Wymiana oleju w automatycznej skrzyni w Galancie EAx |
Autor |
Wiadomość |
kpawel
Mitsumaniak
Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-01-2011, 17:13
|
|
|
Oleje SP-III
- Mitsubishi DiaQueen ATF SP-III (wiśniowy) - 60zł/litr - ASO (rozlewany z opakowania 20L)
- Hyundai Diamond ATF SP-III (wiśniowy) - 60zł/litr - ASO (opakowania 1L i 4L)
- Millers Millermatic ATF SP-III - 135zł/5 litrów ~27zł/litr - internet/allegro (raczej trzeba podejść do niego z ostrożnością, bo ma inne parametry)
Oleje z aprobatą SP-III
- Castrol Transmax E - 38zł/litr - allegro (HC Syntetyczny)
- STATOIL TRANSWAY S DX III J - 27zł/litr - przedstawiciele Statoil
- Gulf Multi-Vehicle ATF - 26zł/litr- przedstawiciele Gulf
- Valvoline MaxLife ATF - 30zł/litr
Oleje bez aprobaty
- Castrol Transmax Z (miodowy) - 38zł/litr - allegro (od niedawna opakowanie 1L) (FULL Syntetyk)
SP III i Transmax E mają kolor wiśniowy / malinowy / czerwony - trudno określić.
Poziom oleju należy sprawdzić po przejechaniu co najmniej około 5 km. Kontrolę poziomu przeprowadzasz, gdy silnik pracuje, a wajcha jest w pozycji N. Zalecany poziom to max.
Parametry SP-III
Gęstość @ 15°C - 0,852 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 35,5 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,4 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - 20000 mPa.s
Punkt Zapłonu - 175 °C
Punkt Płynięcia - -40 °C
NR 1 - Transmax Z - najlepsze parametry,
Gęstość @ 15°C - 0,836 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 38,0 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,5 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - 8400 mPa.s
Indeks lepkości - 168
Punkt Zapłonu - 228 °C
Punkt Płynięcia - <-60 °C (-66 °C)
Bardzo niska temp krzepnięcia -66 C, w sam raz na zimę, idealnie nadaje się do wspomagania. Niska lepkość w - 40C oznacza lepszą pracę / mniejsze opory mechanizmów. Parametry / lepkość na poziomie AMSOIL ATF.
NR 2 - Transmax E - parametry na poziomie oryginału
Gęstość @ 15°C - 0,850 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 35,0 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,3 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - 13000 mPa.s
Indeks lepkości - 168
Punkt Zapłonu - 215 °C
Punkt Płynięcia - -45 °C
NR 3 - STATOIL TRANSWAY S DX III J
Gęstość @ 15°C - 0,850 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 35,8 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,3 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - <18500 mPa.s
Indeks lepkości - 173
Punkt Zapłonu - 220 °C
Punkt Płynięcia - -46 °C
NR 4 - Gulf Multi-Vehicle ATF
Gęstość @ 15°C - 0,851 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 35,0 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,3 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - 7500 mPa.s
Indeks lepkości - 180
Punkt Zapłonu - 210 °C
Punkt Płynięcia - -48 °C
Do Millers Millermatic ATF SP-III należny podejść ostrożnie, ponieważ większości parametrów nie podaje.
Gęstość @ 15°C - 0,848 kg/m3
Lepkość @ 100°C - 6,0 mm2/s
Punkt Zapłonu - 200 °C
Punkt Płynięcia - -42 °C
Lepkość @ 40°C - 30,0 mm2/s - podobno, ale to sporo za mało w porównaniu do oryginału
Niższa lepkość niż w oryginale w 100C może powodować nieidealną pracę skrzyni, trudno powiedzieć - za mało danych. |
Ostatnio zmieniony przez kpawel 12-02-2011, 12:12, w całości zmieniany 6 razy |
|
|
|
 |
jacobian
Mitsumaniak jacobian

Auto: EA5W '01 Avance Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 287 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 02-02-2011, 17:51
|
|
|
7 000 km temu miałem niestety tylko dolany Millers Millermatic ATF SP-III do skrzyni, więc się nie wypowiem jak działa bo poprzednio miałem tego niewłaściwego Mobila przez na szczęście tylko 5 000 km, a jeszcze wcześniej prawdopodobnie ori olej od nowości. Mechanicy niestety nie robią dynamicznych wymian, dlatego też w najbliższych dniach razem z kolegą pepi'm będziemy robić dynamiczną wymianę wg przepisu z forum na oleju Millermatic. Potem napiszę odczucia. Do tej pory wyglądało to tak - po zakupie samochodu (rok temu) skrzynia szarpała - mechanik "wymienił" olej na Mobil. Po ok. 3-4 tys. km zaczęła bardziej szarpać niż na początku - inny mechanik "wymienił" olej na Millermatic. Przejechane ok. 7 tys. km - zdarzają się szarpnięcia ale rzadko - jednakże już czas wymienić cały olej i to właściwie.
Mam dylemat? Co z filtrem wewnętrznym - wymieniać czy dać sobie "siana"? |
_________________ Galant 2.5 V6 '01 Avance Kombi
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24294 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-02-2011, 20:47
|
|
|
dać siana - instrukcja precyzuje, że ten filtr zmienia się podczas remontu skrzyni |
|
|
|
 |
_Slawek_
Mitsumaniak

Auto: E-DE3A, 5FNRL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Lis 2006 Posty: 1870 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-02-2011, 12:43
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Ja mam transmax E. Na stronach Castrol znalazłem opis tego oleju i przestudiowałem przed zastosowaniem - główna różnica jest taka, że Z nadaje się do skrzyń DSG a E już nie. Jak wiadomo Galant nie ma skrzyni dwusprzęgłowej i nie ma co przepłacać za Z.
Na E przejechałem narazie 10 tkm - bez zastrzeżeń. |
swinks_UK napisał/a: | Z zamienników oleju jeszcze możesz poszukać:
Millers Oils "Millermatic ATF SP III" |
kpawel napisał/a: | Oleje SP-III
- Millers Millermatic ATF SP-III - 135zł/5 litrów ~27zł/litr - internet/allegro
Do Millers Millermatic ATF SP-III należny podejść ostrożnie, ponieważ większości parametrów nie podaje.
Gęstość @ 15°C - 0,848 kg/m3
Lepkość @ 100°C - 6,0 mm2/s
Punkt Zapłonu - 200 °C
Punkt Płynięcia - -42 °C
Lepkość @ 40°C - 30,0 mm2/s - podobno, ale to sporo za mało w porównaniu do oryginału
Niższa lepkość niż w oryginale w 100C może powodować nieidealną pracę skrzyni, trudno powiedzieć - za mało danych. |
Czy lepiej zatem zainwestować i eksperymentować z Millermatic ATF+4 (niestety już 212 a nie 135zl/5 litrów) czy wystarczy faktycznie Castrol Transmax E? |
|
|
|
 |
kpawel
Mitsumaniak
Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-02-2011, 12:11
|
|
|
Spokojnie wystarczy Castrol Transmax E ( 38zł/litr), możesz też zastosować tańsze zamienniki również o parametrach oryginalnego SP-III, czyli STATOIL TRANSWAY S DX III J (27zł/litr) lub Gulf Multi-Vehicle ATF - (26zł/litr). |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 12-02-2011, 23:09
|
|
|
Dodam jeszcze techniczne dane do najlepszego obecnie na rynku Amsoil ATF
Amsoil ATF:
Index lepkości: 168
Lepkość @ 40°C - 38,9 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,6 mm2/s
Lepkość Brookfield @ -40°C - 9800 cP
Punkt Zapłonu - 234 °C
Punkt Płynięcia - -53 °C |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
jacobian
Mitsumaniak jacobian

Auto: EA5W '01 Avance Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 287 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 19-02-2011, 12:19
|
|
|
Nareszcie skrzynia odsapnęła. Zrobiliśmy wymianę dynamiczną - dzięki pepi - na oleju Millers Millermatic ATF SP-III i skrzynia chodzi dużo lżej niż kiedykolwiek poprzednio! Fakt faktem spuszczony olej nie wyglądał fajnie, a tylko przejechane było niewiele ponad 7000 km. Ktoś widocznie nie dbał o to wcześniej. |
_________________ Galant 2.5 V6 '01 Avance Kombi
 |
|
|
|
 |
kpawel
Mitsumaniak
Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-02-2011, 20:51
|
|
|
Warto też rozważyć zastosowanie LUBEGARD AT Flush - Płukanka do skrzyni biegów (60zł na allegro)
Cechy:
- usuwa osady, szlam i sadze
- przygotowuje skrzynię do świeżego oleju
- odblokowuje elektrozawory
- poprawia cyrkulację oleju
- bezpieczny dla uszczelek i uszczelniaczy
- nie zawiera rozpuszczalników
- pozwala na bezpieczne przejście z oleju mineralnego na syntetyk
Wystarczy dodać zawartość butelki do starego oleju, podnieść auto na podnośniku, i pozwolić "przejechać" skrzyni przez wszystkie biegi ok. 10 minut, a następnie wymienić olej.
