Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju w automatycznej skrzyni w Galancie EAx
Autor Wiadomość
kpawel 
Mitsumaniak

Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-01-2011, 17:13   

Oleje SP-III
- Mitsubishi DiaQueen ATF SP-III (wiśniowy) - 60zł/litr - ASO (rozlewany z opakowania 20L)
- Hyundai Diamond ATF SP-III (wiśniowy) - 60zł/litr - ASO (opakowania 1L i 4L)
- Millers Millermatic ATF SP-III - 135zł/5 litrów ~27zł/litr - internet/allegro (raczej trzeba podejść do niego z ostrożnością, bo ma inne parametry)

Oleje z aprobatą SP-III
- Castrol Transmax E - 38zł/litr - allegro (HC Syntetyczny)
- STATOIL TRANSWAY S DX III J - 27zł/litr - przedstawiciele Statoil
- Gulf Multi-Vehicle ATF - 26zł/litr- przedstawiciele Gulf
- Valvoline MaxLife ATF - 30zł/litr

Oleje bez aprobaty
- Castrol Transmax Z (miodowy) - 38zł/litr - allegro (od niedawna opakowanie 1L) (FULL Syntetyk)

SP III i Transmax E mają kolor wiśniowy / malinowy / czerwony - trudno określić.

Poziom oleju należy sprawdzić po przejechaniu co najmniej około 5 km. Kontrolę poziomu przeprowadzasz, gdy silnik pracuje, a wajcha jest w pozycji N. Zalecany poziom to max.


Parametry SP-III
Gęstość @ 15°C - 0,852 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 35,5 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,4 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - 20000 mPa.s
Punkt Zapłonu - 175 °C
Punkt Płynięcia - -40 °C

NR 1 - Transmax Z - najlepsze parametry,
Gęstość @ 15°C - 0,836 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 38,0 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,5 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - 8400 mPa.s
Indeks lepkości - 168
Punkt Zapłonu - 228 °C
Punkt Płynięcia - <-60 °C (-66 °C)

Bardzo niska temp krzepnięcia -66 C, w sam raz na zimę, idealnie nadaje się do wspomagania. Niska lepkość w - 40C oznacza lepszą pracę / mniejsze opory mechanizmów. Parametry / lepkość na poziomie AMSOIL ATF.


NR 2 - Transmax E - parametry na poziomie oryginału
Gęstość @ 15°C - 0,850 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 35,0 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,3 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - 13000 mPa.s
Indeks lepkości - 168
Punkt Zapłonu - 215 °C
Punkt Płynięcia - -45 °C

NR 3 - STATOIL TRANSWAY S DX III J
Gęstość @ 15°C - 0,850 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 35,8 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,3 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - <18500 mPa.s
Indeks lepkości - 173
Punkt Zapłonu - 220 °C
Punkt Płynięcia - -46 °C

NR 4 - Gulf Multi-Vehicle ATF
Gęstość @ 15°C - 0,851 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 35,0 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,3 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - 7500 mPa.s
Indeks lepkości - 180
Punkt Zapłonu - 210 °C
Punkt Płynięcia - -48 °C

Do Millers Millermatic ATF SP-III należny podejść ostrożnie, ponieważ większości parametrów nie podaje.
Gęstość @ 15°C - 0,848 kg/m3
Lepkość @ 100°C - 6,0 mm2/s
Punkt Zapłonu - 200 °C
Punkt Płynięcia - -42 °C
Lepkość @ 40°C - 30,0 mm2/s - podobno, ale to sporo za mało w porównaniu do oryginału
Niższa lepkość niż w oryginale w 100C może powodować nieidealną pracę skrzyni, trudno powiedzieć - za mało danych.
Ostatnio zmieniony przez kpawel 12-02-2011, 12:12, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
jacobian 
Mitsumaniak
jacobian


Auto: EA5W '01 Avance Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 287
Skąd: Gliwice
Wysłany: 02-02-2011, 17:51   

