[EAxx] PROBLEM - ALTERNATOR |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-09-2009, 21:27
|
|
|
Zapomnialem sie, wiedzialem ze mi sie za to dostanie, Przepraszam za swoje słownictwo Wszystkich MitsuManiaków |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Fazi
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 v6 automat 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 8 Skąd: Łdz
|
Wysłany: 04-11-2009, 10:41 [EA5A/W 2.5] Alternator
|
|
|
Witam wszystkich ostatnio niestety padł mi alternator:/ Moje pytanie brzmi jak szybko i przy najmniejszej ilości pracy go wyjąć?Może już ktoś to robił?Mam nie ogrzewany garaż i przy dzisiejszych pogodach nie należy do przyjemności coś tam robić...Proszę o pomoc i porady pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 17-11-2009, 10:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 04-11-2009, 20:33
|
|
|
no to tak robiłem to niedawno sprawa dośc prosta:) mogłem zdjęcia porobić ale spróbuje opisać:):)
1) na początek odłącz akumulator
2) odkręć kabel prądowy od alternatora i wyciągnij wtyczkę:)(klucz 12 albo 13:) )
3) u góry nad alternatorem na kolektorze ssącym masz przykręconą blaszkę na 3 śruby 6(klucz10) na której są jakieś tam 2 cewki (w moim przypadku brązowe)
4) odkręć blachę która jest przykręcona między kolektorem ssącym a blokiem 3 śruby 8 (klucz 13) ta blacha jest u góry przykręcona na 1 śrubę pod tą blaszką co opisywałem w pkt 4. i na 2 tuż nad alternatorem
5) poluzuj napinacz paska alternatora(klucz 14)
6) zdejmij pasek
7)odkręć górną śrubę mocującą alternator (klucz 12)
8)odkręć na dole nakrętkę mocującą alternator
9) wypchnij czymś szpilkę(z której odkręcałeś nakrętkę
10)jeżeli nie wyszła cała jedną ręką podnieś trochę alternator ,wsuń drugą rękę pod niego i namacalnie wysuń szpilkę palcami
11) i oto proszę alternator już luźny
12) cofniesz go do tyłu i aby go najpierw trochę podnieśc musisz się namocować z przewodem od wspomagania,ponaginać tak aby wyszedł
13) teraz już będziesz wiedział do czego te 2 blachy odkręcałeś, aby łatwo ci alternator wyszedł tuż przy absie i tej czarnej skrzyneczce z przekaźnikiem od abs-u
mi operacja wyjęcia zajęła pod blokiem hmm niecałe pół godzinki, montaż 45minut;)tylko ja składałem namacalnie pod blokiem jak było ciemno z lampką w telefonie:) |
|
|
|
 |
mikol10 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2009, 17:22
|
|
|
Możliwe. Czyli zmiana regulatora nic nie da?? Jak bedę miał czas w weekend to wyjmę go i posprawdzam wszystko dokładnie. Póki co dzięki za podpowiedzi... |
|
|
|
 |
clown79
Mitsumaniak

Auto: galant avance 2.0 02
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 121 Skąd: ireland
|
Wysłany: 01-03-2011, 22:25 Alternator sie grzeje bardzo!!!
|
|
|
Mam problem i kilka pytan panowie i panie mam galanta 02 advance 2.0 musialem szybko zmienic akumulator i kupilem 74 ah 680 a - nie wiem czy nie za duzy bo duzo nie jezdze problem polega na tym ze zauwazylem dwie rzeczy jedna to spadek obrotow silnika przy rozruchu najpierw ssanie potem z ustawionych 900 spada do 400 chodzi rowno ale trzesie a druga sprawa to ze po odcinku paru zaledwie kilometrow aletrnator az parzy czy to wina akumulatora czy cos nie tak z alternatorem dodam ze nie swieci mi sie zadna kontrolka ostrzegawcza (tzn zapalaja sie przy rozruchu i gasna czyli ok) nie ma piszczenia paska czy jakis innych groznych odglosow tylko slychac taki szmer jakby druciki o cos obcieraly tak jakby ciezko opisac... co moze byc ? za duzy akumulator? zly aletrnator ( do regeneracji???) prosze o szybka pomoc bo boje sie ze moge stracic alternator dziekuje z gory co polecacie zrobic akumulator ma trzy m-ce |
_________________ clown79
Jest Mitsubishi Galant Avance 02 2.0
Byl Mitsubishi Galant 97 2.0 GLS sprzedany
zobacz i ocen mojego gala http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66235
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 01-03-2011, 22:29
|
|
|
clown79 napisał/a: | jedna to spadek obrotow silnika przy rozruchu najpierw ssanie potem z ustawionych 900 spada do 400 | Tu musisz nauczyć miśka obrotów, ponieważ zresetował Ci się ECU: http://forum.mitsumaniaki...0&highlight=ecu
Z alternatorem musisz sprawdzić jakie masz ładowanie...
clown79 napisał/a: | musialem szybko zmienic akumulator i kupilem 74 ah 680 a | Do benzyny troszkę za duży |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-03-2011, 22:33
|
|
|
Jakby to powiedzieli za zachodnią granicą, viel zu viel, a jeżeli słyszysz jakieś niepokojące odgłosy, to być może zaciera się łożysko.
Pozwól, że jeszcze z ciekawości zapytam, jak sprawdzałęś, że alternator się grzeje. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-03-2011, 22:51
|
|
|
Może się grzać jak napisał robertdg z powodu zacierającego się łożyska lub jeśli któreś lub oba maja za duże luzy to wirnik może obcierać o stojan i to jest najbardziej prawdopodobne. Może też być zwarcie na układzie prostowniczym do masy ale były by wtedy problemy z ładowaniem.
A przez większy akumulator nic nie powinno się dziać. Znam przypadki montażu alternatora np. od poloneza do ciągnika rolniczego gdzie aku ma sporo po wyżej 100Ah i tak niby mały alternator z powodzeniem daje rade. |
|
|
|
 |
clown79
Mitsumaniak

