Zamknięty przez: mkm 30-10-2016, 22:03 |
Jak wino... |
Autor |
Wiadomość |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-02-2011, 23:33
|
|
|
Mi też się wydaje dziwna ta tabelka.. |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 19-02-2011, 23:52
|
|
|
robertdg napisał/a: | Może wpierw spróbuj, zanim zaczniesz rzucac jakieś pochopne wnioski | wiesz co? Podejmę wyzwanie tylko doprawdy bardzo ciężko będzie mi się przestawić na taki tryb jazdy, ale co tam, jedną butle gazu mogę na to poświęcić (około 35l) ale już teraz przypuszczam jakie będą wyniki. Naprawde cięzko uwierzyc w to że ekonomiczna jazda to trzymanie silnika miedzy 3 a 4 tys rpm na każdym biegu, jeszcze trudniej uwierzyć wizualizując sobie tą jazde (chodzi mi o to, że w mieście żadko kiedy wrzuce trójkę ) Robert przyznaj szczerze Ty tak jezdzisz? I jeszcze jedno jak przy takiej jezdzie Gal mi spali 20l/100 to stawiasz 0.7 ok? oczywiście z dostawą do Krk
ps. przypomniał mi się film "Taxi": "Pan zapnie pasy ja wrzucam trójkę" |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
costa brawa
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 `00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 563 Skąd: mielec
|
Wysłany: 20-02-2011, 00:24
|
|
|
ja przy rozpedzaniu zawsze mam ponad 2.5 - 3 tys obr czasem i pod 4 dochodzi (nawet czesto ) a spalanie widac ponizej jakie mam
tylko ja mam taki styl jazdy ze kazdym autem tak - przy rozpedzaniu raczej ostro ale osiagam predkosc ktora chce jechac i najwyzszy bieg i lece (oczywiscie przy 40km/h 5 biegu nie wrzucam ale chyba wiadomo o co chodzi - zeby maksymalnie po osiagnieciu predkosci jazdy obnizyc obroty ) czy to diesel czy benzyna zawsze mi najmniejsze spalanie wychodzi
a przy wyprzedzaniu sie nie cackac tylko redukcja i gazu - raz tylko co mi wyszlo 12l / 100 ale to bylo naprawde ostro jezdzone i szybko |
_________________ Mój misiek
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33851
 |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 20-02-2011, 00:28
|
|
|
Coś w tym musi być, przynajmniej z dwa razy, po bardziej dynamicznej jeździe byłem mile zaskoczony przy tankowaniu. Wydaję się to nielogiczne i sam się zdziwiłem. Trudno takie wyniki w praktyce potwierdzić, bo raczej nie często się trafiają takie warunki żeby większość trasy udało się bezpiecznie przejechać utrzymując swoje tempo. |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
Ostatnio zmieniony przez u157 20-02-2011, 23:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
costa brawa
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 `00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 563 Skąd: mielec
|
Wysłany: 20-02-2011, 00:42
|
|
|
u157, dokladnie - raz tez galem chcialem sprawdzic ile spali przy "oszczednej" jezdzie to mi wyszlo tez wiecej niz zwykle zreszta nie tylko w galancie mi takie cuda wyszly przy tym niby "eco drajwingu " i meczeniem silnika , ze spalanie wieksze wychodzilo niz przy normalnym poruszaniu sie - szkoda psuc sobie przyjemnosc z jazdy |
_________________ Mój misiek
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33851
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 20-02-2011, 00:57
|
|
|
Panowie to o czy mowicie to 2 podstawowe zasady eco drajwingu:
1. Rozpędzanie: gaz na 3/4 w podłodze i do 3 tys rpm i zmiana biegu i tak do żądanej prędkości (im szybciej ją osiągniesz ty więcej dystansu przejedziesz ze stałą prędkością)
2. Po osiągnięciu żądanej prędkości: możliwie najwyższy bieg i możliwie najniższe obroty, tak więc jazda 70km/h na 5 biegu jest uzasadniona, ale tylko jeżeli chcemy jechać te 70, jeżeli się rozpędzamy patrz pkt. 1 Tak mniej więcej osiągnąłem te 11.6l LPG/100km w cyklu miejskim wcale nie jeżdżąc jak inwalida
Są mistrzostwa Polski w eco jezdzie i o ile się nie myle ludzie tam kręcą wyniki ok 3.5l/100km w zwykłym Passacie 2.0 tdi (nie bluemotion) w cyklu mieszanym.
Wracając do tabelki może miała by ona sens gdyby tam była wzmianka o ww. pkt.2 a tak to ktoś to przeczyta i bedzie jezdził po mieście uzywając tylko 1 i 2 biegu |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 20-02-2011, 03:06
|
|
|
Panowie, to jest tabelka dopuszczalnych prędkości.
