Strzał w GDI 1,8 |
Autor |
Wiadomość |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
Wysłany: 18-09-2011, 17:34 Strzał w GDI 1,8
|
|
|
Odpaliłem autko jak co dzień bez zadnych problemów i jade sobie na 3 biegu około 30-40 km/h po przejechaniu około 3 km nagle strzał jak by ktoś w kabinie strzelił z papierowej torebki
aż się wystraszyłem zatrzymałem sie aby zobaczyc co sie stało podejzewałem rózne rzeczy ,opona, waż od klimy, lecz nic nie znalazłem wiec pojechałem dalej zgasiłem silnik.gdy wróciłem spowrotem odpaliłem autko i zamiast równej pracy silnika
nierównomierna praca aż drgania przechodza na bude obroty około 650-700 jak zwieksze troszeczke obroty wszystko ustaje do tego wystepuje jeszcze jeden problem mianowicie przy 7000 tys obrotów silnik zaczyna przerywać
i juz wyżej nie wchodzi na obroty |
|
|
|
 |
rysiul
Mitsumaniak

Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-09-2011, 22:23
|
|
|
Przy 7200 obr/min jest odcięcie zapłonu |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21942 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-09-2011, 12:15
|
|
|
Trzeba sprawdzić przepływomierz. |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
Wysłany: 19-09-2011, 21:38
|
|
|
przepływomierz ? hm nie zabardzo mi pasuje z prostego powodu nie odcina mocy mozna normalnie jechac przyspieszac itd tylko na wolnych obrotach trzesie w sobote sprawdze cewki ustawienie rozrzadu i cisnienie w cylindrach oraz wymienie swiece przypuszczam ze wina lezy po stronie zaplonu bo jak napisałem wczesniej strzał z torebki papierowej i jakos kojeze to z niespalonym paliwem w wydechu ale moze sie myle?
Przepływomierz sprawdze byc moze masz racje |
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 16-08-2012, 11:42
|
|
|
Witam! Mam bardzo podobne objawy tzn. trzęsie silnikiem na wolnych obrotach i nie wiem gdzie leży przyczyna. Nie wyrzuca żadnych błędów, nie szarpie podczas jazdy, przyspiesza w miarę normalnie, jedynie na pierwszym i drugim biegu wydaje się nieco zamulony. Czy Tobie udało się rozwiązać problem? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-08-2012, 11:58
|
|
|
Kluczem do rozwiązania problemu w tych silnikach jest sprawdzenie błędów i podłączenie pod komputer w celu dokładnej diagnostyki. Można to zrobić samemu kupując kabel na alledrogo za około 40zł i program za kilkadziesiąt dolarów lub poszukać go w internecie i użyć w celach edukacyjnych.
Wszystko jest opisane w tym temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 17-08-2012, 00:05
|
|
|
to czego dotyczy błąd 48 i 58 ???? Bo juz temat założyłem i pare krotnie pytałem ale nikt chyba nie zna odpowiedzi:/ |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-08-2012, 07:04
|
|
|
Tutaj pomogą Ci ludzie, którzy mieli podobne problemy. Też próbowałem znaleźć jakieś informacje na temat Twoich problemów ale niestety, ani na forum ani w google nic na temat tych błędów nie znalazłem.
Jeśli nie masz, to kup kabel do diagnostyki i wrzuć logi na forum. Same błędy czasem niewiele mówią i mogą dotyczyć wielu problemów. |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 17-08-2012, 09:11
|
|
|
wiem co oznaczają te błędy tzn jeden z nich to ,,nadmierna ilość powietrza zasysanego'' a drógi lampka wskaznika usterek'' ale nie wiem czego one dotyczą...?
Co ciekawe podczas odczytywania kodów kod ,,48'' pojawia się tylko na początku a ten 58 miga potem cały czas. Kody te pojawiają się tylko i wyłącznie na biegu jałowym i po adaptacji ecu. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-08-2012, 09:47
|
|
|
Ten informujący o nadmiernej ilości powietrza zasysanego może wskazywać na problem z przepływomierzem lub z połączeniem przepływomierza ze sterownikiem lub jakiś problem z samym sterownikiem silnika. Na początek najlepiej by było podmienić przepływomierz.
Ten drugi błąd znalazłem ale odnosił się do silnika diesla.
Ale tak jak napisałem wcześniej, najlepiej auto sprawdzić Evoscanem. |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 17-08-2012, 13:04
|
|
|
no wiem że najlepiej evoscanem:) ale nie da sie polaczyc z ecu.Sterowniki i kable wszystko sprawdzone i nic...jeśli nawet da się połaczyć to tylko i wylacznie na wylaczonym silniku.Jak włącze auto to automatycznie się resetuję.Plik config wziełem od Arena ale też nic nie dało...
Jak odłącze przepływkę to auto gaśnie i nierówno pracuje.Wymieniałem miesiąc temu ecu (ten obok nogi prawej pasażera) i nie dało to żadnych pozytywnych skutków,pozostaję jeszcze ten komp pod radiem? lub za silnikiem przed grodzią... |
|
|
|
 |
|