje sie ich nastawy wzgledem mocy silnika, zastosowanego zawieszenia (wazne oznaczenie sprezyn), koduje sie je z numerem VIN samochodu i pompa powinna dzialac OK, podejrzewam ze tutaj tez jest dokladnie taki sam system, jednak nie dam sobie glowy uciac ze pompa bedzie przypisana do numeru VIN samochodu, bo jezeli tak bedzie to czeka Cie kupno nowej pompy, gdyz raz zaprogramowana pompa w danym samochodzie bedzie dzialac tylko w nim, w tym przypadku Twoim jedynym ratunkiem jest podjechanie do fachowego warsztatu diagnostycznego i diagnoza pompy ABS na kompie, ewentualnie ASO, pompa jest sterowania elektroniczne, tutaj tez moze byc wada samego komputera sterujacego co tez sie zdarza (moze dlatego ktos go wypial).
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-10-2009, 23:04   

mar111cin napisał/a:
mógł ktoś się bawić w odkręcanie kierownicy z podpiętym akumulatorem.
Na to wygląda. Udało mi się odkręcić przed chwilą poduszkę kierownicy i poduszka jest na swoim miejscu. Taśma również. To świetnie. Pewnie tak jak piszesz ktoś zdejmował kierownicę i nie odpiął akumulatora. Stąd błąd SRS. Zresztą widać, że śruby mocujące poduszkę były odkręcane. Teraz odpowiednio dociskając poduszkę podczas dokręcania śrub ładnie przylega do kierownicy i nie ma szpar.
I pytanko: Jak się teraz pozbyć tego błędu? Tylko ASO czy nie?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-10-2009, 08:40   

Hugo, z tego co wiem tylko ASO. Chociaż nie rozumiem, dlaczego u mnie ni został stały błąd. Jeździłem bez tej poduszki przy okazji smarowania kolumny, potem ja podpiąłem reset poprzez odpięcie klemy i było ok.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-10-2009, 09:34   

Owczar napisał/a:
Chociaż nie rozumiem, dlaczego u mnie ni został stały błąd. Jeździłem bez tej poduszki przy okazji smarowania kolumny, potem ja podpiąłem reset poprzez odpięcie klemy i było ok.
To może u mnie jest z czymś problem, tzn. coś jest odpięte (tylko po co?), albo uszkodzone. A powiedz mi czy kontrolka SRS gaśnie po odpaleniu silnika czy zgaśnie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapalenia się kontrolek po kilku sekundach (tak jak Check Engine)? Bo ja po wkręceniu żarówki w miejsce kontrolki SRS przekręciłem tylko kluczyk w pozycję zapalonych kontrolek, poczekałem kilka sekund, Check Engine zgasło, a SRS nie.
Muszę mieć zawsze w aucie wszystko na tip-top, więc muszę dojść co jest nie tak :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-10-2009, 10:28   

Powinna zgasnąć tylko po przekręceniu kluczyka, ale z tego co pamietam to jako jedna z ostatnich.

Ja właśnie nie rozumiem, dlaczego u mnie dało się zresetować ten błąd. Na forum użytkownicy pisali, że u nich to nie działa...
Ja wyjąłem poduszkę i przejechałem kawałek bez, ze świecącą kontrolką SRS. Później odłączyłem aku na kilka minut, wcześniej jeszcze zwarłem klemy. W tym czasie włożyłem poduszkę, podłaczyłem aku i było już ok.. Z tego co wiem taka przyjemność w ASO kosztuje 50zł. Ale może jest uszkodzona taśma od poduszki i ktoś próbował ją naprawiać, stąd była źle spasowana?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-10-2009, 10:58   

Owczar napisał/a:
Ja właśnie nie rozumiem, dlaczego u mnie dało się zresetować ten błąd. Na forum użytkownicy pisali, że u nich to nie działa...
Ja wyjąłem poduszkę i przejechałem kawałek bez, ze świecącą kontrolką SRS. Później odłączyłem aku na kilka minut, wcześniej jeszcze zwarłem klemy. W tym czasie włożyłem poduszkę, podłaczyłem aku i było już ok..
Spróbuję tak zrobić dzisiaj.
Owczar napisał/a:
Z tego co wiem taka przyjemność w ASO kosztuje 50zł
To niedużo.
Owczar napisał/a:
Ale może jest uszkodzona taśma od poduszki i ktoś próbował ją naprawiać, stąd była źle spasowana?
To ta taśma może się uszkodzić sama z siebie? Jeśli jednak tak by było to pytanie za 100 pkt. Jak ją sprawdzić?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.