[EA5A/W 2.5] Wymiana uszczelek pokryw zaworów - 2.5 v6 |
Autor |
Wiadomość |
5wi5tak
Forumowicz

Auto: Galant'97 2.5 v6 B/JUNKERS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 09-04-2010, 00:21 [EA5A/W 2.5] Wymiana uszczelek pokryw zaworów - 2.5 v6
|
|
|
Trochę się naszukałem i nic konkretnego nie znalazłem. Chciałem się dowiedzieć czegoś więcej na temat wymiany uszczelek pod pokrywami zaworów w EA5A. Chyba w punktach wyjdzie przejrzyście:
1. Co trzeba wykręcić żeby dostać się do pokrywy od strony ściany grodziowej.
2. Czy do dokręcania pokrywy zaworów konieczne jest użycie klucza dynamometrycznego (w manualu chyba zalecają)
3. Co dokładnie trzeba zrobić podczas wymiany powyższej uszczelki ( umyć krawędzie rozpuszczalnikiem, przeczyścić drobnym papierem ściernym) ?
4. Czy podczas całej operacji wymagana jest wymiana uszczelki pod kolektorem?
5. Niektórzy smarują delikatnie nowe uszczelki silikonem odpornym na wysokie temperatury - czy to dobre rozwiązanie ?
6.Czy osoba, która nie jest mechanikiem a ma jakieś pojęcie w tym temacie może sobie z tym poradzić?
7. W ostatnim punkcie proszę o wszelkie inne przydatne rady.
Mam nadzieje, że ktoś z Was kiedyś uporał się z wymianą tychże uszczelek i może zdać szczegółową, pomocną relację. Ew kilka fotek. |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 09-04-2010, 10:59
|
|
|
no to ode mnie robiłem to nie dawno:):
1 aby dostać się do tylniej pokrywy musisz tak mniej więcej po kolei:):) :
-odkręcić plastikową osłonę kolektora
-odkręcić kolektor z przodu:):) 6-7 śrób z łbem 12:)niezbędna grzechotka i przedłużki
-odkręcić podporę kolektora przy alternatorze
-odkręcić podporę kolektora przy przepustnicy (oczywiście obie podpory śą od strony grodziowej:)
- poodpinać niezbędne wężyki i wtyczki do podniesienia kolektora tutaj to już mniej więcej widać co i jak
2 Ogulnie manual zaleca klucz ja nie używałem poprostu dokręciłem z czuciem ani za mocno ani za lekko:)
3.dokładnie wymyć pokrywy najlepiej benzyną ekstrakcyjną lub nitro:)
4 Z tego co mówią to nie ponieważ ona jest metalowa i jeżeli jej nie uszkodzisz to nic jej nie będzie
5 Ja użyłem sylikonu we wszystkich silnikach tak robiłem i zawsze było sucho,jedni odradzają inni stosują masę uszczelniającą np loctite
6 jeżeli masz trochę wolnego czasu i narzędzia to spokojnie powinieneś dać sobie z tym radę
7 uzbrój się w cierpliwość
kup najlepiej taśmę papierową i wszystko co odpinasz poobklejaj opisane skąd było
jeszcze musisz odkręcić doprowadzenie powietrza przy przepustnicy:)
z kablami zapłonowymi będzie trochę walki ale to z odpowiednią siłą też wyjdzie:)
no i to by było chyba na tyle:) |
|
|
|
 |
5wi5tak
Forumowicz

