[Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/ |
Autor |
Wiadomość |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25-03-2011, 18:23
|
|
|
Czy ktoś wie czy Evoscan współpracuje z win7 64-bit'owym?? |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2011, 19:40
|
|
|
Współpracuje. Ja mam ten system. |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 25-03-2011, 20:20
|
|
|
volve napisał/a: | może zrobić takie FAQ |
sterydzik napisał/a: | gdybys zrobil kiedys jakas zapodajke z opisem parametrow co i jak. |
sterydzik napisał/a: | wrzuc gdzies na publica ten plik data.xml z Evoscana-a |
Może nie FAQ, spróbuje coś skrobnąć………………….raczej „zapodajkę”.
"data.xml" też będzie...
Nie ma tu jakiejś tajemnej wiedzy.
Najbardziej właściwym źródłem będzie zapewne „Workshop Manual”.
Kolegom, którzy rozpoczynają pracę z Evoscanem największą trudność sprawiają nazwy parametrów. Inne są w manualu, inne w sofcie. Żeby te nazwy jakoś powiązać z Evoscanem proponuję zrobić tak:
Nazwy parametrów i ich nr jest tu zgodny z tym co w manualu piszą, w oknie po prawej po kliknięciu na parametr wyskoczy mała podpowiedź w ojczystym języku. Powinno to uprościć obsługę softu.
Dla chętnych do testowania „podrobiony” config do pobrania tutaj: https://drive.google.com/open?id=0B87Ra7cxAi3NWWl1aXA2WW50RzA
Zawartość tej paczki, plik Data.xml podmieniamy z oryginalnym który znajduje się domyślnie w katalogu:
C:\Program Files\EvoScan\EvoScan v2.6\DataSettings /dla Xp/. Stary radzę zarchiwizować.
Po podmianie pliku Evoscan odpali się z takimi ustawieniami jak na fotce.
Zostały zmienione tylko nazwy wyświetlane, ustawiona kolejność i dodano opisy, stare logi będą czytane. Doedytowałem to co dla GDI niezbędne.
Jak już ktoś zdecyduje się na użycie mojego "configa", tyle parametrów co na zrzucie wystarczy, resztę odhaczamy.
Najnowsza wersja Evoscana instaluje się inaczej. Katalog DataSettings znajduje się w profilu użytkownika. Ja używam wersje 2.6, nie zauważyłem żeby nowsze wersje softu wnosiły dla nas cokolwiek. Wersje 2.8 trzeba edytować "z ręki", tej wersji nie polecam. Jeszcze jest temat Visty/Win7 i uprawnień do plików. Ale tu niech wypowiedzą się ci co używają te systemy.
I żeby było z czym porównać. Strony z manuala mojego MSS GDI rocznik 99, przepustnica z ETV, kody dwucyfrowe, czyli jeszcze JOBD. Carisma polift ma tych parametrów trochę więcej, przedlift mniej /niektóre będą nieaktywne/, nazwy i numeracja jest taka sama, szczegóły w manualu dla właściwego rocznika:
Jak widać, do parametru 79 mamy bezpośrednią korespondencje Evoscana: nr/ nazwa parametru- z manualem: nr/ nazwa, opis, właściwe wartości i przywołanie odpowiedniej procedury naprawczej.
"Item no" to numeracja procedur MUTII-MUTII, przeważnie zgodna się z numerem błędu.
Czytamy w Evoscanie wartość parametru np 12, w manualu pod pozycja 12 znajdujemy jego nominalne wartości w określonych sytuacjach itd.. "Inspection procedure" to "przepis" na usuniecie niesprawności.
Myślę, że dla kolegów rozpoczynających pracę z tym softem taka konfiguracja Evoscana uprości diagnostykę.
Paru parametrów nam brakuje, MUTII niestety to nie jest, ale najważniejsze myślę że są.
Następne, to parametry nie opisane w manualu, a istotne dla pracy silnika: knocki- czyli info o spalaniu detonacyjnym, trimy- poprawki ECU do dawki paliwowej, AFR Map -stosunek powietrza do paliwa. Była o nich mowa w tym wątku. Na końcu Speed i moje eksperymenty n/t spalania.
Temat jest oczywiście otwarty. Może ktoś dorzuci jakieś własne przemyślenia, czy też temat rozwinie.