7 000 km temu miałem niestety tylko dolany Millers Millermatic ATF SP-III do skrzyni, więc się nie wypowiem jak działa bo poprzednio miałem tego niewłaściwego Mobila przez na szczęście tylko 5 000 km, a jeszcze wcześniej prawdopodobnie ori olej od nowości. Mechanicy niestety nie robią dynamicznych wymian, dlatego też w najbliższych dniach razem z kolegą pepi'm będziemy robić dynamiczną wymianę wg przepisu z forum na oleju Millermatic. Potem napiszę odczucia. Do tej pory wyglądało to tak - po zakupie samochodu (rok temu) skrzynia szarpała - mechanik "wymienił" olej na Mobil. Po ok. 3-4 tys. km zaczęła bardziej szarpać niż na początku - inny mechanik "wymienił" olej na Millermatic. Przejechane ok. 7 tys. km - zdarzają się szarpnięcia ale rzadko - jednakże już czas wymienić cały olej i to właściwie.
Mam dylemat? Co z filtrem wewnętrznym - wymieniać czy dać sobie "siana"?
_________________
Galant 2.5 V6 '01 Avance Kombi
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24294
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-02-2011, 20:47   

dać siana - instrukcja precyzuje, że ten filtr zmienia się podczas remontu skrzyni
 
 
_Slawek_ 
Mitsumaniak


Auto: E-DE3A, 5FNRL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 1870
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-02-2011, 12:43   

Krzyzak napisał/a:
Ja mam transmax E. Na stronach Castrol znalazłem opis tego oleju i przestudiowałem przed zastosowaniem - główna różnica jest taka, że Z nadaje się do skrzyń DSG a E już nie. Jak wiadomo Galant nie ma skrzyni dwusprzęgłowej i nie ma co przepłacać za Z.
Na E przejechałem narazie 10 tkm - bez zastrzeżeń.

swinks_UK napisał/a:
Z zamienników oleju jeszcze możesz poszukać:
Millers Oils "Millermatic ATF SP III"

kpawel napisał/a:
Oleje SP-III
- Millers Millermatic ATF SP-III - 135zł/5 litrów ~27zł/litr - internet/allegro

Do Millers Millermatic ATF SP-III należny podejść ostrożnie, ponieważ większości parametrów nie podaje.
Gęstość @ 15°C - 0,848 kg/m3
Lepkość @ 100°C - 6,0 mm2/s
Punkt Zapłonu - 200 °C
Punkt Płynięcia - -42 °C
Lepkość @ 40°C - 30,0 mm2/s - podobno, ale to sporo za mało w porównaniu do oryginału
Niższa lepkość niż w oryginale w 100C może powodować nieidealną pracę skrzyni, trudno powiedzieć - za mało danych.


Czy lepiej zatem zainwestować i eksperymentować z Millermatic ATF+4 (niestety już 212 a nie 135zl/5 litrów) czy wystarczy faktycznie Castrol Transmax E?
 
 
kpawel 
Mitsumaniak

Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-02-2011, 12:11   

Spokojnie wystarczy Castrol Transmax E ( 38zł/litr), możesz też zastosować tańsze zamienniki również o parametrach oryginalnego SP-III, czyli STATOIL TRANSWAY S DX III J (27zł/litr) lub Gulf Multi-Vehicle ATF - (26zł/litr).
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 12-02-2011, 23:09   

Dodam jeszcze techniczne dane do najlepszego obecnie na rynku Amsoil ATF

Amsoil ATF:
Index lepkości: 168
Lepkość @ 40°C - 38,9 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,6 mm2/s
Lepkość Brookfield @ -40°C - 9800 cP
Punkt Zapłonu - 234 °C
Punkt Płynięcia - -53 °C
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
jacobian 
Mitsumaniak
jacobian


Auto: EA5W '01 Avance Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 287
Skąd: Gliwice
Wysłany: 19-02-2011, 12:19   

