Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
28-05-2007, 17:07
[EAxx] Manualna skrzynia biegów ciężko wchodzą biegi
Autor Wiadomość
Kaleto 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 15
Skąd: Chojnów
Wysłany: 26-12-2010, 13:55   

Tak, na wykonaną usługę mam gwarancję, aczkolwiek kiedy wybrałem się z samochodem powiedzieli, że nie jest to wina skrzyni, która podlega gwarancji lecz właśnie sprzęgło. I jak już wspomniałem mechanik który się tym zajmował stwierdził, że to sprzęgło- które o dziwo jak dzwonił do mojego ojca stwierdził, że jeszcze posłuży- jest zajechane. Więcej nie wybierałem się do tego warsztatu ( mechanik bardzo nieuprzejmy), przy pierwszej wizycie u nich po robocie łożysk i prośbie o odpowietrzenie powiedzieli, że nie ma możliwości odpowietrzania, a regulować im się nie chciało.

Trochę się boję o skrzynię zwłaszcza przez ten dość częsty lekki zgrzyt przy wrzucaniu 3( mechanik stwierdził, że to synchronizator nie chce przepuszczać biegu).
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 26-12-2010, 14:05   

Kaleto napisał/a:
przy pierwszej wizycie u nich po robocie łożysk i prośbie o odpowietrzenie powiedzieli, że nie ma możliwości odpowietrzania, a regulować im się nie chciało.


Niezla firma od skrzyn.
Sprawdz to co ci przedmowca napisal a moze bedzie dobrze.
Jak siadlo sprzeglo to do warsztatu tez bym pojechal i powiedzual ze mam opinie ze sprzeglo bylo zapowietrzone i dojechales je w tak krotkim czasie. Ciekawe jak na zareaguje :?: :)
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Kaleto 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 15
Skąd: Chojnów
Wysłany: 26-12-2010, 14:11   

Trzeba spróbować. A jest taka możliwość, że przez to, że sprzęgło było zapowietrzone mogłem je bardzo szybko dojechać? Dodam, że parę dni po wymianie łożysk miałem moim Galantem dość długą trasę Chojnów- Kraków,a 2 tyg później Kraków- Chojnów.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14382
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-12-2010, 18:05   

Kaleto, tym razem scaliłem tematy, ale na przyszłość sprawdź czy podobny temat nie istnieje.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 26-12-2010, 21:34   

Kaleto napisał/a:
Trzeba spróbować. A jest taka możliwość, że przez to, że sprzęgło było zapowietrzone mogłem je bardzo szybko dojechać? Dodam, że parę dni po wymianie łożysk miałem moim Galantem dość długą trasę Chojnów- Kraków,a 2 tyg później Kraków- Chojnów.


Jak sprzeglo do konca nie rozsprzegla to nie dosc ze spalisz okladzine to jeszcze zalatwisz synchronizatory.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
bongo_22 
Mitsumaniak
baja bongo w kongo


Auto: EA5W Avance, Proton 415 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 568
Skąd: Warszawa Wola/Grochów
Wysłany: 22-02-2011, 12:46   

Znalazłem olej do skrzyni manualnej Texaco MTF94 w całkiem rozsądnej cenie 37 zł za litr TUTAJ. Sprzedają luzem, również na allegro, więc ile potrzeba tyle przyślą :)
_________________
Najważniejszy w każdym działaniu jest początek...

06.2009 - 03.2013 Galant EA2W LPI '98 krąży po rodzinie :)
2012 - Galant EA5W '01
01.2014 - 02.2015 - Colt C52 1.5 12V '91
12.2014 - Proton 415 GLXi '96
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 23-02-2011, 09:13   

a czy taki olej RedLine MT-85 75W85 GL-4

http://www.redlineoil.com...?pid=140&pcid=7

też będzie dobry? , chyba można go umieścić między Texaco MTF94 a Redline MT90

z tego co podaje producent na karcie produktu ma dużo odpowiedników innych marek takich jak Hyundai , Nissan
 
 
górek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-04-2011, 00:47   

Panowie podpinam się pod temat ze swoim probemem.
Dzisiaj na trasie przestały mi wchodzić biegi, totalnie, nie mogłem wbić żadnego z biegów.
Jechałem grzecznie i spokojnie, chciałem wrzucić z trójki na czwórkę i nie dało się.
Jak stoje i mam zapalony silnik nie da sie wrzucić zadnego biegu, jak wyłączę silnik wrzucę spokojnie. Dzięki temu udało mi się ruszyć z trójki i jakoś dojechać 80 km do domu.