Ponieważ powstała już pewna praktyka w jakich warunkach czytać dane, powtórzę jeszcze raz:
„Potrzebne byłyby logi z określonych sytuacji.
Zrób log z ostrzejszej jazdy, popatrzymy jak się trzyma się ciśnienie na WC pod obciążeniem, jak pracuje sonda itd.
Drugi to na postoju-bieg jałowy z momentem odpalenia i tak minimum 6 minut. Gazu nie dotykasz, odbiorniki elektryczne włączone. Koniecznie 6 minut, będzie podgląd przejścia między trybami uwarstwiona/stechiometryczna.
Trzeci, na postoju, 2-3 minuty- stałe 2000 obr.”
W zasadzie takie odczyty wystarczą do porównań z jakimś "wzorcem" i do oceny sprawności silnika. Evoscanem "bawimy" się ponad półtorej roku i powstała baza logów z różnych sytuacji. Jest z czym porównać.
W przypadku specyficznych awarii należy „złapać” moment w którym występuje problem.
I na koniec log jednego z naszych kolegów z testu statycznego /myślę że nie będzie miał nic przeciw że go zamieszczam/, czyli na postoju na biegu jałowym. Kolega deklaruje wyjątkowo niskie spalanie w trasie jak i średnie oraz dobrą dynamikę swojego auta. Poza trimem średnioterminowym /ponad +5% u niego/ i większą skłonnością mojego silnika do spalania stukowego moje logi są w zasadzie identyczne.
http://www.sendspace.pl/f...c635f37921edbb2
Można sobie go odczytać w swoim Evoscanie, przeklikać i porównać jak to wygląda jak jest ok.
====================================================
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez aren195612 16-10-2016, 08:20, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 26-03-2011, 10:25
|
|
|
Czarna magia ale miło by było coś takiego zapodać, mam nadzieje że ktoś dotrze na ogólnopolski i coś zadziała |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2011, 17:37
|
|
|
aren195612 napisał/a: | myślę że nie będzie miał nic przeciw że go zamieszczam | Oczywiście, że nie mam nic przeciwko, a wprost przeciwnie - czuję się wyróżniony, że akurat mój silnik uznałeś za "wzór do porównania". Przecież w końcu jesteśmy po to aby sobie pomagać, a byle mechanik nie ma zielonego pojęcia o prawidłowych parametrach pracy silnika GDI. To forum to największa kopalnia wiedzy. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 09-05-2011, 17:34
|
|
|
Można się bawić "bawić". Vag na FTDI 232 BL sprawia najmniej problemów.
Czym mostek, lutownica i kawał kabelka. Wtyk trzeba rozebrać.
Można rozwinąć temat o przełącznik.
Piny na wtyku są jednoznacznie opisane, nie sposób się pomylić.
Powodzenia |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-05-2011, 18:20
|
|
|
Lepiej użyć przełącznika, może kolega ma coś z VW i wtedy bez problemu będzie można go podłączyć. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-05-2011, 07:35
|
|
|
U mnie tak to wygląda:
Użyłem do tego małego przełącznika, takiego jaki jest np. w zasilaczach uniwersalnych do zmiany polaryzacji. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-05-2011, 09:48
|
|
|
A mi nie chce się robić zworki na stałe i jak potrzebuję to korzystam z kawałka druciku Akurat w mojej Cari nie trzeba zworki do odczytu parametrów. Ale np. u kolegi w roczniku bodajże 99 już bez zworki nie łączył się EvoScan z kompem. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
kris658
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 125 KM 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 1 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
lalamido76
Nowy Forumowicz
Auto: CARISMA 1.8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-06-2011, 22:47
|
|
|
Potwierdzam poprawny odczyt błędów w Carismie 1.8 GDI 2001 Comfort.
Kabelek VAG KKL FTDI ze zwartymi pinami 1-4.
U mnie napisał że nie znalazł błędów.
Ale dopiero po zwiększeniu Timeout z 1000 na 10000. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-07-2011, 23:25
|
|
|
To jaki jest w końcu najlepszy kabelek? Ten, który podał mlun?
btw: Dziwne, wrzuciłem config aren195612 i nic się nie zmieniło. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
|