[CA1A 1.3] CHECK ENGINE zapalił się w czasie jazdy na około |
Autor |
Wiadomość |
Levyspor [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2007, 08:58 [CA1A 1.3] CHECK ENGINE zapalił się w czasie jazdy na około
|
|
|
Witam, mój niepokój wynika z dzisiejszego precedensu zapalenia się podczas jazdy czerwonej kontrolki CHECK ENGINE. Jechałem w deszczu, i po przejechaniu około 8 km zapalił się CE i palił się przez około 10 minut (jakieś kolejne 8 km) potem jechałem jeszcze około 20 km i już więcej się nie zapalił.
O co może chodzić ??? Dodam, że obecnie jeżdzę z pęknięciem w kolektoerze wydechowym. Czy może być tak, iż przez szczelinę dostała się wilgoć lub woda i sonda dała sygnał do komputera, iż jest coś nie tak z mieszanką ??? np. spaliny + duża ilość pary wodnej ???
Druga sprawa, że auto pali mi olej i to sporo - wyszło 1L na 3500 km, więc dolałem, ale trochę ponad kreskę MAX na bagnecie (jakieś 6 mm) - czy mogło się coś zepsuć przez to ???
Proszę o pomoc drodzy fachowcy i użytkownicy Miśków !!! |
Ostatnio zmieniony przez josie 30-05-2007, 23:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2007, 17:42
|
|
|
masz LPG? zrób odczyt błędów z komputera a wszystko powinno sie rozjaśnić |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 20-05-2007, 19:22
|
|
|
witam nigdy nie lej oleju powyrzej stanu jaki ma być Skutkiem tego są nieszczelności w układzie olejowym Jeśli się przeleje co morze się zdarzyć to odkręcamy korek i nadmiar oleju spuszczamy Praw fizyki nie zmienisz jeśli ma być do górnej kreski to przy rozgrzanym oleju zwiększa on swoją obiętość ina tyle układ olejowy ma miejsce anadmiar musi gdziejś wyrzucić przewarznie przez uszczelnienie które niszczy |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2007, 20:32
|
|
|
Ja chciałbym kontunuować temat a mianowicie tak jak koledze zapaliła mi się kontrolka CHECK ENGINE w trakcie wjechania w kałuże i świeciła się podczas jazdy.Akurat byłem w trasie i po przejechaniu paru kilometrów zjechałem na bok sprawdziłem iż nic się z silnikiem nie dzieje chodzi prawidłowo, obroty nie falują itp. więc postanowiłem sprawdzić czy autko przyspiesza tak samo i gdy osiągnąłem 4 tys. obrotów na dwójce CHECK ENGINE zgasł i nie zapalił się więcej.Czy ktoś wie co to mogło być grane?Osobiście uważam iż gdzieś dostała się woda i spowodowała zwarcie a zarazem błąd komputera. |
|
|
|
 |
Gabek_82 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2007, 21:49
|
|
|
powiem tak... mialem indentyczna sytuacje, a powodem byla sonda lambda po sprawdzeniu bledow ECU wg instrukcjii krzyzaka - za co mu dziekuje bardzo, ze takowa instrukcje nam ladnie opisal... ale to mogl byc tylko i wylacznie moj przypadek ale podobne okolicznosci: 8 - 10 min drogi zapalila sie na kilka minut i zgasla jak juz wrocilem do domu zaczlem analize bledow no i wyszlo szydlo z worka - sonda lambda ... proponuje najpierw podlaczyc diode i sprawdzic co ewentualnie padlo pozdrawiam |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2007, 09:55
|
|
|
A nie miałeś żadnych innych objawów padnięcia sondy ? Czy CHECK ENGINE zapalił ci się potem ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-05-2007, 09:58
|
|
|
bledy sa pamietane - nawet po zgasnieciu CE mozna je wymrugac (pod warunkiem, ze sie nie resetowalo ECU) |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2007, 10:21
|
|
|
Nie resetowałem kompa, gdzie jest u mnie gniazdo diagnostyczne? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-05-2007, 11:00
|
|
|
Pod deską rozdzielczą, z lewej strony (lewe kolano kierowcy), poniżej głośnika w desce rozdzielczej. |
|
|
|
 |
Gabek_82 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2007, 12:51
|
|
|
inne obiawy padniecia sondy- niestety wieksze spalanie :/ zaarz dorzuce cie link do strony krzyzaka tylko znajde tam jest wszystko ekstra opisane |
|
|
|
 |
Levyspor [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2007, 17:20
|
|
|
No proszę jak się inteligentnie temat rozwinął Wymieniłem kolektor wydechowy i po przejechaniu 10 km Check zapalił się na stałe, i tak jeżdżę sobie już jakiś tydzień. Dziś pojechałem do ASO Mitsu i za 80pln podłączyłem do kompa, okazało się oczywiście, że sonda lambda kończy swój żywot. Gdzie mogę kupić oryginał NGK 4 przewodową do silnika 1.3 12V 1993 rok ??? |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2007, 17:58
|
|
|
smiało możesz kupic uniwersalna choćby TU |
|
|
|
 |
Levyspor [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2007, 22:31
|
|
|
bear007 napisał/a: | smiało możesz kupic uniwersalna choćby TU |
ta z allegro wygląda na chińską podróbkę, bo za 4 przewodową sondę z przeróbką - 99 pln to śmiesznie mało
Dziś miałem taką akcję, że szczena mi opadła --- odpalam auto, zimny silnik i za chwilę tak trząść zaczyna silnikiem, po ruszeniu, że myślałem iż mój silnik wypier... razem z maską!!! Zatrzymałem się, otwieram machę - a to ustało, weszły wyższe obroty i wszytko już OK ??? Czy to może być przez sondę? Czy może coś się zapchało w kolektorze wydechowym ??? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-05-2007, 23:00
|
|
|
Levyspor napisał/a: | Czy to może być przez sondę? |
Na pewno nie przez sonde. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-05-2007, 23:25
|
|
|
Levyspor napisał/a: | odpalam auto, zimny silnik i za chwilę tak trząść zaczyna silnikiem, po ruszeniu, że myślałem iż mój silnik wypier... razem z maską!! | Przewody WN mogą mieć spore przebicie. |
|
|
|
 |
|