Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Zakłucenia CB radia
Autor Wiadomość
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-08-2011, 13:17   

Jak włączę klimę to tez są u mnie zakłócenia i głównie chodzi mi o nie. jak je zlikwidować.
Ale magnesowa raczej nic nie da bo jak sam piszesz ze takowa posiadasz i te zakłócenia występują

Tak antena jest zestrojona z radiem


Raczej to nie jest wina anteny


Fachowiec od CB Radia kazał jechać do elektryka bo on nic z tym nie zrobi.
Elektryk był na urlopie ale przez tel powiedział ze da się to zrobić ale koszt wyniesie od 200zł do 500zl

Wiec pytam czy ktoś sie spotkał z taka sytuacja i jak ja rozwiązał
 
 
JacekeR 
Mitsumaniak

Auto: Nissan Qashkqai J10 2.0PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1426
Skąd: Stargard
Wysłany: 11-08-2011, 14:00   

A moze zastosować kondensatory na dmuchawy?Coś słabo odkłócone te nasze samochody.
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 11-08-2011, 17:33   

radeksz82 napisał/a:
Jak włączę klimę to tez są u mnie zakłócenia

Tak antena jest zestrojona z radiem


Raczej to nie jest wina anteny



orginalny kabel ma 3,46 wiec raczej w aucie bielizny nie suszych wiec kabel jest dłuższy
(Fala CB radio ma długość około 11 metrów a długość kabla należy liczyć odpowiednio w proporcji do długości fali) nie ważne zakładam że jest + - OK
Przewód użyty do anteny to:RG-58 lub 59 a koncówki polutowane i też przyjmuje ze jest OK
natomiast w twoim opisie montażu jedna rzecz mi nie pasuje (na stałe w klapie bagażnika) wiec czy masz w dziurce czy też na uchwycie montażowym to zapomnij aby po zawiasach bagaznika była dobra masa.wez około 1metra linki miedzianej (1-1,5 mm) w koszulce i połacz mase anteny z buda auta pomijajac klape bagaznika,jak to zrobisz to omomierz w garsc ustaw na przedzwanianie i sprawdz przejscia z goraca zyła włacznie wtedy ponownie podłacz radyjko i sprawdz regulujac czułosc pokretłem w/g mnie powinienes uzyskac duza poprawe
 
 
Yuppy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.9 DiD '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-08-2011, 20:05   

Bismarck napisał/a:
długość kabla należy liczyć odpowiednio w proporcji do długości fali

Kolejny zwolennik strzyżenia kabli? :D Stroi się antenę, nie kabel.

Inna sprawa, że uwaga na temat słabej masy w klapie bagażnika jest trafna.
 
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-08-2011, 20:36   

Mam na uchwycie antena zamocowana jutro zobaczę z ta masa
Ale widzisz kolega pisał ze ma magnesówke i ma zakłócenia spowodowane przez włączenie klimy
A na czym polega te odkócanie auta czy to jest drogie
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 11-08-2011, 22:01   

Pzedłużenie kabla o przypadkową długość spowoduje duże straty mocy tz. efekt fali stojącej , a w najgorszym wypadku w połączeniu ze zbyt dużm swr może doprowadzić do uszkodzenia koncówki mocy. I to co piszesz mnie to bardzo pasuje i ciesze sie z tego powodu w warsztacie bede mial co naprawiac a i bezrobocie mi nie grozi przy takim toku myslenia


Ale widzisz kolega pisał ze ma magnesówke i ma zakłócenia spowodowane przez włączenie klimy

Antekna w dziurce ma najlepsze połaczenie z masa wiec przy dobrze wyregulowanym SWR jest szansa aby dosc do wzorca ksiazkowego 1:1 natomiast pozostałe mocowania anten czesto wymagaja dodatkowych usprawnien typu kabelek z masa czy w przypadku anten magnesowych foli aluminiowej a to wszystko po to aby zwiekszyc pole i zasieg oczywiscie ma tez znaczenie umiejscowienia anteny temat na pare stron wiec odpuszczam.

A na czym polega te odkócanie auta czy to jest drogie

gosc zalozy tasme miedzy maska a karoseria i w tym momencie zrobi ekran ktory w jakims stopniu bedzie odbijal zaklócenia oraz wpakuje pare kondesatorow 50uF na urzadzenia (alternator/wentylator i.t.p, chyba ze czarodziej i zna lepsze sztuczki
ile sobie policzy nie mam bladego pojecia u nas w warsztacie samochodowym elektryk liczy sobie 80 dych za godzine sciemniania
Ostatnio zmieniony przez Bismarck 11-08-2011, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Yuppy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.9 DiD '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-08-2011, 22:13   

radeksz82 napisał/a:
Ale widzisz kolega pisał ze ma magnesówke i ma zakłócenia spowodowane przez włączenie klimy

Jeśli chodzi o mnie (bo nie widziałem, aby ktokolwiek inny pisał na temat zakłóceń z klimy), to ja mam antenę na stałe (o tym też pisałem). W dodatku helikalną, która nie wymaga strojenia.

