Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Wymiana uszczelek pokryw zaworów - 2.5 v6
Autor Wiadomość
5wi5tak 
Forumowicz


Auto: Galant'97 2.5 v6 B/JUNKERS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 45
Skąd: Rybnik
  Wysłany: 09-04-2010, 00:21   [EA5A/W 2.5] Wymiana uszczelek pokryw zaworów - 2.5 v6

Trochę się naszukałem i nic konkretnego nie znalazłem. Chciałem się dowiedzieć czegoś więcej na temat wymiany uszczelek pod pokrywami zaworów w EA5A. Chyba w punktach wyjdzie przejrzyście:

1. Co trzeba wykręcić żeby dostać się do pokrywy od strony ściany grodziowej.

2. Czy do dokręcania pokrywy zaworów konieczne jest użycie klucza dynamometrycznego (w manualu chyba zalecają)

3. Co dokładnie trzeba zrobić podczas wymiany powyższej uszczelki ( umyć krawędzie rozpuszczalnikiem, przeczyścić drobnym papierem ściernym) ?

4. Czy podczas całej operacji wymagana jest wymiana uszczelki pod kolektorem?

5. Niektórzy smarują delikatnie nowe uszczelki silikonem odpornym na wysokie temperatury - czy to dobre rozwiązanie ?

6.Czy osoba, która nie jest mechanikiem a ma jakieś pojęcie w tym temacie może sobie z tym poradzić?

7. W ostatnim punkcie proszę o wszelkie inne przydatne rady.

Mam nadzieje, że ktoś z Was kiedyś uporał się z wymianą tychże uszczelek i może zdać szczegółową, pomocną relację. Ew kilka fotek.
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 09-04-2010, 10:59   

no to ode mnie robiłem to nie dawno:):
1 aby dostać się do tylniej pokrywy musisz tak mniej więcej po kolei:):) :
-odkręcić plastikową osłonę kolektora
-odkręcić kolektor z przodu:):) 6-7 śrób z łbem 12:)niezbędna grzechotka i przedłużki
-odkręcić podporę kolektora przy alternatorze
-odkręcić podporę kolektora przy przepustnicy (oczywiście obie podpory śą od strony grodziowej:)
- poodpinać niezbędne wężyki i wtyczki do podniesienia kolektora tutaj to już mniej więcej widać co i jak
2 Ogulnie manual zaleca klucz ja nie używałem poprostu dokręciłem z czuciem ani za mocno ani za lekko:)
3.dokładnie wymyć pokrywy najlepiej benzyną ekstrakcyjną lub nitro:)
4 Z tego co mówią to nie ponieważ ona jest metalowa i jeżeli jej nie uszkodzisz to nic jej nie będzie
5 Ja użyłem sylikonu we wszystkich silnikach tak robiłem i zawsze było sucho,jedni odradzają inni stosują masę uszczelniającą np loctite
6 jeżeli masz trochę wolnego czasu i narzędzia to spokojnie powinieneś dać sobie z tym radę
7 uzbrój się w cierpliwość
kup najlepiej taśmę papierową i wszystko co odpinasz poobklejaj opisane skąd było
jeszcze musisz odkręcić doprowadzenie powietrza przy przepustnicy:)
z kablami zapłonowymi będzie trochę walki ale to z odpowiednią siłą też wyjdzie:)

no i to by było chyba na tyle:)
 
 
 
5wi5tak 
Forumowicz


Auto: Galant'97 2.5 v6 B/JUNKERS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 45
Skąd: Rybnik
Wysłany: 09-04-2010, 19:25   

Dzięki. Zabiorę się za to w przyszłym tygodniu. Myślę, że Twoja instrukcja mi spokojnie wystarczy.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-04-2010, 19:54   

5wi5tak, manual mówi że pokrywy należy dokręcać momentem około 4 Nm. Należy uważać żeby nie pogiąć blaszanych pokryw zaworów. Nie jest to trudne jak się dowala śruby pokryw zbyt mocno.
_________________

 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 09-04-2010, 23:06   

no podejrzewam że nie przekroczyłem tej wartości:)bo raptem tylko poczułem opór to leciutko dociągnąłem.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23636
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-04-2010, 23:35   

5wi5tak napisał/a:
5. Niektórzy smarują delikatnie nowe uszczelki silikonem odpornym na wysokie temperatury - czy to dobre rozwiązanie ?
Nie, sylikon wysokotemperaturowy mozna stosowac w miejscach bezpośredniego styku metal-metal, etc., natomiast do uszczelniania uszczelek gumowych powinno się stosowac specjalne pasty uszczeniające, powody są czysto chemiczne, jak chcesz mozesz sobie wygoglować dlaczego nie powinno się używać sylikonu na uszczelki gumowe.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 27-04-2010, 15:01   

Odświeżam temat.

