 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zaworek zwrotny 1,9 TD ? |
Autor |
Wiadomość |
wolf85
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 TD, 97 r., GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 20 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 24-10-2010, 17:06 Zaworek zwrotny 1,9 TD ?
|
|
|
Witam!
Czy jest jakiś zaworek zwrotny w układzie paliwowym Cari 1,9TD ? (głupie pytanie, co nie? musi być.. ) .
Gdzie dokładnie? Bo ucieka mi paliwo z pompy (jak nie podpompuję - nie odpalę. Pompnę i pali "z półobrotu") i zanim zamontuję coś dodatkowego chciałbym sprawdzić to co jest..
I drugie pytanie - komp wyrzucił mi błąd 12 - dźwignia przestawiacza potencjometru. Poczytałem na forum - ustawić na 0,7V - 3,92 V. Ale pytanie brzmi - w którym miejscu zmierzyć napięcie na pinie/kablu 2?? na potencjometrze - brak dostępu. Na złączce? jak rozepnę - nie będzie prądu to co zmierzę...?? Help!!
A na koniec - da się jakoś "chałupniczo-robotniczo" skasować błędy ? Czy bez komputera nic z tego?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
MAłY
Forumowicz MAŁY
Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2007 Posty: 240 Skąd: Bierutów
|
Wysłany: 24-10-2010, 21:25
|
|
|
1. kup sobie w sklepie zaworek zwrotny w sklepie i załóż go na przewodzie przed pompą wtryskową i będzie dobrze, bo jakoś nie przypominam sobie żeby był tam jakiś zawór zwrotny
2.musisz wkłuć się grotem miernika w przewód czerwony no i drugi do masy. I pamiętaj żeby mierzyć napięcie przy włączonym zapłonie
3.sie nie da w tym modelu. Tylko komputer |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-10-2010, 18:55
|
|
|
Cześć, jako, że użytkuję dłuuugo moja ,,skarpetę" 1,9TD już 10 lat, podpowiem Ci co zrobić coby było dobrze na wieki z cofającym się paliwem. Nieszczęsna membrana w pompce ręcznej przy filtrze nagminnie płata figle, wymiana jej mija się z celem bo to loteria, ja w swoim wypieprzyłem oryginalny filtr, założyłem :http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=1942428
oczywiście musiałem dorobić mały wsporniczek, i odpala na dotyk dosłownie na dotyk. Dodatkowo zamontowałem zaworek zwrotny- bo ten z linka ich nie ma jak nasze oryginały- między filtr i bak, jakichkowliek pęcherzyków nie mam a wierz mi , że jestem uczulony na najdrobniejsze niedociągnięcia. Wymiana samego filtra potem jest samą przyjemnością. Do odpowietrzania filtra używam takiej gruszki z allegro, ale nawet jej nie montuję na stałe, nie ma takiej potrzeby, ja nigdy nie jeżdżę na kropelce. Polecam sprawdzone i bardzo dobrze się sprawuje, a jeśli chodzi o podgrzewacz w oryginalnym filtrze olej go i niech spoczywa w spokoju, a ten swój opchnij na allegro i po sprawie. Pozdrawiam
PS trzeba pamiętać jeszcze, że jeśli rozruch poprawia się zdecydowanie po podpompowaniu pompką może to żwiadczyć o zużytych łopatkach grafitowycvh w pompce przetłaczającej. Najlepiej jest założyc wężyk od filtra do pompu przeźroczysty i śmigać, przynajmniej bedziesz wiedział, czy niedomagania przy uruchomieniu to efekt powietrza w paliwie czy pompka przetł. mówi pa pa. |
|
|
|
 |
wolf85
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 TD, 97 r., GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 20 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26-10-2010, 12:34
|
|
|
I tu się zaczynają jaja.. bo tak : łopatki grafitowe świeżo mam zmienione, a przynajmniej tak twierdzą pompiarze (patrz mój post o Adamczyk Bosch Service) a pompki ręcznej na filtrze.. po prostu nie ma.. w jej miejsce ktoś (poprzedni właściciel pewnie) wkręcił zaślepkę na imbus i cześć. Natomiast na wężyku od filtra do pompy wstawił gruszkę do pompowania. Myślę sobie że padł zaworek w tej gruszce i paliwo cofa się trochę z pompy i stąd problem. Tylko kurcze między gruszką a pompą jest przezroczysty wężyk - powietrza w nim brak a mimo to po podpompowaniu odpala od strzału..
Jutro założę zaworek między gruszkę i filtr i zobaczymy co będzie.. a tak btw - jak dałeś radę założyć zaworek przed filtrem? tam jest metalowy przewód przecież.. |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2010, 13:08
|
|
|
trochę zagmatwane, zrób tak jak mówiłem, piszesz, że nie widzisz bąbelków między guszką a pompą, a miedzy gruszką a filtrem weżyk jest przeźroczysty?gruszka może trzymać ciśnienie od pompy do gruszki a za gruszką w tym pie...nym filtrze może być powietrze. Wyrzuć ten nieszczesny filtr zrób jak napisałem tylko , ze zawór zwrotny daj między filtrem i bakiem i będziesz się cieszył porannym odpalaniem. Pozdrawiam.
PSmiędzy filtrem i między metalowa rurką u mnie jest jakieś 15 cm wężyka gumowego od nowości...więc albo u Ciebie jest rzeźba albo masz budę przed liftem i tam jest inaczej-nie wiem.
