 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Chooper 18-12-2006, 18:26 |
[1G] Co jest mojemu Kliperowi?? - Wolne obroty itd. |
Autor |
Wiadomość |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 18-12-2006, 10:47 [1G] Co jest mojemu Kliperowi?? - Wolne obroty itd.
|
|
|
Witam!Mam od niedawna Klipera 1g 4G63 z gazem i pare rzeczy w nim mnie przerasta. Mianowicie pierwsza z nich to klopoty z wchodzeniem na obroty na zimnym silniku,jak odpalam rano na benzynce to wchodzi na okolo 1400obr i powoli spadado 700 a czasem i nizej zeby znow gwaltownie wzrosnac do okolo 1300,jak troche pochodzi to amplituda skoków spada ale i tak falowanie pozostaje.Podczas jazdy gdy juz jest silnik cieplyi przerzuce na gaz to przy okolo 3000obr nie na sie przyspieszyc,musze wtedy zdjac noge z gazu i ponownie go wcisnac, najlepiej dojezdzajac do ok 5000obr,po tym zabiegu juz jest prawie wszystko w normie,pozostaje jedynie falowanie obrotow i ich spadek podczas obciazenia alternatora (wentylator,swiatla, podgrzewanie szyby) daja w sumie spadek okolo 200obr. Silniczek krokowy na oko niby chodzi plynnie i po rozlozeniu go tez nic niepokojacego nie zauwazylem. Stad moja prosba, czy moglbym sie umowic z posiadaczem samochodu z takim silnikiem i np na chwile podmienic silniki krokowe czy przeplywomierz. Bardzo by mi to pomoglo i z gory Dzieki !! |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 02-06-2007, 00:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Potek
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 Classic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Lis 2005 Posty: 245 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-12-2006, 16:22
|
|
|
Chyba ten temat powinieneś umieścic w dziale o Kliperkach... Na fora regionalne nie wszyscy zaglądają. Napisz na PW do któregoś moderatora to ci go przeniosą. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-12-2006, 17:33
|
|
|
mitutoyo, wyczyść przepustnice na stronie user'a krzyżak jest instrukcja krokowy raczek w porzo ale możesz wykręcić i sprawdzić trzpień przy LPG lubi być upalony |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
kris1976 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-12-2006, 20:29
|
|
|
witam
mam takie same objawy
i na 100 % u mnie jest to silniczek krokowy, jedno uzwojenie cewki jest przepalone
sprawdz wszystkie cewki tego silniczka
koszt uzywanego to jakies 150 zl
pzdr |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 18-12-2006, 21:36
|
|
|
Dzieki za przeniesienie w bardziej dostepne miejsce mojego tematu. Co do przepustnicy to pokombinuje z nia w wolnym czasie a i silniczek rozloze i pomierze, ale nadal chetnie bym sie z kims spotkal albo pozyczyl na moment sprawny silniczek by byc pewnym przed wymiana.Nie wiem tez czy normalna rzecza jest to ze gdy powyzej 2500obr przelaczy sie na LPG i puszcze gaz to zgasnie,musze go jeszcze raz przegazowac albo przytrzymac obroty przed jakis czas.Ile cewek ma krokowy i jak je sprawdzic?? bo na stronie Krzyżaka jest chyba tylko czyszczenie.Pozdrawiam!! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-12-2006, 21:41
|
|
|
Bo ja nie mam takiego silniczka, ale na forum Bartek opisywal jak go testowac.
Po przeczyszczeniu rozpustnicy bedziesz musial wyregulowac obroty - przygotuj sie na to.
