Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Regulacja TPS
Autor Wiadomość
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-03-2010, 22:25   [EA5A/W 2.5] Regulacja TPS

Witam,
byłem ostatnio w ASO na regulacji jałowych obrotów. Zrobili wszystko ładnie.
Ale następnego dnia odpaliłem zimne auto i przy rozpędzaniu się powiedzmy, że na 3 miałem około 3000 obrotów przełączyłem na 4 wciskam gaz i auto nie przyspiesza. Wskazówka na 3000 stoi... Zwolniłem, zredukowałem i pojechał dalej. Później przytrafiło mi się to jeszcze raz czy dwa. Dojechałem na miejsce. Auto postało godzinę, przy rozpędzaniu znów coś takiego się stało i później już nie... Wychodzi na to, że przypadłość na zimnym silniku...

przy okazji ktoś wie jak dokładnie w 2,5 powinien być ustawiony TPS? Bo widziałem, że w GDI 0,4-0,5 oraz jeżeli mam TCL i tempomat to czym jest drugie urządzenie zamontowane dokładnie po przeciwnej stronie TPS na przepustnicy?
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Ostatnio zmieniony przez Owczar 07-04-2010, 10:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2010, 22:41   

dokladny opis ustawiania masz w manualu.
jeden z czujnikow to czujnik pozycji pedalu gazu a drugi przepustnicy tj tcl posiada silownik pneumatyczny ktory moze obnizyc kat otwarcia przepustnicy bez wzgledu na polozenie pedalu gazu wiec potrzebny jest dodatkowy czujnik do sprzezenia zwrotnego.
widzialem kilka troche podobnych przypadkow do tego co opisujesz, winny byl czujnik polozenia, po prostu szwankowal juz na tyle ze w niskich temperaturach tracil parametry w pewnych polozeniach. latwe do zmierzenia miernikiem, mutem czy np. evoscanem. metody pomiaru tez sa w manualu.
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-03-2010, 23:31   

Możesz podać chociaż w którym dziale, bo nie to, że jestem leniwy, ale przewertowałem go wzdłuż i w szerz i nie mogę tego znaleźć.
Ten bardziej z przodu pojazdu był niestey przeze mnie ruszony i dlatego też musiałem jechać do ASO i na MUT ustawili mi obroty. I właśnie przy ruszaniu nim zmieniały się wartości odczytywane przez interfejs jako TPS.
Evoscanem jak najlepiej sprawdzić? Dodawać delikatnie gazu w całym zakresie położeń i sprawdzić charakterystykę czy gdzieś nie ma załamań?
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2010, 22:16   

w dziale downloads jest dzial service manuals i galant i tam jest

tak, robisz mozliwie dlugiego loga evoscanem (w Twoim przypadku na zimnym) i logujesz tps. potem obserwujesz fenomen jesli zaszedl w evoscanie szukajac anomalii.
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-03-2010, 23:56   

OK znalazłem w końcu (manual miałem ale nie mogłem w nim znaleźć... :) Jutro pójdę zrobić odczyty i zobaczymy co z tego wyjdzie...
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 16-03-2010, 14:39   

spown, i co z tego wyszlo :?:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-03-2010, 15:24   

Nie miałem czasu sprawdzić jeszcze (ciągle jest ciepły ;) ), ale jeżdżę i wszystko jest ok, tylko ten 1 raz coś takiego się przytrafiło...
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 06-04-2010, 20:11   [EA5A/W 2.5] Regulacja TPS w 6A13

To jest kontynuacja tematu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41947

Jak widać problem pozostaje pomimo wymiany czujnika oraz sondy lambda.
Pozostaje zatem przepustnica i regulacja TPSa.

Próbowałem regulacji wg strony Krzyzak, jednak albo robię coś źle, albo w 6A13 jest trochę inaczej. Posiadam TCL.



Jak ma wyglądać regulacja krok po kroku?
Czy może mnie ktoś naprowadzić lub podać jakieś wskazówki.

