Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8 GDI Dławienie, duszenie, strzały , gaśnięcie, klekot
Autor Wiadomość
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
  Wysłany: 09-12-2011, 16:35   1.8 GDI Dławienie, duszenie, strzały , gaśnięcie, klekot

Witam serdecznie, moj pierwszy wpis warto sie przywitac.
Tak wiec witam "WAS" serdecznie drodzy forumowicze.

Carisme posiadam od kilku miesięcy, do tej pory bylem zadowolony w pelni. Samochod charakteryzuje sie nienagannymi osiagami, niskim spalaniem.

Problem jak pamietam zaczal sie od pewnego tankowania. W zbiorniczku mialem okolo 20 litrow, tankowalem dodatkowo ok. 10 litrow. Po przejechaniu okolo 20 km zauwazylem nieznaczny spadek mocy. Problem narastal , przegladalem wpisy na forum wiem ze takie tematy padaly ( mozecie podac jakis z rozwiazaniem ? ) Z poczatku myslalem ze to wina paliwa(ropy) ( nie byl to orlen i jakas "dobra" stacja) Jednak wiem ze samochod nie odpalilby z mieszanka paliwa. Wyjezdzilem wszystko zalalem , jednak problem nie ustal.
Zrobilem sie maniakalnie chory na tym punkcie - jadac okolo 80-90 km/ h na 5 biegu samochod szarpal, dlawil sie ( tak jakby dostawal zbyt mala mieszanke lub zbyt duza)
Pozniej problem troszke narastal 2/3/4/5 bieg to samo nawet gdy pedal gazu byl w jednej pozycji. Dodatkowo przy mocniejszym dodaniu gazu slyszalne byly strzaly jakiegos "lewego powietrza"

Przed calym zajsciem samochod mial falujace obroty. Wskoczylem do Cari i pojechalem do mojego mechanika ( zrobi wszystko)...tak myslalem.

Stwierdzil ze to moze byc wszystko- swiece, kable zap. przepustnica, przeplywomierz etc.

Wymienilismy swiece , odaczyl silniczek krokowy ktory byl odpowiedzialny za falujace obroty( TAK TWIERDZI ZE ODLACZYL)
Faktycznie niby juz nie faluje jak wczesniej jednak widac jakies zawachania , po tym samochod potrafi zgasnac przy dojezdzaniu do swiatel etc.

Przy zakupie zastanawial mnie klekot jak w dieselku. Jednak po klilku rozmowach dowiedzialem sie ze ten typ tak ma.
Kiedys znajomy jadac za mna , zauwazyl czarny dym. Wyprzedzalem 3 bieg, lekko ponad 5 tys obrotow.

Prosze was o pomoc - skad te szarpania/duszenia , strzaly.
Dzieki za uwage
Pozdrawiam

Dodam - Carisma 1.8 GDI przed liftem (98)
W kontrolkach cisza.
Silnik pracuje jak w tym filmie, zauwazam teraz ze brakuje takiego cykania po przekręceniu stacyjki na poczatku .
Wiem ze to bylo, teraz jakby zaniklo , co to jest ?
http://www.youtube.com/watch?v=FMgsR-7IcoY

[ Dodano: 09-12-2011, 19:49 ]
Wiem , ze moze sie rozpisalem i ze sie wam nei chce czytac...ale blagam ! Pomocy!
:)
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 09-12-2011, 21:39   

Cytat:
Z poczatku myslalem ze to wina paliwa(ropy)
:?: :?: :?:
_________________

 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 10-12-2011, 11:42   

Warto by było sprawdzić pompę WC(jak trzyma ciśnienie). Na takie szarpanie ma też zawalony nagarem kolektor dolotowy i EGR. Parę osób czyściło i efekt był taki, że nic nie szarpało.
Jak masz silniczek krokowy odłączony to nie będzie cykać po przekręceniu kluczyka bo to właśnie on za to odpowiada.
Co do dymienia to się nie przejmuj zbytnio. Jednym dymi więcej innym mniej.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
hessboll2 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI Dynamics
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 129
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 10-12-2011, 13:28   

Cytat:
myslalem ze to wina paliwa(ropy)
:evil: albo sie kolego pomysliłes i nalałes ropy tak nie wiem zapomniałes ze gdi to benzyna czy jak? albo pomylka w tekscie te silniki sa bardzo czułe zarowno na olej jak i paliwo a jak tak stuka to trzeba zajrzec pod pokrywe zaworow bedziesz miał wtedy jasnosc;) aaaaa i nie podałes przebiegu tego silnika o ile wiesz jaki on faktycznie jest :twisted:
_________________
BORN TO BE FREE!


<Moje CacKo http://forum.mitsumaniaki...php?t=61901>
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 10-12-2011, 14:32   

Co do paliwa - juz odpowiadam.
Bylo tak ze wysiadlem z samochodu i podszedl Pan z obsługi. Nie pomyslalem ze moze sie pomylic ( GDI , klekot przy wjezdzie)...i obawialem sie ze mogl wlac ropy.
Wyjatkowo kogos dopuscilem do dystrybutora , nie mam pojecia co tak naprawdę wlal. Dlatego miejcie to na uwadze.

