Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
30-10-2016, 22:03
Jak wino...
Autor Wiadomość
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 13-09-2011, 18:43   

Minął rok!!! Dokładnie 13 września 2010r. Rekińczyk wpadł w moje ręce, wtedy byłem jedną ze szczęśliwszych osób na ziemi ;) dzisiaj do tego auta podchodzę trochę bardziej "trzeźwo", ale nawet pomimo wielu wad dalej cieszę się z posiadania i przyjemności z jazdy jaką daje Galant. Przez rok czasu zrobiłem nim 23694 km (sam nie wiem gdzie i kiedy bo wydaje mi się, że nie jeżdżę dużo :) ) co w nim wymieniłem opisałem w tym temacie, co planuje też już było.
Do większych wad zaliczyć trzeba nadkola, skrzynie i antenę, osobiście bardzo mnie denerwują zawiasy tylnej klapy-skutecznie uprzykrzają życie przy załadunku.
Spalanie jak na tę pojemność i osiągi jest akceptowalne, choć denerwuje ogromny rozrzut zależny od stylu jazdy: w mieście 11-19l/100km LPG średnio liczę 13l, w trasie 8.5-13l/100km średnio liczę 10l LPG spalanie benzyny udało mi się sprawdzić tylko na trasie (a właściwie tylko autostradzie) i wyszło na poziomie 8l/100km
Z aktualności:
-zegary HC z VR4 czekają na wolną chwilę na montaż, pierwsza próba zakończyła się spaleniem regulatora napięcia, nowy alternator dzięki PabloGal także czeka na dłuższą wolną chwilę (po oględzinach komory doszedłem do wniosku, że nie będzie to łatwe: od spodu nie da się go wyjąć bo są sanki i półośka, pozostaje do góry, ale tu dużo przeszkadza kolektor dolotowy i osprzęt na nim zamontowany oraz umiejscowiony na grodzi reduktor od LPG, który będę musiał zdemontować :( )
-zderzak i grill a także progi (wszystko od Avanca) zostawione u lakiernika, przeszczep twarzy na dniach, postanowiłem że zderzak zrobię na gładko, bez dokładki bo i tak nie spełnia ona swego zadania (sprawdzone na Avancie Tomka84)
-szykuje się wizyta u Leszka celem zdiagnozowania stuków w przednim zawiasie, na 98% będzie to prawy banan, ale może coś jeszcze wyjdzie.
-no i do wymiany kwalifikują się amortyzatory na tyle (pomimo sprawności 70% zbadanej na przeglądzie 2 tyg temu) ale to mam nadzieje, że potwierdzi Leszek, bo być może jest inna przyczyna pływającego pod obciążeniem tyłu auta. Jeżeli będzie już wymiana to wybór padnie na Tokico gazowo-olejowe
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 13-09-2011, 18:58   

sveno napisał/a:
Do większych wad zaliczyć trzeba ... ...i antenę

A co tak bardzo Cię w niej denerwuje?

Wymień wkład i po problemie ;)

sveno napisał/a:
na 98% będzie to prawy banan, ale może coś jeszcze wyjdzie

Proponuję regenerowanie ;)
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 13-09-2011, 19:24   

sveno napisał/a:
w mieście 11-19l/100km LPG średnio liczę 13l, w trasie 8.5-13l/100km średnio liczę 10l LPG


jakie prędkości na trasie przy tym niskim spalaniu ?? i jakie przy tym wyższym?
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 13-09-2011, 20:52   

fj_mike napisał/a:
sveno napisał/a:
Do większych wad zaliczyć trzeba ... ...i antenę

A co tak bardzo Cię w niej denerwuje?
nie denerwuje mnie, znaczy się już nie, to po prostu wada
fj_mike napisał/a:
Wymień wkład i po problemie ;)
tak też zrobiłem jakieś pół roku temu :)
Derpin napisał/a:
jakie prędkości na trasie przy tym niskim spalaniu ?? i jakie przy tym wyższym?
hehe ogólnie to ciężko powiedzieć bo wiadomo jakie są polskie "trasy" szczególnie DK7 Kraków-Radom i DK75 Kraków-Nowy Sącz bo tymi jeżdżę najczęściej, nie da się utrzymywać stałej prędkości, ale z tego co pamiętam rekordowe 8.5l/100 km udało mi się osiągnąć tylko raz: to było w Wielki Poniedziałek z samego rana na DK7 ruch prawie zerowy nie spieszyło mi się wcale, jechałem sam, bez bagażu i ćwiczyłem wtedy ecodriving, prędkości do 100km/h a mimo to 220km pokonałem bardzo sprawnie, rekord spalania padł, ale powiedziałem sobie nigdy więcej-zero przyjemności z jazdy, delikatne operowanie gazem, prędkości obrotowe wału do 3tys rpm, bez klimy (na szczęście pogoda nie wymagała) sporadyczne wyprzedzanie, dosłownie męka, z kolei wynik 13l/100km to już tzw, max fun: wykorzystywanie górnych przedziałów obrotów a reszty nie napiszę bo będzie RB :) ale ogólnie jak jeżdżę swoim stylem tzn bez szaleństw (ale nie oznacza to, że jak trzeba to przy wyprzedzaniu tira nie zredukuję sobie do 3, ba czasem nawet do 2 :) ) z klimą i 3-4 osobami na pokładzie wynik 10l jest jak najbardziej osiągalny i baaaardzo często powtarzany.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 20-09-2011, 13:13   