...przeczytałem twój post z cieknąca pompą, nie wiem czy dałes sobie rade z brakiem przyspieszenia?......bo jeśli nadal masz muła i 0.4 atm pompuje turbina to nie wiem czy LDA jest OK i czy nie kręcili ciśn wewn. pompy. troszkę jest tam namieszane. A skąd ciekło?
Tak czy siak wygląda to na niewydatek paliwa, zmień ten filtr to Cię poprowadzę.... |
|
|
|
 |
wolf85
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 TD, 97 r., GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 20 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26-10-2010, 15:40
|
|
|
ciekło spod koła rozrządu - uszczelnienie i łożysko padło.
Przyspieszenie hmm.. powiem tak - trochę się mu poprawiło (nie wiedzieć czemu?) jak wlałem 30 litrów paliwa. Teraz znowu ma mało i nieco zdechł ale biorąc pod uwagę że ma swoje lata (97 r. przedliftowa buda) to do przeżycia. Zrywny nie jest jak wcześniej ale przyspiesza w całym zakresie obrotów (trochę jak mocny wolnossący diesel (idealnie ustawione LDA? nie wierzę..). ale przy dynamicznej jeździe (nawet do 150-160) w trasie trzyma się poniżej 6. Gdyby turbiny nie było to raczej by wziął więcej? Za to na mieście łyka ca 9 ..) . LDA też mnie zastanawia - zwiesił się w jednej pozycji?. Co do wnętrza pompy - trudno powiedzieć co pomieszali.. :/ Jutro zabieram się za wymianę zaworka i ustawienie dźwigni potencjometru - zobaczymy czy będzie efekt.
ps. uprzedzam pytanie - tak, sprawdzali ustawienie rozrządu na znakach 2 razy.. |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2010, 18:11
|
|
|
kondycja turbiny nie ma za wiele do powiedzenia jeśli chodzi o spalanie, o statyczne ustawienie kąta też nie pytam bo odpala-po podpompowaniu fakt- ale to nie ma powiązania z kątem wtrysku. Położenie potencjometru w Twoim wypadku jest mało znaczące bo pisałes , że masz zatkany EGR. Jest wiele postów dot LDA poczytaj i sprawdź go, bo w większości przypadków w DPC LUKAS winien jest źle działający LDA.
..poddymia przy przyspieszaniu? |
|
|
|
 |
wolf85
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 TD, 97 r., GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 20 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26-10-2010, 22:01
|
|
|
Właśnie nie - wcześniej dymił jak lokomotywa - kombinowałem z LDA bo pasowało do postów opisywanych na forum - było lepiej ale dalej dymił. Winny był elektrozawór - przeszło jak ręką odjął.. noo, może poza momentami kiedy naprawdę mocno dostanie w palnik
Ciekawostka - na filtrze jak pisałem pompki brak i jest zaślepka. A dalej w kierunku zbiornika metalowy przewód i.. kawałek gumowego z czymś co wygląda na zaworek zwrotny czyżby zwyczajnie zdechł ? Jutro go wymienię (ma przestać padać podobno..) i zobaczymy jaki będzie efekt.. Jak będzie odpalał to wtedy ruszę LDA - zobaczymy co tam w nim siedzi.. chociaż zastanawiam się nad tym, bo w sumie zrobili mi znaki farbą na pompie - jakby się okazało że to jednak nie LDA tylko pompa żeby się nie wypięli że była ruszana i gwaracja nie zostanie uznana.. w sądzie wygram ale ...
[ Dodano: 31-10-2010, 23:31 ]
Witam!
Kilka nowych wieści - kiedy w czwartkowy poranek auto nie chciało odpalić (mimo pompowania i cudowania odpaliło może za 10 razem..) wściekłem się i postanowiłem zadziałać i tak:
Kupiłem nowe świece NGK - wymieniłem. Zabrałem się za zaworek zwrotny i co się okazuje - mam teraz 3 1 między pompą a filtrem, drugi między filtrem a zbiornikiem w gruszce do pompowania paliwa i trzeci zaraz za nim.. Efekty? Żadnych... :///
Rano auto pali za 5 razem i dymi dopóki nieco się nie zagrzeje.. (spaliny niebieskie - śmierdzą gryząco źle spalonym olejem napędowym.. (przekażnik świec żarowych? czyżby zdechł i świece zwyczajnie nie grzeją?) . Jak odpali pierwszy raz to już potem działa "z półobrotu". W trasie 2 ciekawostki - auto lepiej przyspiesza przy niepełnym wciśnięciu pedału gazu
I druga - gdy jedzie się dłuższy czas pod górkę zaświeca się kontrolka silnika. Po powrocie na równą drogę po chwili gaśnie.. Wnioskuję że ma to związek z obciążeniem silnika pod górkę.. (czyżby jednak statyczny kąt wtrysku?)
We wtorek auto wróci do Adamczyka z awanturą.. Chyba że ktoś ma jakieś sugestie / pomysły...
ps. W dzień nie widać ale w nocy w światłach samochodów widać że jak dostanie w palnik to trochę dymi.. ale jak dla mnie delikatnie. kolor nieznany (szary? ) |
|
|
|
 |
seba3020
Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 36 Skąd: płock
|
Wysłany: 24-03-2012, 09:17
|
|
|
Witam mam pytanie .Do czego służą te dwie kostki elektryczne przy filtrze paliwa w 1.9td. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 26-03-2012, 20:56
|
|
|
seba3020, podgrzewanie paliwa jak jest zimno żeby się nie żelowało i nie zapchało filtra |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
|
|