Auto: galant avance 2.0 02
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 121 Skąd: ireland
|
Wysłany: 01-03-2011, 22:55
|
|
|
robertdg napisał/a: | Jakby to powiedzieli za zachodnią granicą, viel zu viel, a jeżeli słyszysz jakieś niepokojące odgłosy, to być może zaciera się łożysko.
Pozwól, że jeszcze z ciekawości zapytam, jak sprawdzałęś, że alternator się grzeje. |
poprostu dojechalem dzis do sklepu otworzylem maske i dotknolem b goracy... |
_________________ clown79
Jest Mitsubishi Galant Avance 02 2.0
Byl Mitsubishi Galant 97 2.0 GLS sprzedany
zobacz i ocen mojego gala http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66235
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-03-2011, 00:27
|
|
|
Akumulator nie jest za duży. Mam taki sam alternator i taki sam aku.
clown79, już prosiłem, żebyś nie dublował tematów, ale chyba nie dotarło.. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-03-2011, 01:01
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Znam przypadki montażu alternatora np. od poloneza do ciągnika rolniczego gdzie aku ma sporo po wyżej 100Ah i tak niby mały alternator z powodzeniem daje rade | Sam zakładałem alternator od Forda Fiesty 1.1 do ursusa C-360 oraz alternator od jakiegoś Escorta do ciągnika marki Belarus i wszystko działa jak należy. |
|
|
|
 |
clown79
Mitsumaniak

Auto: galant avance 2.0 02
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 121 Skąd: ireland
|
Wysłany: 02-03-2011, 03:49
|
|
|
Owczar napisał/a: | Akumulator nie jest za duży. Mam taki sam alternator i taki sam aku.
clown79, już prosiłem, żebyś nie dublował tematów, ale chyba nie dotarło.. |
owczar z calym szcunkiem ale nie znalazlem tematu o grzejacym sie alternatorze wiec tematu nie zdublowallem pozatym wiekszosc postow dotyczy silnika 2.5 v6 moj jest 2.0 wiec nie wiem ... a moze jakas pomoc z tym postema nie tylko ostrezeniie... bede wdzieczny
[ Dodano: 02-03-2011, 03:51 ]
plecho1 napisał/a: | Może się grzać jak napisał robertdg z powodu zacierającego się łożyska lub jeśli któreś lub oba maja za duże luzy to wirnik może obcierać o stojan i to jest najbardziej prawdopodobne. Może też być zwarcie na układzie prostowniczym do masy ale były by wtedy problemy z ładowaniem.
A przez większy akumulator nic nie powinno się dziać. Znam przypadki montażu alternatora np. od poloneza do ciągnika rolniczego gdzie aku ma sporo po wyżej 100Ah i tak niby mały alternator z powodzeniem daje rade. |
a czy z zacierajacym sie lozyskiem nie powinno towarzyszyc jakis pisk lub inny odglos? |
_________________ clown79
Jest Mitsubishi Galant Avance 02 2.0
Byl Mitsubishi Galant 97 2.0 GLS sprzedany
zobacz i ocen mojego gala http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66235
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-03-2011, 07:02
|
|
|
Jeśli ociera delikatnie to nie wiele będzie słychać. Najlepiej zdejmij pasek i pokręć, poruszaj ręką za koło pasowe, jeśli będą jakiś luzy, opory przy obracaniu to może być przyczyna. Najlepiej nie gdybać tylko wyjąć, rozebrać i przejrzeć alternator. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-03-2011, 08:30
|
|
|
clown79, ale tematów o alternatorze jest kilka i można było kóryś kontynuować. A czy jest on od 2,5, TD czy innego to nie ma znaczenia, bo są niemalże identyczne.
Co do obrotów to już dostałęś odpowiedź, a co do tego grzania to bardzo subiektywne pomiary. Nie masz porównania jak jest w innych. Akumulator mógł być niedoładowany i dlatego akumulator się nagrzał, to normalne zjawisko według mnie. |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 02-03-2011, 17:24
|
|
|
właśnie wróciłem z trasy i sprawdziłem swój alternator ,też nie bardzo dał się dotknąć ale nie parzył więc myślę że jest wszystko w porządku , akumulator masz okej tylko jak jeździsz mało i na krótkich odcinkach to pasowało by go doładować prostownikiem raz na 3 miesiące ,warto też sprawdzić woltomieżem prą ładowania ,prawidłowo wynosi od 13.9 do 14.4v a mierzy się go na pełnym obciążeniu czyli włączony nawiew na maksa i na włączonych światłach |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
|