I pozostaje kwestia kondensatorow w ECU - do wymiany. |
|
|
|
 |
Sz@kal
Forumowicz Młody Mitsumaniak ;)

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 380 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 18-12-2006, 22:19
|
|
|
mitutoyo napisał/a: | Nie wiem tez czy normalna rzecza jest to ze gdy powyzej 2500obr przelaczy sie na LPG i puszcze gaz to zgasnie,musze go jeszcze raz przegazowac albo przytrzymac obroty przed jakis czas |
Tak to normalne. Ja mam tak w rodzinnym autku tylko ,że nam przechodzi auto na gaz po osiagnięciu jakiejś temperatury silnika (nie pamiętam dokładnie jakiej) i powyżej 2000rpm. Trzeba go przegazować powyżej tych 2000rpm puścić żeby obroty nieco spadły (w międzyczasie załącza się bodajże elektrozawór w butli) i jeszcz raz przygazować troche coby nie zgasł. A tak nawiasem mówiąc to gdzie zakładałeś LPG? |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2006, 01:18
|
|
|
Gaz byl zakladany w Grójcu B.J.P POLONIA. Zaraz poszperam w neciku za instrukcjami jak te wszystkie czynnosci poprawnie wykonac i po nauce do roboty,moze cos mi sie uda.Nadal jednak ten silniczek krokowy pozostaje niawiadomą,nie wiem jak go sprawdzic. Jak macie jeszcze jakies pomysly to smialo bo swieta niedlugo i bedzie troche czasu na grzebanie pod blokiem. Mam jeszcze jeden problem,cos grzechocze na koncu skrzyni(tak mi sie wydaje ze tam) zaraz po odpaleniu jest ok,troche pochodzi i grzechocze,nie szumi jak łozysko ale tak jak jakas metalowa czesc nieregularnie obijajaca sie o inna metalowa czesc, po wcisnieciu sprzegla jest spokój i po dluzszej jezdzie (pow 8km) dlatego zadko udaje mi sie to grzechotanie dowiezc do mechanika.Bardzo niezdrowo to brzmi i nie ustaje po wrzuceniu biegu i ruszeniu. Mam cicha nadzieje ze pod ta klapeczka na koncu skrzyni jest jakies lozysko ktore bylo zabezpieczone seggerem i to ten segger wypadl a lozysko sie tlucze.Macie jakis pomysl? Serdecznie pozdrawiam!! |
|
|
|
 |
kris1976 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2006, 08:08
|
|
|
witam
demontujesz silniczek krokowy, jest przykrecony na dwie srubki
bierzesz miernik ustawiasz na pomiar oporu
i sprawdzasz opor pomiedzy pinami tak jak na rysunku, powinno byc pomiedzy 28-33 omy
powodzenia
silnik krokowy |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2006, 11:00
|
|
|
silniczek pomierzony ma cztery razy po 36 ohm czyli chyba ok ,jak juz zdjalem przewod z przepustnicy to poszukam jakiegos specyfiku do jej czyszczenia i do dziela!! Jesli macie jeszcze jakies pomysly to bede wdzieczny i moze Kliperek bedzie zdrów!! Pozdrawiam!
[ Dodano: 19-12-2006, 11:22 ]
Przeczytalem wlasnie regulacije obrotów w.g Krzyżaka ale w 4g63 troche inaczej to wszystko wyglada,jest tam na przepustnicy taka srubka na srubowkret plaski i krzyzakowy,dosc duza i poprzedni wlasciciel mowil ze nia sie reguluje obroty, rozumiem ze ona nie zapewnia calkowitej regulacji ale czy wogole nie bierze w niej udzialu i do czego ona sluzy? Pozdrawiam!!
[ Dodano: 19-12-2006, 16:21 ]
No przepustnice wyczyscilem i faktycznie obroty sie podniosly do okolo 1600 i po rozgrzaniu falowaly 1200-1500. tyle ze poleglem na regulacji wolnych obrotów.po wlaczeniu kluczyka na ON nasluchiwalem dosc dlugo i cisza,krokowy nie wydal z siebie zadnego bzyk-bzyk.Gdy odlaczylem wtyczke od krokowego i zapalilem,obroty byly jeszcze wyzsze a poza tym wkolo tej krzywki od przepustnicy na ktorej jest linka nie znalazlem zadnych śrub ni wkrętów jest jedynie ta jedna dosc duza rzucajaca sie w oczy sruba o ktorej mowil poprzedni wlasciciel. A macie moze jakis pomysl co do tego grzechotania? bo uciazliwe jest strasznie.Wdzieczny jestem bardzo ze dzielicie sie ze mna swoimi doswiadczeniami i mam nadzieje ze moj Kliper tez bedzie dumnie przemierzal Polskie drogi!! Pozdrawiam!! |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-12-2006, 00:15
|
|
|
A więc po koleji:
