Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr paliwa i kiepska jakości ropa a niskie temperatury...
Autor Wiadomość
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 19-12-2009, 09:42   Filtr paliwa i kiepska jakości ropa a niskie temperatury...

- dzisiaj kolejny zonk - rano -minus 20-auo odpaliło na starzał , po ok. 7 km złapał błąd i stacił moc, zgasł - zgaszenie i odpalenie przywróciło silnik do zycia ale nie kręci sie pow. 2 tys obr. , powyżej tej pręd. znowu traci moc i gasnie - może być lipna ropa? - wczoraj specjalnie przytankowałem droższego shell gtl także paliwko powinno być gitara... tak jakby wogóle nie "widział" turbo lub ono nie działało , ale przecież tam niema co zamarznąć.....
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan 22-12-2009, 08:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 19-12-2009, 12:02   

jmgmotocykle napisał/a:
płyn jest ok. - sprawdzałem - dzisiaj kolejny zonk - rano -minus 20-auo odpaliło na starzał , po ok. 7 km złapał błąd i stacił moc, zgasł - zgaszenie i odpalenie przywróciło silnik do zycia ale nie kręci sie pow. 2 tys obr. , powyżej tej pręd. znowu traci moc i gasnie - może być lipna ropa? - wczoraj specjalnie przytankowałem droższego shell gtl także paliwko powinno być gitara... tak jakby wogóle nie "widział" turbo lub ono nie działało , ale przecież tam niema co zamarznąć.....


Mialem identyczne objawy w zeszlym roku jak zapchal mi sie filtr paliwa podczas ostatnich mrozów. Odpalil bez zająknięcia, przejechałem 5 km, nagle zapala się kontrolka silnika i auto wpadło w tryb awaryjny. Silnik nie kręcił się powyżej 2 tys. obr. Laweta do ASO i jak się domyślałem wytrącenie parafiny i zapchany filtr. Wymiana za 700 zł pomogła.

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-12-2009, 15:07   

Genaralnie Panowie unikajcie jazdy na rezerwie, niech w baku chlupocze min te 20l paliwa, nie tankowanego przy hipermarketach zreszta :doubt:
_________________
Pozdrawiam
dab
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 19-12-2009, 15:55   

Mam pytanie co do filtr paliwa w takiej sytuacji, wstawienie do ciepłego garaży pomaga do odetkania takiego filtra czy zawsze konieczna jest wymiana ?
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 19-12-2009, 21:48   

DZIĘKI mitsu00 za sugestię!!!! i już ci odpowiadam sylb
: faktycznie problemem był filtr paliwa - z racji że dzisiaj sobota i nowego mie miałem gdzie nabyć to postanowiłem że go zdemontuję i połorzę w domu skoro przyczyną była woda- po wymontowaniu- zonk, a raczej miłe zaskoczenie - nasz filterki mają tz. spust - więc spusciłem wszystko z niego do wanienki - nie pytajcie co tam było ... poprostu "wesoły mexyk" polskich stacji - czyli trochę ropy , duuuzo wody i jakies białe farfocle które po ok. 3 godzinach znikneły - domniemam że to feralna parafina się wytrąciła - wnioski :
- zalecam co 3-5 tyś "oczyszczenie" filtra
-garażowanie auta lub po takiej awarii wprowadzenie go do ciepłego pomieszczenia pomoże
- tylko markowe stacje paliw

na górze filtra przyłączane są 4 przewody i jest jeden taki "kikut" - u mnie na imbus 5 z motylkami (do odkręcenia kluczem lub łapkami) - luzujemy go ok. 10 obrotów i spodem filtra wylatuje całe :snorting: naszych stacji - powodzenia

auto już lata cacy - ale wentylatory nadal pracują :(

[ Dodano: 19-12-2009, 21:52 ]
PS - po takim zabiegu jest ciężko uruchomić silnik , ale przytrzymanie dłużej rozrusznika załatwia problem - może ktoś wie czy jest sposób na odpowietrzenie układu - dawniej w dieslach były pompki , ale u mnie nie znalazłem...
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
didku 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2,2 INSTYLE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 141
Skąd: Wrocław-Zgorzelec
Wysłany: 20-12-2009, 14:07   