Z dokumentow ktore posiadam i licznika - 202 tys. , malo nie jest...ale chociaz faktycznie wiem ile...( tak mi sie wydaje;))
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 10-12-2011, 15:13   

Wydaje mi się fizycznie niemożliwe zalanie oleju napędowego bo rurka pistoletu jest znacznie szersza niż w przypadku benzyny.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 10-12-2011, 18:16   

Przeczytałem 3x Twojego posta i obawiam sie ze bedziesz przechodził to samo co ja teraz,W jednym z postow moich pisałem o dziwnym zdarzeniu ale jakos nikt nie byl mi w stanie podpowiedziec
teraz miska stoi u mechanika 4 tygodnie i czeka na czesci wysypały sie sterowniki oraz 2 czujniki

Proponuje abys nie popełnił bledu jaki ja zrobiłem jezdzac z podobnymi objawami sprawdz swoja miske na komputerku mechanik powiedział ze u mnie wina za to wszystko był blad wtrysku z ktorym jezdzilem a co pociaglo za soba dalsze uszkodzenia
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-12-2011, 21:12   

Jednym słowem paliwo kiepskie.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 12-12-2011, 00:00   

Bismarck, albo powinienes zmienic nick na Nostradamus albo po prostu wykrakales...:/ albo...przypadek.
Otoz...dzisiaj, jakies 4 h temu.. z niczego padlo mi sprzeglo albo skrzynia. Wiecej bede wiedzial jutro do poludnia. Jakie miales objawy , pozniejsze uszkodzenia.
Nie zdazylem zeby podpiac pod komputer - bylem umowiony na poniedzialek a tym czasem...samochod zostaje uziemiony na jakis czas z powodu dzisiejszej usterki. Rece opadaja...
mlun, masz racje , dlatego rope odrzucilem.Morfi, co do kiepskiego paliwa - bardzo mozliwe jednak to nie to...
Mial ktos jeszcze podobny przypadek ?
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 12-12-2011, 07:29   

Trudno mi powiazac sprzegło oraz skrzynie biegow mysle ze to jest juz inna bajka

ale wracajac do wczesniejszych objaw o jakich pisałes u mnie zaczelo sie tak:

http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#937093

reszta podobnie jak u Ciebie oczywiscie po pewnym czasie

mechanik cos pogrzebał i powiedział ze jest OK ,teraz moge powiedziec ze mnie zrobił w ...... zwiekszył tylko mieszanke paliwo -powietrze na przepustnicy zeby jakos dzialalo

oczywiscie jezdziłem dalej co skutkowało tym ze autko odmówiło posłuszenstwa teraz stoi w watsztacie zajmujacym sie elektronika i na dzien dzisiejszy mam do wymiany:sterownik wtrysku,czujnik wtrysku,sterownik pompy ,czujnik pompy
przyszły czesci z Allegro lecz tez były pouszkadzane wiec mechanik zamowił gdzie indziej
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 27-12-2011, 19:48   

Witam dnia dzisiejszego.
Rozkrecona , wyczyszczona przepustnica na blysk - nic nie dala.
Panowie panowie - rece opadaja !
Na pomoc! :!:

[ Dodano: 29-12-2011, 22:15 ]
Witam serdecznie.
Dzisiaj przyszedl mi kabelek, najpierw bledy do odczytu.
Cari podala blad : 13
Z tego co znalazlem jest to
13. sensor temperatury pobieranego powietrza (IAT), za duże lub za małe napiecie na sensorze

Co dalej ? Podpowiedzcie
Pozdrawiam
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-12-2011, 22:44   

znalazłem takie info do możliwe rozwiązania tego problemu:

- Dirty air filter
- Intake air temperature (IAT) sensor harness is open or shorted
- Intake air temperature (IAT) sensor electrical circuit poor connection
- Faulty intake air temperature sensor

Spróbuj odłączyć przepływomierz i sprawdzić co się dzieje.
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 05-01-2012, 15:37   

Sprawdzalem , po odlaczeniu przeplywomierza kaplica - niemal że gaśnie przy dodaniu jakiegokolwiek gazu, obroty spadaja.
Wie ktos w ktorym miejscu jest ten czujnik ?
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 05-01-2012, 16:22   

mitcari napisał/a:
Wie ktos w ktorym miejscu jest ten czujnik ?


a tutaj:



Element przepływomierza, termorezystorek, wyprowadzony na piny 5-6 gniazda przepływomierza, prawidłowe wartości masz na fotce.

mitcari napisał/a:
niemal że gaśnie przy dodaniu jakiegokolwiek gazu


Czarno to widzę, nie powinno być takiego zachowanie. Błąd 13, to chyba nie jedyny problem z twoim silnikiem.
Wrzuć wykres ciśnienia na WC vs obroty vs prędkość z Evoscana.

Pozdrawiam
 
 
bczyzowski 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-01-2012, 19:08   

Dołączę się do tematu, też mam taki problem (Cari 1.8 GDI z 98). Widzę, że jest to notoryczne i nie ma jednoznacznej odpowiedzi na ten problem :(
_________________
bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.