Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Hubeeert
15-05-2015, 20:31
Generator HHO
Autor Wiadomość
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 10-12-2011, 11:48   

Owczar tu raczej więcej chemii trzeba i właśnie podstawy fizyki:)
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-12-2011, 11:54   

Wodór ma dużą kaloryczność, bo 120MJ z kg. Dodatkowo sprawność spalania jest 60% większa. Dla porównania benzyna ma około 45 MJ.
Czyli można szacować że 1kg wodoru odpowiada 4 litrom benzyny. Ale nie wiadomo jak wodór będzie zachowywał się podczas spalania z LPG czy PB.

Jednak jedna dość ważna uwaga! Napisałem 1kg, a nie 1l. Nie można mówić o litrach w przypadku gazów, chyba że podamy litr, ale przy jakim ciśnieniu.

H20 zawiera cząsteczki wodoru i tlenu w stosunku 1:8 pod kątem masy. Czyli z 9 kg wody (w przybliżeniu 9l) uzyskujemy 8kg tlenu i 1kg wodoru. Więc aby zaoszczędzić 1l litr benzyny trzeba przetworzyć około 2l wody, przy założeniu że do przetworzenia nie zużywamy energii, a przecież do rozszczepienia cząsteczek wody potrzeba mnóstwa energii. A ten 1 litr wody po rozszczepieniu będzie odpowiadał około 1000l mieszaniny wodoru i tlenu przy ciśnieniu atmosferycznym.
Ostatnio zmieniony przez Owczar 06-11-2012, 15:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-12-2011, 20:03   

Owczar napisał/a:
Więc aby zaoszczędzić 1l litr benzyny trzeba przetworzyć około 2l wody

Czyli teoretycznie powinniśmy co 100 km dolewać 2 l wody. I to przy założeniu, że generator nie obciąża silnika! A w którymś opisie instalacji podane było, że 1l wody (a dokładniej jakiegoś roztworu wody + coś tam) wystarczy na 1000 km...
Wydaje mi się, że jedyna oszczędność wynika ze zubożenia mieszanki przez ten komputer wpinany do układu...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-12-2011, 20:08   

Luk napisał/a:
A w którymś opisie instalacji podane było, że 1l wody (a dokładniej jakiegoś roztworu wody + coś tam) wystarczy na 1000 km...


Tak i wtedy oszczędzasz niby więcej niż litr paliwa, bo nawet i 4 :) Jest kryzys, ludzie szukają oszczędności i takie naciąganie może się udać....
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-12-2011, 20:33   

Lekarze często stosują placebo i o dziwo niejednokrotnie działa lepiej niź antybiotyk :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 11-12-2011, 12:34   

To może zamiast się bawić w pół środki lepiej przerobić samochód na samo zasilanie wodorem? Mniej dywagacji będzie na ten temat :)
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 12-12-2011, 21:35   

lepiej wydać na piwo :)

to nie działa i zostało udowodnione
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
OBERST 
Mitsumaniak


Auto: Mazda 6 GH 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 202
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 12-12-2011, 23:40   

gulgulq napisał/a:


to nie działa i zostało udowodnione

Mamy ci wierzyć na słowo :badgrin:
Kto , gdzie i kiedy udowodnił że to nie działa ?
_________________
Mazda 6 GH 2.5
Sprzedany - Galant EA2A/W 2.0 '99


Moja Galeria
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-12-2011, 23:57   

OBERST, przeczytaj to co napisałem powyżej... Chętnie podyskutuję :)
 
 
OBERST 
Mitsumaniak


Auto: Mazda 6 GH 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 202
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 13-12-2011, 00:49   

Owczar napisał/a:
OBERST, przeczytaj to co napisałem powyżej... Chętnie podyskutuję :)

Owczar
Jeżeli chodzi o fizykę i chemię to niestety jestem noga więc nie podyskutujemy . :rolleyes:
_________________
Mazda 6 GH 2.5
Sprzedany - Galant EA2A/W 2.0 '99


Moja Galeria
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-12-2011, 00:54   

Generalnie fizyka i chemia mówią, że to ściema. Jest jeszcze kilka innych aspektów, które mogą to potwierdzić. M.in. to, że nawet jeśli dostarczymy dostateczną ilość wodoru, to większość aut nie poradzi sobie z korektami -20%, trzeba by tu dać wirusa itd. Ja w ogóle wątpię, że to wodór produkuje. Nie miałem czasu się zagłębiać w ten wynalazek, ale jeśli produkuje wodór to jak jazda z bombą. Widziałem kiedyś jak spala się wodór. Szybka i gwałtowna reakcja, a niewiele potrzeba do zapłonu.

