Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E57A 2.0D] Zimny nie odpala
Autor Wiadomość
kruupa 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E5 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: BIałystok
  Wysłany: 14-12-2010, 08:38   [E57A 2.0D] Zimny nie odpala

Witam, mam taki problem po dluzszym postoju na zimnym silnik nie odpala musze krecic krecic az padnie akumulator ale czassami odpala, na cieplym jest wszystko wporzadku pali z kopa. Swiece nowe, filtr paliwa nowy. Wlany uszlachetniacz do ropy Ropa dobra SHELL.
Prosze o porade.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14-12-2010, 10:42   

kruupa przed odpalaniem na zimnym podpompuj paliwo pompką na filtrze i wtedy spróbuj odpalić i napisz co zaobserwowałeś, czy odpalił normalnie?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-12-2010, 11:24   

Problemy związane z odpalaniem diesla
Napisze wszystkie przypadki znane mi bo temat się powtarza co zimę i robi się nudny

1. Filtr paliwa najczęstsza przyczyna to po prostu stary filtr

2. Woda w filtrze paliwa co pewien okres powinno się ją spuścić za pomocą pompki na filtrze paliwa jak to zrobić? Odsyłam na 125 stronę instrukcji obsługi samochodu która jest dostępna do ściągnięcia na forum w dziale Downloads

3. Niedziałające świece żarowe

4. Spalony jeden z 2 przekaźników świec żarowych lub oba ( w przypadku aut z przed 1994roku po 1994 roku występuje tylko jeden przekaźnik świec żarowych )

5. Zbyt krótki czas grzana świec żarowych... Powody: cała masa począwszy od uszkodzenia komputera sterującego grzaniem świec lub też uszkodzenie jednej z części układu świec żarowych odpowiedzialnego za zbieranie informacji dla ECU o silniku i warunkach jakie to elementy zapraszam zaznajomić się ze schematami elektrycznymi układu świec żarowych też do znalezienia w dziale Downloads i jak wyżej wspomniałem jeżeli masz auto z przed roku 94 sprawdzasz schemat układu świec żarowych oparty na 2 przekaźnikach masz auto wyprodukowane po 94 szukaj schematu opartego na jednym przekaźniku

6. Lipnej jakości paliwo

7. Zapchane skrajnie sitko w baku na rurce zasysającej paliwo latem jakoś daje radę zasysać paliwo lecz w zimę po wytrąceniu się parafiny z paliwa sitko totalnie się przypycha ( skrajny przypadek ale też słyszałem o nim )

8. Słaba kompresja silnika czyli po prostu zaniedbany silnik, zajechane pierścienie tłokowe lub nie wyregulowane zawory

9. Problemy z układem elektrycznym tzw. "uciekanie napięcia bokiem" Powody: zwarcia, problemy z masą itp. Jak poznać? Rozrusznik zdecydowanie mniej żwawo kręci po przekręceniu stacyjki na rozruch niż w przypadku zwarcia go na krótko z pod maski ( nie zalecane sprawdzanie tego bez podstawowej wiedzy o prądzie gdyż można coś popalić w tym siebie :D )

10. Brak odpowiedniego podejścia w przypadku niskich temperatur zaleca się odpalanie w raz z lekkim wciskaniem pedału gazu zaleca się też mieć wciśnięte sprzęgło a nie tylko bieg na luzie, kilka krotne podgrzanie silnika to czy pracują świece żarowe i jak długo jest proste do poznania wystarczy się wsłuchać po przekręceniu na ON stacyjki słychać dźwięk włączającego się przekaźnika i po pewnym czasie słychać jak się wyłącza do tego lampki abs i ta informująca o wodzie w filtrze paliwa w momencie załączenia przekaźnika świec żarowych i w momencie jego wyłączenia lekko mrugają... Galant 7 generacji nie posiada lampki grzania świec żarowych...

Amen
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
kruupa 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E5 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: BIałystok
Wysłany: 14-12-2010, 12:50   

Pompowanie pompka nie pomoglo dalej nie odpala. Po odkreceniu wtrysku pierwszego zauwazylem ze paliwo bardzo slabo cieknie.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-12-2010, 14:30   

kruupa, a kiedy zmieniałeś filtr paliwa? Poza tym z wtrysku paliwo nie powinno cieknąć tylko być rozpylane. Pamiętaj, że po odkręceniu wtrysku musisz dać podkładkę nową.
 
 
kruupa 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E5 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: BIałystok
Wysłany: 14-12-2010, 14:34   

Wczoraj wymienilem filtr paliwa i dalej nic. Teraz po 6godzinach postoju na zimnym dopiero po podlaczeniu startera ppod akumulator odpalilem po ciezkim kreceniu.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-12-2010, 14:36   

A może aku ma słaby prąd rozruchowy? Spróbuj odpalić na innym aku z dużym prądem rozruchu.
 
 
kruupa 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E5 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: BIałystok
Wysłany: 14-12-2010, 14:38   

Starter moc rozruchowa ma 1000A wiec to dalej nic. Teraz jak jest cieply to odpala z dotyku. wiec co to moze byc?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-12-2010, 14:41   

kruupa, spróbuj wykluczyć po kolei to co napisał Wszyc.

Załóżmy, że paliwo wykluczamy.
Filtr paliwa też.
Sprawdź czas grzania świec żarowych. Przyłóż miernik między listwę od świec, a masę i na zimnym silniku włącz zapłon. Będziesz potrzebował 2 osoby do pomocy.

[ Dodano: 14-12-2010, 14:42 ]
A jakimi kablami podłączałeś ten starter? Przykręcałeś go do klem? Jeśli stykowo lub sprężynowo to aku nie wykluczasz.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-12-2010, 17:40   

Obstawiam za krótki czas grzania zakładając że kondycja silnika jest dobra
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
kruupa 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E5 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: BIałystok
Wysłany: 15-12-2010, 00:03   

Po dlugich meczaniach mozna zakonczyc temat. Okazal sie przekaznik od swiec zarowych ktory jest z lewej strony przy blotniku nie laczyly w nim styki oraz bezpiecznik przy klemie plusowe akumulatora byl rowniez przepalny. Teraz po staniu 4 godzinach na mrozie pali przy nagrzaniu jednarozow swiec. Dziekje za pomoc.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-12-2010, 03:07   

Koledze kruupa życzę braku problemów z autem i cieszę się że udało Ci się rozwiązać problem. Zadowolenia z auta

[ Dodano: 18-02-2011, 10:08 ]
Panowie takie małe odkrycie mam oryginalne świece żarowe co się okazało w moim dieslu i jest na nich napisane 6,2V to może też tłumaczyć tajemniczy rezystor na układzie świec żarowych w systemie 2 przekaźnikowym :P czyli mówię tylko o modelach "92 do początku 94" potem jest system jedno przekaźnikowy nie wiem jak tam są świece :P
Więc zastosowanie świec żarowych 11V w waszych miśkach może tłumaczyć problemy z odpalaniem zimą
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
slavo_p 
Forumowicz
slavo_p

Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 16-04-2012, 23:48   

Ja mam właąsnie takie swieczki 11v :D i mi nie odpala :P zmuszony byłem do zastosowania ręcznego grzania :D

Informuje tez zeby nie kupowac świec firmy EIKO 6,2V bo nie działają w naszych galantach. Szukam oryginalnych ale nikt mi nie chce sprzedac :D
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 17-04-2012, 08:27   

Jezeli jest rezystor to swiece 6.2 V. Jak nie ma to 11V
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-04-2012, 14:18   

w przedliftowym (92-94) jest rezystor
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.