Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Klocki / tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-03-2010, 12:06   

Bardzo trudno porównywać, kiedy powinny się zużyć tarcze i klocki - mocno zależy to od stylu jazdy. Są tacy automobiliści, którzy nie zdejmują nogi z pedału hamulca (czasami widzę na trasie delikwentów, którzy bez przyczyny hamują na prostej!), palą gumy i hamują przed światłami, inni jeżdzą jak emeryci...
U mnie na przykład oryginalne klocki wystarczyły na 40 tys (2x), oryginalne tarcze przód skończyły się po 80 tys (dużo trasy, mało hamowania).
bonito
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 27-03-2010, 14:26   

13zbyszek13 napisał/a:
Niedługo zamienniki diler będzie musiał proponować klijentowi
niestety na odwrót. Szykuje się powrót do tego, że ASO będzie musiało używać tylko ori części.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 27-03-2010, 19:30   

kolego wiem co mówię
 
 
jerzyk85sz 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 19
Skąd: rzeszow
Wysłany: 29-03-2010, 19:27   

mitsu00 napisał/a:
krzychu napisał/a:
Jest. Taka blaszka co jak się kończy klocek to ociera o tarcze. W sumie się zastanawiam co to za dźwięk wydaje ta blaszka bo u mnie popiskują hamulce ostatnio prawie przy każdym hamowaniu i nie wiem czy to właśnie nie ten czujnik.


ciepnij sobie zamiennik tarcz i klocków i znow na zawsze nastanie ciszaaaaaaa :D Ja tak zrobiłem i od 20 tys. km nic nie buczy czy piszczy. a i same klocki wytrzymuja 2 razy tyle co ori.

prosil bym bardzo bys podal firme i model tych tarcz i klockow
:roll:
_________________
jerzyk
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 29-03-2010, 19:31   

jerzyk85sz napisał/a:
prosil bym bardzo bys podal firme i model tych tarcz i klockow


Poczytaj wątek Buczące Hamulce czy cuś..... :wink:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 01-04-2010, 10:02   

a w moim nie buczą
to jakaś wada ?
 
 
wowo 
Forumowicz


Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-04-2010, 21:59   

Witajcie

Właśnie wróciłem z RM Filipowicz, gdzie zleciłem wymianę tarcz przód i klocków na obu osiach. Tarcze DBA a klocki EBC GreenStuff. Ponieważ miałem jeszcze wymianę radia na gwarancji i zamontowanie kabelka AUX, wykorzystałem swoją kartę stałego klienta i wynegocjowałem ceny na wszystkie usługi.

Tak więc tarcze kosztowały mnie ok. 1150PLN (w 4Turbo), klocki (w EBC Brakes w Krakowie) 443PLN do tego montaż (trzeba liczyć ok. 250PLN w ASO RM Filipowicz) - czyli zamknąłem się w kwocie 1843PLN. Przejechałem dopiero 15km ale już czuję bardzo odczuwalną zmianę w hamowaniu - jest ostre i mocne, pomimo, że całość nie jest jeszcze dotarta (producenci zalecają delikatne traktowanie hamulców przez ok. 300km).

Przesyłam info o produktach
Tarcze DBA - osobno na prawą i lewą stronę - http://www.dba.com.au/products/dba4417sr
Front DBA4417SR 4000 Series Slotted Right-hand Vented
Front DBA4417SL 4000 Series Slotted Left-hand Vented

Klocki EBC
klocki przód tuningowe (wzmacniane) GREEN STUFF DP2954 - 201 zł detal brutto za komplet
Klocki tył tuningowe (wzmacniane) GREEN STUFF DP61407 - 226zł detal brutto za komplet (na opakowaniu jest napisane 4x4 - pewnie dlatego są droższe niż przód ;-)

Polecam i pozdrawiam

Wojtek
_________________
W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór :-)
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 02-04-2010, 00:25   

Jak, już kupiłeś sobie taki zestaw to warto było jeszcze płyn wymienić.
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 02-04-2010, 08:41   

Ja jężdzę od nowości na ori i jest Ok
Ciekawe na jak długo starczą ?
Przebryknołem 17000km
 
 
didku 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2,2 INSTYLE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 141
Skąd: Wrocław-Zgorzelec
Wysłany: 02-04-2010, 09:15   

i bardzo dobry post wowo, prawie jak u Mitsu00, zadnych teoretycznych gdyban, praktycznie rzeczowo, napewno skorzystam jak bede wymieniual. dotychczas 16 tys bez problemow, aczkolwiek hamulce wydaja sie byc slabawe w tym aucie :lol:
tylko co do tych klockow 226+201 daje 443?
_________________
jeszcze Panda 1.2 LPG, oktavka 1 1,9tdi, Ducato 2,3 multijet
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 02-04-2010, 10:24   

wowo napisał/a:
Witajcie

Właśnie wróciłem z RM Filipowicz, gdzie zleciłem wymianę tarcz przód i klocków na obu osiach. Tarcze DBA a klocki EBC GreenStuff. Ponieważ miałem jeszcze wymianę radia na gwarancji i zamontowanie kabelka AUX, wykorzystałem swoją kartę stałego klienta i wynegocjowałem ceny na wszystkie usługi.

