Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Problem z pompą paliwa.
Autor Wiadomość
Esio
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2007, 16:10   [1G 90-94] Problem z pompą paliwa.

Na początku witam wszystkich Mitsumaniaków. 1G GS to moje pierwsze MITSUBISHI i mam z nim wielki problem. Jak zapale samochód to po kilku sekundach słychać pstryknięcie przekaźnika, odcina pompe paliwa i gaśnie, i tak cały czas. Jeśli zepne pompe na krótko to auto chodzi normalnie, coś odcina pompe paliwa. Nie ma w nim ukrytych zabezpieczeń np. immobiliser, kondesatory w ECU wymienione, może sam przekaźnik nawalił? jak go sprawdźić? Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 06-06-2009, 10:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-04-2007, 22:31   

wszystko wskazuje na przekaźnik najlepiej porzyczyć od kogoś i sprawdzić czy działa jak się dokulasz do KRK to Ci porzycze :) , na www.eclipse.net.pl jest dość duża grupa ludzi ze Śląska może oni pomogą
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Esio
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2007, 16:32   

Przekaźnik jest ok. pożyczyłem drugi na podmianke i dalej to samo. Tym przekaźnikiem steruje ECU? dzisiaj sprawdze w miare swoich możliwości stacyjkę może tam odcina prąd do przekaźnika.

[ Dodano: 12-04-2007, 19:51 ]
Nikt nie ma żadnych pomysłów? Chyba dam sobie spokój i postawie furę w jakimś warsztacie. :(
 
 
edips2 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Eclipse GS 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 8
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 06-06-2009, 03:17   

kurde mam dokładnie ten sam problem... :? boje sie już odstawiać do warsztatów bo troche już kasy wydałem a gówno zrobili... :-X
 
 
 
eMTe 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 6
Skąd: Kutno
Wysłany: 18-01-2011, 22:20   

witam. Mam również ten sam problem. Jednak widzę, że nikt nie potrafi mu zaradzić. może wam już ise udało dojść co to jest? mnie przy okazji pali jak smok.. po zalaniu 5l benzyny i przejechaniu 5 km zbiornik był już pusty..
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-01-2011, 22:41   

[ Dodano ]
eMTe napisał/a:
po zalaniu 5l benzyny i przejechaniu 5 km zbiornik był już pusty..

gdzieś Ci ucieka paliwo po prostu, silnik nie pracował by przy takiej ilości paliwa, zalało by go, nie odparowało nawet tylko zrobiło by blok wodny i rozwaliło by silnik...

BTW: u mnie odcina pompę 15s po włączeniu silnika na 8 minut, potem co 5 min... pracuje w przerwach przez 30s., fajne nie :rolleyes:

postaram się wam zaradzić, oczywiście jeżeli rzeczywiście przekaźnik główny jest sprawny, pompa rzeczywiście pracuje na "krótko" (złączem testowym pompy przy aku) oraz ECU jest sprawne, tak czy inaczej, tak wszystko opiszę by móc zdiagnozować w czym tkwi(ą) problem(y)

zacznijmy od ładnej ryciny, jak zwykle mojego autorstwa w oparciu o schematy do ecli, specjalnie dla Was ;p



opis kabli oznaczonych cyframi w czerwonych kółkach:

