Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
14-08-2007, 18:03
[EAxA] Galant EA z automatyczną skrzynią biegów
Autor Wiadomość
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 17-06-2011, 07:31   

hmm dawno dawno temu jechałem ze znajomymi mercem beczką automat, prędkość około 80km/h, nagle pasażer z przodu pyta sie kierowcy a to "P" to do czego i nie czekając na odpowiedź przesunął wajhę. wszyscy oczywiście na szybie. Po zatrzymaniu nawet silnik nie zgasł, wrzucił bieg i do przodu. Kurde szkoda że te czasy nie wróca że auta były robione poto zeby jeździły po zylion kilometrów a nie żeby nasłuchiwac czy coś się dziwnego nie dzieje.
 
 
weksel 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-06-2011, 09:10   

Krzyzak, mój błąd, może w galancie jest troszkę nowocześniejsza skrzynia, ja wynoszę swoje doświadcznia z Volvo, nigdy nie wrzucałem na głupiego bez hamulca D :D W ciągu trzech lat wymieniłem już 2 skrzynie, pierwsza padła mechanicznie bo poprzedni właściciel prawdopodobnie nie zmieniał oleju a w drugiej padł sterownik:D na szczęście potem udało się przełożyć sterownik od starej i już na razie od roku jeżdzi ślicznie :)
polaff, tryby-->zębatki :) Czy to ważne jakich słów użyłem, ważne żeby tak nie robić bo można uszkodzić skrzynię.
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 17-06-2011, 09:49   

weksel napisał/a:
nigdy nie wrzucałem na głupiego bez hamulca D

co to znaczy "na głupiego"? w Galancie jest tak, że jak do czegoś jest potrzebny wciśnięty hamulec (np. P->R) to nie można tego wykonać bez wciskania hamulca... podobnie jest z guzikiem... więc jeśli można przerzucić N->D bez guzika i hamulca i ładnie zaczyna jechać, to moim zdaniem nic złego się stać nie powinno... inna sprawa po co tak robić... ja tak zrobiłem z ciekawości i nasunęło mi się pytanie o bezpieczeństwo... niejednokrotnie widziałem filmy z USA gdzie pies/dziecko włączał bieg i samochód zaczynał sam jechać...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 17-06-2011, 10:01   

weksel napisał/a:
polaff, tryby-->zębatki
nie chodzi mi o nazewnictwo tylko o to, że w automacie przekazyanie napędu realizowane jest za pomoca sprzęgieł ciernych a nie kół zębatych.


Szwagroz napisał/a:
hmm dawno dawno temu jechałem ze znajomymi mercem beczką automat, prędkość około 80km/h, nagle pasażer z przodu pyta sie kierowcy a to "P" to do czego i nie czekając na odpowiedź przesunął wajhę. wszyscy oczywiście na szybie. Po zatrzymaniu nawet silnik nie zgasł, wrzucił bieg i do przodu. Kurde szkoda że te czasy nie wróca że auta były robione poto zeby jeździły po zylion kilometrów a nie żeby nasłuchiwac czy coś się dziwnego nie dzieje.



ostatnio mój syn podczas jazdy (około 100km/h) włączył R i też sie nic nie stało, ale to było w pajero...

kiedyś byłem na przeglądzie z autem, i na rolkach stał merol - testowali siłę hamowania i diagnosta się zapomniał i włączył "P" gdy rolki się kręciły - efekt był niepowtarzalny - zgrzyt chrupnięcie i plama oleju hydraulicznego pod autem. Wyrwała się blokada kół. Z tego doświadczenia wiem, że nie ma co eksperymentować ze skrzynia A/T.

