Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] maglownica/przekładnia kierownicz
Autor Wiadomość
rosoll 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 31
Skąd: Sosnowiec
  Wysłany: 12-10-2009, 17:10   [Cari 1.6] maglownica/przekładnia kierownicz

Witam. Mam taki problem. Kupiłem w tym roku Cari 1996 hatchback . Po paru miesiącach zauważyłem że guma/osłona (harmonijka) z prawej strony na maglownicy jest pęknięta na pół i z tego powodu powstały luzy. Teraz mam pytanie takie:

-czy maglownice z cari przed i po lifcie sie różniły
-czy bedzie pasować maglownica od volvo albo od GDI

Bardzo proszę o pomoc bo nie chce popełnić błędu przy zakupie :(
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 15-10-2009, 06:10   

guma to tylko kosmetyka a prawdopodobnie przyczyna luzów jest wybity przegub drążka który pod tą gumową manszetą się znajduje, najlepiej było by jakbyś podjechał do kogoś kto się troszkę na tym zna i potrafi stwierdzić co dokładnie dolega ja obstawiam to co napisałem, wiadomo jeżeli twój samochód ma znaczny przebieg to albo całą maglownice do generalnego remontu, albo do wymiany jeżeli okazyjnie gdzieś znajdziesz z samochodu o względnie niskim przebiegu. ja przynajmniej bym tak postąpił bo jedno zrobisz pojeździsz troszkę a tu okaże się że cieknie i drugi raz na warsztat będziesz musiał brać ten sam temat odrazu przy okazji niech sprawdzą ci końcówki drążków i wymienią drążki bo zapewne po kilku latach eksploatacji są już nieźle zorane i przegrzane. co do maglownicy nie chce ci skłamać więc musiałbyś zapytać kogoś z większą wiedzą ode mnie ale z tego co wiem były dwa rodzaje maglownic do volvo z mitsu nie wiem jak było nie poradzę ci
 
 
rosoll 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 31
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 31-10-2009, 02:19   

dzięki :) chociaż jedna odpowiedź się znalazła :) postanowiłem że kupie używaną bo na wiosnę chcę zmienić moja cari i szkoda mi dać 400 - 500 na regenerację maglownicy jak mogę mieć z montażem za 350 używkę :lol:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-10-2009, 17:06   

rosoll, Mitsubishi Carisma bylo robione razem ze wspolpraca z inzynierami od Volvo, dlatego te samochodu maja bardzo duzo wspolnych czesci, podejrzewam ze maglownica od volvo moze sie troszke roznic ze wzgledu na inna konstrukcje zawieszenia (kolyski zawieszenia), ale jezeli chodzi o inne czesci takie jak dmuchawy, parowniki, etc., sa to identyczne czesci w Carismie i V/S 40, dziwne tylko ze inzynierowie Mitsubishi zaprojektowali silnik 1.9 T4 198KM, a jednostka ta zostala wykorzystana tylko w marce Volvo serii 40
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kanzas1966 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 3
Skąd: Kielce
Wysłany: 07-03-2010, 12:52   

Cześć
mam GDI 1.8 16v imam stuki w maglownicy czy da się dokręcić czy trzeba regenerować całą maglownice
p.s jakby miał ktoś zdjęcie maglownicy lub link do strony to bardzo proszę i z góry dziękuje :)
_________________
CARI 1.8 GDI
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-03-2010, 15:01   

kanzas1966, jezeli stuki w maglownicy sa niwelowane w momencie odpalenia silnika to nie ma powodów do obaw, jezeli natomiast wystepuja ciagle to magiel do regeneracji
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kobelko 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 16 V rok 1996
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 76
Skąd: powiat miechowski
Wysłany: 03-04-2010, 09:14   

Czy ktos moze mi powiedziec ,która to jest maglownica? Załaczam schemat układu kierowniczego w linku
http://img87.imageshack.u...owniczyvd5.jpg/
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-04-2010, 10:37   

kobelko, to element podpisany "steering gear and linkage"
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
carpezo 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 94
Skąd: brok
Wysłany: 07-06-2010, 21:02   

witam. zauważyłem pekniętą osłonę maglownicy z jednej strony. nie wiem jak długo to już jest ale nie czuje zeby cos sie działo tam. wystarczy wymienic tylko tą osłonę? gdzie można to dostać? na intercarsie są dwa różne rozmiary. jeden 188mm inny 200mm dł. nie wiem który u mnie jest 1.6 16V 90 KM 95 r
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-09-2013, 22:19   

robertdg, dlaczego do oceny luzów w maglownicy ma znaczenie to czy są wyczuwalne przy pracującym silniku ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-09-2013, 08:21   

Największe znaczenie ma zachowanie się układu kierowniczego w ruchu drogowym, wtedy można ocenić stabilnośc prowadzenia auta, "jakość" wspomagania, nadmierne stuki/luzy, etc. Jest to układ hydrauliczny zatem podczas pracy silnika (obciązenie hydrauliczne) bedzie kompensowany luz wstępny.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 19-09-2014, 20:28   

Mam problem z maglownicą stuka po lewej stronie - czy pod osłoną jest przegub? Jaka może być przyczyna ?
_________________
Ross
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-09-2014, 20:37   

Pod osłoną jest drązek kierowniczy, jezeli jest tam luz to moźna wymienić drązek.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 22-09-2014, 20:52   

robertdg, Drążek jednak jest dobry stuka jednak z przekładni,czy jest regulacja luzu na przekładni ?
_________________
Ross
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-09-2014, 15:08   

Jest
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.