Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Jak jeździć DIDem aby było dobrze
Autor Wiadomość
MikeDID 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-03-2010, 23:49   [Cari 1.9DI-D] Jak jeździć DIDem aby było dobrze

Witam Wszystkich!
Natchniony paroma wątkami (http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47645 oraz http://forum.mitsumaniaki...hlight=#654208) chciałem się Was poradzić/dowiedzieć się Waszych opinii na tematy:

1. Przy jakich obrotach powinno się jeździć?
2. Jakie macie spalanie w mieście i poza przy utrzymaniu odpowiednich obrotów?
3. I wniosek z poprzedniego - jaki zasięg na pełnym baczku ON....


Jeśli chodzi o mnie...
Ad 1.
Ja (jak pisałem w przytoczonych postach) trzymam się obrotów na poziomie 2,5 tyś... Raczej ich nie przekraczam. Przy ok takich obrotach mam prędkości na miejskie warunki...

Przytaczając wypowiedzi innych forumowiczów z przytoczonych postów:
pawelsonx napisał/a:
jak widać na wykresie max moment zaczyna sie od 1900 do 2500 najlepiej zmieniać bieg tak zęby zaczął prace od 1900 obrotów


Tomashi napisał/a:
Pytanie, po co jeździć z "max. momentem".
Niekiedy wręcz wskazane, ale jak nie ma takiej potrzeby to 1800-2000 jest optymalne.


No właśnie, kiedy, w jakich warunkach jest to wskazane?

Przy niskich obrotach mam wrażenie, że wpada się w swoistą dziurę przez co nie jest ekonomiczna taka jazda - poprawcie mnie jeśli się mylę...


Ad 2.
Przy takiej jeździe spalanie w ziemie wyszło mi ok 8 litrów. Nie mogę powiedzieć jakie mam gdy jest ciepło gdyż posiadam carismę w zasadzie od listopada... Jak i również nie tankuję super mega paliwa na BP...

Ad3.
Nawiązując do jednego z przytoczonych postów, rezerwa po zalanym do pełna baku zapaliła się przy ok 600 km...


Pytałem się przez znajomego, innego właściciela DIDa - w zasadzie jeśli chodzi o spalanie to podobnie...

Jednakże przytaczając wypowiedź jednego z forumowiczów:
forke napisał/a:
To coś słaby ten dieselek :) Moja 1,8 GDI przy jezdzie tylko po mieście zrobi ponad 650km nim się rezerwa zapali :) A nie oszczędzam jej specjalnie jak stoję na światłach pierwszy ;)


Co jest deczko mało pocieszające... Czy możecie mnie lub nawet nas (jeśli tacy są) wspólnymi siłami nakierować gdzie jest problem?


Zapraszam do dyskusji...
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2010, 00:12   

oczywiście jazda w zakresie obrotów 1900-2500 jak najbardziej
Spalanie w trybie mieszanym ze wskazanie na warunki pozamiejskie w lecie 5,5-5,8 l/100
w zimie przy mrozach i zalegającym śniegu i błota spalanie na poziomie 7.oo l/100
przy ostatniej odwilży i temperaturach powyżej 0 stopni spalanie drastycznie spadło do 5.15 l /100 czyli rezerwa zaświeciła się po przekroczeniu 900 km. Sporo też zależy jakie dystanse pokonujesz. Ja dziennie wykonuję 2 x 50 km.
Przy krótkich dystansach np 10 km silnik nie zdązy osiągnąć właściwej temp. pracy i spalanie jest większe. Ciśnienie w oponach, stan hamulców, styl jazdy. to czynniki , które maja wpływ na zuzycie paliwa
POzdr.
 
 
bartekall28 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID '04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 9
Skąd: Bochnia / Kraków
Wysłany: 09-03-2010, 00:24   

Witam,
ciekawy wątek i z chęcią się przyłącze do dyskusji :) . Ja co prawda nie sprawdziłem jeszcze ile zrobię na pełnym baku, ale niebawem to przetestuję i podzielę się się swoim wynikiem.

Natomiast spalanie według komputera przy jeździe umiarkowanej 40% miasto (krótkie odcinki głownie do pracy ok 4 km) i 60% trasy wyszło mi w granicach 6,7 - 6,8 przy czym ostatnio tankowałem Vervę.

