| 
		[Cari 1.8 GDI] Ustawienie TPS za pomocą miernika - pilne | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 scaniol  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: carisma 1.8 GDI 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 91 Skąd: kalisz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-12-2009, 17:09   [Cari 1.8 GDI] Ustawienie TPS za pomocą miernika - pilne
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam , czy komuś udało się ustawić TPS przy pomocy miernika i pracuje jak powinien ? Wg opisu demone coś mi to nie wychodzi . Pytam konkretnie o wartości , co powinien pokazać miernik przy szczelinomierzu 0,65 i po wyciągnięciu blaszki . Potrzebuję pilnie pomocy w tej kwestii , czekam na Wasze podpowiedzi . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 demeone  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma '98 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-12-2009, 04:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hejka. Przy gdi jest chyba inna wartosc blaszek (chyba 0.45 ale pewnosci na 100 nie mam). Niestety mam cienki dostep do neta w Polsce i pisze z telefonu. Jak cos znajde do odpisze ale kiedy to ciezko mi powiedziec. sorki | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-12-2009, 10:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | powinno byc między 0,45 a 0,55 przeczytaj tutaj ostatni post TPS | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 scaniol  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: carisma 1.8 GDI 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 91 Skąd: kalisz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-01-2010, 15:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czy ktoś z Was mógłby zmierzyć napięcie ( drugi przewód od lewej w kostce podłączonej do TPS - wbić szpilkę i przy włączonym zapłonie zmierzyć miernikiem ( ustawionym na 2000mV lub 2 V ) ? Czerwona igła do przewodu , czarna do bieguna ujemnego akumul. Przepustnica na linkę z fabrycznie ustawionym TPS - najlepiej. Bardzo mi to pomoże . Czekam na Waszą pomoc . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 saphire  		  
		 
         Mitsumaniak daje wędkę nie rybę
  
  
                  Auto: Laguna Coupe GT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-01-2010, 17:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ja mam 0.48V == 12,95 TPS w EVOScan | 
             
						
				_________________ Bartek `saphire` Siębab | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 scaniol  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: carisma 1.8 GDI 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 91 Skąd: kalisz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-01-2010, 19:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               saphire , nikt go u Ciebie nie ruszał od nowości ( jest farba na śrubkach ?), nic nie rozumiem , powinien być niby ustawiony na 640 mV , Ty masz 480 mV . Co to za wartośc 12,95 ? 
 
 
[ Dodano: 03-01-2010, 19:12 ]
 
czy to wartość odczytana przy rozgrzanym silniku ? ok 80 stopni C ? bo to ważne 
 
 
[ Dodano: 06-01-2010, 23:49 ]
 
?????????????? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 saphire  		  
		 
         Mitsumaniak daje wędkę nie rybę
  
  
                  Auto: Laguna Coupe GT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-01-2010, 18:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No tyle mi woltomierz pokazał i taki pomiar wtedy mam dla TPS w EVOSCan tyle że nie jestem pewien a jedynie podejrzewam że odczyt w EVOScan uwzględnia chyba otwarcie bypassów w przepustnicy - moja jest przed liftem i na linkę. Dla przepustnicy po lifcie Evoscan co innego pokazywał. | 
             
						
				_________________ Bartek `saphire` Siębab | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-01-2010, 23:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wartość procentowa otwarcia przepustnicy jak dla mnie    | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 scaniol  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: carisma 1.8 GDI 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 91 Skąd: kalisz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-01-2010, 23:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Maretzky85 , masz rację ( już doczytałem , że to jest otwarcie w %) , szkoda , że nikt więcej nie chce się podzielić odczytaną wartością , ponieważ ustawiając na 480 mV jak ma saphire to też nie pracuje prawidłowo ( gdy zmienia się cykl pracy silnika po ok. 4 minutach obroty powinny wzrosnąć o ok. 100 , a u mnie wskakują na 1500 obr/min , Rosjanie piszą , że w takim przypadku należy ustawić TPS na 640 mV , ale niestety u mnie nic to nie zmienia. TPS sprawdzony - jest dobry. Nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 aren195612  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Space Star GDI 99r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-01-2010, 07:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | scaniol napisał/a: | 	 		  | Rosjanie piszą , że w takim przypadku należy ustawić TPS na 640 mV | 	  
 
To jest „skanerowy” odczyt , „zdjęty” z ECU MUT-em II, w określonych warunkach:
 
 
1/ Silnik ciepły, powyżej 80 stopni.
 
