Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zerwal sie pasek wieloklinowy
Autor Wiadomość
PoVeR 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 18
Skąd: Płock
Wysłany: 16-11-2009, 18:35   

Czytam tego posta i zastanawiam się czy sam będę w stanie wymienić pasek wieloklinowy w Cari 1,9 DiD z klimą ...?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-11-2009, 18:39   

PoVeR, oczywiscie, podstawa to dobry klucz do napinacza, i bez problemu sam wymienisz pasek, no chyba ze jak nie chcesz sie brudzic zawsze mozesz jechac do mechanika, za pasek zaplacisz 50zł, a za wymiane w granicach 20zł.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
PoVeR 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 18
Skąd: Płock
Wysłany: 16-11-2009, 18:43   

Czy potrzebny jest jakiś standardowy kluczyk czy może jakiś TORX .... i oczywiście jak można sobie ułatwić dostęp przy wymianie?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-11-2009, 18:51   

Jak sie nie myle klucz 16mm, odgiety (pot. kopytko), demontaz oslony silnika gornej i dolnej.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
PoVeR 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 18
Skąd: Płock
Wysłany: 16-11-2009, 19:00   

Wielkie dzięki za pomoc, wygląda na to że mam już co robić jutro z rana.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-11-2009, 19:09   

Dla ułatwienia pracy



Ciagnac klucz zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara luzujesz napinacz, jak zluzujesz to sciagasz pasek, kolejnosc zakladania paska, kolo pasowe walu korbowego, klima, alternator, rolka prowadzaca, rolka napinajaca, nastepnie poluzowanie rolki napinajacej i na koncu zalozenie na pompe wspomagania.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 19-11-2009, 19:38   

Pasek wielo rowkowy jest nie bezpieczny jak mi padł koszt nie pamiętam dokładnie ale sam robiłem coś ok 1600 pln
Pozdrawiam
 
 
Tomit 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 16
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 26-01-2011, 18:53   

Właśnie i mi strzelił pasek wieloklinowy i tak jak u Lewego zwiedził rozrząd i zerwał też pasek rozrządu. Niestety próbowałem odpalić. Czy jest szansa że silnik to przetrwał?
_________________
Pozdrawiam
Irek
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-01-2011, 19:44   

Tomit napisał/a:
Czy jest szansa że silnik to przetrwał?
Jeżeli całkowicie zerwał pasek rozrządu, to nikła szansa
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 27-01-2011, 13:46   

Tomit, Jest szansa - niewielka ale jest. U mnie co prawda nie zerwał całkowicie paska rozrządu ale przeleciał on dość daleko . Skończyło się na wymianie kółka zębatego rozrządu i ustawieniu rozrządu ponownie. A też próbowałem odpalać bo nie słyszałem żadnego grzechotania czy klepania i myślałem, że wszystko OK.

Kolega za to na Renówkowskim 1,9 dCI w Lagunie po podobnej przygodzie miał w silniku jak to określił mechanik "kaszę. Jakby tornado przeszło".

Tak że może być różnie. Bez rozebrania wszystkiego się nie obejdzie chociaż tak jak przy naprawie mojego zdjąłbym najpierw pokrywę zaworów i sprawdził czy chociaż z góry wyglądają cało - jak nie widać zniszczeń i zawory normalnie chodzą możliwe że obejdzie się nawet bez zrzucania głowicy jak u mnie.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 27-01-2011, 20:39   

silnik przetrwał na pewno ale jak jechałeś podejrzewam poleciało koło rozrządu nie musisz go wymieniać tylko precyzyjnie ustawić i pewno uszkodziła się głowica koszt w Gorzowie to 800zł całkowity koszt ok 1400-1600zł u mnie przy prędkości 160 czy jakoś tam kosztowało 1600 chyba tyle że samemu robiłem
Pozdrawiam Piotr
 
 
Tomit 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 16
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 28-01-2011, 19:37   

Jest wynik :P Pasek wieloklinowy nawinął się i zerwał pasek rozrządu. Jeden zawór uszkodzony a 4 dotknęły tłoków. Wymieniam komplet zaworów. W warsztacie użyto określenia "komplet naprawczy głowicy". Czy macie jakieś polecane "komplety naprawcze", chodzi o firmę? Narazie licznik nabił kwotę 2200 :(
_________________
Pozdrawiam
Irek
 
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 28-01-2011, 20:33   

nigdy się nie interesowałem jakie zawory wkładają ważne że, naprawy głowicy robię w porządnym warsztacie sam zawoziłem a co oni robili nie interesowało mnie , a nie u papudroków. co do kosztu naprawy głowicy 700zł. Dodam głowice naprawiają warsztaty które się specjalizują w tym zakresie a nie warsztat naprawy samochodów, bo możesz mieć później problemy. Kolego a co do twojego licznika to mechanicy chyba troszkę przesadzają głowica
700-900 max wymiana podkładek planowanie prześwietlenie wymiana zaworów
150 uszczelki,
190-220 rozrząd pasek rolki napinające i prowadzące ,
wymontowanie głowicy zamontowanie max 350 z kasowaniem błędów
warsztat nie naprawia głowicy chyba że mogą naprawić od malucha pod sumując razem 1420 zł netto
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-01-2011, 09:26   

Tomit napisał/a:
Narazie licznik nabił kwotę 2200
Mojego wuja wyszło koło 4000zł, ale robione wszystko na oryginałach, głowice jedynie we własnym zakresie zrobił i kosztowało go to 550zł - byla to pelna regeneracja głowicy, a z czesci to nowe poszly:
kompletny rozrząd z pompa wody i kołem zębatym wałka rozrządu (oryginał)
zestaw paska osprzetu z autonapinaczem (oryginał)
zestaw montazowy głowicy - śruby, metalowa uszczelka głowicy, uszczelka kolektora ssącego i wydechowego, uszczelki wtryskiwaczy
No i napewno o wiele wiecej innych pierdół, z tym, że naprawa była wykonywana przez ASO.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 29-01-2011, 21:40   

kolego aso na tym żeruje więc nie ma się co dziwić że 4000tys. Jak na aso to i tak dobrze
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.