Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Termostat
Autor Wiadomość
bronek32 
Forumowicz

Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 46
Skąd: wawer
  Wysłany: 22-11-2011, 22:18   [Cari 1.6] Termostat

W którym miejscu znajde termostat bo wywala mi wode przez zaworek w pompie a silnik szybko łapie 90stopni ale nie przekracza po 15min wszystko wraca do normy ,jedni mówią że to pompa do wymiany a inni że to może termostat szaleje już sam nie wiem bo wolałbym nie ruszać rozrządu jest dość świeży . Może miał ktoś podobne objawy ? :?:
 
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 23-11-2011, 09:18   

tak jest na 99,9%- jak źle to niech ktoś poprawi :) od chłodnicy idzie dwie gumowe rury- na górze i na dole, górna łączy chłodnicę z termostatem, jest tam też zaworek do odpowietrzania
tak czy inaczej mam na myśli to w kółku co pokazuje czerwona strzałka :)
http://www.fotosik.pl/pok...7648714601.html
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 23-11-2011, 09:25   

bronek32, Najpierw sprawdź czy ci się termostat otwiera.Myślę że wymiana załatwi sprawę. Termostatu szukaj tam gdzie ci opisał to M@teusz607,
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
carpezo 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 94
Skąd: brok
Wysłany: 23-11-2011, 17:55   

nie będe otwierał nowego tematu więc tu zapytam was.. jak włącze nawiew na maxa ciepło i skierowany jest na szybe to z kratek srodkowych (pod zegarkiem) leci mozna nawet powiedziec że chlodnawe powietrze a bocznych dobrze grzeje. jak skieruje nawiew do środka samochodu to z kazdych ciepłe leci. czy to normalny objaw?

aha i jak sprawdzic czy termostat dobrze działa? coś kiedyś czytałem żeby sprawdzic te rury od chłodnicy. mógłby ktos wytlumaczyc co i jak?
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 23-11-2011, 19:33   

carpezo napisał/a:
jak włącze nawiew na maxa ciepło i skierowany jest na szybe to z kratek srodkowych (pod zegarkiem) leci mozna nawet powiedziec że chlodnawe powietrze a bocznych dobrze grzeje. jak skieruje nawiew do środka samochodu to z kazdych ciepłe leci. czy to normalny objaw?

Normalny.
carpezo napisał/a:
jak sprawdzic czy termostat dobrze działa?

Otwierasz maskę, włączasz silnik, czekasz aż się nagrzeje,dotykasz ręką węża który idzie od termostatu do górnej części chłodnicy. Zanim termostat się otworzy to ten wąż powinien być chłodny, w momencie otwarcia wąż robi się gorący. Tak można sprawdzić działanie termostatu nie rozbierając obudowy. Jak nie jesteś pewny to zawsze możesz rozebrać obudowę , wyjąć termostat i włożyć go do garnka z wodą którą należy podgrzewać aż do zagotowania. Tutaj jednak musiałbyś się uzbroić w termometr i wtedy byś wiedział dokładnie przy jakiej temperaturze się otwiera. Pozdrawiam.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
carpezo 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 94
Skąd: brok
Wysłany: 23-11-2011, 19:54   

dzięki wielkie za odp. myślałem że może coś nie tak z termostatem jest. Ale mogłaby grzać troche lepiej ;-) jakoś mam wrażenie że poprzedniej zimy lepiej grzała
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 23-11-2011, 20:22   

Bronek32 myślę że to jednak pompa do wymiany , bo jeżeli zaczyna cieknąć to znaczy że będzie jeszcze gorzej , ja tak miałem z nową pompą Hepu czy Hepa w innym aucie i niestety reklamacji nie uznali
_________________

 
 
 
bronek32 
Forumowicz

Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 46
Skąd: wawer
Wysłany: 23-11-2011, 23:45   

Dzięki wszystkim za pomoc jeśli chodzi o termostat to wygląda na to że działa bo rura jest gorąca więc puścił uszczelniacz pompy , dziś na zimnym i wyłączonym silniku nie ciekło a jak odkręciłem korek od chłodnicy to kapało z pompy . Więc to wszystko wyjaśnia trza nową kupić tylko ta zabawa z rozrządem :roll:
 
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
  Wysłany: 24-11-2011, 00:42   

carpezo napisał/a:
nie będe otwierał nowego tematu więc tu zapytam was.. jak włącze nawiew na maxa ciepło i skierowany jest na szybe to z kratek srodkowych (pod zegarkiem) leci mozna nawet powiedziec że chlodnawe powietrze a bocznych dobrze grzeje. jak skieruje nawiew do środka samochodu to z kazdych ciepłe leci. czy to normalny objaw?

aha... to po to jest to pokrętło z lewej strony środkowych kratek :D
 
 
carpezo 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 94
Skąd: brok
Wysłany: 24-11-2011, 21:55   

M@teusz607 napisał/a:
carpezo napisał/a:
nie będe otwierał nowego tematu więc tu zapytam was.. jak włącze nawiew na maxa ciepło i skierowany jest na szybe to z kratek srodkowych (pod zegarkiem) leci mozna nawet powiedziec że chlodnawe powietrze a bocznych dobrze grzeje. jak skieruje nawiew do środka samochodu to z kazdych ciepłe leci. czy to normalny objaw?

aha... to po to jest to pokrętło z lewej strony środkowych kratek :D


ale niezależnie od tego czy te pokrętło jest na górze czy na dole to tak samo gleci chłodne powietrze, gdy nawiew skierowany jest na szybe
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 07-12-2011, 12:22   

jeszcze takie pytanko. Przy nauce obrotów jest napisane żeby silnik działał do załączenia się wentylatora chłodnicy. A co jeśli samochód może stać godzinę (nawet w lecie) a wentylator się nie włączy? na pewno działa- testowałem evoscanem. Termostat ma coś do tego? zakładając że producent opisał "do włączenia się wentylatora" to powinien jednak się załączać... chyba
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 07-12-2011, 13:00   

Tak termostat masz cały czas otwarty i jest szybki obiek płynu chłodniczego. Wentylator sie wtedy nie załączy bo jest za niska temperatura w układzie chłodzenia. Silnik wtedy jest zimny i dlugo sie nagrzewa po odpaleniu (pracuje o wiele dłużej na ssaniu niż powinien co wiążę się z wiekszym zuzyciem benzyny)
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 08-12-2011, 15:33   

ale jeśli nawet w zimie 80^C bez problemu dochodzi na biegu jałowym?
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 08-12-2011, 16:06   

M@teusz607 napisał/a:
ale jeśli nawet w zimie 80^C bez problemu dochodzi na biegu jałowym?


???? możesz rozwinąć te pytanie bo nie wiem o co ci z nim chodzi
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 08-12-2011, 16:34   

w lecie stoi samochód na biegu jałowym godzinę czasu i wentylator się nie załączy- niby termostat nie działa jak powinien i przepuszcza płyn na duży obieg wcześniej niż powinien i silnik jest niedogrzany, z drugiej strony jak samochód stoi na biegu jałowym w zimie niema zwiększonych objawów niedogrzania- na wskaźniku na pewno jest ponad 80^C
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.