Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
stuki przy skrecaniu
Autor Wiadomość
grymas 
Forumowicz
grymas

Auto: carisma 1.6 98rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 91
Skąd: szczecin
Wysłany: 04-04-2010, 13:42   stuki przy skrecaniu

Witam!
Co to moze byc? Przy skreceniu kolami na maxa w prawo badz w lewo slychac dziwne odgłosy, stukot. dzieki za pomoc. pzdr
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-04-2010, 14:02   

Przegub/y zewnetrzny/e
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
grymas 
Forumowicz
grymas

Auto: carisma 1.6 98rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 91
Skąd: szczecin
Wysłany: 04-04-2010, 14:11   

A mozna sprawdzic zeby upewnic sie ze na 100% ze to przeguby?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-04-2010, 14:29   

No oczywiście, podnosisz auto do góry i patrzysz czy przy samym skrecaniu kołem kierownicy cos strzela, jezeli tak to mozna wyelimiowac przeguby, a mozna postawic diagnoze na lozysko skretne amortyzatora, jezeli natomiast na przegubie po podniesienu auta bedzie wyczuwalny luz, lub podczas skrecenia max koła bedzie wyczuwalny luz to jednak przegub
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mikall0 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1,9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 121
Skąd: Budzów
Wysłany: 07-04-2010, 07:26   

Mam podobnie. Bylem u mechanika i mówił ze to moze byc lozysko. Na dniach jade do mechanika na kanał i ewentualna wymiane. Jakby co to dam znac.
 
 
 
tojo 
Nowy Forumowicz

Auto: cari DID 2002
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 10
Skąd: Sieraków
Wysłany: 07-04-2010, 21:11   

U mnie też były takie stuki przy skręcaniu. Przyczyną było walnięte łożysko amortyzatora. Po wymianie wszystko gra.
 
 
mich0906 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubichi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd: od kolegi
Wysłany: 14-04-2010, 16:37   

jęsli czujesz w kierownicy w trakcie skręcania jakieś drgania no i oczywiście te stuki występują to stawiam na przegóby tylko dziwne że odrazu dwa bo z tego co piszesz to dzieje sie tak jak kręciszw prawo jak i w lewo. a jesli nie ma tych dziwnych drgań a występują stuki to zgadam sie z kolegą poprzednikiem łożysko amorka
 
 
eskaajak 
Nowy Forumowicz
eskaajak

Auto: Mitsu Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 9
Skąd: Bialy Bor-Hamburg
Wysłany: 29-04-2010, 11:51   

robertdg napisał/a:
No oczywiście, podnosisz auto do góry i patrzysz czy przy samym skrecaniu kołem kierownicy cos strzela, jezeli tak to mozna wyelimiowac przeguby, a mozna postawic diagnoze na lozysko skretne amortyzatora, jezeli natomiast na przegubie po podniesienu auta bedzie wyczuwalny luz, lub podczas skrecenia max koła bedzie wyczuwalny luz to jednak przegub



zgadzam sie z kolega jednak ja bym to sprawdzil podnoszac jednoa strone pojazdu wtedy dokladnie wiadomo ktury przegub puka na 100%
 
 
kuken 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 GL '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 129
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-04-2010, 22:15   

Podłączę się pod temat- dziś po południu coś zaczęło mi stukać z przodu- objawia się to podczas wolnej jazdy- kiedy szybko skręcę w lewo to coś wali- jednakże trochę dziwne to jest bu strasznie głośno stuka- tak jakby coś się odkręciło/poluzowało i podczas tego szybkiego skrętu zaczyna się bujać i wali kilka razy o jakąś część pod spodem. Nie mam kanału ale obejrzałem z grubsza na podnośniku okolice kół- żadnych niepokojących rzeczy nie zaobserwowałem. Pamiętam, że ktoś pisał, że walczył ze stukami a walił mu silniczek od wycieraczek- to też przeszło mi przez myśl- po której stronie jest on zamontowany? Ewentualnie macie jakieś inne pomysły?

EDIT: Udało się zlokalizować stukanie- złapałem za drążek stabilizatora od strony lewego koła i usłyszałem stuk- odkręciła się śruba w miejscu połączenia łącznika stabilizatora z amortyzatorem.
 
 
ustas 
Mitsumaniak


Auto: Carisma DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 84
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-05-2010, 14:16   

Jeśli chodzi o stwierdzenie,czy stukanie to łożysko,czy przegub,to jest łatwy i 100% sposób. Kręcimy kierownicą nie ruszając autem z miejsca (np. manewry parkingowe).Jeśli wtedy występuje stukanie,to na pewno nie przeguby.Przeguby dają znać o sobie tylko wtedy,jak są obciążone,czyli napędzane przez silnik poprzez skrzynię.
_________________
Tomek
 
 
kuken 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 GL '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 129
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-05-2010, 15:45   

Panowie znalazłem przyczynę stuków, zdjąłem koło....i teraz pytanie za 100 punktów- jak dokręcić tą śrubę:

 
 
eskaajak 
Nowy Forumowicz
eskaajak

Auto: Mitsu Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 9
Skąd: Bialy Bor-Hamburg
Wysłany: 01-05-2010, 19:57   

kuken napisał/a:
Panowie znalazłem przyczynę stuków, zdjąłem koło....i teraz pytanie za 100 punktów- jak dokręcić tą śrubę:

Obrazek

musisz sie dobrze przypatrzec za ta nakretka od strony koncowki drarzka stabilizatora jest nafrezowane wejscie na klucz 15 albo 18 tam przytrzmasz ta srube i odkrecisz nakretke i tak samo z druga glowiczka na dole
sprawdz jeszcze (nie wiem jak sie to dokladnie nazywa) lonczenie amortyzatora z podwoziem bo mi to przerdzewialo i gdy podnosilem auto to kolo zlecialo mi na dul (ten element przykreca sie trzema srubami do podwozia i jedna do amortyzatora)
a tak pozatym to k kad masz taki ladny schemacik ??
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-05-2010, 21:14   

kuken, to nakretka mocujaca lacznik stabilizatora, ja bym proponowal wymienic lacznik.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kuken 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 GL '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 129
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-05-2010, 09:39   

Robertdg ale jaki jest sens wymiany łącznika kiedy luzów na nim de facto nie ma- stuka poluzowana/niedokręcona śruba o amortyzator a właśnie amory wymieniałem 2 miesiące temu- może mechanik nie dokręcił tego jak trzeba.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-05-2010, 09:42   

Taki ma sens ze jak zostalo nie dokrecone to gwint od laczika sie powoli rzezbil i otlukiwala sie sruba pomniejszajac swoja srednice i moze istniec ryzyko ze albo sie on ukreci, albo podczas przeciazenia peknie. Zrob jak uwazasz, ale nowy lacznik to koszt okolo 35zl.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.