Bismarck napisał/a:
Pzedłużenie kabla o przypadkową długość spowoduje duże straty mocy tz. efekt fali stojącej , a w najgorszym wypadku w połączeniu ze zbyt dużm swr może doprowadzić do uszkodzenia koncówki mocy.Wybacz ale nie chce mi sie tlumaczyc co myslisz twoja sprawa mnie to bardzo pasuje bo nie grozi mi bezrobocie przy takim toku myslenia

Nie będę popadał w dyskusję bez końca, jednak dla zainteresowanych przytoczę pierwszy z brzegu link od Googla:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic476469.html (trzeba przygotować się na dłuższą lekturę :P )
Jeszcze nie widziałem i nie słyszałem, aby komuś spaliła się końcówka mocy od złej długości kabla.
 
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 11-08-2011, 22:26   

Yuppy napisał/a:

Nie będę popadał w dyskusję bez końca, jednak dla zainteresowanych przytoczę pierwszy z brzegu link od Googla:


zgadzam sie w 100%brat Google Ci wszystko powie sam nie wiesz gdzies cos uslyszycz przeczytasz wypowiedz jakiegos jelopa i myslisz ze wiesz wszystko przeczytaj co napisalem w calosci a nie dwa slowa i montujesz wlasna bajke a wracajac do Google
to po kiego wulgaryzm zadajecie pytania tutaj skoro wiecie gdzie szukac odpowiedzi
dla mnie wystarczy wulgaryzm sie sami z problemami a pieniadze zostawiajce w warsztacie
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 12-08-2011, 11:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Yuppy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.9 DiD '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-08-2011, 23:08   

Kolego, wyluzuj trochę. Ani ja Cię obrażam, ani co, masz swoje zdanie, ok. Ja mam swoje. Poza tym dlaczego twierdzisz, że nie przeczytałem całości Twojej wypowiedzi? Dobrze wiesz, że zarówno zwolenników jednej teorii jak i drugiej jest dużo, a wszystkich tych, którzy się z Tobą nie zgadzają, od razu nazwiesz jełopami? Podałem linka do poczytania, bo nie chcę, aby pojawiła się tu dyskusja bez celu na kilka stron.

Inna sprawa, że to nie ja zadawałem pytania w tym wątku. Polecam też trochę spokojności i zapoznania się z regulaminem forum.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-08-2011, 08:01   

Bismarck napisał/a:
zgadzam sie w 100%brat Google Ci wszystko powie sam nie wiesz gdzies cos uslyszycz przeczytasz wypowiedz jakiegos jelopa i myslisz ze wiesz wszystko przeczytaj co napisalem w calosci a nie dwa slowa i montujesz wlasna bajke a wracajac do Google
to po kiego H.... zadajecie pytania tutaj skoro wiecie gdzie szukac odpowiedzi
dla mnie wystarczy pierdo.... sie sami z problemami a pieniadze zostawiajce w warsztacie
Bacz na słownictwo, gdyż regulamin nie był Ci obcy przy rejestracji.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-08-2011, 18:59   

Wiec tak szanowni koledzy

Dzisiaj postanowiłem odwiedzić innego speca od CB. Pochodził poszperał pomierzył jakimiś tam czujnikiem i stwierdził masa na klapie antena cb podłączenie itp wsio haraszo . Wiec pytam go w czym problem. Problem jest w autku. Przyniósł swoje cb i jak się zbliżał do mojej cari to coraz mocniej wyło a jak zbliżył się do silnika to wogle był amen ( oczywiście autko było odpalone a klima włączona) Jedynej rady jakiej mi udzielił proszę się udać do elektryka

Wiec tak koledzy

Jesli macie jakieś pomysły jak to zrobić nie odwiedzając elektryka to piszcie
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 12-08-2011, 21:52   

jak nie elektryk , to może inne auto najlepiej najzwyklejszy stary Diesel to na pewno na 100% będzie bez zakłóceń :mrgreen: Niestety benzyniaki tak mają jak nie alternator to wtryski , jak nie wtryski to kable , świece , przekaźniki itd itd. Spróbuj sprawdzić inne radio tylko z wyższej półki i z dobrym filtrem ANL
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.