[EA5A/W 2.5] Regulacja TPS |
Autor |
Wiadomość |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-03-2010, 22:25 [EA5A/W 2.5] Regulacja TPS
|
|
|
Witam,
byłem ostatnio w ASO na regulacji jałowych obrotów. Zrobili wszystko ładnie.
Ale następnego dnia odpaliłem zimne auto i przy rozpędzaniu się powiedzmy, że na 3 miałem około 3000 obrotów przełączyłem na 4 wciskam gaz i auto nie przyspiesza. Wskazówka na 3000 stoi... Zwolniłem, zredukowałem i pojechał dalej. Później przytrafiło mi się to jeszcze raz czy dwa. Dojechałem na miejsce. Auto postało godzinę, przy rozpędzaniu znów coś takiego się stało i później już nie... Wychodzi na to, że przypadłość na zimnym silniku...
przy okazji ktoś wie jak dokładnie w 2,5 powinien być ustawiony TPS? Bo widziałem, że w GDI 0,4-0,5 oraz jeżeli mam TCL i tempomat to czym jest drugie urządzenie zamontowane dokładnie po przeciwnej stronie TPS na przepustnicy? |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 07-04-2010, 10:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2010, 22:41
|
|
|
dokladny opis ustawiania masz w manualu.
jeden z czujnikow to czujnik pozycji pedalu gazu a drugi przepustnicy tj tcl posiada silownik pneumatyczny ktory moze obnizyc kat otwarcia przepustnicy bez wzgledu na polozenie pedalu gazu wiec potrzebny jest dodatkowy czujnik do sprzezenia zwrotnego.
widzialem kilka troche podobnych przypadkow do tego co opisujesz, winny byl czujnik polozenia, po prostu szwankowal juz na tyle ze w niskich temperaturach tracil parametry w pewnych polozeniach. latwe do zmierzenia miernikiem, mutem czy np. evoscanem. metody pomiaru tez sa w manualu. |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-03-2010, 23:31
|
|
|
Możesz podać chociaż w którym dziale, bo nie to, że jestem leniwy, ale przewertowałem go wzdłuż i w szerz i nie mogę tego znaleźć.
Ten bardziej z przodu pojazdu był niestey przeze mnie ruszony i dlatego też musiałem jechać do ASO i na MUT ustawili mi obroty. I właśnie przy ruszaniu nim zmieniały się wartości odczytywane przez interfejs jako TPS.
Evoscanem jak najlepiej sprawdzić? Dodawać delikatnie gazu w całym zakresie położeń i sprawdzić charakterystykę czy gdzieś nie ma załamań? |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 11-03-2010, 22:16
|
|
|
w dziale downloads jest dzial service manuals i galant i tam jest
tak, robisz mozliwie dlugiego loga evoscanem (w Twoim przypadku na zimnym) i logujesz tps. potem obserwujesz fenomen jesli zaszedl w evoscanie szukajac anomalii. |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-03-2010, 23:56
|
|
|
OK znalazłem w końcu (manual miałem ale nie mogłem w nim znaleźć... Jutro pójdę zrobić odczyty i zobaczymy co z tego wyjdzie... |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 16-03-2010, 14:39
|
|
|
spown, i co z tego wyszlo |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-03-2010, 15:24
|
|
|
Nie miałem czasu sprawdzić jeszcze (ciągle jest ciepły ), ale jeżdżę i wszystko jest ok, tylko ten 1 raz coś takiego się przytrafiło... |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 06-04-2010, 20:11 [EA5A/W 2.5] Regulacja TPS w 6A13
|
|
|
To jest kontynuacja tematu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41947
Jak widać problem pozostaje pomimo wymiany czujnika oraz sondy lambda.
Pozostaje zatem przepustnica i regulacja TPSa.
Próbowałem regulacji wg strony Krzyzak, jednak albo robię coś źle, albo w 6A13 jest trochę inaczej. Posiadam TCL.
Jak ma wyglądać regulacja krok po kroku?
Czy może mnie ktoś naprowadzić lub podać jakieś wskazówki.