2/ Obroty- bieg jałowy. /Wartość obrotów jest zależna od temperatury oleju w skrzyni   
 
    biegów i rodzaju skrzyni: automat/manual/. Jest to szczegółowo opisane w manualu.
 
3/ Tryb pracy silnika- „mieszanka uwarstwiona”  /uboga/, AFR powyżej 14,7.
 
 
saphire, podał że  u niego na biegu jałowym TPS uchyla się na  12,95%.
 
Nie mam pojęcia dlaczego autor programu Evoscan wstawił tak „nie serwisowy” przelicznik dla tego parametru, ale można go łatwo zmienić.
 
Te procenty wynikają ze wzoru  x*100/255,  czyli x=12,95/100*255=32,375
 
Aby otrzymać wartość w Voltach należy potraktować „x” zależnością: 
 
TPS w Voltach =x*0,02, czyli: 32,375*0,02=0,6475 Volt.
 
 
Pasuje.
 
 
Przelicznik ten  wypatrzyłem w sofcie ECUedit, w tym skanerze uchylenie przepustnicy jest podane w procentach i voltach. Nawiasem- ten soft też czyta GDI za pomocą kabla Vag kkl na FTDI.
 
 
Jak się to ma do pomiaru woltomierzem- nie wiem, brak „materiału badawczego”, mam przepustnicę z siłownikiem elektromagnetycznym,  
 
saphire, podaje że 0,480 Volta, przydałaby się „większa grupa badawcza”.
 
 
Nadal uważam, jaki ci zresztą pisałem, że bez jakiegoś skanera, ustawienie „Twojej” przepustnicy będzie trudne, ktoś tam dobrze namieszał. Może na forum regionalnym znajdziesz kogoś kto się tym bawi.
 
Pozdrawiam:………………………… | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 scaniol  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: carisma 1.8 GDI 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 91 Skąd: kalisz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-01-2010, 10:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć aren195612 , czekałem aż się odezwiesz , juz Ci mówię jak to zmierzyłem . Na wyłączonym , ale ciepłym silniku ( ok.80sC) , ustawiłem TPS na 640 mV , skręciłem wszystko , pojechałem na próbę - skrzynia zmieia biegi przy 2500 obr/min i pięknie reaguje na zmianę obciążenia , prędzej nie chciała redukować biegów w dół , teraz jest o niebo lepiej , ale nadal na jałowym po 4 minutach obroty lecą na 1500 , a miernik przy odpalonym silniku pokazuje wartość 660 mV , nie wiem czy to aż tak wielka różnica , ale chyba nie . Gdyby ktoś zechciał zmierzyć to u siebie ......... 
 
 
[ Dodano: 16-01-2010, 10:29 ]
 
aren195612 podaj mi do siebie kontakt na amazon7@wp.pl  , tamten adres jest nieaktualny | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 aren195612  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Space Star GDI 99r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-01-2010, 10:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | scaniol, A jak jest te 1500 obrotów, jakie jest napięcie na TPS?.. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 scaniol  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: carisma 1.8 GDI 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 91 Skąd: kalisz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-01-2010, 10:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wiesz co , że przy tych obrotach nie sprawdzałem , 660 mV jest gdy silnik pracuje na wolnych ( 750-800) .
 
Właśnie zastanawiałem się co je tak podbija , silnik musi przecież dostać dużo więcej powietrza ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 aren195612  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Space Star GDI 99r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-01-2010, 10:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | scaniol napisał/a: | 	 		  | silnik musi przecież dostać dużo więcej powietrza ? | 	   To jest trochę inaczej:..., jak wszystko ok to dostaje więcej paliwa
 
Obserwowałem jak to u mnie wygląda, po 4-rech minutach następuje samoczynne podbicie obrotów, przepustnica leciutko się domyka, wzrasta czas otwarcia wtrysków, silnik zaczyna pracować na bogatszej mieszance w trybie stechiometrycznym, AFR czyli stosunek powietrza do paliwa wynosi w tym trybie 14,7:1.
 
 
 W dostępnych mi scanach z GDI z przepustnicą na linkę, przepustnica raczej "bykiem" stoi, po 4-rech minutach otwierają się na dłużej wtryski, stad to moje pytanie.
 
 
W obu przypadkach zmienia się wyprzedzenie zapłonu i zaczyna pracować sonda lambda.
 
 
PS. Masz maila z moimi namiarami. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 scaniol  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: carisma 1.8 GDI 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 91 Skąd: kalisz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2010, 20:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czy ktoś może sprawdzić u siebie ustawienie TPS ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |