[Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/ |
Autor |
Wiadomość |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 21-02-2011, 17:01
|
|
|
rinek napisał/a: | a nie sądzisz, że to będzie to samo co u mnie z tym ciśnieniem? |
Myślę że to dokładnie to samo co u Ciebie było, czekam na odzew....
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Adrianeo
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 113 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 21-02-2011, 19:19
|
|
|
Mam prośbę mógłby ktoś zrobić zdjęcia gdzie znajduję się złącze diagnostyczne? Może pierw z widoku kabiny aby wiedział gdzie szukać i potem już dokładniej w którym miejscu bo wczoraj szukałem i myślałem że znalazłem ale okazało się że poprzedni właściciel musiał używać CB bo to co znalazłem to jest głośnik od CB sygnowany przez Nokie jak wyczytałem z numeru seryjnego.
Chodzi mi o zdjęcia wersji gdi (przed liftem) jeżeli to ma jakieś znaczenie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 21-02-2011, 19:45
|
|
|
Adrianeo napisał/a: | Mam prośbę mógłby ktoś zrobić zdjęcia gdzie znajduję się złącze diagnostyczne? |
Też mam przed lift i jak wsiadasz przy prawym kolanie z boku tapicerki w centralnej konsoli |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
Adrianeo
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 113 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 21-02-2011, 20:03
|
|
|
A czy trzeba odkręcić ten plastik przy prawym kolanie aby się tam dostać? Bo jedyne co tam widziałem z tego co pamiętam był podajże nawiew na nogi. Czy ktoś mógłby powiedzieć w którą stronę miałbym się kierować względem tego nawiewu abym znalazł to złącze:)?
btw. shark dzięki za numer telefonu;) |
_________________
 |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 21-02-2011, 20:12
|
|
|
Adrianeo napisał/a: | A czy trzeba odkręcić ten plastik przy prawym kolanie aby się tam dostać? | Nic nie odkręcasz wejście widać na tym plastiku
Adrianeo napisał/a: | Bo jedyne co tam widziałem z tego co pamiętam był podajże nawiew na nogi. |
Jest nawiew i kieruj się w stronę do siebie i na tym boczku plastiku tak jest u mnie
Adrianeo napisał/a: | btw. shark dzięki za numer telefonu;) |
proszę bardzo
[ Dodano: 21-02-2011, 20:13 ]
Bo były jeszcze łącza i innym miejscu u mnie jest z prawej str |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-02-2011, 20:16
|
|
|
albo możliwe, że wydaje Ci się że to nawiew jest a to jest złącze diagnostyczne |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 01-03-2011, 22:46
|
|
|
Faktycznie ciekawe, zwłaszcza, że mam automat. No ale na Śląsk to ode mnie daleko. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 01-03-2011, 22:49
|
|
|
plecho1, Dobry temat, szkoda tylko, że Galanty a nie Carismy ma kolega obcykane... |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-03-2011, 22:54
|
|
|
Może ktoś użyczy kompa od Carismy i temat naszych autek też się rozwinie. |
|
|
|
 |
sterydzik
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 84 Skąd: rzeznik
|
Wysłany: 21-03-2011, 11:41
|
|
|
Czy mogę prosić o review moich logow ? Log dla zimnego silnika troszke za krótki pewnie bo tylko 1,5 minutki. Jak trzeba to zrobię nowy. Dziwi mnie położenie przepustnicy. Dosyć skacze, wydaje mi się też, że Cari pali sroooogo tj dużo za dużo. Będe bardzo wdzięczny za wasze uwagi bo sam nie potrafię ocenić czy coś jest źle, dobrze, bardzo źle etc poza podstawowymi rzeczami.
Moje logi
Dodam, że kabelek śmiga oczywiście po zmostkowaniu 1-4 oraz zawsze rozłącza mnie gdy włączę klime :/ Aha, testowałem na maszynie VMWare z klientem XP, z hostem z Ubuntu, komunikacja działa |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 21-03-2011, 20:30
|
|
|
Mało tych parametrów żeby cokolwiek powiedzieć.
Do tego co jest zaznacz jeszcze:
AFR Map
Air Flow Hz
Batery Level
Engine Load
Knock Sum
Octane Level
Air Temperature
ICS Steps
Doedytuj:
14.TPS(SUB)
68.EGR step MTR
74.Fuel Press
Idle Position Switch
Z tego co masz wyłącz:
Gear
Fuel Consumption
Injector Duty
Throttle Position- procenty są „nie serwisowe”
Maf Air Scaled
Coolant Temp Scaled
Oxygen Sensor#2- nie masz tej sondy.
Chodzi o to aby aktywne było to co faktycznie potrzebne.
To byłoby takie minimum.
Potrzebne byłyby logi z określonych sytuacji.
Zrób log z ostrzejszej jazdy, popatrzymy jak się trzyma się ciśnienie na WC pod obciążeniem, jak pracuje sonda itd.
Drugi to na postoju-bieg jałowy z momentem odpalenia i tak minimum 6 minut. Gazu nie dotykasz, odbiorniki elektryczne włączone. Koniecznie 6 minut, będzie podgląd przejścia między trybami uwarstwiona/stechiometryczna.
Trzeci, na postoju, 2-3 minuty- stałe 2000 obr.
Testy przeprowadź na ciepłym /80 stopni i więcej/ silniku.
Może wtedy się dać wyciągnąć jakieś wnioski.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-03-2011, 15:24
|
|
|
Aren a nie myślałeś kiedyś, żeby może zrobić takie FAQ, jeśli chodzi o parametry zczytywane z GDI ? Tzn. aby napisać w jakim przedziale dany parametr się mieści i jakie mogą być przyczyny gdy przekroczone są te granice. Wiem, duże wymagania, dużo pracy, ale.... |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
sterydzik
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 84 Skąd: rzeznik
|
Wysłany: 24-03-2011, 22:24
|
|
|
Aren,
Please wrzuc gdzies na publica ten plik data.xml z Evoscana-a (o to chodzi ?) bo za pierona nie moge wyedytowac tych parametrow o ktorych wspomnialem. Powoli zaczelo mnie to wwwww-q-wiecie-co. Chyba urodzilem sie na jakims poligonie atomowym i cierpie na niedowlad prawej polkuli.
Aren... caly cywilizowany swiat bylby Ci mega wdzieczny gdybys zrobil kiedys jakas zapodajke z opisem parametrow co i jak.
P.S. jaki typ ecu mam wybrac ? MUTIII czy OBD-II ? |
|
|
|
 |
rysiul
Mitsumaniak

Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-03-2011, 17:48
|
|
|
W oknie(ramce) DeviceSetup powinieneś mieć wybrane OpenPort 1.3x i Mitsubishi MUTIII. Pozycja Select ECU: EFI, Select DTC Method/ECU: MUTII EFI. Aby edytować dostępne parametry klikasz prawym przyciskiem na liście, potem Edit Data Items i wyskakuje okno edycji listy. Do dodania nowego parametru służy przycisk Add New Item, znajdujący się w lewym dolnym rogu okna. |
|
|
|
 |
|