Wyłącznie tylko w przypadku wymiany oleju w ilości co najmniej całej pojemności automatycznej skrzyni biegów. |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 23-02-2011, 09:17
|
|
|
Zamierzam wkrótce wymienić olej w mojej skrzyni i dodatkowo zmienić silikon pod miską olejową bo widzę że delikatnie się poci. Jeśli chodzi o olej to albo Valvoline MaxLife ATF lub Castrol Transmax E - problem tylko z filtrem oleju bo nie mogę go nigdzie znaleźć. Na allegro nie ma w Intercars sprawdzałem na stronie i też brak. Z tego co czytałem oryginał strasznie drogi ale podobno pasuje od Hyundai'a i można kupić w ASO. Pytanie o jaki filtr konkretnie pytać bo oznaczenie pewnie będzie miał inne ?? |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
_Slawek_
Mitsumaniak

Auto: E-DE3A, 5FNRL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Lis 2006 Posty: 1870 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-02-2011, 09:55
|
|
|
Pytaj o filtr o oznaczeniu 46322-3900, było o tym m.in. w jednym z postów wyżej Zakupiłem go tydzień temu w ASO Hultaja za całe 68 PLN Co do oleju zastanawiam się jeszcze nad Midland Omnimatic, na szczęście mam jeszcze trochę czasu na decyzję |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 23-02-2011, 10:08
|
|
|
Właśnie miałem pisać, że znalazłem ten post sorki za zamieszanie
Edit:
Z powodu tego cieknącego uszczelnienia miski mam pewne ubytki oleju w skrzyni a póki co niestety nie mogę zrobić wymiany oleju więc muszę coś dolać - olej mam koloru bursztynowego a mogę mieć olej Castrol Transmax E z tym, że w tym poście widziałem że jest koloru czerwonego - można je mieszać czy raczej nie ? |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
kpawel
Mitsumaniak
Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 24-02-2011, 07:40
|
|
|
A podobno nie ma uszczelek do tej miski tylko silikon - dzięki wielkie za linki.
Pozdrawiam.
Edit:
Uszczelkę już zamówiłem.
a olej Castrol Transmax Z na miejscu mogą mi zamówić za 40zł/litr
a jak nie to może coś takiego kupię: Valvoline |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
kpawel
Mitsumaniak
Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-03-2011, 12:10
|
|
|
Witam, od dwóch tygodni jeżdżę na STATOIL TRANSWAY S DX III J i jest tak jak na Sp-III , czyli dobrze. |
|
|
|
 |
Zolar
Forumowicz
Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 483 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-06-2011, 14:39
|
|
|
Czy podczas wymiany można doprowadzić do przelania oleju, tzn. wlać do go za dużo? Od dwóch dni po zmianie sprawdzam poziom, ale czy jest zimny czy rozgrzany to poziom jest ponad HOT. Dodam jeszcze, że z 10l które kupiłem udało mi się wlać ok 9l.
Zastanawiam się czy ten bagnet jest miarodajny bo za każdym razem jak go wyciągam, po uprzednim osuszeniu, jest cały w oleju. |
|
|
|
 |
|