Mam do wymiany uszczelki pod pokrywami, sztuk 2.
Pan Leszek, który to oglądał mówił, żeby zakupić uszczelki oryginalne, bo zamienniki w Galancie się nie sprawdzają i trzeba bedzie nidługo robić od nowa.
Dzwoniłem do Japaneze, on poleca jakieś uszczlki Erling, czy Erving.
Dzwoniłem do Pana Leszka, ale on mówi, że te są właśnie ładne i piękne, ale w Mitsu się nie sprawdzają i mój wybór.
W RM Filipowicz mi powiedzieli, że owszem, ale czas oczekiwania min. 3 tygodnie, bo usczelek nie ma nigdzie w europie.
Podpowiedzcie, czy te co proponuje Japaneze, to wielkie zło??
Ile to wytrzyma?

Pozdrawiam
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 27-04-2010, 15:38   

podlaczam sie do pytania tomek84, czy ktos zmienial uszczelki na erlinga ?
i czy w komplecie sa osobno "kolnierze" na swiece ?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 27-04-2010, 15:47   

Rafal_Szczecin, nie ma świec i potwierdzam, że nie jest to dobry wybór - w Wagonie po 30 000 km są spocone i były prawie od początku - nie mocno, ale na ori w VR-4 mam sucho jak pieprz......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 28-04-2010, 00:15   

O-ringi do świec mam z tego sklepu online: http://www.polymax.co.uk/....html#aBS322V75
Uszczelki nr BS322V75. Są odrobinę inne niż ori, ale z opinii na CVR4 wynika, że trzymają dobrze.
Minimalny zakup jest za 10 GBP, więc wychodzi... 20 sztuk, które kosztują z wysyłką do PL 20.26 GBP.
Moim zdaniem dobra cena jak za 3 komplety :D
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
tomix 
Mitsumaniak
tomix


Auto: Mitsu Galant 97r 2,5V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-04-2010, 12:21   

Witam
Jestem właśnie po wymianie uszczelek pod pokrywami zaworów.
Zakupiłem dwa komplety REINZ-a.W komplecie były też uszczelniacze świec.
Wszystko pasowało idealnie.
Pięknie odtłuszczone,dodatkowo potraktowane pastą wysokotemperaturową też REINZ-a.
Narazie 500km,i sucho.Zobaczymy jak długo.Mechanik i ja jesteśmy dobrej myśli.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 28-04-2010, 13:01   

jaki koszt i gdzie kupiles ?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-04-2010, 13:24   

Złożone na pastę będzie trzymać..... a pomyślałeś co będzie, jak trzeba będzie zdjąć pokrywkę?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
tomix 
Mitsumaniak
tomix


Auto: Mitsu Galant 97r 2,5V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 110
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 28-04-2010, 13:26   

Uszczelki zakupił mechanik w jakiejś hurtowni z którą ma podpisaną umowę.
Zapłaciłem:

Za dwa komplety uszczelek Reinz z uszczelniaczami świec 120zł
Pasta wysokotemperaturowa Reinz w tubce 20zł
Za płyn do oczyszczenia silnika z oleju i odtłuszczenia 10zł
Wymiana uszczelek 200zł
W sumie koszt "imprezy" = 350zł. I 6 godzin bez auta.(pasta uszczelniająca musi wyschnąć)

Drogo?

[ Dodano: 28-04-2010, 13:36 ]
Bartku na razie myślałem o tym żeby mieć motorek bez wycieku.
A uświniony był strasznie.
Pokryw przecież nie trzeba zdejmować tak często.
Jeśli zajdzie taka potrzeba to myslę że i sposób się jakiś znajdzie.
Nie ma sytuacji bez wyjscia.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-04-2010, 14:00   

Te pokrywki są z plasteliny - gną się niemiłosiernie, a na pastę są trwale przyklejone ;) . Osobiście wolę zapłacić więcej (ori uszczelka kosztuje coś ok. 100 zł), a mieć pewność, że przyszły demontaż nie będzie okupiony wysokimi kosztami i dużą ilością słów na k i na ch :)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.