Natomiast na trasie (310 km) przy normalnej jeździe ( większość trasy 80 - 100km/h, obwodnice 140 km/h) pokazał mi 5,1 l wtedy zalałem zwykły ON z Orlenu. Następne tankowanie robię do pełna i potestuję ile km zrobię do rezerwy, która mam nadzieję, że działa bo jeszcze nie widziałem kontrolki odkąd kupiłem Misia :)
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2010, 03:41   

Witam

To i ja się pochwalę.
ad1. przy rozpędzaniu zmiana biegów przy około 2300-2500 obrotów. Jeśli jest to flegmatyczne rozpędzanie w mieście to zmiana nawet przy 2100-2200. Dla podtrzymania prędkości w miescie lub na ograniczeniach na dłuższych odcinakch obroty pomiędzy 1500-2000.

ad2. typowa moja trasa to 3 km wyjazd z miasta, około 25 km po trasie i jeszcze około 5-7 km po mieście (Katowice). W lato spalanie 5,2-5,5. Teraz w zime było około 6. Na trasie da sie zejśc poniżej 5l, a tylko po mieście można dobic do 7l, ale to jest już ekstremalnie spalanie w tym aucie :)

ad3. w zime tankowałem po przejechaniu około 900km, w lato nawet po przejechaniu 1100km.
PS na wskazania komputera nie ma co patrzeć bo ściemnia :) . Tankuje BP Ultimate

Pozdrawiam
Arthus
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 09-03-2010, 07:50   

No to ja podważę stwierdzenie Arthusa i opiszę swoją jazdę:

Cari DID , dłubane powyżej 116KM, :lol:

Moja trasa to 17km w tym ok. 30 świateł, mosty, ronda itd.
Generalnie spalanko w mieście Warszawa to: 7.6l, czyli max. 1.5 litra mniejsze niż w GDI.
Styl jazdy: taki sam jak w benzynie i zakres obrotów do 4000.
Prędkości : nie mogę napisać bo mi mandaty wlepią, ale na pewno nie styl który jest opisany powyżej (kapeluszowy) :lol: .

W trasie przy prędkościach 1.. :lol: zchodzę do 5.1 - 5.5 z pełnym obciążeniem.


Ws. komputera : raczej nie ściemnia tylko może nie jest taki dokładny jak byśmy chcieli.
U mnie w zimie pokazuje zasięg ok. 780km i to sie zgadza.
W lato 900 :lol:
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Wokerek90 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD 115ps 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 58
Skąd: Siedlce
Wysłany: 09-03-2010, 08:25   

arthus napisał/a:



ad1. przy rozpędzaniu zmiana biegów przy około 2300-2500 obrotów.przejechaniu 1100km.
Arthus

a czy na zimnym silniku też tak można? bo podobno od 2000obrotów włącza się turbina a używanie jej przy niskich temperaturach silnika szkodzi...??
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 09-03-2010, 08:30   

Silnik ten sam więc może ten temat Cię zainteresuje http://forum.mitsumaniaki...t=40292&start=0
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
shymo 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 2002 DID, 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-03-2010, 10:29   

Ad.1
Przy rozpędzaniu staram się zmieniać biegi przy 2500 i po zmianie na bieg wyższy wpadam na zakres ok. 1900 i dalej utrzymuję dynamikę rozpędzania (jak jest zimny to raczej się ślimaczę i zmieniam przy ok. 2000)
Jak już się rozpędzę to trzymam ok. 1700-2100

Ad.2
Ja dziennie pokonuję ok. 2x25km - częściowo to jest miasto, a potem trasa (ale ze to strefa podmiejska i wylotówka to ruch znaczny, więc jadę raczej płynnie, ale nie za szybko)
średnie spalanie mam ok. 6l - jak były duże mrozy to największe 6,8l

Ad.3
Ile zrobię na baku nie testowałem, zawsze tankuję przy przejechanych ok. 700km

Ale jeszcze taka uwaga - sprawdzałem jazdę różnymi stylami - i czy jadę jak emeryt (przy zmianie biegu na 2000), czy jak go przyciskam - średnie spalanie pozostaje bez zmian (a raczej symboliczne się waha). A na pewno dynamiczniejsza jazda jest zdrowsza dla silnika.
Od jesieni jak go mam, tankuję paliwa tylko Premium. (shell, bp)
A mam przebieg już 327 tys. i chodzi jak marzenie :D
_________________
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 09-03-2010, 10:49   

shymo napisał/a:

