Co proponujecie zalozyc do Legnum VR4? |
Autor |
Wiadomość |
adaxo
Mitsumaniak

Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 200 Skąd: Manchester
|
Wysłany: 14-04-2011, 17:16 Co proponujecie zalozyc do Legnum VR4?
|
|
|
Witam mitsumaniakow, mam pytanie, czy jest tu z Nami jakiś dobry gazownik?
Pytam bo od kiedy ceny paliwa zaczynaja byc dosc wysokie (1.5f/l shell vpower) i nie zapowiada sie ze kiedys spadna zaczynam coraz poważniej myśleć o zagazowaniu Legnuma, a ze bardzo lubie to auto to nie chce go skrzywdzić tutejszymi druciarzami i Ich podejściem bardzo przedmiotowym do mojego auta w zwiazku z tym pytam czy leci z Nami pilot?? ee Instalator LPG ktory by cos doradzil sensownego?
Mam zamiar zrobić wszystko samemu, jakoś nie ufam obcym (szczególnie w UK), pewnie będzie to trochę trwało ale przynajmniej jak to się mówi 'wiem co mam'.
Do tej pory jeździłem Galantem 2.5V6 i ponad rok siedziała w nim BRC p&d na Genius MAX i jestem z tej instalki bardzo zadowolony.
Czy jest szansa ze Legnum będzie na tym DOBRZE chodzić?? pytam bo jeśli nie sprzedam Gala za dobre pieniądze to mam zamiar przełożyć gaz a Galanta puszczam na ebay.
Bylem tu http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=11953 z podobnym pytaniem, ale po tygodniu czytania zauważyłem ze tam się świat na stagu kończy, nie mowie ze to zły sterownik ale jakoś mnie nie przekonują wpisy typu 'bież staga, bo tak' .
Bylem tez tu http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0 ale autor tematu dawno temu się nie logował a ma u mnie duży respekt za wiedzę w temacie mitsu, zdjęcia powcinało a o samych gratach jest bardzo nie wiele.
Każdy wpis mile widziany, z góry dziękuje.
pozdrawiam Adam |
_________________ Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-04-2011, 17:34
|
|
|
Jest szansa, żeby dobrze chodził pod warunkiem, że zdublujesz komponenty. Parowniki (nawet te na 400 koni) nie dają rady przy turbo - vide Czarny Galant Nabassu - też instalka BRC 400 HP ino pojedyńcza. Miało biegać do końca świata - tak przegrzało, że zdemolowało silnik (krzywy blok) po kilkunastu tysiącach km. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2011, 17:42
|
|
|
PLPynton napisał/a: | Na poczatek z braku czasu zamieszczam zdjatka. instalka to BRC Sequent 56, przewody kompozytowe 8mm, graty z racji wczesniejszych moich doswiadczen nie robilem pojedyncze duze tylko podwojnie srednie, takie tam TwinLPG
Obrazek
teraz dopiero tu lokalnie slysze "WOW", "Was ist das" usw.
Obrazek
komp LPG miesci sie z powodzeniem obok akumulatora, nie gryzie sie z niczym, no moze przetwornice lamp przyslania. polecam jednak wstawiac do kabiny.
Obrazek
graty tutaj bo blisko do wody
Obrazek
miejsca i tak bylo dosc
Obrazek
pasuje tu teraz wyciac otwor dopasowany do wielkosci butli- otwor naturalnie we wkladzie plastikowym niewidocznym na zdjatku. kiedys to pewnie zrobie gdyz ustabilizuje to podloge no i wroci czesc funkcjonalnosci schowkow.
Obrazek
butla 70l (byla juz 77l podwojny toroid ale drogo i wiecej miejsca ubywa wiec podmianilismy na szybko u gazownika) po zamknieciu dekla podloga wyglada jak orginal, nie woze zapasu, kupilem RunFlat'y
Efekt koncowy:
-za 100PLN robie sobie 350km jesli zdejme kaganiec bestii to jednak nadal ponad 200km
-tyl jest znaczaco obciazony takze benzyny woze w baku lekko ponad 10l aby skompensowac wage butli i zatankowanego gazu
-starcil kilka konikow- nie oszukujmy sie MUSIAL. po malym remapie kompa silnika ma mniej wiecej 270 na gazie i kolo 300 na benzynie. dodatkowe konie rekompensuja tu dodatkowa mase, MUST BE po prostu prawa fizyki.
-6000PLN mniej w portfelu
-psychologiczny efekt tankowania bestii DO PELNA powala, dodatkowo znacznie wiecej ludziskow zachwyca sie efektem mojej pracy lizac mi ego- co sprawia mi niesamowita satysfakcje .
nie bede jezdzil na benzynie ta bestia, kupilem druga bestie 2001 manuala w sedanie najlzejszy type V na potrzeby mojej wyobrazni, jak znajde tydzien wolnego czasu w wakacje to sobie przerobie i sie pochwale |
http://forum.mitsumaniaki...t=35830&start=0 |
|
|
|
 |
adaxo
Mitsumaniak

Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 200 Skąd: Manchester
|
Wysłany: 14-04-2011, 18:01
|
|
|
Bartek napisał/a: | Jest szansa, żeby dobrze chodził pod warunkiem, że zdublujesz komponenty. Parowniki (nawet te na 400 koni) nie dają rady przy turbo - vide Czarny Galant Nabassu - też instalka BRC 400 HP ino pojedyńcza. Miało biegać do końca świata - tak przegrzało, że zdemolowało silnik (krzywy blok) po kilkunastu tysiącach km. |
Tak powoli się uczę co z czym się je, wstępny plan to BRC plug&drive, 2xBRC Genius 1500, wtryski BRC pomarańczowe i na pewno wideband co by nic nie potopić , problem mam narazie ogarnąć resztę bzdet jak węzę, połączenie dwóch parownikow, gdzie się wwiercić itp
Chyba ze ktoś mnie przekona na staga i coś innego?
PS nie bardzo rozumiem posta Kuzi |
_________________ Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2011, 18:19
|
|
|
Cytat: | nie bardzo rozumiem posta Kuzi |
Odpowiedź na Twojego posta skopiowane z innego tematu oraz link do niego. |
|
|
|
 |
adaxo
Mitsumaniak

Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 200 Skąd: Manchester
|
Wysłany: 14-04-2011, 18:34
|
|
|
kuzi napisał/a: | Cytat: | nie bardzo rozumiem posta Kuzi |
Odpowiedź na Twojego posta skopiowane z innego tematu oraz link do niego. |
Aa, bylem tam text prawie znam na pamieć ale właśnie najbardziej brakuje mi zdjęć |
_________________ Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 14-04-2011, 21:17
|
|
|
Jednak posłuchał bym ludzi z lpg-forum, jeśli już chcesz gazować swoje VR4 to właśnie taki zestaw:
jareki007 napisał/a: | Cytat: | Stag 300+ to elektronika
|
wszystko się zgadza, choć rozważyłbym montaż wtrysków Hana 2000 (niech ktoś poda kolor, chyba niebieskie będą ok)
Reduktory też pewnie można dać jakieś inne, może 2xAC-R01?
Węże dałbym Parker, filtr 2x Certools z włóknem szklanym albo FL03
Pewnie kupisz wszystko na www.drypa.pl
Stag ponoć daje większe możliwości regulacji ale niech Ci to instalatorzy potwierdzą |
|
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
adaxo
Mitsumaniak

Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 200 Skąd: Manchester
|
Wysłany: 14-04-2011, 21:47
|
|
|
Na razie jeszcze klamka nie zapadła co będzie, przed decyzja chce wypytać gdzie się da, cały czas czytam i czytam i mam coraz większy mętlik w głowie.
Nie chce skrzywdzić auta o którym marzyłem przez 5 lat.
Za BRC przemawia glownie to ze:
-mam od ponad roku i chodzi to świetnie
-mogę podejrzeć jak to wszystko podpiąć (gal narazie w tym tylko celu stoi w garażu)
-podobno najbardziej idioto odporna instalacja (wiec może i ja podołam)
-podbieranie benzyny gdy ubogo (ja uważam ze to akurat plus)
A jak czytam o jakimś kalibrowaniu/czyszczeniu wtyskow, mnogość/zaawansowanie ustawień w stagu to się obawiam czy to aby mnie nie przerośnie , ale może porostu jeszcze za mało wiem i ktoś mi wyjaśni jakie są plusy/przewaga staga nad BRC
[ Dodano: 14-04-2011, 21:52 ]
A w podanej konfiguracji chodzi o to?
http://www.drypa.pl/produ...AC_R01_150.html
jeśli tak to w opisie jest:
zasilanie gazem - rura miedziana fi6mm
to może być? bo zalecane jest chyba 8mm miedz? |
_________________ Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-04-2011, 22:54
|
|
|
adaxo mogę Ci zaproponować rejestracja na volvoforum.pl tam jest sporo użytkowników i chyba jeszcze więcej tematów na temat instalacji w samochodach posiadających około 300 koni może coś znajdziesz dla siebie. |
|
|
|
 |
adaxo
Mitsumaniak

Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 200 Skąd: Manchester
|
Wysłany: 14-04-2011, 23:22
|
|
|
Ok, co Panowie powiecie na taki front kit?, coś pominąłem?
Produkt Cena Ilość Suma
Elektronika AC STAG 300 6 Plus 776.00 zł 1 776.00 zł
Elektrozawór gazowy BRC BFC ET98 119.00 zł 1 119.00 zł
Reduktor Magic Compact III 256kW #R20 165.00 zł 2 330.00 zł
Rurka miedziana 8mm 8.50 zł 5 42.50 zł
Szyna montażowa Hana H2000 3 cyl. 73.60 zł 2 147.20 zł
Wąż gumowy LPG 12 9.07 zł 3 27.21 zł
Wąż wodny 16 8.07 zł 3 24.21 zł
Wtryskiwacz Hana H2000 Niebieski 110.00 zł 6 660.00 zł
Trójnik LPG 8/8/8 25.20 zł 2 50.40 zł
Trójnik podciśnienia 4mm plastik 3.02 zł 2 6.04 zł
Trójnik wodny 16-16-16 metal 3.53 zł 4 14.12 zł Trójnik LPG 8/8/8 25.20 zł 2 50.40 zł
Trójnik podciśnienia 4mm plastik 3.02 zł 2 6.04 zł
Trójnik wodny 16-16-16 metal 3.53 zł 4 14.12 zl
Suma: 2,196.68 zł |
_________________ Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 15-04-2011, 10:51
|
|
|
Cytat: | zasilanie gazem - rura miedziana fi6mm
to może być? bo zalecane jest chyba 8mm miedz? |
Masz rację fi 6 może zbyt mocno dławić przelot, nawet na dwóch reduktorach.
Odnośnie konfiguracji to wtryski lepiej pojedynczo, i jak najbliżej nawiertek. Elektrozawory najlepiej dwa,po jednym na każdy reduktor. Wszystko w celu jak najlepszego przepływu. Zapomniałeś jeszcze o dobrych filtrach fazy lotnej. Zastanawiam się czy Magic x2 da radę ciśnieniowo. Może Landi Renzo IG 1 SM oczywiście x2.
[ Dodano: 15-04-2011, 12:05 ]
Jeszcze zamiast rurki miedzianej można założyć np: Faro |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 16-04-2011, 22:05, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 15-04-2011, 13:45
|
|
|
Kolego BRC nie pociagnie Ci takiego silnika. Genius Max to za slaby reduktor. Od razu bierz pod uwage zestaw na Stagu plus dobre reduktory x2 i wtryski. Odezwij sie do goscia SebastianS z forum LPG. Gazowal on 400 konne audi S6 i ma spore doswiadczenie z takimi mocami.
Przykladowy link do S6 na stagu + 2x Magic III+8x Hana 2000:
http://lpg-forum.pl/viewt...t=audi&start=15
[ Dodano: 15-04-2011, 13:56 ]
nawet nie wiedzialem ze SebastianS juz dlubnal Legnuma |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
adaxo
Mitsumaniak

Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 200 Skąd: Manchester
|
Wysłany: 16-04-2011, 13:45
|
|
|
No i właśnie tu jest mój największy dylemat, bo kolega PLPynton ma własnie BRC (a moim zdaniem On zna swoje zabawki i wie co robi) i PODOBNO już 100tys nakręcił (czego ja nienakrece przez 15 lat), a znowu ludzie z lpgforum (miedzy innymi SebastianS, który TEZ wygląda na to ze wie co mówi) zalecają własnie staga plus Magic 3/AC-R01 (magic PODOBNO potrafi puścić gaz w wodę) plus Hana/MajicJet, a kategorycznie odradzają BRC. |
_________________ Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-04-2011, 20:22
|
|
|
A kolega zna ten kawał?
P: Czy to prawda, że w Moskwie na Placu Czerwonym rozdają Mercedesy?
O: Prawda, ale z małymi poprawkami: nie w Moskwie tylko w Leningradzie, nie Mercedesy tylko rowery i nie rozdają tylko kradną.
Myślę że najlepiej jakby właściciel się wypowiedział, bo tak to można sobie gdybac.
A do rzeczy. BRC to na pewno nie jest zła instalacja tylko firma BRC ma taką dziwną politykę że ich produkt jest dość zamknięty i trzeba zapłacić sporo kasy żeby móc sobie pogrzebać w instalacji. W przeciwieństwie do BRC STAG jest faktycznie mniej idiotoodporny, ale z własnych doświadczeń z gazowaniem 3.0V6 wiem że podstawą jest dobry montaż i stabilne zasilanie (czyli odpowiednio wydajne reduktory z odpowiednim zasilaniem) oraz dobre wtryski. Wtedy elektronika właściwie nie ma nic do roboty. Natomiast jeśli montaż jest kiepski, i dodatkowo dochodzi niestabilne zasilanie i cienkie wtryski to nie pomoże nawet BRC. Zreszta STAG też się może podpierać benzyną w razie potrzeby i nie będzie o tym nawet wiadomo |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2011, 22:23
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Zreszta STAG też się może podpierać benzyną w razie potrzeby i nie będzie o tym nawet wiadomo |
a to zależy jaką opcje ustawisz sobie w parametrach staga, no a widać będzie po wskazówce PB |
|
|
|
 |
|