wolna odma |
Autor |
Wiadomość |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-03-2010, 21:52 wolna odma
|
|
|
Zajrzałem dziś do przepustnicy - syf totalny, czarny lepki nalot który ewidentnie wpada od odmy ( frost kiedyś na privie o tym dyskutlowaliśmy ).
Wyczyściłem tyle co się dało bez wyjmowania przepustnicy ( nie miałem klucza ) , ale tak sobie myślę że trzeba zapobiedz wpadaniu tego czegoś.
Więc czy mogę przewód odmy nie wpinać w dolot a poprostu zostawić go luzem, za to wejście w rurze dolotu zasklepić czymś ? |
_________________  |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 15-03-2010, 20:47
|
|
|
prędzej luzem niż zaślepić jakbyś zaślepił to mogło by Ci ciśnienie w głowicy wzrosnąć i kaput. Skoro masz tyle nalotu to moze lejesz kiepskie paliwo, masz gaz lub przedmuch w silinku |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-03-2010, 22:00
|
|
|
Rozwiązanie nazywa się "oil catch tank".
Tu masz link jak to wygląda:
http://cgi.ebay.co.uk/Mit...=item3ca933a0c3
Możesz to zrobić z puszki po fasolce i druciaka do zmywania garów A wpinasz między pokrywę zaworów a dolot.
W historii mojego Misia masz zdjęcie z zainstalowaną "kaczką" |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11118 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 15-03-2010, 22:30
|
|
|
swinks_UK, masz może pojęcie jak to jest zbudowane w środku,i po kiego jest ta rurka z boku?Czy to może coś w rodzaju kontrolki zanieczyszczenia? |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-03-2010, 22:58
|
|
|
W środku jest coś co ma robić za filtr cząstek stałych. W praktyce wygląda to jak druciany zmywak do garów. Ludziska z CVR4 zrobiły takie "home made" z puszek po fasolce z takim druciakiem (http://www.czystonamaxa.pl/product-pol-377-DRUCIAK-INOX-40gr-VILEDA.html) w środku i działa.
To z boku to kontrolka zebranego oleju w puszce. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 15-03-2010, 23:01
|
|
|
czyli technika żadna |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-03-2010, 23:08
|
|
|
To chyba wina pierścieni głównych.
Ps. Podobny bajer-filterek, tylko mniejszy, siedział w pokrywie zaworów w maluchu |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-03-2010, 23:46
|
|
|
nie chciał bym jakoś za bardzo tu martwić i zapeszać ale mam to samo i u mnie pierścienie nie trzymają warto sprawdzić kompresje bo gdzieś może puszczać ciśnienie w michę olejową i wywalać olej od odmy... cieknie olej z pod korka wlewu paliwa? jeżeli nie to jeszcze dużych przedmuchów nie ma u mnie to cóż z intercoolera wylałem litr oleju |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-03-2010, 23:49
|
|
|
Dobry bajerek jak deptasz często do podłogi Gala. Nie ma bata byś nie wyrzucał chociaż niewielkiej ilości oleju do odmy. A tak przynajmniej nie palisz oleju jak mu dasz w gary. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-03-2010, 23:51
|
|
|
Może trochę przesadziłem z tymi pierścieniami ale wiesz dałem najczarniejszy scenariusz bo po prostu nie wiem ile Ci tego oleju wyrzuca tam |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-03-2010, 11:40
|
|
|
frost83 napisał/a: | prędzej luzem niż zaślepić jakbyś zaślepił to mogło by Ci ciśnienie w głowicy wzrosnąć i kaput. Skoro masz tyle nalotu to moze lejesz kiepskie paliwo, masz gaz lub przedmuch w silinku |
ale zaślepić dziure w dolocie a nie ten wężyk z odmy
wężyk z odmy luzem gdzieś w pobliże asfaltu ewentualnie do jakiejś butelki
Co do catch tanków - ok ale po co ?
Korek jescze nie skacze więc przedmuchy średnie, ale fakt że syfi |
_________________  |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-03-2010, 16:28
|
|
|
sądzę że byś musiał ją dalej gdzieś wyprowadzić bo trochę z odmy daje i może Ci walić w kabinie może do wydechu jakoś przy montować tylko nie wiem czy ten olej nie podziała negatywnie na wydech albo przytka katalizator a jak będzie Ci auto z boku dymiło z odmy to na przeglądzie się przychrzanią i samo się nasuwa po co ten Oil catch tank by nie było problemu na przeglądach pewnie |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11118 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 16-03-2010, 17:14
|
|
|
Jeszcze jedno pytanie natury technicznej,a chodzi mi o wlot odmy do puszki.Czy jest tam wprowadzona rurka,żeby powietrze z odmy szło do samego spodu?Czy może puszka jest przedzielona na połowę? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|