[EAxA] Sprężyny w Galancie EA |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-02-2010, 13:40
|
|
|
Jak w oryginale były obnżające sprężyny, to możliwe, ze amortyzatory były też "skrócone".
Nie znam dokładnie setup'u Galanta SE, ale spróbuję to wyjaśnić na przykładzie: obniżasz standardowego Galanta -40mm (przód) i -20mm (tył). Klasyczny zestaw obnizający. Wtedy na tył wejdą standardowej długości amortyzatory (mieszczą sie w zakresie tolerancji), choć wskazane są wzmocnione. Natomiast na przód wskazane są tzw. "skrócone" amortyzatory (w tym przykładzie np. Bilstein B8), bo założenie amorka o standardowej długości spowoduje jego szybsze zużycie jak będzie pracował z krótszą sprężyną.
Tyle przykład.
Wracając do pytania. Jeśli masz tył obniżony -20mm, to masz 99% szans, że masz amory standardowej długości, więc możesz je zostawić. Jeśli miałeś natomiast obie osie spuszczone w dół -40mm itp. to niestety wysokie prawdopodobieństwo że masz amortyzatory skrócone, więc musisz też wymienić na standardowe. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Remik
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-02-2010, 13:55
|
|
|
Ha...czyli aby to sprawdzić, czy są krótsze czy nie, musiałbym mieć wyjęte amortyzatory i wtedy sprawa jasna tak? a może są jakieś inne mniej pracochłonne metody? No i pytanie czy wymiana sprężyn tylko na tyle nie zmniejszy bezpieczeństwa np. w zakrętach... |
|
|
|
 |
kooks
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 1999r
Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 59 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-02-2010, 14:46
|
|
|
ja u siebie w avence zmienilem sprezyny wszystki na lesjofors 40mm nizsze, amory standardowe, samochod od razu lepiej wyglada
jak by sie komus przydalo to na tyl mam nowe lesjoforse -40mm moge oddac po taniosci |
|
|
|
 |
Remik
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-02-2010, 15:11
|
|
|
Jestem zainteresowany.
O ile podniosą mi one zawieszenie z tyłu... |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-02-2010, 15:37
|
|
|
kooks napisał/a: | 40mm nizsze, amory standardowe, samochod od razu lepiej wyglada
|
Wygląda lepiej, ale amortyzatory będą miały krótsze życie |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Remik
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-02-2010, 15:54
|
|
|
Co prawda to prawda!
Jeżeli amortyzatory są standard a sprężyny krótsze to kiszka...
W takim razie widzę, że skoro ja mam fabrycznie posadzonego Gala to mnie zmiana samych sprężyn nie ratuje a właściwie nawet nie wchodzi w grę. Za krótkie amortyzatory do standardowych sprężyn, czy tak? Trza zmieniać całe Macphersony. Mam nadzieję, że ktoś zrozumie to moje pokrętne rozumowanie:) |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-02-2010, 16:23
|
|
|
Niekoniecznie, zalezy jak fabrycznie był galant obniżony w stosunku do standardu. Jak tył był tylko -20mm, to zmieści się to w tolerancji amortyzatora.
Ktoś kto ma dane o fabrycznym obniżaniu SE i Avance by ci się przydał. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Remik
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 16-02-2010, 10:50
|
|
|
Cerber - a czy mógłbyś napisać jaka jest różnica na tyle po założeniu Suplexów? Tzn. ile masz prześwitu między oponą a nadkolem... Może dysponujesz jakimiś zdjęciemi w tej sprawie? |
|
|
|
 |
kooks
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2,5 1999r
Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 59 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2010, 14:23
|
|
|
mozliwe ze krocej posmigaja ale jak narazie jest ok |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 16-02-2010, 17:43
|
|
|
A widział ktoś może jakąś aukcje ew. gdzie można kupić sprężyny Suplex ;> do Gala na tył ? |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23644 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-02-2010, 18:13
|
|
|
Juiceman, żaden problem, wystarczy wygoglować http://www.egaraz.com/off...ao)_09.96-.html mówisz i masz Niestey brak wzmianek o dostępności do wersji nadwozia kombi. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 26-02-2010, 14:29
|
|
|
no to teraZ ja sie wypowiem:):)otóż tak zamiast kupować sprężyny do galana kupiłem po taniości nowe sprężyny od audi b4 kombi używane 2 tygodnie:)i muszę powiedzieć że pasują niemal że idealnie.troszeczkę za małe na dole przy mocowaniu amorka ale pod obciążeniem auta trafiają w gniazdo.
efektem jest prześwit między oponą a błotnikiem około 10cm:)tył bardzo twardy:):)fajnie się teraz jeździ:)może komuś się przyda zdjęcia porobię później.a dodam ze mam butle lpg z tyłu:) |
|
|
|
 |
marexi
Mitsumaniak

Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 517 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 28-02-2010, 22:21
|
|
|
CZy sa roznice w amorach i sprezynach w galancie przed liftem w sedanie a kombi?
wiem ze kombi ma nivomaty ale tutaj zostaly wymienione i sa juz zwykle wiec podejda z kombi do sedana? |
_________________ 92' Colt 1.6 GLXi -
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-02-2010, 22:47
|
|
|
podejdą , nie ma róznicy jesli nie ma Nivo |
|
|
|
 |
Remik
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 01-03-2010, 15:24
|
|
|
Bieniak czy mógłbyś podesłać te zdjęcia? Nadkole stoi aż 10 cm nad oponą? |
|
|
|
 |
|