Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Strzał w GDI 1,8
Autor Wiadomość
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 18-09-2011, 17:34   Strzał w GDI 1,8

Odpaliłem autko jak co dzień bez zadnych problemów i jade sobie na 3 biegu około 30-40 km/h po przejechaniu około 3 km nagle strzał jak by ktoś w kabinie strzelił z papierowej torebki
aż się wystraszyłem zatrzymałem sie aby zobaczyc co sie stało podejzewałem rózne rzeczy ,opona, waż od klimy, lecz nic nie znalazłem wiec pojechałem dalej zgasiłem silnik.gdy wróciłem spowrotem odpaliłem autko i zamiast równej pracy silnika
nierównomierna praca aż drgania przechodza na bude obroty około 650-700 jak zwieksze troszeczke obroty wszystko ustaje do tego wystepuje jeszcze jeden problem mianowicie przy 7000 tys obrotów silnik zaczyna przerywać
i juz wyżej nie wchodzi na obroty
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-09-2011, 22:23   

Przy 7200 obr/min jest odcięcie zapłonu :-)
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21942
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-09-2011, 12:15   

Trzeba sprawdzić przepływomierz.
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 19-09-2011, 21:38   

przepływomierz ? hm nie zabardzo mi pasuje z prostego powodu nie odcina mocy mozna normalnie jechac przyspieszac itd tylko na wolnych obrotach trzesie w sobote sprawdze cewki ustawienie rozrzadu i cisnienie w cylindrach oraz wymienie swiece przypuszczam ze wina lezy po stronie zaplonu bo jak napisałem wczesniej strzał z torebki papierowej i jakos kojeze to z niespalonym paliwem w wydechu ale moze sie myle?
Przepływomierz sprawdze byc moze masz racje
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 16-08-2012, 11:42   

Witam! Mam bardzo podobne objawy tzn. trzęsie silnikiem na wolnych obrotach i nie wiem gdzie leży przyczyna. Nie wyrzuca żadnych błędów, nie szarpie podczas jazdy, przyspiesza w miarę normalnie, jedynie na pierwszym i drugim biegu wydaje się nieco zamulony. Czy Tobie udało się rozwiązać problem?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-08-2012, 11:58   

Kluczem do rozwiązania problemu w tych silnikach jest sprawdzenie błędów i podłączenie pod komputer w celu dokładnej diagnostyki. Można to zrobić samemu kupując kabel na alledrogo za około 40zł i program za kilkadziesiąt dolarów lub poszukać go w internecie i użyć w celach edukacyjnych.
Wszystko jest opisane w tym temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 17-08-2012, 00:05   

to czego dotyczy błąd 48 i 58 ???? Bo juz temat założyłem i pare krotnie pytałem ale nikt chyba nie zna odpowiedzi:/
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-08-2012, 07:04   

Tutaj pomogą Ci ludzie, którzy mieli podobne problemy. Też próbowałem znaleźć jakieś informacje na temat Twoich problemów ale niestety, ani na forum ani w google nic na temat tych błędów nie znalazłem.
Jeśli nie masz, to kup kabel do diagnostyki i wrzuć logi na forum. Same błędy czasem niewiele mówią i mogą dotyczyć wielu problemów.
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 17-08-2012, 09:11   

wiem co oznaczają te błędy tzn jeden z nich to ,,nadmierna ilość powietrza zasysanego'' a drógi lampka wskaznika usterek'' ale nie wiem czego one dotyczą...?
Co ciekawe podczas odczytywania kodów kod ,,48'' pojawia się tylko na początku a ten 58 miga potem cały czas. Kody te pojawiają się tylko i wyłącznie na biegu jałowym i po adaptacji ecu.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-08-2012, 09:47   

Ten informujący o nadmiernej ilości powietrza zasysanego może wskazywać na problem z przepływomierzem lub z połączeniem przepływomierza ze sterownikiem lub jakiś problem z samym sterownikiem silnika. Na początek najlepiej by było podmienić przepływomierz.
Ten drugi błąd znalazłem ale odnosił się do silnika diesla.
Ale tak jak napisałem wcześniej, najlepiej auto sprawdzić Evoscanem.
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 17-08-2012, 13:04   

no wiem że najlepiej evoscanem:) ale nie da sie polaczyc z ecu.Sterowniki i kable wszystko sprawdzone i nic...jeśli nawet da się połaczyć to tylko i wylacznie na wylaczonym silniku.Jak włącze auto to automatycznie się resetuję.Plik config wziełem od Arena ale też nic nie dało...
Jak odłącze przepływkę to auto gaśnie i nierówno pracuje.Wymieniałem miesiąc temu ecu (ten obok nogi prawej pasażera) i nie dało to żadnych pozytywnych skutków,pozostaję jeszcze ten komp pod radiem? lub za silnikiem przed grodzią...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.