[E57A 2.0D] Zimny nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
kruupa
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E5 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 16 Skąd: BIałystok
|
Wysłany: 14-12-2010, 08:38 [E57A 2.0D] Zimny nie odpala
|
|
|
Witam, mam taki problem po dluzszym postoju na zimnym silnik nie odpala musze krecic krecic az padnie akumulator ale czassami odpala, na cieplym jest wszystko wporzadku pali z kopa. Swiece nowe, filtr paliwa nowy. Wlany uszlachetniacz do ropy Ropa dobra SHELL.
Prosze o porade. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 14-12-2010, 10:42
|
|
|
kruupa przed odpalaniem na zimnym podpompuj paliwo pompką na filtrze i wtedy spróbuj odpalić i napisz co zaobserwowałeś, czy odpalił normalnie? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-12-2010, 11:24
|
|
|
Problemy związane z odpalaniem diesla
Napisze wszystkie przypadki znane mi bo temat się powtarza co zimę i robi się nudny
1. Filtr paliwa najczęstsza przyczyna to po prostu stary filtr
2. Woda w filtrze paliwa co pewien okres powinno się ją spuścić za pomocą pompki na filtrze paliwa jak to zrobić? Odsyłam na 125 stronę instrukcji obsługi samochodu która jest dostępna do ściągnięcia na forum w dziale Downloads
3. Niedziałające świece żarowe
4. Spalony jeden z 2 przekaźników świec żarowych lub oba ( w przypadku aut z przed 1994roku po 1994 roku występuje tylko jeden przekaźnik świec żarowych )
5. Zbyt krótki czas grzana świec żarowych... Powody: cała masa począwszy od uszkodzenia komputera sterującego grzaniem świec lub też uszkodzenie jednej z części układu świec żarowych odpowiedzialnego za zbieranie informacji dla ECU o silniku i warunkach jakie to elementy zapraszam zaznajomić się ze schematami elektrycznymi układu świec żarowych też do znalezienia w dziale Downloads i jak wyżej wspomniałem jeżeli masz auto z przed roku 94 sprawdzasz schemat układu świec żarowych oparty na 2 przekaźnikach masz auto wyprodukowane po 94 szukaj schematu opartego na jednym przekaźniku
6. Lipnej jakości paliwo
7. Zapchane skrajnie sitko w baku na rurce zasysającej paliwo latem jakoś daje radę zasysać paliwo lecz w zimę po wytrąceniu się parafiny z paliwa sitko totalnie się przypycha ( skrajny przypadek ale też słyszałem o nim )
8. Słaba kompresja silnika czyli po prostu zaniedbany silnik, zajechane pierścienie tłokowe lub nie wyregulowane zawory
9. Problemy z układem elektrycznym tzw. "uciekanie napięcia bokiem" Powody: zwarcia, problemy z masą itp. Jak poznać? Rozrusznik zdecydowanie mniej żwawo kręci po przekręceniu stacyjki na rozruch niż w przypadku zwarcia go na krótko z pod maski ( nie zalecane sprawdzanie tego bez podstawowej wiedzy o prądzie gdyż można coś popalić w tym siebie )
10. Brak odpowiedniego podejścia w przypadku niskich temperatur zaleca się odpalanie w raz z lekkim wciskaniem pedału gazu zaleca się też mieć wciśnięte sprzęgło a nie tylko bieg na luzie, kilka krotne podgrzanie silnika to czy pracują świece żarowe i jak długo jest proste do poznania wystarczy się wsłuchać po przekręceniu na ON stacyjki słychać dźwięk włączającego się przekaźnika i po pewnym czasie słychać jak się wyłącza do tego lampki abs i ta informująca o wodzie w filtrze paliwa w momencie załączenia przekaźnika świec żarowych i w momencie jego wyłączenia lekko mrugają... Galant 7 generacji nie posiada lampki grzania świec żarowych...