dzisiaj czekając na parkingu przypomniałem sobie o poście kolegi Torp12 odnośnie podnoszenia klapy bagażnika, przypomniało mi się, że mam coś a'la expander w bagażniku (linki elastyczne/gumowe kupione w Tesco za 6zł/3szt w celu przymocowania dojazdówki w bagażniku), więc śrubokręt w dłoń, 2 min później sprężyna wyglądała tak:


a oto efekt:



działa jak natura chciała :) trzeba tylko pomyśleć nad hamowaniem w końcowej fazie otwierania, bo zawiasy długo tego nie wytrzymają :( ale póki co można używać także jako hamulca aerodynamicznego coś jak w Bugatti Veyron'ie :mrgreen:
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

Ostatnio zmieniony przez mkm 01-10-2011, 05:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 20-09-2011, 13:16   

sveno dobry pomysł :wink:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 20-09-2011, 13:30   

sveno napisał/a:
trzeba tylko pomyśleć nad hamowaniem w końcowej fazie otwierania, bo zawiasy długo tego nie wytrzymają


nad tym bym się teraz skupił
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-09-2011, 13:32   

andrew84 napisał/a:
sveno dobry pomysł :wink:


Hola Hola pomysl byl Moj;) Sveno bo Ty nie masz spoilera chyba dlatego Ci pewnie za mocno leci... Rozwiazanie to slabszy/dluzszy expander :]
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 20-09-2011, 13:36   

Cytat:
sveno dobry pomysł :wink:
dobry :) szkoda, że nie mój :)
tomek84 napisał/a:
nad tym bym się teraz skupił
popracuje nad tym w weekend, bagażnik otwieram raczej sporadycznie i przeważnie z zamka z klapy więc wszystko pod kontrolą
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 20-09-2011, 13:36   

tomek84 napisał/a:
nad tym bym się teraz skupił

Tak jak Torp12 pisze, słabszy naciąg powinien sprawę rozwiązać.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 20-09-2011, 13:47   

Torp12 napisał/a:
Hola Hola pomysl byl Moj;)
napisałem przeca:
Cytat:
przypomniałem sobie o poście kolegi Torp12 odnośnie podnoszenia klapy bagażnika
:)
Torp12 napisał/a:
Rozwiazanie to slabszy/dluzszy expander :]
nieprawda, jako że ta moja linka ma haczyki na końcach to próbowałem już zaczepiać ją za kolejne zwoje, a nie za uchwyt do sprężyny, efekt był taki, że klapa się nie podnosiła sama, potrzebny jest tak jak w zawieszeniu jakiś element tłumiący...
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2011, 14:07   

a ja pierwszy pomysł na samo otwieranie się bagażnika widziałem jeszcze tutaj :P

http://sunnytoeter.de/?p=511

zamiast tego rozciągacza wystarczą proste trytytki :P
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 20-09-2011, 22:41   

sveno napisał/a:
potrzebny jest tak jak w zawieszeniu jakiś element tłumiący...

Kolejny expander :mrgreen: :P
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 20-09-2011, 23:26   

Derpin napisał/a:
zamiast tego rozciągacza wystarczą proste trytytki :P
patrząc na te zdjęcia z linku widzę, że koleś spiął trytytkami prawie połowę sprężyny (po 1/4 z każdego końca) czyli tak naprawdę rozciąga się tylko pozostała połowa, a to szybko będzie prowadziło do zniszczenia jej (w zależności od tego z czego jest zrobiona to albo pęknie po kilku otwarciach/zamknięciach lub wyciągnie się i już nie będzie sprężyną :) )
fj_mike napisał/a:
Kolejny expander :mrgreen: :P
i zrobię sobie druciarnie w bagażniku :)
Wydaje mi się, że rozwiązaniem mogą być dwie takie linki na każdą stronę ale założone luźno, tak coby przy otwartej klapie nie pracowały/naciągały się wogóle, a przy zamkniętej klapie dawały dużą siłę tak coby podnieść ją w chwili odryglowania zamka, siła ta zmniejszałaby się diametralnie wraz z podnoszeniem się klapy.
Jeszcze jedno spostrzeżenie: linka musi być nawinięta parzyście na sprężynę tzn koniec i początek ekspandera musi być po tej samej stronie wtedy nie będzie się ślizgała i ocierała o krańcowe zwoje sprężyny i dłużej pożyje :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23632
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-09-2011, 07:44   

A ja ostatnio myślałem, żeby obok sprężyn cyknąć takie sobie fajne miniaturowe sprężyny gazowe - miejsce jest, tylko trzebaby porobić wzmocnienia pod mocowania, gdyż bezpośrednie przykręcenie do karoserii spowoduje, że szybko się powyłamują uchwyty
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.