Auto: Galant'97 2.5 v6 B/JUNKERS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 09-04-2010, 19:25
|
|
|
Dzięki. Zabiorę się za to w przyszłym tygodniu. Myślę, że Twoja instrukcja mi spokojnie wystarczy. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-04-2010, 19:54
|
|
|
5wi5tak, manual mówi że pokrywy należy dokręcać momentem około 4 Nm. Należy uważać żeby nie pogiąć blaszanych pokryw zaworów. Nie jest to trudne jak się dowala śruby pokryw zbyt mocno. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 09-04-2010, 23:06
|
|
|
no podejrzewam że nie przekroczyłem tej wartości:)bo raptem tylko poczułem opór to leciutko dociągnąłem. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23636 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-04-2010, 23:35
|
|
|
5wi5tak napisał/a: | 5. Niektórzy smarują delikatnie nowe uszczelki silikonem odpornym na wysokie temperatury - czy to dobre rozwiązanie ?
| Nie, sylikon wysokotemperaturowy mozna stosowac w miejscach bezpośredniego styku metal-metal, etc., natomiast do uszczelniania uszczelek gumowych powinno się stosowac specjalne pasty uszczeniające, powody są czysto chemiczne, jak chcesz mozesz sobie wygoglować dlaczego nie powinno się używać sylikonu na uszczelki gumowe. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 27-04-2010, 15:01
|
|
|
Odświeżam temat.
Mam do wymiany uszczelki pod pokrywami, sztuk 2.
Pan Leszek, który to oglądał mówił, żeby zakupić uszczelki oryginalne, bo zamienniki w Galancie się nie sprawdzają i trzeba bedzie nidługo robić od nowa.
Dzwoniłem do Japaneze, on poleca jakieś uszczlki Erling, czy Erving.
Dzwoniłem do Pana Leszka, ale on mówi, że te są właśnie ładne i piękne, ale w Mitsu się nie sprawdzają i mój wybór.
W RM Filipowicz mi powiedzieli, że owszem, ale czas oczekiwania min. 3 tygodnie, bo usczelek nie ma nigdzie w europie.
Podpowiedzcie, czy te co proponuje Japaneze, to wielkie zło??
Ile to wytrzyma?
Pozdrawiam |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 27-04-2010, 15:38
|
|
|
podlaczam sie do pytania tomek84, czy ktos zmienial uszczelki na erlinga ?
i czy w komplecie sa osobno "kolnierze" na swiece ? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 27-04-2010, 15:47
|
|
|
Rafal_Szczecin, nie ma świec i potwierdzam, że nie jest to dobry wybór - w Wagonie po 30 000 km są spocone i były prawie od początku - nie mocno, ale na ori w VR-4 mam sucho jak pieprz...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 28-04-2010, 00:15
|
|
|
O-ringi do świec mam z tego sklepu online: http://www.polymax.co.uk/....html#aBS322V75
Uszczelki nr BS322V75. Są odrobinę inne niż ori, ale z opinii na CVR4 wynika, że trzymają dobrze.
Minimalny zakup jest za 10 GBP, więc wychodzi... 20 sztuk, które kosztują z wysyłką do PL 20.26 GBP.
Moim zdaniem dobra cena jak za 3 komplety |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
tomix
Mitsumaniak tomix

Auto: Mitsu Galant 97r 2,5V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lip 2008 Posty: 110 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-04-2010, 12:21
|
|
|
Witam
Jestem właśnie po wymianie uszczelek pod pokrywami zaworów.
Zakupiłem dwa komplety REINZ-a.W komplecie były też uszczelniacze świec.
Wszystko pasowało idealnie.
Pięknie odtłuszczone,dodatkowo potraktowane pastą wysokotemperaturową też REINZ-a.
Narazie 500km,i sucho.Zobaczymy jak długo.Mechanik i ja jesteśmy dobrej myśli. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 28-04-2010, 13:01
|
|
|
jaki koszt i gdzie kupiles ? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 28-04-2010, 13:24
|
|
|
Złożone na pastę będzie trzymać..... a pomyślałeś co będzie, jak trzeba będzie zdjąć pokrywkę? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
tomix
Mitsumaniak tomix

Auto: Mitsu Galant 97r 2,5V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lip 2008 Posty: 110 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-04-2010, 13:26
|
|
|
Uszczelki zakupił mechanik w jakiejś hurtowni z którą ma podpisaną umowę.
Zapłaciłem:
Za dwa komplety uszczelek Reinz z uszczelniaczami świec 120zł
Pasta wysokotemperaturowa Reinz w tubce 20zł
Za płyn do oczyszczenia silnika z oleju i odtłuszczenia 10zł
Wymiana uszczelek 200zł
W sumie koszt "imprezy" = 350zł. I 6 godzin bez auta.(pasta uszczelniająca musi wyschnąć)
Drogo?
[ Dodano: 28-04-2010, 13:36 ]
Bartku na razie myślałem o tym żeby mieć motorek bez wycieku.
A uświniony był strasznie.
Pokryw przecież nie trzeba zdejmować tak często.
Jeśli zajdzie taka potrzeba to myslę że i sposób się jakiś znajdzie.
Nie ma sytuacji bez wyjscia. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 28-04-2010, 14:00
|
|
|
Te pokrywki są z plasteliny - gną się niemiłosiernie, a na pastę są trwale przyklejone . Osobiście wolę zapłacić więcej (ori uszczelka kosztuje coś ok. 100 zł), a mieć pewność, że przyszły demontaż nie będzie okupiony wysokimi kosztami i dużą ilością słów na k i na ch |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|