[EA3A/W 2.4] Problem z odpalaniem na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 20-05-2011, 19:21 [EA3A/W 2.4] Problem z odpalaniem na zimnym silniku
|
|
|
jeszcze nie zdążyłem pochwalić się nowym nabytkiem a już uderzam na forum z problemem
nabyłem piękne czarne cudeńko od naszego użytkownika o niku Zed , auto jest na prawdę w super stanie ale nie o tym będę pisał
chodzi o motor 2.4 GDi
od dwóch dni za każdym razem gdy odpalam na zimnym silnik pracuje bardzo nierówno tak jakby na jeden cylinder nie palił, po ok 1 min wpada w tryb awaryjny (mruga kontrolka chceck engine) po zgaszeniu i natychmiastowym ponownym uruchomieniu problem znika jak ręką odjął nic się nie dzieje na postoju i podczas jazdy nawet ostrej!
wymrugałem błąd 92 (dwa długie i 9 krótkich mrugnięć) oznacza to jakiś problem z przepustnicą tylko nie za bardzo wiem jak to ugryźć .. czy jest ktoś kto ma więcej doświadczenia z GDI bo ja wymiękam to dla mnie nowość..
wraz z poprzednim właścicielem który oczywiście nie zostawił mnie samego na pastwę losu stawiamy na przepustnicę którą należało by wyregulować tylko jak i u kogo bo w mojej mieścinie to same "złote rączki".. |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-03-2015, 20:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-05-2011, 19:28
|
|
|
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=63384 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 20-05-2011, 19:36
|
|
|
robertdg napisał/a: | http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=63384 |
To rozumiem że mam zacząć od wymiany TPS ? tylko bardzo dziwi mnie to że dzieje się tak tylko przy pierwszym odpaleniu każde kolejne jest już normalne nawet nie muszę czekać 5 s ... |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-05-2011, 19:40
|
|
|
Nie czytałeś uwaznie, przepustnica jest zintegrowana, poczytaj dokładniej wątek i pochodne, temat był wałkowany wielokrotnie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 20-05-2011, 19:54
|
|
|
jeszcze przed założeniem tematu poczytałem trochę działaniach jakie można podjąć przy takich objawach no i:
- przepustnica czyszczona 200 km temu wg metody z forum
- komputer zresetowany + nauka obrotów wg procedury z forum
z tego co czytam pozostaje mi tylko wysłanie przepustnicy do regeneracji i regulacji skoro to jest źródło problemu |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 20-05-2011, 20:59
|
|
|
orientujecie się może jaki jest koszt regeneracji? czytałem że ktoś z forum się tym zajmuje |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 20-05-2011, 21:54
|
|
|
a słyszeliście może o hallotronowych czujnikach TPS? na jednej z aukcji allegro piszą że są praktycznie bezawaryjne ?!
w razie co link :
aukcja |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 21-05-2011, 07:10
|
|
|
słyszałem że te czujniki to taki bardziej zabieg marketingowy służący usunięciu wady odklejania się magnesu w przepustnicy |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 21-05-2011, 20:16
|
|
|
czyli pic na wodę jak to powiadają
a wracając do mojego problemu to chyba na razie oleje sprawę dziś wystarczyło że dwa razy zaadaptowałem przepustnicę i odpalił normalnie |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
slowix
Mitsumaniak
Auto: mitsubishi galant VIII 2.5 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 35 Skąd: oława
|
Wysłany: 22-05-2011, 22:46
|
|
|
siemka wam. mam taki mały problem od wczoraj szaleją mi wolne obroty jak zatrzymuje się na światłach to mi gaśnie albo ledwo kręci z począdku myślałem ze to przez gaz ale dzisiaj to samo miałem na bęzynie pod powiedcie coś |
|
|
|
 |
Samhain
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 31 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-05-2011, 08:45
|
|
|
Widzę że coraz więcej Misiów ma problemy z odpalaniem ... razem z FJ_Mikiem walczymy już z tym trochę i pełno rzeczy było już sprawdzane generalnie zostaje mi do przełożenia przepływka i sprawdzenie co wtedy się będzie działo ale generalnie to problem jest uciążliwy i dosyć częsty w Mitsubishi... pytanie tylko CO GO POWODUJE!! bo do tego nie możemy dojść a serwis plichty radzi odłączyć na kilka godzin aku.. Mike jak wróci z piekła gdzie podpisał pakt z diabłem (dusza za wyregulowanie wolnych obrotów ) ma mieć kabel więc też będzie można coś więcej powalczyć.
P.S. Fajnie by było jak by w końcu powstał na ten temat jeden porządny temat gdzie każdy opisuje co już robił co wymienił i jakie dokładnie są tego wszystkiego objawy w jego Misiu... co by mogło nas w końcu doprowadzić do jakiegoś sensownego rozwiązania... |
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 23-05-2011, 12:38
|
|
|
Samhain napisał/a: | Widzę że coraz więcej Misiów ma problemy z odpalaniem ... razem z FJ_Mikiem walczymy już z tym trochę i pełno rzeczy było już sprawdzane generalnie zostaje mi do przełożenia przepływka i sprawdzenie co wtedy się będzie działo ale generalnie to problem jest uciążliwy i dosyć częsty w Mitsubishi... pytanie tylko CO GO POWODUJE!! bo do tego nie możemy dojść a serwis plichty radzi odłączyć na kilka godzin aku.. Mike jak wróci z piekła gdzie podpisał pakt z diabłem (dusza za wyregulowanie wolnych obrotów ) ma mieć kabel więc też będzie można coś więcej powalczyć.
P.S. Fajnie by było jak by w końcu powstał na ten temat jeden porządny temat gdzie każdy opisuje co już robił co wymienił i jakie dokładnie są tego wszystkiego objawy w jego Misiu... co by mogło nas w końcu doprowadzić do jakiegoś sensownego rozwiązania... |
w 100% popieram ! w końcu nic się nie dzieje bez przyczyny gdzieś zawsze jest źródło problemu |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
Samhain
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 31 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-05-2011, 09:00
|
|
|
a ja mam pytanie czy może mi ktoś podać na której stronie jest opis elektryki do krokówki i TPSa ?? ja się zastanawiam czy u mnie to nie jest czasami problem z masą ... bo przy obciążeniu silnika spadają mi obroty a jak odpalam na zimnym to obroty faluja pomiędzy 500 - 750 a alternator wogóle nie ładuje aku... |
|
|
|
 |
|