Nareszcie skrzynia odsapnęła. Zrobiliśmy wymianę dynamiczną - dzięki pepi - na oleju Millers Millermatic ATF SP-III i skrzynia chodzi dużo lżej niż kiedykolwiek poprzednio! Fakt faktem spuszczony olej nie wyglądał fajnie, a tylko przejechane było niewiele ponad 7000 km. Ktoś widocznie nie dbał o to wcześniej.
_________________
Galant 2.5 V6 '01 Avance Kombi
 
 
kpawel 
Mitsumaniak

Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-02-2011, 20:51   

Warto też rozważyć zastosowanie LUBEGARD AT Flush - Płukanka do skrzyni biegów (60zł na allegro)

Cechy:
- usuwa osady, szlam i sadze
- przygotowuje skrzynię do świeżego oleju
- odblokowuje elektrozawory
- poprawia cyrkulację oleju
- bezpieczny dla uszczelek i uszczelniaczy
- nie zawiera rozpuszczalników
- pozwala na bezpieczne przejście z oleju mineralnego na syntetyk

Wystarczy dodać zawartość butelki do starego oleju, podnieść auto na podnośniku, i pozwolić "przejechać" skrzyni przez wszystkie biegi ok. 10 minut, a następnie wymienić olej.



Wyłącznie tylko w przypadku wymiany oleju w ilości co najmniej całej pojemności automatycznej skrzyni biegów.
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 23-02-2011, 09:17   

Zamierzam wkrótce wymienić olej w mojej skrzyni i dodatkowo zmienić silikon pod miską olejową bo widzę że delikatnie się poci. Jeśli chodzi o olej to albo Valvoline MaxLife ATF lub Castrol Transmax E - problem tylko z filtrem oleju bo nie mogę go nigdzie znaleźć. Na allegro nie ma w Intercars sprawdzałem na stronie i też brak. Z tego co czytałem oryginał strasznie drogi ale podobno pasuje od Hyundai'a i można kupić w ASO. Pytanie o jaki filtr konkretnie pytać bo oznaczenie pewnie będzie miał inne ??
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
_Slawek_ 
Mitsumaniak


Auto: E-DE3A, 5FNRL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 1870
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-02-2011, 09:55   

Pytaj o filtr o oznaczeniu 46322-3900, było o tym m.in. w jednym z postów wyżej :) Zakupiłem go tydzień temu w ASO Hultaja za całe 68 PLN :thumbright: Co do oleju zastanawiam się jeszcze nad Midland Omnimatic, na szczęście mam jeszcze trochę czasu na decyzję 8)
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 23-02-2011, 10:08   

Właśnie miałem pisać, że znalazłem ten post :-) sorki za zamieszanie :P

Edit:
Z powodu tego cieknącego uszczelnienia miski mam pewne ubytki oleju w skrzyni a póki co niestety nie mogę zrobić wymiany oleju więc muszę coś dolać - olej mam koloru bursztynowego a mogę mieć olej Castrol Transmax E z tym, że w tym poście widziałem że jest koloru czerwonego - można je mieszać czy raczej nie ?
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
kpawel 
Mitsumaniak

Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-02-2011, 21:02   

Uszczelka miski to koszt 16-20zł
midparts.com.pl
samko.pl
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 24-02-2011, 07:40   

A podobno nie ma uszczelek do tej miski tylko silikon :-) - dzięki wielkie za linki.

Pozdrawiam.

Edit:

Uszczelkę już zamówiłem.

a olej Castrol Transmax Z na miejscu mogą mi zamówić za 40zł/litr
a jak nie to może coś takiego kupię: Valvoline
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
kpawel 
Mitsumaniak

Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-03-2011, 12:10   

Witam, od dwóch tygodni jeżdżę na STATOIL TRANSWAY S DX III J i jest tak jak na Sp-III , czyli dobrze.
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-06-2011, 14:39   

Czy podczas wymiany można doprowadzić do przelania oleju, tzn. wlać do go za dużo? Od dwóch dni po zmianie sprawdzam poziom, ale czy jest zimny czy rozgrzany to poziom jest ponad HOT. Dodam jeszcze, że z 10l które kupiłem udało mi się wlać ok 9l.

Zastanawiam się czy ten bagnet jest miarodajny bo za każdym razem jak go wyciągam, po uprzednim osuszeniu, jest cały w oleju.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.