Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E32A 1.8] aparat zapłonowy
Autor Wiadomość
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-07-2010, 20:48   [E32A 1.8] aparat zapłonowy

Hej, właśnie wymieniłem filtr powietrza, świece, kable wysokiego napięcia, kopułkę i palec rozdzielacza. Jak ściągnąłem starą kopułkę i palec rozdzielacza zauważyłem żółty syf/smar. Zaglądnąłem głębiej, ściągnąłem czarną plastikową osłonę z uszczelką na której jest palec rozdzielacza i zobaczyłem, że w środku w aparacie zapłonowym też jest trochę upaćkane takim żółtym smarem. Nie wiem czy to norma, jeżeli nie to co mam z tym zrobić - wyczyścić? Nie wiem czy ma to wpływ na spadki obrotów? Jak wrzucam na luz to obroty spadają tak do 500, a jak się zatrzymam to wracają na 850, z tym że jak schodzą do 500 to dosyć często zaświeca się kontrolka oleju. Po wymianie tych elementów nie odczuwam różnicy. Nie wiem czy ten syf ma jakiś wpływ na to czy może mam jeszcze wyregulować obroty. W sobotę jadę do warsztatu na wymianę oleju i i standardowo regulację zaworów, może przy okazji jeszcze mechanik wyreguluje obroty.
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 08-07-2010, 22:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 08-07-2010, 22:48   

Czyszczenie przepustnicy z obu stron i regulacja obrotów wraz z regulacją TPSa
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-07-2010, 23:50   

Maretzky85 napisał/a:
Czyszczenie przepustnicy z obu stron
Powiedziałbym czyszczenie przepustnicy z rozebraniem jej na czynniki pierwsze. Miałem takie same objawy w moim Galu i po w/w czynności obroty są jak marzenie, spala kilka litrów mniej LPG/100 km i zbiera się jak dziki już od niskich obrotów.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-07-2010, 12:07   

Hugo, nie każdy umie rozebrać przepustnicę na czynniki pierwsze i ją potem poprawnie poskładać. Nawet sam pierścień w przepustnicy się dziwnie montuje ;)
Wystarczy zdemontować przepustnicę i ją z obu stron wypucować.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-07-2010, 12:41   

Ok Panowie, zabiorę się do czyszczenia przepustnicy. Rozumiem, że demontaż w sensie odkręcenie całej przepustnicy to nie jakaś filozofia. Mam tylko pytanie co do regulacji TPS, czy jak zrobię regulację obrotów według strony Krzyżaka to wystarczy czy czujnik TPS to inna sprawa. Przyznam się, że nie wiem co to za czujnik.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-07-2010, 10:05   

Maretzky85 napisał/a:
Hugo, nie każdy umie rozebrać przepustnicę na czynniki pierwsze
Przecież to nie jest wcale skomplikowane, tylko na pierwszy rzut oka.
Maretzky85 napisał/a:
Nawet sam pierścień w przepustnicy się dziwnie montuje
Jaki pierścień?
 
 
Darou 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 75
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-09-2010, 18:26   

Witam, sorki że tak późno odpisuję, ale lepiej późno niż wcale. Oczywiście czyszczenie przepustnicy to był strzał w dziesiątkę. Zaraz po wyczyszczeniu obroty wskoczyły na 1100. Nie regulowałem obrotów bo w sumie utrzymują się na poziomie 1000ca. Wszystko jest ok nie ma żadnych spadków, tylko rano jak włączam to na ssaniu wchodzi na 2000/2100 ale po chwili wraca do normy. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.