PS
Śrubki "Fixed SAS" nie ruszałem. Wg informacji, jeśli ta śruba nie była ruszana, to tak powinna zostać.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-04-2010, 20:25   

Kolego fj_mike wszystko masz ładnie pięknie opisane w Manualu, plik 13.pdf od strony 184 -->>

Po krótce TPS output voltage: standard Value 580-690mV

Przy czym trzeba zacząć regulacje w pewnej kolejności, najpierw warto przeczyścić przepustnice (auto ma swój przebieg i lata więc warto, napewno nie zaszkodzi), kolejno trzeba ustawić klape gardziela przepustnicy w odpowiednim wychyleniu (poprzez śrube zderzakową), w manualu jest opisane jak to ustawić, na jaka szczeline, wtedy nalezy ustawić TPS na zadaną wartość wpinając się w odpowiednie piny, na końcu regulacja przepustnicy poprzez śrube Fixed SAS.

Wątki regulacji TPS w 2.5 były poruszane:
http://forum.mitsumaniaki...5&highlight=tps
http://forum.mitsumaniaki...7&highlight=tps
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 06-04-2010, 21:39   

Robert z tych tematów nic nie wynika. Jak na razie wałkuję dział 13 manuala (szukałem tego w innych częściach dlatego nie mogłem tego znaleźć). Jak tylko to opanuję to pokuszę się o fotorelację i może jakiegoś "visual FAQ".
Odezwę się niedługo.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-04-2010, 10:46   

fj_mike, z tamtych tematów niewiele wynika, ale mogłeś je kontynuować! :axe:
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 07-04-2010, 22:59   

Jestem po ustawieniach TPS oraz IPS w konfiguracji z Cruise Control i TCL.
Jak na razie porażka. Nie ruszałem jeszcze śruby "fixed SAS" której niby nie powinienem ruszać. Jutro jednak i ona pójdzie w ruch :?
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
eddi1977 
Forumowicz


Auto: uno 900 :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 194
Skąd: Otwock,Chełm
Wysłany: 08-04-2010, 21:06   

fj_mike napisał/a:
Nie ruszałem jeszcze śruby "fixed SAS" której niby nie powinienem ruszać. Jutro jednak i ona pójdzie w ruch :?

Skoro nie trzeba jej ruszać...?Obawiam się że z małego problemu możesz zrobić duży.
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 08-04-2010, 21:09   

eddi1977, muszę jeszcze obadać temat za napięciem linki gazu. Tego jeszcze dostatecznie nie drążyłem, dzisiaj też mi czasu zabrakło. Jak na razie wartości na czujnikach są ustawione prawidłowo.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
adm78 
Forumowicz

Auto: galant 2,5v6 Avance 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 173
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-01-2011, 18:59   

Witam

jako ze wątek ten dotyczy regulacji TPSa, stąd prosze szanownych kolegów o małe wyjaśnienie, na czym tak na prawde polega regulacja TPSa (bez TCL, z auto-cruise)? tak prostymi slowami :) ) bo z manuala połowy nie moge zrozumieć, mowa tam o jakis wartosciach 1.4mm.... pytam poniewaz byłem ostatnio w ASO na regulacji TPSa i ewidentnie widziałem, ze mechanik z moim wydrukiem z manuala nie wiedzial kompletnie o co chodzi, jego regulacja polegała na tym ze wpiąl kompa i odczytal mi napięcie, ktore miesciło sie w wartosciach podanych w manualu i tyle (a TPS byl wczsniej lekko przestawiony co mechanik zobaczyl). Czy na tym polega regulacja????? Dodam ze dwa mieiace wczesniej po czyszczeniu przepustnicy standardowo podskoczyly mi obroty i falowały, mechanik mial problem by je ustawic, dopiero odkrecenie i lekkie przestawienie TPSa pomoglo, jednak na chwile bo obroty wolne spadły do granicy 650 i nizej i czasem trzesło budą. Czy mechanik w ASO nie powinien przykrecic TPSa w orygialne polozenie???(widac je po odcisnietych sladach srub) i dopiero sprawdzac na kompie??? Pisze gdyz obawiam sie ze zostałem w ASO troche oszukany. Wolne obroty podniesli mi do 750 obr, gdy wyjechałem z ASO i po przejechaniu kilku kilometrow przełaczyłem na gaz,obroty wolne znów spadły do 650 obr?? o co chodzi?? kasa wydana i obie regulacje na nic??? Z gory dzieki za kilka slow opisu regulacji z manuala, z angielskim u mnie slabo.

pozdrawiam
_________________
rafal
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.