[EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2009, 21:37
|
|
|
sampler napisał/a: | Przy przepustnicy masz srubke do regulacji obrotow. |
dokladnie... widac ja w prawym dolnym narozniku foty-na krzyzak(jest skontrowana nakretka) reguluje wychylenie/otwarcie przepustnicy
sampler napisał/a: | w 2.5 V6 ma byc 650 obr/min |
obrotomierz pokazuje zwykle wiecej tzn wskazowka jest na jalowym biegu na poziomie ok 800 |
|
|
|
 |
MEMMITS
Mitsumaniak galuś by happy

Auto: MITSU GAL 2,5v6 99r.SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 57 Skąd: Gora Kalwaria
|
Wysłany: 11-12-2009, 21:39
|
|
|
dzieki jutro potestuje,a czy przy regulacji nie musze czegoś mostkować zeby przeszedł w tryb serwisowy? |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2009, 21:44
|
|
|
nie musisz . to jest regulacja mechaniczna a nie elektroniczna polegajaca na zmianie kata wychylenia przepustnicy a nie zmiana parametrow jakiegos czujnika |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 11-12-2009, 21:48
|
|
|
cuuube napisał/a: | sampler napisał/a: | Przy przepustnicy masz srubke do regulacji obrotow. |
dokladnie... widac ja w prawym dolnym narozniku foty-na krzyzak(jest skontrowana nakretka) reguluje wychylenie/otwarcie przepustnicy
[url=http://images36.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]
sampler napisał/a: | w 2.5 V6 ma byc 650 obr/min |
obrotomierz pokazuje zwykle wiecej tzn wskazowka jest na jalowym biegu na poziomie ok 800 |
To nie ta srubka. Jest inna ktora reguluje obroty bez otwierania przepustnicy jest od gory wpuszczona w obudowe przepustnicy. Tez na krzyzak.
cuuube: 800 obr/min to jest chyba w 2.0 bo w V6 ma byc max 650 a zwykle wskazowka jest na polowie skali wiec jest to okolo 550 obr/min. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-12-2009, 21:56
|
|
|
cuuube napisał/a: | dokladnie... widac ja w prawym dolnym narozniku foty-na krzyzak(jest skontrowana nakretka) reguluje wychylenie/otwarcie przepustnicy | nie zalecam kreceniem ta srubka, srubka do regulacji znajduje sie w przepustnicy, przewazne zaslepiona jest czarnym kapslem, a obroty biegu jalowego dla 2.5 V6 powinny byc rzedu 650 +/- 100rpm, oczywiscie pod warunkiem znamionowych parametrow pracy silnika, czyli silnik rozgrzany i temperatura ustabilizowana jako "robocza" |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marexi
Mitsumaniak

Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 517 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 21-04-2010, 15:27 [EA5A/W 2.5] Czyszczenie przepustnicy
|
|
|
Witam!
Szukalem na forum ale nie moglem znalezc, wiec chcialem sie zapytac czy ktos ma faq krok po kroku ze zdjeciami z tej operacji w Galu 2.5 albo obojetnie jakim bo chyba tak samo wyglada w innych. |
_________________ 92' Colt 1.6 GLXi -
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
bartekino
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 154 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 21-04-2010, 20:21
|
|
|
A może mi ktoś pomoże. Przeczyściłem przepustnice (zdjąłem trąbę gumowa od filtra i wyczyściłem linka od gazu uchyliłem te blaszki i łączenia oraz za blaszkami tez przeczyściłem) odłączyłem klemę i programowałem jak polecacie na forum ale obroty niskie. Czytałem ze jest możliwość jeszcze regulacji przez jakaś śrubka w przepustnicy tylko jaka ?? Przeszukałem całe forum , stronkę Krzyżaka i nic , u Krzyżaka jest opisane ale chyba na innej przepustnicy. Proszę koledzy pomóżcie aaa silnik 2.0 i przepustnica na lince |
_________________ http://www.uzyjwyobrazni.pl/
Piszę poprawnie po polsku.
"Proste są dla szybkich samochodów , zakręty dla szybkich kierowców " |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-04-2010, 22:07
|
|
|
Bartekino , zaznaczyłem na fotce , tylko najpierw sciągnij gumową zaślepke i silnki rozgrzany do temp. roboczej , wystarczy wykrecic ćwierć obrotu
 |
|
|
|
 |
bartekino
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 154 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 22-04-2010, 19:30
|
|
|
deejay, dziękuje,właśnie próbowałem ta śrubką regulować obroty i przekręciłem ja chyba cała o raz. Pomogło no ale zgasiłem auto i odpaliłem ponownie i znowu obroty niższe i lekko naprawdę lekko falują... Może ktoś ma jakiś inny pomysł ?? |
_________________ http://www.uzyjwyobrazni.pl/
Piszę poprawnie po polsku.
"Proste są dla szybkich samochodów , zakręty dla szybkich kierowców " |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-04-2010, 22:33
|
|
|
odłacz akumulator i poczekaj ok 1 min, ponownie odpal silnik i poczekaj na właczenie wentylatora , i tak krokowy bedzie się uczył obrotów na nowo razem z EKU przez ok 2-3 dni |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 22-04-2010, 22:55
|
|
|
robertdg napisał/a: | nie zalecam kreceniem ta srubka |
a mozna wiedziec jakie sa przeciwwskazania tudziez efekty uboczne?
osobiscie mialem dosc telepania buda przy obrotach w okolicy 500 rpm i podkrecilem do 750 rpm i jestem zadowolony... poza falowaniem obrotow na zimnym silniku nie zauwazylem nic niepokojacego |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-04-2010, 23:01
|
|
|
Zhan, pisałem o śrubie zderzakowej, jakbys przeczytał uważnie to bys wiedział dlaczego, chodzi o to że jak ruszysz srubke zderzakowa to rozregulujesz nominalne polozenie klapy przepustnicy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 22-04-2010, 23:16
|
|
|
robertdg, a niby o jaka srubke pytam? wiem tez, ze sluzy ona do regulacji kata spoczynkowego wychylenia przepustnicy ale to chyba Ty nieuwaznie przeczytales moje pytanie... spytam wiec inaczej, czy zwiekszenie spoczynkowego wychylenia przepustnicy srubka zderzakowa moze miec jakis negatywny wplyw na silnik? oczywiscie pomijam wieksze zuzycie paliwa |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-04-2010, 23:28
|
|
|
Zhan, jezeli klapa nie bedzie w nominalnym polozeniu, to bedzie wystepowal ciag roznych zdarzen, w zaleznosci od ustawienia:
- brak wolnych obrotów
- zamulenie, slaba reakcja na gaz
- za wysokie obroty
Śrubka zderzakowa powinna byc zgrana z TPS-em i śrubą SAS aby wszystko grało ładnie pięknie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|