1. zasilanie bezwzględne (prosto z aku-przez bezpiecznik) tu zawsze ma być 12V
2. sygnał z przekaźnika rozrusznika, tu pojawia się +12V w czasie rozruchu silnika, zasila ono cewkę #1 przekaźnika pompy, zanika zaraz po zaskoczeniu silnika, linia idzie również do ECU
3. zasilanie pompy, +12 po zapłonie (zasila też m.in. cewki WN i wtryskiwacze)
4. przewód za przekaźnikiem pompy, zasila samą pompę, wychodzi z przekaźnika jako kabel czarny z zielonym pasem, tu ma być 12V od momentu startu rozrusznika i na pracującym silniku
5. linia zasilania czujników silnika, między innymi czujnik położenia wałka, przepływkę, ten obwód załączany jest przez samo ECU gdy wykryje kluczyk na zapłonie (nie ma tego kabla na tym schemacie), cewka tej części przekaźnika jest oddzielona od cewek przekaźnika pompy paliwa (jak widać na schemacie wewnętrznym przekaźnika)
6. główna linia zasilająca ECU, opis działania j/w
7. kabel idący do pinu 63 służy do włączenia przekaźnika który zasila ECU, pojawia się na nim masa po przekręceniu kluczyka na zapłon, pin 66 służy do samokontroli, ECU sprawdza tym wejściem czy przekaźnik został włączony (masa) czy odłączony (+12V przechodzi przez cewkę przekaźnika)
8. masa (przykręcona do prawej ścianki konsoli) zasilania cewki rozrusznika przekaźnika pompy paliwa)
9. masa zasilania cewki głównej przekaźnika pompy paliwa, normalnie (silnik zgaszony) +12 po zapłonie przechodzące przez cewkę, kiedy ECU wykryje że silnik wystartował pojawia się tu masa włączając cewkę
10. nie ma go na ori schematach, znalazłem go osobiście podczas przeróbki sterowania pompą, służy ECU do diagnostyki czy pompa paliwa działa, pojawia się tu +12 kiedy pompa pracuje, nawet jeżeli zostanie uruchomiona na krótko, jeżeli to połączenie zostanie zerwane/uszkodzone pojawia się błąd ECU i świeci się Check Engine (błąd pompy paliwa)

Dodaję fotki wtyczek dla ułatwienia wam szukania w gąszczu tych wszystkich kabli, widoki gniazd i wtyczek (lustrzane odbicie)

Szukać można na 2 sposoby: bez wyciągania ECU, czasem blokady na wtyczkach są połamane i ciężko je odpiąć ze względu na dostęp, drugi sposób: odkręcamy po bokach śrubki klucz 10 od ECU (2 po lewej 1 po prawej) ECU wysuwamy w stronę przodu auta (z pomiędzy ścianek) a następnie "kładziemy" na prawą stronę (pasażera), nie używamy siły!!! cypki blokujące wtyczki są od "przodu auta"

Jak widać na schemacie, punkty 1, 2, 3 można sprawdzić przy odpiętym całkiem ECU czy przekaźniku. Możemy posprawdzać czy kable są ok (np. czy jest połączenie między pinem 9 przekaźnika a 108 pinem ECU) natomiast resztę trzeba badać miernikiem elektronicznym podczas pracy, czy np. pojawia się masa na linii punktu 9 (włączenie pompy przez ECU). No po krótce sprawdzamy po kolei. Jeżeli u każdego z was ta część instalacji jest sprawne, trzeba wejść z loggerem i w trochę bardziej skomplikowane części instalacji ;/

Jak mamy ECU wyciągnięte dobrze sprawdzić stan kondensatorów (optycznie) czy nie wylał kwas, czy nie są "nadęte", czasem widać zeżarte przez kwas ścieżki...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
eMTe 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 6
Skąd: Kutno
Wysłany: 05-03-2011, 12:27   

zrobiłem tak i słychać pompę ale samochód nie odpala. co może być tego przyczyną?
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-03-2011, 14:21   

jak paliwo już dociera do listwy (sprawdzić odpinając węża powrotu za reg. ciśnienia na listwie) to problem będzie głębszy, a może on być wszelkiej maści, bez jakotakiego rozeznania ciężko będzie Ci sobie z tym poradzić, trzeba sprawdzić po kolei czy paliwo trafia do cylindrów, powietrze raczej na bank, czy jest iskra w odpowiednim momencie, czy mieszanka ulega sprężeniu (szczelne tłoki, zawory itp)

jak będzie powietrze, paliwo, kompresja i iskra to musi zagadać :) wyklucza się po kolei
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.