Niektórzy z was mają 2.5V6 i powinni wiedzieć, że:
- jedynka ciągnie do ok. 60 km/h
- dwójka do ok. 110. km/h
To nie jest tabela ekonomicznej jazdy. To jest tabela dopuszczalnych prędkości
Czytamy ze zrozumieniem |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 20-02-2011, 10:38
|
|
|
fj_mike, lol, mówiąc o czytaniu ze zrozumieniem powinieneś najpierw dokładnie przeczytać
u góry tabelki jak byk stoi "jazda ekonomiczna" a pierwsza kolumna to "zmiana biegu" dopiero druga tabelka to dopuszczalne predkości |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 20-02-2011, 12:29
|
|
|
Cholera, wiedziałem, że pisanie o tej porze i w tym stanie nie jest najlepszym pomysłem
Teraz wszystko jasne |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23632 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-02-2011, 12:41
|
|
|
sveno napisał/a: | Robert przyznaj szczerze Ty tak jezdzisz? I jeszcze jedno jak przy takiej jezdzie Gal mi spali 20l/100 to stawiasz 0.7 ok? oczywiście z dostawą do Krk
ps. przypomniał mi się film "Taxi": "Pan zapnie pasy ja wrzucam trójkę" | Tak jeżdże w taki sposób, na mieście nawet 4-ki nie uzyjesz, no chyba, że masz długą, pustą prostą i jakimś cudem Ci sie uda utrzymac auto w rytmie, a co do trasy, to, że masz wbić piątke powyzej 120km/h, nie oznacza, że nie możesz jechac na piatce 100km/h
Flaszke może ta kiedys przedyskutujemy
A jeżeli chodzi o Taxi to dobry też byl tekst:
To jest TGV
Cacko nie Świetnie bierze zakręty, ale na prostych się wlecze |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-02-2011, 21:08
|
|
|
Jest coś w tym żeby jak najszybciej osiągać maksymalną (dozwoloną) prędkość ale tylko wtedy gdy przejedziemy więcej niż 200-300m. Od jakiegoś czasu jeżdżę z ustawioną trójką (w automacie), mam minimalnie mniejsze spalanie ale i tak poniżej 12.5-13l nie udało mi się zejść takie są niestety uroki wiecznie zakorkowanego Krakowa gdzie nieraz jadę z pracy 25-40min odległość 6km.. Więcej się stoi w korkach niż jedzie |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 03-03-2011, 21:59
|
|
|
koniec EVO? http://www.autokrata.pl/a...oniec-evo-10639
Gayu Eusegi-wróg publiczny nr 1, zabić i zniszczyć wszelkie ślady jego istnienia |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-03-2011, 00:22
|
|
|
Sveno to nie koniecznie koniec, tu jest trochę o tym na moto.pl a tutaj został podjęty temat na forum ogólnym. |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 08-03-2011, 15:57
|
|
|
wczoraj zakupiłem rekińczykowi "nowe' letnie obuwie Koła pochodzą od mitsumaniaka jarekrk są to 16'' aluteki z oponami Pirelli P7 205/55
felgi i opony zostały zakupione w marcu 2010 i jak twierdzi poprzedni właściciel mają przejechane 8kkm w co szczerze wierze, bo felgi nie noszą ŻADNEGO śladu użytkowania (w sensie żadnych otarć, jedynie brud, który jest do ogarnięcia) opony mają jeszcze błonki w rowkach i "dzyndzle" zwane "cyckami" na bokach po wyważeniu nic tylko czekać na wiosne w pełni i zakładać, choć z pewnym niedosytem, bo marzyły mi się 17'', ale wmawiam sobie, że kierowałem się rozumem a nie sercem
W tym tygodniu biore się za czyszczenie przypustnicy (nareszcie mam czas) i ponowne uczenie niskich obrotów bo są jak na mój gust za niskie.
A dzisiaj korzystając z pięknej pogody i jeszcze piękniejszej prognozy na tydzień przetestowałem myjnie bezdotykową na ul. Doktora Twardego i szczerze jestem pozytywnie zaskoczony co za 8 zł można zrobić z autem. Oto efekt
szkoda, że nie mam fotki jak wyglądał przed myciem (albo to i dobrze, bo nie ma się czym chwalić ) na początku nie byłem przekonany do tego koloru, ale patrząc na to zdjęcie, naprawde mi się podoba
Uprzedzę pytania mitsumaniaków z sokolim wzrokiem:
1. Tak pod przednim reflektorem widać pęknięcie zderzaka po nieoczekiwanym spotkaniu ze słupkiem w Sączu przed Sylwestrem, niewielkie ale jest
2. Tak, to na tylnym nadkolu to wieki pryszcz rudej domagającej się po 13-stu latach swojego terytorium na karoserii Rekińczyka (na szczęście na razie tylko tam i tylko na jednym nadkolu-drugie zrobił Szwajcar jakiś czas temu i narazie spokój) ale nie oddam go jej bez walki i na wiosnę zrobię z tym porządek |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 08-03-2011, 16:01
|
|
|
sveno napisał/a: | Oto efekt |
Powyższe zdjęcie to chyba na 15 "
sveno napisał/a: | szczerze jestem pozytywnie zaskoczony co za 8 zł |
Jak dojdziesz do wprawy to za 6 zl obskoczysz z woskowaniem, bo za 7 zł to kombi
Pozdrawiam |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
|