Zanim oddam samochód do warsztatu, niestety nie będzie to żaden zaufany warsztat, chcę was podpytać jak myślicie co może być grane?
Obstawiam docisk sprzęgła, ale sam nie wiem, nie jestem mechanikiem.
Acha jeszcze jedno, dwa razy udało mi się podczas jazdy zmieniać biegi, ale to bylo chwilowe a później to samo, żaden nie wchodził. Dodam że dwa tygodnie temu na trasie jakoś ciężko biegi mi wchodziły, ale rano już było dobrze i tak do dzisiaj.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 27-04-2011, 00:55   

A próbowałeś wrzucać biegi bez użycia sprzęgła?
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
górek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-04-2011, 06:49   

próbowalem, nie da sie
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 27-04-2011, 07:53   

górek może sprzęgło przypowietrzone...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
górek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-04-2011, 09:27   

nie mam pojęcia o co chodzi, dzowniłem do TW-AUTO w Warszawie, powiedziano mi że prawdopodobnie trzeba będzie całe sprzęgło wymienić, że jakaś sprężyna w tarczy sprzęgła, albo sprężyna w docisku... Niestety najbliższy termin dopiero na 10 maja, a ja potrzebuję samochód na majówkę :(
Podjechałem do innego warsztatu gdzie mogli mi to zrobić na jutro, ale sama robocizna 600-750 zł, chyba ich wulgaryzm
Dzisiaj na zimnym silniku udawało się biegi wrzucać, wczoraj w trasie wogule żaden nie wchodził...

[ Komentarz dodany przez: Hubeeert: 27-04-2011, 11:19 ]
Na Forum nie używamy wulgaryzmów
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 27-04-2011, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 27-04-2011, 09:33   

górek spróbuj odpowietrzyć sprzęgło...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
a4ry 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 66
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-05-2014, 21:20   

Witam,
Dawno tu nikt nie pisał, a więc odgrzeję kotleta.
Mam identycznie jak większość użytkowników czyli przy wbijaniu 2giego i 3ciego biegu na zimnym lubi czasami przytrzeć. Biegi pomimo tego chodzą bardzo delikatnie.
Czy ktoś sobie poradził z tym objawem?
Dodam, że mam bardzo mały przebieg bo zaledwie 70 tyś km, a wiec o zajechaniu skrzyni ciężko mówić. Z mechanikiem obstawiliśmy słabe, wadliwe synchronizatory. Na razie nie uśmiecha mi się robienie skrzyni i próbuję obalić naszą teorię. Zmieniłem olej dwa razy. Niestety po spuszczeniu oleju okazało się, że ma dużo brokatu (czyli to trykanie jest szkodliwe dla skrzyni) i zalałem 75W90 żeby skrzynia się przepłukała, a po kilkuset kilometrach zmieniłem na polecany Texaco 75W80. Wg mnie na wszystkich olejach jest tak samo, bez zmian. Odpowietrzyłem również sprzęgło, które nie było zapowietrzone :) . Pomimo, że jestem przeciwnikiem dziwnych siuwaksów mam ochotę wypróbować jeszcze ceramizer. Stosował ktoś?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 17-05-2014, 21:37   

a4ry napisał/a:
Wg mnie na wszystkich olejach jest tak samo, bez zmian.

Wg mnie na pewno nie :D
Mam zalany olej ATF taki jak do automatów i o haczeniu nie ma mowy nawet 1- bieg wchodzi przy wolnej jeżdzie
a4ry napisał/a:
Pomimo, że jestem przeciwnikiem dziwnych siuwaksów mam ochotę wypróbować jeszcze ceramizer. Stosował ktoś?

Nie warto
Co do opiłków to można zastosować magnes neodymowy przyczepiając do dolnej pokrywy skrzyni ładnie zbierze wszystko
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.