Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Źle złożony aparat zapłonowy, jak naprawić?
Autor Wiadomość
Dominick 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 v6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-01-2011, 11:24   Źle złożony aparat zapłonowy, jak naprawić?

Wymontowalem aparat rozebralem zmienilem cewke i zlozylem na oko ktore niestety mnie zawiodło, auto nierowno pracuje nierowniej niz przed ingerencja, co zrobic aby ustawic teraz wlasciwie wszystko?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-01-2011, 11:36   

W zeszłym temacie, który wylądował do kosza, odpowiedział Ci na to pytanie Bartek http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#806089
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Dominick 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 v6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-01-2011, 12:22   

Zamiescilem jeszcze raz bo do kosza to raczej nie zagladaja. Czyli musze zdjac obudowe rozrzadu i przekrecic kola zebane od walkow w znaczniki, wyciagnac aparat i wlasnie jak ustawic gdzie tam jest jakis znacznik jak wyglada, jak ma byc ustawiona ta krecaca sie blaszka i palec
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-01-2011, 16:03   

_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Dominick 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 v6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-01-2011, 18:08   

Pierwszy cyliner jest jesli sie nie myle od strony pasazera pod kolektorem, jesli zdejme kolektor i wykrece swiece to czy bede widzial jak cylinder jest w max. gornym polozeniu? Jak to sprawdzic?
 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 16-01-2011, 21:34   

Dominick napisał/a:
jesli zdejme kolektor i wykrece swiece to czy bede widzial jak cylinder jest w max. gornym polozeniu?


Nie ma opcji. Po pierwsze - szczelina ma średnicę około 2cm, po drugie - ma długość około 15cm, po trzecie - na dole jest mały gwint. :?
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
Dominick 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 v6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-01-2011, 15:17   

Czyli nikt nie wie jak ustawic pierwszy cylinder w max gornym polozeniu? Czy wystarczy tylko jak rozrzad jest na znacznikach?

[ Dodano: 22-01-2011, 18:05 ]
okazalo sie ze rorzad jest przestawiony o dwa zeby, rozebralem tyle co moglem ale stanalem na kole od walu korbowego i teraz pytanie czy moge to odkrecic pneumatem i czy po odkreceniu kolo nie zacznie sie obracac oddzielnie od walu czy jest jakos zblokowane, odkrecilem tez napinacz i powstaje kolejne pytanie tam jest taki jakby silowniczek jak go cofnac?czy nie trzeba cofac
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 04-11-2011, 07:44   

czy aparaty w przedliftach i poliftach są takie same??
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 04-11-2011, 13:17   

tomek84, jak przełożysz daj znać czy pomogło :)
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 04-11-2011, 13:28   

Derpin napisał/a:
tomek84, jak przełożysz daj znać czy pomogło :)


wątpie, żebym znalazł czas w przyszłym tygodniu
a 11 chyba pojade na wakacje, więc dopiero w grudniu, jak się zbiorę
ale dam znać

może ktoś jeszcze mi napisać jakie są objawy tzw. wypadania zapłonu??
jade na jedynce, prędkość obrotowa 1500 rpm, na ułamek sekundy obroty spadają a auto nie ciągnie, czy to jest wypadanie zapłonu??

[ Dodano: 04-11-2011, 13:32 ]
i jakie są przyczyny wypadania zapłonu
i jakie mogą być inne przyczyny takiego zachowania,

pozdro
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 04-11-2011, 14:37   

tomek84 napisał/a:
Derpin napisał/a:
tomek84, jak przełożysz daj znać czy pomogło :)


wątpie, żebym znalazł czas w przyszłym tygodniu
a 11 chyba pojade na wakacje, więc dopiero w grudniu, jak się zbiorę
ale dam znać

może ktoś jeszcze mi napisać jakie są objawy tzw. wypadania zapłonu??
jade na jedynce, prędkość obrotowa 1500 rpm, na ułamek sekundy obroty spadają a auto nie ciągnie, czy to jest wypadanie zapłonu??

[ Dodano: 04-11-2011, 13:32 ]
i jakie są przyczyny wypadania zapłonu
i jakie mogą być inne przyczyny takiego zachowania,

pozdro

mi elektryk powiedział, że jeśli wzrost momentu obrrotowego jest nierówny (są dziury) to trzeba zacząć od przepływki
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 04-11-2011, 14:58   

polaff napisał/a:

mi elektryk powiedział, że jeśli wzrost momentu obrrotowego jest nierówny (są dziury) to trzeba zacząć od przepływki


sprawdze i to
części ci u mnie dostatek, więc będę żonglować
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-11-2011, 18:44   

polaff napisał/a:
na ułamek sekundy obroty spadają a auto nie ciągnie, czy to jest wypadanie zapłonu??
Tak. Problemem nie może być chyba nic innego jak ogólnie pojęty układ zapłonowy.
 
 
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 04-11-2011, 20:34   

Dominick napisał/a:
Czy wystarczy tylko jak rozrzad jest na znacznikach?

Tak
Dominick napisał/a:
czy moge to odkrecic pneumatem

Tak
Dominick napisał/a:
czy po odkreceniu kolo nie zacznie sie obracac oddzielnie od walu

Nie koło pasowe jest na klinie
Dominick napisał/a:
odkrecilem tez napinacz i powstaje kolejne pytanie tam jest taki jakby silowniczek jak go cofnac

powoli i delikatnie w imadle i zabezpieczyć w siłowniku jest otwór
Dominick napisał/a:
czy nie trzeba cofac

Trzeba :wink:
 
 
 
2pac 
Forumowicz
bankrut


Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 346
Skąd: Świętochłowice
  Wysłany: 22-11-2011, 22:18   nierówna praca na wolnych obrotach

2pac napisał/a:
Samochód nie jeździł do 2.000obr/min (szarpał, coś jak by ktoś nie umiał ruszać) - wymieniłem kable i świece i nic to nie zmieniło.
Po wymianie aparatu zapłonowego jest ok. ale silnik trochę nierówno pracuje

osoba od której kupowałem aparat zapłonowy z allegro napisała coś takiego:
"te aparaty sa klejona silikonem - jako uszczelnienie zamiast uszczelek - prosze rozebrac aparat (delikatnie z wyczuciem rozkleic go tzn. odkleic modul od cewki, potem cewke od obudowy - wczesniej odkrecic srubki). nastepnie trzeba zdrapac stary silikon i posmarowac w tych samych miejscach na nowo i skrecic aparat. jest to czesta przyczyna w tego rodzaju aparatach poniewaz nie maja pelnej obudowy, jezeli wystepuje nieszczelnosc moze dostac sie tam wilgoc i jest to przyczyna nierownej pracy silnika. silikonem nalezt posmarowac przy obrzezach cewke od gory i od dolu, oraz modul tylko od dolu poniewaz nad nim jest juz uszczelka"

potwierdzacie?

Juiceman napisał/a:
Nie potwierdzam nie przypominam sobie aby coś takiego Bartek robił u mnie przy wymianie kopułki, ani nikt inny przy wymianie u siebie :?

Owczar napisał/a:
Nie potwierdzamy. Jest tam normalna uszczelka(...)

nie chodzi mi o uszczelnienie pomiędzy kopułką, a aparatem zapłonowym - ale o części gdzie jest moduł cewki, główne bebechy i czy faktycznie może tam dostawać się wilgoć i bruździć... :(
_________________
numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.