A na tych filmach ten wybuchowy gaz płynie w misternie zrobionych rurkach...
 
 
OBERST 
Mitsumaniak


Auto: Mazda 6 GH 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 202
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 13-12-2011, 01:07   

W internecie są setki opinii na ten temat i zdania są podzielone .
Dlatego szukam kogoś kto konkretnie powie - tak miałem to dziadostwo zainstalowane i w 100% nie działa .
_________________
Mazda 6 GH 2.5
Sprzedany - Galant EA2A/W 2.0 '99


Moja Galeria
 
 
Radeon 
Forumowicz
Radeon


Auto: Lancer 4g92, Galloper 2,5 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 119
Skąd: dolny śląsk
Wysłany: 13-12-2011, 01:28   

Mój znajomy ma intalację wodorową od roku w dieslu.Twierdzi, że oszczędność jest.20-30% mniej pali. Próby przeprowadza na długich odcinkach, przy stałej prędkości.W tej chwili ma drugą instalcję i jest wydajniejsza.Wodór exploduje jak się go z tych rurek na zewnątrz pośle-tak więc to produkuje wodór na 100%-widziłem przynajmniej kontrolowaną explozję z instalacji. Sam na codzień nie jeżdzę z wodorem, ale popieram te próby ...no ale kiedy część społeczeństwa pije piwko, jednostki myślą jakby tu nie być oskubanymi.
_________________
Biorę udział w akcji: "Nie piszę poprawnie, ale sam reperuję swoje auto"
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 13-12-2011, 07:29   

Radeon napisał/a:
Mój znajomy ma intalację wodorową od roku w dieslu.Twierdzi, że oszczędność jest.20-30% mniej pali. Próby przeprowadza na długich odcinkach, przy stałej prędkości.W tej chwili ma drugą instalcję i jest wydajniejsza.Wodór exploduje jak się go z tych rurek na zewnątrz pośle-tak więc to produkuje wodór na 100%-widziłem przynajmniej kontrolowaną explozję z instalacji. Sam na codzień nie jeżdzę z wodorem, ale popieram te próby ...no ale kiedy część społeczeństwa pije piwko, jednostki myślą jakby tu nie być oskubanymi.


proponuje eksperyment
generator prądotwórczy na obciążeniu (np. żąrówki) z generatorem i bez, zalana ta sama ilość paliwa np. 5 litrów i mierzony czas pracy, warunkiem jest by słoik był zasilany z generatora skoro to takie wydajne, nie przestawiamy zapłonu skoro dodatek wodoru jest w znikomych procentach - gwarantuje że ze słoikiem pochodzi krócej (cześć energii z paliwa idzie na zasilanie do elektrolizy wody)

zasada zachowania energii jest NIEZMIENNA - jeżeli część energii z paliwa idzie na prąd (np. 15% = 10 kW) do słoika to NIE DA się uzyskać z tego WIĘKSZEJ ilości energii (20%=20 kW, elektroliza, spalenie wodoru) bo zawsze mamy straty (ciepło, opór przewodów elektr., niepełna elektroliza itp..)

tak samo jak w ogniwach paliwowych spalenie wodoru daje nam maks. 80% energii której włożymy w OTRZYMANIE wodoru (a najczęściej jest to np. gaz ziemny)

cały bajer tego wynalazku polega na tym że trzeba skorygować zapłon (robimy regulację silnika i mniej pali) lub oszukać sondę lambda - oszukana sonda pokazuje bogatą mieszankę i komputer zmniejsza dawkę paliwa - stąd oszczędności

efektowne to jest bo wodór ma kilkukrotnie większą wybuchowość niż benzyna - przez to robi większe "bum" :)
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-12-2011, 09:09   

gulgulq, szkoda klawiatury. Ludzie i tak będą wierzyć w to co chcą wierzyć... Tacy naiągacze żerują na ludzkiej naiwności.

gulgulq napisał/a:
lub oszukać sondę lambda


I zasuwa na ubogiej mieszance spalając zawory :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.