jmgmotocykle, Z nieba mi sapadasz, u mnie to samo wczoraj - najpierw heliopterek (check engine) sie zapalilo - przejscie w tryb awaryjny ale jeszcze normalna jazda. Dzis po dojsciu do 3000 obr gasnie (wyprobowane stojac na luzie ) - a praktycznie na co 2. 3. skrzyzowaniu przy ruszaniu - ale obciach. Pompki nie mamy wyjezdzajac z salonu po kupnie auta to mialem tak malo salon zatankowal :doubt: i po zatankowaniu nie odpalil. W instrukcji jest opis jak dlugo w jakim polozeniu trzymac kluczyk, a mi pomogly baaaaaaaaaaaaardzo dluuuuuuuuuuugie 2 trzymania kluczyka przekreconego do konca (robione przez fachowca z MAP czy jak to Assistance sie nazywa)
_________________
jeszcze Panda 1.2 LPG, oktavka 1 1,9tdi, Ducato 2,3 multijet
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 20-12-2009, 21:16   

jmgmotocykle napisał/a:
- zalecam co 3-5 tyś "oczyszczenie" filtra
-garażowanie auta lub po takiej awarii wprowadzenie go do ciepłego pomieszczenia pomoże
- tylko markowe stacje paliw
To ostatnie zdecydowanie, wtedy może nie trzeba będzie innych. Parafina przy -12?, to co dopiero będzie dzisiaj, jak za oknem -19, a po drodze widziałem nawet -22. Chyba, że toporne 2.0 nie są takie wrażliwe na mróz i niedoskonałości obrotu paliwami.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
venglin
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2009, 11:12   

U mnie dzisiaj "check engine" się zaświecił po 15 minutach jazdy :/ Jeszcze jeździ, ale ciekawe kiedy stanie. Tankowałem na Lukoilu...
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 21-12-2009, 11:19   

venglin napisał/a:
U mnie dzisiaj "check engine" się zaświecił po 15 minutach jazdy :/ Jeszcze jeździ, ale ciekawe kiedy stanie. Tankowałem na Lukoilu...


Gwarantuję ci ze będziesz mial to samo co ja w zeszłym roku i co jmgmotocykle. NIE TANKUJCIE PROSZĘ nw czasie mrozów NA SYFNYCH STACJACH CELEM ZAOSZCZĘDZENIA KILKU GROSZY. Efekty są takie jakie są.

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-12-2009, 11:30   

mitsu - powiem więcej: na takich stacjach nie należy tankować w czasie żadnej pory roku! :mrgreen: W Gdyni na przykład jest taka stacja Lukoil, na której po zatankowaniu benzyny lub oleju napędowego jest 100% gwarancji problemów... Parę groszy na litrze mniej, potem parę stówek na nowy filtr (w najlepszym razie) - chytry dwa razy traci jak mówi mądrość ludowa...
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 21-12-2009, 11:37   

bonito napisał/a:
mitsu - powiem więcej: na takich stacjach nie należy tankować w czasie żadnej pory roku! :mrgreen: W Gdyni na przykład jest taka stacja Lukoil, na której po zatankowaniu benzyny lub oleju napędowego jest 100% gwarancji problemów... Parę groszy na litrze mniej, potem parę stówek na nowy filtr (w najlepszym razie) - chytry dwa razy traci jak mówi mądrość ludowa...


Ja 1 jedyny raz zatankowalem w zeszłym roku zimą na Lotosie w Krynicy Górskiej (nie było innej stacji w okolicy) i musiałem mieć chyba mega pecha bo następnego dnia auto zmarlo śmiercią kliniczną :twisted: Zawsze tankuję markowe paliwo typu GTL, Gold i jak na razie zero problemów :lol: Mam nadzieję że tak pozostanie.

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 21-12-2009, 12:11   

Panowie - od poczatku tankuję dobre paliwo na markowych stacjach - co więcej -wybieram te które są przelotowe , czyli maja duży przemiał i nie maja czasu na kombinacje... a jednak mnie tez dopadło... chyba nie ma reguły - trzeba wybrać sprawdzona stacje i sie jej trzymać : znaczek lucoil, statoil, shell chyba nic tu nie wnosi...
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
markyz
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2009, 12:22   

Ja tankuje tylko na NESTE i narazie nic takiego mi sie nie przydarzylo (70tys przeb). :mrgreen:
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 21-12-2009, 12:31   

markyz napisał/a:
Ja tankuje tylko na NESTE i narazie nic takiego mi sie nie przydarzylo (70tys przeb). :mrgreen:


No to fajnie tylko wy tam "w chmurach" nie macie mrozów -20 st i więcej :lol:

P.S jak tam nowe sprzęgło się sprawuje?

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 21-12-2009, 14:15   

mitsu00, od dobrych 5 lat tankuję tylko na NESTE. Za wyjątkiem wyjazdów zagranicznych. Wcześniej MSS DID, teraz OBK - no problem również przy -25°- bo tyle max. zanotowałem. I oby tak dalej :)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.