PS
Śrubki "Fixed SAS" nie ruszałem. Wg informacji, jeśli ta śruba nie była ruszana, to tak powinna zostać. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-04-2010, 20:25
|
|
|
Kolego fj_mike wszystko masz ładnie pięknie opisane w Manualu, plik 13.pdf od strony 184 -->>
Po krótce TPS output voltage: standard Value 580-690mV
Przy czym trzeba zacząć regulacje w pewnej kolejności, najpierw warto przeczyścić przepustnice (auto ma swój przebieg i lata więc warto, napewno nie zaszkodzi), kolejno trzeba ustawić klape gardziela przepustnicy w odpowiednim wychyleniu (poprzez śrube zderzakową), w manualu jest opisane jak to ustawić, na jaka szczeline, wtedy nalezy ustawić TPS na zadaną wartość wpinając się w odpowiednie piny, na końcu regulacja przepustnicy poprzez śrube Fixed SAS.
Wątki regulacji TPS w 2.5 były poruszane:
http://forum.mitsumaniaki...5&highlight=tps
http://forum.mitsumaniaki...7&highlight=tps |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 06-04-2010, 21:39
|
|
|
Robert z tych tematów nic nie wynika. Jak na razie wałkuję dział 13 manuala (szukałem tego w innych częściach dlatego nie mogłem tego znaleźć). Jak tylko to opanuję to pokuszę się o fotorelację i może jakiegoś "visual FAQ".
Odezwę się niedługo. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-04-2010, 10:46
|
|
|
fj_mike, z tamtych tematów niewiele wynika, ale mogłeś je kontynuować! |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 07-04-2010, 22:59
|
|
|
Jestem po ustawieniach TPS oraz IPS w konfiguracji z Cruise Control i TCL.
Jak na razie porażka. Nie ruszałem jeszcze śruby "fixed SAS" której niby nie powinienem ruszać. Jutro jednak i ona pójdzie w ruch |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
eddi1977
Forumowicz

Auto: uno 900 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 194 Skąd: Otwock,Chełm
|
Wysłany: 08-04-2010, 21:06
|
|
|
fj_mike napisał/a: | Nie ruszałem jeszcze śruby "fixed SAS" której niby nie powinienem ruszać. Jutro jednak i ona pójdzie w ruch |
Skoro nie trzeba jej ruszać...?Obawiam się że z małego problemu możesz zrobić duży. |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 08-04-2010, 21:09
|
|
|
eddi1977, muszę jeszcze obadać temat za napięciem linki gazu. Tego jeszcze dostatecznie nie drążyłem, dzisiaj też mi czasu zabrakło. Jak na razie wartości na czujnikach są ustawione prawidłowo. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
adm78
Forumowicz
Auto: galant 2,5v6 Avance 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-01-2011, 18:59
|
|
|
Witam
jako ze wątek ten dotyczy regulacji TPSa, stąd prosze szanownych kolegów o małe wyjaśnienie, na czym tak na prawde polega regulacja TPSa (bez TCL, z auto-cruise)? tak prostymi slowami ) bo z manuala połowy nie moge zrozumieć, mowa tam o jakis wartosciach 1.4mm.... pytam poniewaz byłem ostatnio w ASO na regulacji TPSa i ewidentnie widziałem, ze mechanik z moim wydrukiem z manuala nie wiedzial kompletnie o co chodzi, jego regulacja polegała na tym ze wpiąl kompa i odczytal mi napięcie, ktore miesciło sie w wartosciach podanych w manualu i tyle (a TPS byl wczsniej lekko przestawiony co mechanik zobaczyl). Czy na tym polega regulacja????? Dodam ze dwa mieiace wczesniej po czyszczeniu przepustnicy standardowo podskoczyly mi obroty i falowały, mechanik mial problem by je ustawic, dopiero odkrecenie i lekkie przestawienie TPSa pomoglo, jednak na chwile bo obroty wolne spadły do granicy 650 i nizej i czasem trzesło budą. Czy mechanik w ASO nie powinien przykrecic TPSa w orygialne polozenie???(widac je po odcisnietych sladach srub) i dopiero sprawdzac na kompie??? Pisze gdyz obawiam sie ze zostałem w ASO troche oszukany. Wolne obroty podniesli mi do 750 obr, gdy wyjechałem z ASO i po przejechaniu kilku kilometrow przełaczyłem na gaz,obroty wolne znów spadły do 650 obr?? o co chodzi?? kasa wydana i obie regulacje na nic??? Z gory dzieki za kilka slow opisu regulacji z manuala, z angielskim u mnie slabo.
pozdrawiam |
_________________ rafal
 |
|
|
|
 |
|