Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki mam kupić akumulator?
Autor Wiadomość
Efa! 
Mitsumaniak
queen of Off Topic


Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 02 Maj 2005
Posty: 3528
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-11-2010, 19:39   Jaki mam kupić akumulator?

Wielka prośba: polećcie mi jakiś niedrogi akumulator do carismy GDI '97r. Ponieważ jestem zielona jak trawa na wiosnę, a mąż raz że daleko, a dwa - kompletnie nie zna się na samochodach, to prosiłabym o bardzo konkretne propozycje: jakiej firmy, jaki model, specyfikacja, wymiary, itp. Przeglądałam forum Carismy, ale konkretów nie znalazłam. Tylko że coś tam najlepiej 65Ah. A chciałabym kupić na Allegro i jechać do jakiegoś serwisu w Starogardzie już z kupionym tylko na wymianę.
_________________
Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 30-11-2010, 20:03   

70 Ah (ampero godzin) a wymiary to z tego co pamiętam 242mm/175mm/190mm musiałbym sprawdzić u siebie w samochodzie ale daje głowę że troszkę dłuższy też się zmieści
Ostatnio zmieniony przez rasiak1980 30-11-2010, 20:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-11-2010, 20:07   

Efa!, szukajka nie działa, czy się nie chce :?: ;-)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=55273
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=52564
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-11-2010, 20:43   

wymiana też prosta :) kluczyk 10 myk rachu ciachu brachu i po sprawie :P
 
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-11-2010, 21:04   

Tak jak pisze poprzednik, nie ma sensu płacić komus za wymianę, bo zajmie ci to max 5 min.
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 30-11-2010, 21:09   

witam tak się składa że akumulatory sprzedaję już od 6 lat to wiem już chyba o nich wszystko
pierwsza zasada prąd ładowania na słupkach w akumulatorze przy włączonych światłach i nawiewie czyli najbardziej obciążonym ma mieć wartość napięcia od 13.9 do 14,4 nie mniej nie więcej
druga zasada jeżeli auto stoi nie używane około jednego miesiąca to trzeba je doładować bo inaczej grozi zasiarczeniu akumulatora
trzecia sprawa akumulator przy +15c ma 100% sprawności a przy -15c ma tylko już 50% swojej sprawności
z doświadczenia wiem że głównym problemem rozładowania się akumulatora po dłuższym postoju jest złe podłączenie alarmu lub radia a szczególnie wzmacniacza lub nie gasnąca lampka w bagażniku preferowany akumulator do twego auta to 60-65ah
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-11-2010, 21:10   

Jakiś czas temu kupiłem Centre (Futura 64Ah) i puki co nie mam zastrzeżeń do jego działania. Mankamentem jest cena - stosunkowo drogi(~350zł). W danych katalogowych znalazłem że do Carismy zalecają 77Ah, wiec Futura zmieściła się bez problemu.
 
 
 
Efa! 
Mitsumaniak
queen of Off Topic


Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 02 Maj 2005
Posty: 3528
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-11-2010, 21:22   

robertdg napisał/a:
Efa!, szukajka nie działa, czy się nie chce :?: ;-)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=55273
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=52564

robertdg, szukajka działa, znalazłam te tematy, ale tam piszą zdaje się tylko o Centrze.
A są inne, tańsze akumulatory, równie dobre?
radek79, mój aku padł po kilku dniach na mrozie, więc tym bardziej po przeczytaniu Twojego posta stwierdzam, że jego chwile są policzone.
A z wymianą akumulatora, jak piszecie, że niby miałabym sobie sama poradzić? No dobrze, a są jakieś zasady, żeby mnie przypadkiem nie kopnął prad?
_________________
Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-11-2010, 21:39   

77Ah to chyba przesada :) - do swojego V6 wyposażonego w niemal wszystko, co możliwe w zakresie odbiorników prądu w aucie :) , dałem 64 Ah i wystarcza w zupełności
do silnika 1.8 z wyposażeniem standardowym auta raczej bym celował w 55-60Ah - jak tylko alternator jest sprawny, to posłuży długo
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 30-11-2010, 21:42   

Efa! napisał/a:
mój aku padł po kilku dniach na mrozie
Skoro piszesz, że odpalałaś co 2-3 dni bez żadnego dłuższego jeżdżenia to może to jest przyczyna, że padł. Może dać mu jeszcze jedną szansę - naładować porządnie (tu niech już Radek powie co i jak) i nie męczyć aku niepotrzebnym odpalaniem :roll:

Tylko musiałabyś mieć czas na takie próby, bo jak to w życiu bywa możesz niespodziewanie potrzebować auta a tu rano .... zonk - jednak nie zapali :?
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-11-2010, 21:44   

Krzyzak, dokładnie to 62 lub 64Ah. JA mam 62, bo tańszy, firmy Exide.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-11-2010, 21:54   

Technologia produkcji akumulatorów poszła trochę do przodu w ciągu ostatnich 10 lat wiec zalecane 77Ah można zmniejszyć. Np. przez większość tego roku jeździłem na 6 letnim akumulatorze o pojemności 45Ah :-) (na wolnych obrotach światła przygasały ale odpalał całkiem dobrze aż 1 mieś. temu padł). Z akumulatorem jest podobnie jak z silnikiem - większa pojemność zawsze się przyda :D
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-11-2010, 22:00   

JCH napisał/a:
Skoro piszesz, że odpalałaś co 2-3 dni bez żadnego dłuższego jeżdżenia to może to jest przyczyna, że padł

ja tego nigdzie nie doczytałem :D nie wiem jak Ty :p

Efa! napisał/a:
No dobrze, a są jakieś zasady, żeby mnie przypadkiem nie kopnął prad?


Luzujesz śrubkę trzymającą klemę na akumulatorze od minusa i ściągasz klemę, to samo z dodatnią, wyciągasz, wkładasz nowy, mocujesz plusową klemę (+) i następnie (-) minusową, może się błysnąć przy zakładaniu ale nie masz się co martwić :) nawet jeżeli coś by miało kopnąć to 12V naprawdę nic Ci nie zrobi :)
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-11-2010, 22:07   

Efa! napisał/a:
a są jakieś zasady, żeby mnie przypadkiem nie kopnął prad?

Żeby nie kopnął to tylko jedna. :wink:
Nie zwieramy (nawet przypadkowo ) „plusa” z „minusem”.
Reszta to standard.
Nie rzucamy, nie rozbieramy, nie odwracamy „do góry nogami”, nie wyrzucamy (tylko oddajemy-np. tam gdzie kupujemy nowy). :wink:
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 30-11-2010, 22:08   

Efa jeżeli twój akumulator po kilku dniach nie trzyma to
trzeba odkręcić korki w aku i sprawdzić stan elektrolitu , ubytki tylko uzupełniamy tylko wodą demiralizowaną niczym innym , najczęściej jest stan prawidłowy to około 1,5 cm nad płytkami w celach akumulatora a marz i 6szt a aku.
jezli twój aku ma więcej niż 4 lata tobym na twoim miejscu pojechał do warsztatu gdzie sprawdzą ci aku pod obciążeniem i prąd ładowania pod obciążeniem jak mi napiszesz jakie wartości ci wyszły to ci powiem w tedy czy nowe aku kupić czy ratować stary
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.