Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] problem z odpalaniem - podobno feralne stacyjki r.
Autor Wiadomość
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2009, 13:19   

To nie silnik tyka tylko przekaznik, krec zawsze po tym dzwieku. To sterowanie grzaniem swiec.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Stach
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2009, 21:57   

Dokładnie, jak GENE napisał.

Korzystając z okazji, odnośnie tykania przekaźnika. U mnie pojawiło się coś takiego, że po uruchomieniu silnika przkaźnik samoczynnie jeszcze kilka razy się załączy. Przez około 30 sek. potrafi się do pięciu razy załączyć. A za każdym załączeniem czas "trzymania" jest dużo krótszy, niż pierwotnie podczas uruchamiania, choć nieregularny.

Może ktoś już się spotkał z tym zjawiskiem?
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 13-12-2009, 22:10   

Piotrek.28jp napisał;
spaliny sa czarne ze takze dobrze trzymam pod chmurka a zwawo kreci rozrusznikiem jak podgrzeje swiece i poczekam chwile to slysze takie tykniecie w silniku to wtedy dobrze mi odpala z kad te tykniecie moze byc


To prztyknięcie oznacza,że przestają grzać świece(nie w momencie zgaśnięcia kontrolki)-Czyli grzejesz świece do prztyknięcia i powtarzasz to jeszcze ze dwa razy i powinien palić jak tralala :mrgreen:
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 14-12-2009, 00:13   

piotrek.28jp napisał/a:
z kad te tykniecie moze byc

przekaźnik dał znać że możesz kręcić tzn że świece już się "rozgrzały" czyli nie patrzysz na kontrolkę ->> taka spirala świecąca na żółto ->>a może masz walniętą kontrolkę i nie pokazuje że świece są "rozgrzane".Diesle mają to do siebie że świeczki muszą zagrzać się aby ułatwić rozruch.Dłużej to trwa gdy zimno na zewnątrz a latem to niemalże natychmiast.Czyli masz problem z głowy->>czekaj na tyknięcie w silniku i kręcisz rozrusznikiem.Nie wiem jak to się stało że nie zauważyłem jak już odpowiedzi dostałeś->> no cóż to efekt jak nazwał Gene mojego burzliwego romansu z komputerem :mrgreen:

[ Dodano: 14-12-2009, 00:26 ]
Stach napisał/a:
Przez około 30 sek. potrafi się do pięciu razy załączyć. A za każdym załączeniem czas "trzymania" jest dużo krótszy, niż pierwotnie podczas uruchamiania, choć nieregularny.

Witaj Stach ->> świeczki dogrzewają "silnik" chyba czas pomyśleć o wymianie świeczek jeśli takiego objawu wcześniej nie było.Pozdrawiam :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-12-2009, 13:06   

Układ sterujący przy sprawnym działaniu podtrzymuje grzanie świec nawet gdy silnik już pracuje, dopiero po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika grzanie świec jest odłączane. Zazwyczaj mało kto wogóle to zauważa, dopiero gdy coś nie gra lub stuka czy puka daje do myślenia. Objaw przerywanego cyklu grzania świec przy uruchomionym silniku, świadczy o niedomaganiu układu sterującego świecami lub uszkodzonym czujniku temperatury silnika podającym sygnał do sterownika. Stan samych świec, czy też ich sprawność nie ma tu znaczenia. Urządzenie sterujące nie rozpoznaje świec spalonych od dobrych, świece można wymontować a sterownik i tak będzie obsługiwał ptrzekaźnik grzania świec bez zmian.
 
 
Stach
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2009, 18:43   

dzięki!

A gdzie szukać sterownika i czujnika temp?
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-12-2009, 06:58   

Moduł sterujący przekaźnikiem świec żarowych znajduje się w wewnątrz samochodu z prawej strony z przodu na bocznej ściance przy podłodze. Jest tam taka trójkątna plastikowa osłona, pod nią prostokątne urządzenie w metalowej obudowie. Czujnik temperatury przy silniku w głowicy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.