A mam przebieg już 327 tys. i chodzi jak marzenie :D

Oooo... niesamowity przebieg, to ja tyle będę miał za 20 lat chyba ;)

Co do jazdy: jeżdżę na tak krótkich odcinkach, że nie ma co "żyłować" silnika: max 2000 obrotów. Oczywiście na trasie więcej. Spalanie w zimie na takich odcinkach 8l.
Rekord padł na trasie przy 90km/h, prosta droga - 4,3 l/100 km. :D

Takie spostrzeżenie: strasznie dużo pali przy dynamicznym ruszaniu i przy pełnym obciążeniu pod górę - ciężko jest, więc pić się chce. To normalne.

Największą moc odczuwam przy ok. 2600-2800 obrotach.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-03-2010, 12:07   

Do pracy mam ok 4-5 km.W moim przypadku zmieniam biegi nie wiecej niz 2200 obrotów.Obroty spadają wtedy do ok. 1600, i znów krece do 2200.Jadąc staram sie trzymac obroty na poziomie 2000.Na kompie spalanie mam w granicach 7,5-7,8l.Raz w tygodniu staram sie "przegonic" auto na trasie szybkiego ruchu.
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 09-03-2010, 12:57   

A ja strasznie lubię jak przy zmianie biegów turbinka jest na obrotach :lol:
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 09-03-2010, 13:16   

Student napisał/a:
A ja strasznie lubię jak przy zmianie biegów turbinka jest na obrotach :lol:

Tak, ale nie przy trasach ok. 5 km. Pałowanie turbiny przy zimnym silniku (nad ranem temp. ok. -8) skraca jej żywotność.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 09-03-2010, 13:30   

Popieram, dla tego nie wolno pałować DID-ka na zimnym.
Ponadto dbać o wymiany oleju (u mnie Castrol EDGE zalecana wymiana co 15tyś. ja robię częściej) i dobry filtr powietrza.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-03-2010, 14:26   

Hmmm... mi starcza paliwa na przejechanie okoł 600km. Do pracy mam 7,5km wiec to pewnie dlatego.
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2010, 15:48   

Student napisał/a:
No to ja podważę stwierdzenie Arthusa i opiszę swoją jazdę:

Styl jazdy: taki sam jak w benzynie i zakres obrotów do 4000.
Prędkości : nie mogę napisać bo mi mandaty wlepią, ale na pewno nie styl który jest opisany powyżej (kapeluszowy) :lol: .


4000 dieselkiem :shock: . No nieźle i dla mnie bez sensu bo kręcenie DID-a powyżej 3,5 tyś obrotów wg mnie mija się z celem - owszem czasami trzeba depnąć i podejść pod czerwoną skalę ale to w wyjątkowych przypadkach a nie na co dzień. Mój styl jazdy nie jest kapeluszowy :mrgreen: Zmiana biegów w okolicy 2500 wcale nie musi oznaczać wleczenia się. Przy takim stylu jazdy dynamiczne ruszenie oznacza bardzo szybkie dojście do 4 biegu, następnie ustalenie prędkości przelotowej i 5 bieg dla podtrzymania prędkości lub dalszego przyśpieszania powyżej około 100 km/h jeśli jest taka możliwość.
Zauważyłem też, że czy rusza się dynamicznie spod świateł czy spokojnie to różnica w spalaniu jest niewielka. Kiedyś pamiętam byłem jakiś taki nakręcony i większość baku przejechałem z typowymi prędkościami drogowymi ale z ostrym ruszaniem i przyśpieszaniem na biegach 2-4 z gazem w podłodze i odziwo spalanie było prawie takie samo jak przy spokojniejszej jeździe.

Wokerek90 (a czy na zimnym silniku też tak można? bo podobno od 2000obrotów włącza się turbina a używanie jej przy niskich temperaturach silnika szkodzi...??)

Zgadza się - ja daję silnikowi około 2-3 km spokojnej jazdy i nie przekraczam 2000 tyś. obrotów. A potem to już można mocniej depnąć. Turbina zdajsie to kręci się cały czas tylko powyżej około 1800 tyś. obrotów jej efektywność zaczyna byś odczuwalna.

Pozdrawiam
Arthus
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.