Tak więc tarcze kosztowały mnie ok. 1150PLN (w 4Turbo), klocki (w EBC Brakes w Krakowie) 443PLN do tego montaż (trzeba liczyć ok. 250PLN w ASO RM Filipowicz) - czyli zamknąłem się w kwocie 1843PLN. Przejechałem dopiero 15km ale już czuję bardzo odczuwalną zmianę w hamowaniu - jest ostre i mocne, pomimo, że całość nie jest jeszcze dotarta (producenci zalecają delikatne traktowanie hamulców przez ok. 300km).

Przesyłam info o produktach
Tarcze DBA - osobno na prawą i lewą stronę - http://www.dba.com.au/products/dba4417sr
Front DBA4417SR 4000 Series Slotted Right-hand Vented
Front DBA4417SL 4000 Series Slotted Left-hand Vented

Klocki EBC
klocki przód tuningowe (wzmacniane) GREEN STUFF DP2954 - 201 zł detal brutto za komplet
Klocki tył tuningowe (wzmacniane) GREEN STUFF DP61407 - 226zł detal brutto za komplet (na opakowaniu jest napisane 4x4 - pewnie dlatego są droższe niż przód ;-)

Polecam i pozdrawiam

Wojtek


No to się trochę wykosztowałeś na te hebelki :D Ja zamknąłem się w kwocie 490 zł za tarcze, klocki i wymianę. Efekt? "autobus" staje dęba.... :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
wowo 
Forumowicz


Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-04-2010, 10:29   

didku, A koszta wysylki doliczyłeś? :-) )))

[ Dodano: 02-04-2010, 10:56 ]
sylb, oto moja korespondencja z EBC


Cytat:
Hamulcow nie przegrzewam, więc pytanie czy wzmocniony plyn ma sens w stosunku do zwyklego. Jak wyglada higroskopijnosc tego wzmocnionego plynu? Bo z tego co pamietam np/ dot 5.1 ma wieksza higroskopijnosc


On 2010-03-04, at 12:31, Sylwester EBC Polska wrote:

Witam,

klocki możemy Panu wysłać za pobraniem i w ciągu 1 dnia roboczego będą u Pana
chyba że życzy Pan sobie przedpłatę
najważniejsze żeby płyn był "świeży" reszta to odporność na wysokie temperatury
jeśli teraz przegrzewa Pan układ hamulcowy to warto by było się zastanowić nad lepszym płynem

Pozdrawiam serdecznie
Sylwester Piotrowski


[ Dodano: 02-04-2010, 13:39 ]
mitsu00, wykosztowałem się ponieważ chciałem cięte tarcze i klocki tuningowe :twisted: . No i brakło mi na ROFLa więc wymieniłem radio na gwarancji i dokupiłem kabelek AUX - w sumie niecałe 300PLN z robocizną (bo i tak rozbebeszyli konsolę aby wymienić radio) :-)

[ Dodano: 02-04-2010, 17:23 ]
Jeśli Was interesuje jak wygląda OII z tymi hamulcami to zapraszam:

http://picasaweb.google.c...feat=directlink
_________________
W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór :-)
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 03-04-2010, 07:02   

Wow! wowo,fajniasto-pasiaste z tymi termo paskami :mrgreen:
A nie pytałeś może w ebc czy ichnie tarcze do Outków za oceanem będą git (takie wiercone i nacinane) ??

I przypadkiem wpadłem na czegos takiego... Dust Shield

No i jeszcze "zaoceaniczne propozycje tarz do Outków Tarcze EBC i inne też
Ostatnio zmieniony przez karol_alasz 03-04-2010, 07:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-04-2010, 07:50   

karol_alasz napisał/a:
Wow! wowo,fajniasto-pasiaste z tymi termo paskami :mrgreen:
A nie pytałeś może w ebc czy ichnie tarcze do Outków za oceanem będą git (takie wiercone i nacinane) ??

I przypadkiem wpadłem na czegos takiego...


Super dekielki! Najlepsza droga do przegrzania hamulców i znalezienia się w rowie po długim zjeździe górską drogą... :wink:
Produkt typowo "amerykański", jak wiadomo tamtejsi automobiliści potrafią obsługiwać tylko kierownicę, dwa pedały i korek wlewu paliwa (a i to niezbyt dobrze), nie sądzę żeby ktoś z kupujących miał świadomość że taka pokrywka znacznie ogranicza odprowadzanie ciepła z tarcz...
bonito
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 03-04-2010, 08:05   

bonito napisał/a:
taka pokrywka znacznie ogranicza odprowadzanie ciepła z tarcz...

I myslisz ,że dopuścili by toto w tzw. bez-utraty-gwarancji ? A co z nacięciami,które ukierunkowują strumienie powietrza na tarcze?A czy aluminium nie jest czasami używane jako materiał tani acz doskonale przewodzący ciepło?
Ale chodziło mi bardziej o to że wpadłem na cos takiego przypadkiem i podałem link ,może ktoś zainteresowany będzie ale nikogo nie namawiam ,że to świetne rozwiązanie i tylko brać,brać,brać.... :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.