Zamknięty przez: Hubeeert 15-05-2015, 20:31 |
Generator HHO |
Autor |
Wiadomość |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-12-2011, 11:54
|
|
|
Wodór ma dużą kaloryczność, bo 120MJ z kg. Dodatkowo sprawność spalania jest 60% większa. Dla porównania benzyna ma około 45 MJ.
Czyli można szacować że 1kg wodoru odpowiada 4 litrom benzyny. Ale nie wiadomo jak wodór będzie zachowywał się podczas spalania z LPG czy PB.
Jednak jedna dość ważna uwaga! Napisałem 1kg, a nie 1l. Nie można mówić o litrach w przypadku gazów, chyba że podamy litr, ale przy jakim ciśnieniu.
H20 zawiera cząsteczki wodoru i tlenu w stosunku 1:8 pod kątem masy. Czyli z 9 kg wody (w przybliżeniu 9l) uzyskujemy 8kg tlenu i 1kg wodoru. Więc aby zaoszczędzić 1l litr benzyny trzeba przetworzyć około 2l wody, przy założeniu że do przetworzenia nie zużywamy energii, a przecież do rozszczepienia cząsteczek wody potrzeba mnóstwa energii. A ten 1 litr wody po rozszczepieniu będzie odpowiadał około 1000l mieszaniny wodoru i tlenu przy ciśnieniu atmosferycznym. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 06-11-2012, 15:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-12-2011, 20:03
|
|
|
Owczar napisał/a: | Więc aby zaoszczędzić 1l litr benzyny trzeba przetworzyć około 2l wody |
Czyli teoretycznie powinniśmy co 100 km dolewać 2 l wody. I to przy założeniu, że generator nie obciąża silnika! A w którymś opisie instalacji podane było, że 1l wody (a dokładniej jakiegoś roztworu wody + coś tam) wystarczy na 1000 km...
Wydaje mi się, że jedyna oszczędność wynika ze zubożenia mieszanki przez ten komputer wpinany do układu... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-12-2011, 20:08
|
|
|
Luk napisał/a: | A w którymś opisie instalacji podane było, że 1l wody (a dokładniej jakiegoś roztworu wody + coś tam) wystarczy na 1000 km... |
Tak i wtedy oszczędzasz niby więcej niż litr paliwa, bo nawet i 4 Jest kryzys, ludzie szukają oszczędności i takie naciąganie może się udać.... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-12-2011, 20:33
|
|
|
Lekarze często stosują placebo i o dziwo niejednokrotnie działa lepiej niź antybiotyk |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 11-12-2011, 12:34
|
|
|
To może zamiast się bawić w pół środki lepiej przerobić samochód na samo zasilanie wodorem? Mniej dywagacji będzie na ten temat |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
OBERST
Mitsumaniak

Auto: Mazda 6 GH 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 202 Skąd: Bełchatów
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-12-2011, 23:57
|
|
|
OBERST, przeczytaj to co napisałem powyżej... Chętnie podyskutuję |
|
|
|
 |
OBERST
Mitsumaniak

Auto: Mazda 6 GH 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 202 Skąd: Bełchatów
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-12-2011, 00:54
|
|
|
Generalnie fizyka i chemia mówią, że to ściema. Jest jeszcze kilka innych aspektów, które mogą to potwierdzić. M.in. to, że nawet jeśli dostarczymy dostateczną ilość wodoru, to większość aut nie poradzi sobie z korektami -20%, trzeba by tu dać wirusa itd. Ja w ogóle wątpię, że to wodór produkuje. Nie miałem czasu się zagłębiać w ten wynalazek, ale jeśli produkuje wodór to jak jazda z bombą. Widziałem kiedyś jak spala się wodór. Szybka i gwałtowna reakcja, a niewiele potrzeba do zapłonu.
A na tych filmach ten wybuchowy gaz płynie w misternie zrobionych rurkach... |
|
|
|
 |
OBERST
Mitsumaniak

Auto: Mazda 6 GH 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 202 Skąd: Bełchatów
|
|
|
|
 |
Radeon
Forumowicz Radeon

Auto: Lancer 4g92, Galloper 2,5 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 119 Skąd: dolny śląsk
|
Wysłany: 13-12-2011, 01:28
|
|
|
Mój znajomy ma intalację wodorową od roku w dieslu.Twierdzi, że oszczędność jest.20-30% mniej pali. Próby przeprowadza na długich odcinkach, przy stałej prędkości.W tej chwili ma drugą instalcję i jest wydajniejsza.Wodór exploduje jak się go z tych rurek na zewnątrz pośle-tak więc to produkuje wodór na 100%-widziłem przynajmniej kontrolowaną explozję z instalacji. Sam na codzień nie jeżdzę z wodorem, ale popieram te próby ...no ale kiedy część społeczeństwa pije piwko, jednostki myślą jakby tu nie być oskubanymi. |
_________________ Biorę udział w akcji: "Nie piszę poprawnie, ale sam reperuję swoje auto" |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 13-12-2011, 07:29
|
|
|
Radeon napisał/a: | Mój znajomy ma intalację wodorową od roku w dieslu.Twierdzi, że oszczędność jest.20-30% mniej pali. Próby przeprowadza na długich odcinkach, przy stałej prędkości.W tej chwili ma drugą instalcję i jest wydajniejsza.Wodór exploduje jak się go z tych rurek na zewnątrz pośle-tak więc to produkuje wodór na 100%-widziłem przynajmniej kontrolowaną explozję z instalacji. Sam na codzień nie jeżdzę z wodorem, ale popieram te próby ...no ale kiedy część społeczeństwa pije piwko, jednostki myślą jakby tu nie być oskubanymi. |
proponuje eksperyment
generator prądotwórczy na obciążeniu (np. żąrówki) z generatorem i bez, zalana ta sama ilość paliwa np. 5 litrów i mierzony czas pracy, warunkiem jest by słoik był zasilany z generatora skoro to takie wydajne, nie przestawiamy zapłonu skoro dodatek wodoru jest w znikomych procentach - gwarantuje że ze słoikiem pochodzi krócej (cześć energii z paliwa idzie na zasilanie do elektrolizy wody)
zasada zachowania energii jest NIEZMIENNA - jeżeli część energii z paliwa idzie na prąd (np. 15% = 10 kW) do słoika to NIE DA się uzyskać z tego WIĘKSZEJ ilości energii (20%=20 kW, elektroliza, spalenie wodoru) bo zawsze mamy straty (ciepło, opór przewodów elektr., niepełna elektroliza itp..)
tak samo jak w ogniwach paliwowych spalenie wodoru daje nam maks. 80% energii której włożymy w OTRZYMANIE wodoru (a najczęściej jest to np. gaz ziemny)
cały bajer tego wynalazku polega na tym że trzeba skorygować zapłon (robimy regulację silnika i mniej pali) lub oszukać sondę lambda - oszukana sonda pokazuje bogatą mieszankę i komputer zmniejsza dawkę paliwa - stąd oszczędności
efektowne to jest bo wodór ma kilkukrotnie większą wybuchowość niż benzyna - przez to robi większe "bum" |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-12-2011, 09:09
|
|
|
gulgulq, szkoda klawiatury. Ludzie i tak będą wierzyć w to co chcą wierzyć... Tacy naiągacze żerują na ludzkiej naiwności.
gulgulq napisał/a: | lub oszukać sondę lambda |
I zasuwa na ubogiej mieszance spalając zawory |
|
|
|
 |
|