1. Duża śróbka na przepustnicy to śróbka od regulacji powietrza na wolnych.
2. Silniczek w/g w/w schematu sprawdzasz tylko częściowo niżej opisałem pełne sprawdzenie
oto układ pinów
1 2 3
4 5 6
silniczek sprawdzisz omomierzem wg schematu:
1-2
2-3
4-5
5-6
Pomiedzy tymi pinami powinno byc ok. 30 ohm
1-3
4-6
Pomiedzy tymi pinami powinno byc ok. 60 ohm
Ja miałem u siebie problem podobny jak Ty po oczyszczeniu przepustki wyskoczyły obroty i nie szło ich za boga ustawić wymieniłem silniczek i jak ręką odjoł |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 20-12-2006, 00:57
|
|
|
adaho_krak-u, silniczek sprawdzilem wlasnie jak napisales i wnosze ze sa tam 4 zwoje po okolo 36 Ohm a pomiedzy 1-3 i 4-6 bedzie w sumie okolo 72 Ohm czyli szeregowo dwa zwoje, jest jak powinno byc.Wydaje mi sie ze silniczek jest ok ale chetnie bym zalozyl inny na probe wtedy by bylo wiadomo na 100%.Zastanawiam sie tez dlaczego po odlaczeniu go,obroty skoczyly o jakies 400 w gore.Wiesz moze jak sie rególuje obroty w naszych silnikach,bo tam jest tylko ta sruba i czujnik polozenia przepustnicy do regulacji,chyba ze czegos nie zauwazylem.Wiesz moze jak sie reguluje kąt przepustnicy na wolnych?Pozdrawiam!! |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-12-2006, 13:17
|
|
|
mitutoyo napisał/a: | Wiesz moze jak sie reguluje kąt przepustnicy na wolnych?Pozdrawiam!! |
Niestety nie wiem, mi te czynności wykonywał mechanik i widziałem że reguluje obroty właśnie na czujniku i na tej śrubie o której pisaliśmy wcześniej, u mnie sprawa wyglądała tak jak u Ciebie i założyłem nowy (oczywiście używkę) silniczek od Gala i dalej obroty falowały na wolnych na PB miał 1200-1700 a na LPG 3000 obr. okazało się że silniczek od Gala nie ma gniazda tak jak u nas tylko ma kabel i na końcu kabla gniazdko i problem był w tym gniazdku kolory kabli nam się nie zgadzały przelutowali mi kabelki i wszystko cacy.
Możliwe jest że np u Ciebie silniczek jest ok ale coś ze sterowaniem, ja opisałem jak wyglądało to w moim przypadku i może coś Ci to pomoże, niewykluczone że u Ciebie jest coś innego |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-12-2006, 15:03
|
|
|
mitutoyo napisał/a: | Wiesz moze jak sie reguluje kąt przepustnicy na wolnych?Pozdrawiam!! |
podlacza do masy zlacze zaplonu i ustawia srubka w przepustnicy; na goracym silniku
dziala gdy silnik i osprzet sa sprawne |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 20-12-2006, 19:41
|
|
|
Nie wiem czy dobrze Cie Krzyzaku zrozumialem,czy zlącze zaplonu to ten czujnik zamontowany przy krzywce od gazu czy to zupelnie cos innego? I czy tą tylko śrubą przeprowadza sie prawidlowa regulacje obrotów w tym silniku?? Zastanawiam sie tez czy po odlaczeniu silnika krokowego obroty powinny wzrosnaco okolo 400obr, teraz tak sie stalo a gdy jakis miesiac temu tez go odlaczylem to nie bylo najmniejszej roznicy.czyzby sie naprawil??:) Pozdrawiam!! |
|
|
|
 |
|
|