Amen |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
kruupa
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E5 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 16 Skąd: BIałystok
|
Wysłany: 14-12-2010, 12:50
|
|
|
Pompowanie pompka nie pomoglo dalej nie odpala. Po odkreceniu wtrysku pierwszego zauwazylem ze paliwo bardzo slabo cieknie. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-12-2010, 14:30
|
|
|
kruupa, a kiedy zmieniałeś filtr paliwa? Poza tym z wtrysku paliwo nie powinno cieknąć tylko być rozpylane. Pamiętaj, że po odkręceniu wtrysku musisz dać podkładkę nową. |
|
|
|
 |
kruupa
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E5 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 16 Skąd: BIałystok
|
Wysłany: 14-12-2010, 14:34
|
|
|
Wczoraj wymienilem filtr paliwa i dalej nic. Teraz po 6godzinach postoju na zimnym dopiero po podlaczeniu startera ppod akumulator odpalilem po ciezkim kreceniu. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-12-2010, 14:36
|
|
|
A może aku ma słaby prąd rozruchowy? Spróbuj odpalić na innym aku z dużym prądem rozruchu. |
|
|
|
 |
kruupa
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E5 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 16 Skąd: BIałystok
|
Wysłany: 14-12-2010, 14:38
|
|
|
Starter moc rozruchowa ma 1000A wiec to dalej nic. Teraz jak jest cieply to odpala z dotyku. wiec co to moze byc? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-12-2010, 14:41
|
|
|
kruupa, spróbuj wykluczyć po kolei to co napisał Wszyc.
Załóżmy, że paliwo wykluczamy.
Filtr paliwa też.
Sprawdź czas grzania świec żarowych. Przyłóż miernik między listwę od świec, a masę i na zimnym silniku włącz zapłon. Będziesz potrzebował 2 osoby do pomocy.
[ Dodano: 14-12-2010, 14:42 ]
A jakimi kablami podłączałeś ten starter? Przykręcałeś go do klem? Jeśli stykowo lub sprężynowo to aku nie wykluczasz. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-12-2010, 17:40
|
|
|
Obstawiam za krótki czas grzania zakładając że kondycja silnika jest dobra |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
kruupa
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E5 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 16 Skąd: BIałystok
|
Wysłany: 15-12-2010, 00:03
|
|
|
Po dlugich meczaniach mozna zakonczyc temat. Okazal sie przekaznik od swiec zarowych ktory jest z lewej strony przy blotniku nie laczyly w nim styki oraz bezpiecznik przy klemie plusowe akumulatora byl rowniez przepalny. Teraz po staniu 4 godzinach na mrozie pali przy nagrzaniu jednarozow swiec. Dziekje za pomoc. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-12-2010, 03:07
|
|
|
Koledze kruupa życzę braku problemów z autem i cieszę się że udało Ci się rozwiązać problem. Zadowolenia z auta
[ Dodano: 18-02-2011, 10:08 ]
Panowie takie małe odkrycie mam oryginalne świece żarowe co się okazało w moim dieslu i jest na nich napisane 6,2V to może też tłumaczyć tajemniczy rezystor na układzie świec żarowych w systemie 2 przekaźnikowym czyli mówię tylko o modelach "92 do początku 94" potem jest system jedno przekaźnikowy nie wiem jak tam są świece
Więc zastosowanie świec żarowych 11V w waszych miśkach może tłumaczyć problemy z odpalaniem zimą |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 16-04-2012, 23:48
|
|
|
Ja mam właąsnie takie swieczki 11v i mi nie odpala zmuszony byłem do zastosowania ręcznego grzania
Informuje tez zeby nie kupowac świec firmy EIKO 6,2V bo nie działają w naszych galantach. Szukam oryginalnych ale nikt mi nie chce sprzedac |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 17-04-2012, 08:27
|
|
|
Jezeli jest rezystor to swiece 6.2 V. Jak nie ma to 11V |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-04-2012, 14:18
|
|
|
w przedliftowym (92-94) jest rezystor |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
|