A jeśli chodzi o mitsu to skrzynia w pajero jest po prostu rekordem świata a w galu jeszcze nie mam zdania jeśli chodzi o trwałość bo mam auto od miesiąca i dopiero 12 tyś km nim przejechałem, natomiast długośc biegów jest dobijająca - strasznie nieefektywna jest ta skrzynia... (mówię o skrzynie bez tiptronic)
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 17-06-2011, 10:05   

polaff napisał/a:
mam auto od miesiąca i dopiero 12 tyś km nim przejechałem

dopiero 12 tys. km w miesiąc :P dobre :P robisz 140 tys. rocznie? :shock:
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 17-06-2011, 10:15   

pompec napisał/a:
robisz 140 tys. rocznie?


nie!! :D
przeciętnie robie 6-8 może 10 miesięcznie...

Ale we wtorek 21/22 czerwca) w nocy jade na urlop i muszę zaległości w firmie nadrobić przed urlopem...

Robie około 80- 100 rocznie :)

teraz ja może zadam pytanko:

jak kupiłem auto to skrzynia nie szarpała podczas zmiany biegów, niestety teraz to uległo zmianie :|
czy przyczyną może być to, że poprzedni właściciel jeździł spokojnie a ja jeżdże bardzo dynamicznie?
p. zmętnienie
Zakładam, że zmiana sposobu eksploatacji przyczyniła się do konieczności wcześniejszej wymiany oleju ze względu na jego nie wiem.. np. jego zmętnienie.
Czy wymiana oleju (mimo, że termin za jakieś 40tyś km) może rozwiązać problem?
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 17-06-2011, 11:08   

a resetowałeś skrzynię po kupnie?

[ Dodano: 17-06-2011, 12:11 ]
a... dopiero się zorientowałem, że masz nie-tipa... to chyba reset nie ma nic do rzeczy
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 17-06-2011, 19:28   

pompec napisał/a:
a resetowałeś skrzynię po kupnie?

[ Dodano: 17-06-2011, 12:11 ]
a... dopiero się zorientowałem, że masz nie-tipa... to chyba reset nie ma nic do rzeczy

nawet nie wiem jak się to robi, pewnie w starej skrzyni nie ma tej opcji...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21970
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-06-2011, 22:54   

pompec napisał/a:
masz nie-tipa... to chyba reset nie ma nic do rzeczy
Nie widzę związku.
polaff napisał/a:
nawet nie wiem jak się to robi, pewnie w starej skrzyni nie ma tej opcji...
Normalnie, odpinasz klemę ujemną na ok. 1 minutę, zakładasz z powrotem i jeździsz. Przez kilkaset km skrzynia będzie "poszarpywać" i podczas przełączania biegów będą "uślizgi", a później już sama przyjemność.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 17-06-2011, 23:01   

Hugo napisał/a:
później już sama przyjemność.

czyli mówisz, że nie olej a adaptacja jej potrzebna?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21970
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-06-2011, 10:53   

polaff, jedno i drugie i będzie pięknie.
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 19-06-2011, 13:06   

aha, czyli skrzynia bez tiptronika też jest adaptacyjna... nie wiedziałem... przy okazji: czy po wymianie oleju w skrzyni zalecany jest reset?
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 19-06-2011, 13:47   

pompec napisał/a:
aha, czyli skrzynia bez tiptronika też jest adaptacyjna... nie wiedziałem... przy okazji: czy po wymianie oleju w skrzyni zalecany jest reset?

tak jest zalecany
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14394
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-06-2011, 16:17   

Hugo napisał/a:
Normalnie, odpinasz klemę ujemną na ok. 1 minutę, zakładasz z powrotem i jeździsz. Przez kilkaset km skrzynia będzie "poszarpywać" i podczas przełączania biegów będą "uślizgi", a później już sama przyjemność.


Swojej zrobiłem już kilka resetów i nie zauważyłem żadnych szarpnięć podczas nauki.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 20-06-2011, 17:01   

Owczar napisał/a:
Swojej zrobiłem już kilka resetów i nie zauważyłem żadnych szarpnięć podczas nauki.


Ja tak samo. Resetowałem już 2 galanty z ASB i nie bylo nic z poszarpywania.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.